AndroidHealthClinic

advies welkom

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er goed uit
Piramide training (wat jij nu gedaan hebt) is een goede manier om zowel kracht als massa te krijgen.
Feitelijk heb je geen uitgewerkt schema nodig want mijn schema was al uitgewerkt.
Jouw schema is ook onwijs handig voor mij. Daar hoor je mij niet over. Maar heb best even thuis zitten repeteren om dat wat ik gisteren heb gedaan ook juiste volgorde in de sportschool te doen en juiste toestel. Maak gebruik van site met uitleg van de kt. En daar ik niet alles ken (live heb uitgevoerd) is uitleg instructeur wel zo handig om het goed uit te voeren. Jouw schema wordt dan met plaatjes:o op papier in mijn map gedaan zodat ik de eerste paar x met een blad rondloop. De sportschool werkt op deze wijze. En voor mij wel zo handig.

Je moet alleen zelf nog voor de oefeningen de juiste gewichten uit vinden.
Je kan uitgaan van je 1RM (dat is jouw max.gewicht waarmee je 1x een goede rep kan maken ) Als je die weet dan moet je ca beginnen met 12x 50% / 10x60% / 8x70% / 6x80% van je 1 RM (snap je dat?) Zo kan je dat voor al je oefeningen uitvinden.
Het kan best zo zijn dat je die 6x 80% niet haalt (geen probleem dan doe je er 4)
Wat RM?
Dus als ik 1 nette squat met 70kg kan doen.....Ik snap hem helemaal. Maar ga wel iets lager in gewicht nog. Doe of 40 of 50 dan. Vind het namelijk een beetje eng om zo zwaar te gaan geloof ik.
Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt
Jaaaaa, dank je!

Dan doe ik wel net alsof ik aan het werk ben ;-)
(over een uurtje wegwezen en dan de hele middag druk...)

Lunges - 4 sets per been a 1x 12reps 2x10kg, 1x 10 reps 2x10 kg, 1x 8 reps2x 12kg, 1x 6 reps 2x14kg (Niet helemaal gehaald met barbells en dan uitstappen) Heeft extra aandacht nodig vind ik.

Barbel curl -1 set a 12 reps 2x6kg 1set a 10 reps 2x8 kg , 1 set a 8 reps2x 8 kg, 1 set a 6 reps 2x8 kg (afgemaakt)

Cable curl - 1 set a 12 reps17,5 kg, 1 set a 10 reps 17,5 kg, 1 set a 8 reps 17,5 kg, 1 set a 6 reps 18kg.

low Row - 1 set a 12 reps 2x10kg, 1 set a 10 reps 2x10 kg, 1 set a 8 reps 2x15 kg, 1 set a 2x20kg

Rechtop staand, romp leunend op een vlakke ondergrond en met je voet zo'n plaat wegduwen naar achteren (leg press achterkant beeen?)
1 set a 12 reps 25 kg, 1 set a 10 reps 35 kg, 1 set a 8 reps 45kg, 1 set a 6 reps 60 kg ( ga morgen grens opzoeken hoe zwaar ik kan gaan)

met 10kg op borst of schouder rechte en schuine buikspieroefeningen gedaan tot het niet meer ging.

3 kwartier ligfiets nivo.

Ga meer aan benen besteden.
Morgen weer werken dus print schema Grosje voor mijzelf uit. Geloof niet dat trainer het nog gaat doen. Vraag wel aan een ander hulp voor uitleg om oefeningen goed uit te voeren.

Quoten gaat niet helemaal goed denk ik..???

Jouw schema is ook onwijs handig voor mij. Daar hoor je mij niet over. Maar heb best even thuis zitten repeteren om dat wat ik gisteren heb gedaan ook juiste volgorde in de sportschool te doen en juiste toestel. Maak gebruik van site met uitleg van de kt. En daar ik niet alles ken (live heb uitgevoerd) is uitleg instructeur wel zo handig om het goed uit te voeren. Jouw schema wordt dan met plaatjes:o op papier in mijn map gedaan zodat ik de eerste paar x met een blad rondloop. De sportschool werkt op deze wijze. En voor mij wel zo handig.

Hier staat vaak een goede omschrijving van de oefeningen
http://www.eigenkracht.nl/workout/krachtoefeningen

Wat RM?
Dus als ik 1 nette squat met 70kg kan doen.....Ik snap hem helemaal. Maar ga wel iets lager in gewicht nog. Doe of 40 of 50 dan. Vind het namelijk een beetje eng om zo zwaar te gaan geloof ik.

Als 70 kg je max is moet je ook als zwaarste oefening maar max 80% van je max nemen (dus 55 kg ongeveer)Jaaaaa, dank je!

Graag gedaan
Ik geef de tips jij moet het zware werk doen

Laatst bewerkt:
Quoten gaat niet helemaal goed denk ik..???

Ging er iets niet goed? Als je laat weten wat zal ik het goed noteren dan de quote. Ga vanavond weer sporten na werk. Loop krom van de pijn in mijn benen van gisteren dus ben tevreden.

Vandaag op de fiets naar werk (14km).

Allen goed weekeinde

Morgen weer werken dus print schema Grosje voor mijzelf uit. Geloof niet dat trainer het nog gaat doen. Vraag wel aan een ander hulp voor uitleg om oefeningen goed uit te voeren.

Ik kan je eventueel ook wel helpen als je wilt weten hoe je een oefening uit moet voeren, ik ben daar goed in thuis.

Je kunt altijd kijken op www.exrx.net voor de oefeningen (kun je alvast thuis op de pc bekijken), wat nog makkelijker werkt:
:google:
<typ in> squat exrx
Je komt vanzelf op het goede deel van de website uit ;)

Ging er iets niet goed? Als je laat weten wat zal ik het goed noteren dan de quote. Ga vanavond weer sporten na werk. Loop krom van de pijn in mijn benen van gisteren dus ben tevreden.

Vandaag op de fiets naar werk (14km).

Allen goed weekeinde
Doe je wel voorzichtig??
Ik doelde op het technische deel van de quote, daar leek even een paar maal iets fout te gaan en leek het of iemand anders die uitspraak gedaan had:
2sb38ky.jpg

Karmen; ziet er netjes uit - keep it up!
Uitvoering van de oefeningen heb je hier in de oefeningen gids al een paar goede sites staan (gebruik ze zelf ook, want eveneens n00b als het aankomt op de juist uitvoering van sommige oefeningen).

Fijn weekend! :)

Doe je wel voorzichtig??
Ik doelde op het technische deel van de quote, daar leek even een paar maal iets fout te gaan en leek het of iemand anders die uitspraak gedaan had:
2sb38ky.jpg
Was van mij de uitspraak. Dwarven had namelijk gelijk dat het een kwestie van wennen is. Doe voorzichtig maar ben afgelopen wel heel erg, wellicht iets te, fanatiek geweest. Heb namelijk nog enorme last van boven benen van lunghes (?) uitstappen en ander achterkant bovenbenen en billen duwen. Aan de andere kant vind ik ook dat ik niet mag meuten/ zeuren. Begin is altijd rot denk ik.

Bovenlijf moet zwaarder. Heb daar namelijk helemaal geen last van gehad. Ik heb mij laten doormeten maar ben op werk en kan nu niet alles gaan invoeren. Tel daarbij het feit dat spiermassa 0,5% was afgenomen. Stond dus met beetje natte ogen ( bijna) na de meeting.

Het bouwen van een nieuw lichaam is een kwestie van doorzettingsvermogen en tijd.
Meet niet te veel dan wordt je helemaal gek
Jouw lichaam is iets unieks en die kan soms ook niet altijd logisch reageren.
Van de week had een dame waar ik mee train het zelfde soort probleem.
Ze had zich zelf gewogen en was zwaarder geworden ipv lichter.
Spieren zijn zwaarder als vet heb ik haar vertelt en toen was het weer goed.
Geloof in je zelf en hou het gewoon vol en weeg/meet oneveer om de maand en raak niet in paniek (spiegel en meten met een lint is belangrijker)

Je geeft het eigenlijk zelf al aan maar ik denk dat je inderdaad een stapje terug moet doen. Even rustig kijken welke dagen je gaat trainen voor KT en dan op andere dagen hooguit wat cardio maar verder niet.

Als ik het goed begreep zit je in een cut fase, dat betekend dat je vermogen tot spierherstel sowieso niet optimaal zal zijn, als je dan ook extreem zwaar gaat trainen kan je wat spier verliezen. de truc is om tijdens de cut zwaar genoeg te trainen om geen achteruitgang te hebben maar licht genoeg dat je met minder voeding kan herstellen.

Ik weet niet wanneer je slimbelly ding is maar ik zou dan je KT op een andere dag doen. Ik dacht dat dat slimbelly drie keer in de week is dus je zou dan bijvoorbeeld zoiets kunnen doen:
Ma: Slimbelly (= Cardio met een band om)
Di: KT
Wo: Slimbelly
Do: KT
Vr: Slimbelly
Za: KT

En dan de zondag echt rust nemen.
Hou je er trouwens ook wel rekening me in je berekening van hoeveel Kcal je moet eten wat je verbrand tijdens naar je werk fietsen enzo?

Ik merkt bij mijzelf altijd dat ik te veel/hard getrained heb t.o.v. mijn herstel vermogen als ik spier verlies en vet aankom terwijl ik wel gewoon alles volgens schema heb gedaan.
En dan kan ik twee kanten op:
1. Op de één of andere manier toch genoeg herstel bewerkstelligen.
2. De belasting verminderen naar iets waarvan ik wel kan herstellen.

Het is met trainen zeker niet zo dat meer altijd beter is.

Je weet me te vinden als ik je ergens mee kan helpen.

En nu niet bij de pakken neer gaan zitten hé, gewoon door gaan. Het verschil tussen de gene die het resultaat wat ze willen halen en de gene die het niet halen is dat de gene die het wel halen altijd gewoon door zetten als het niet lukt.

En nu niet bij de pakken neer gaan zitten hé, gewoon door gaan. Het verschil tussen de gene die het resultaat wat ze willen halen en de gene die het niet halen is dat de gene die het wel halen altijd gewoon door zetten als het niet lukt.
Dank je! Sorry voor stilte. Draadloos Internet ligt eruit, dochter was weg dus veel gewerkt. Vandaag voor het eerst spierpijnvrij sinds donderdag moet dat i.v.m werk dus verstandiger doen.
Ga uurtje kt doen en dan uur zumba shape. Helemaal zin. Kan verder alleen morgen want heb nachtdiensten. Kan dan pas vanaf maandag weer.

@ dwarven kan nu schema voeding niet invoeren. Ga dat morgennacht doen.

,NOgmaals excuses voor stilte want. Vind het zo onvriendelijk staan en onaardig. Heb nieuwe black B. Phone maar zo typen gaat best rot. Ben wel druk met voeding en sport.

Liefs

Geen probleem joh - moet je rustig de tijd voor nemen...
We zien je nieuwe schema wel tegemoet komen!

Vandaag eindelijk het schema van Grosje uitgewerkt ontvangen van sportschool. Met uitgewerkt bedoel ik dat er plaatjes bij elke oefening stonden. Ik kan zo aan de foto zien hoe en wat. Nu is het zaak het schema eigen te maken.

Daar ik nachtdiensten heb niet zwaar getraind en met instructeur alles nagelopen om zeker te zijn van het feit dat ik de oefeningen op de juiste wijze uitvoer.

Maandag begin ik met u.b en noteer overal met welk gewicht ik de oefeningen uitvoer. Merk wel progressie qua kracht. Noteer ook hier het gewicht om zo hopelijk ook op ten duur de stijgende lijn te kunnen noteren.

Voeding ga ik eerst wat minderen met inname eiwitten. Daar afvallen niet echt wil lukken was het advies alleen na een training een shake te nemen en voor het slapen een bak kwark. Er gaat gewoon ergens iets mis. Nu ontdekken wat.

Tevens heb ik opnieuw een afspraak bij de huisart gemaakt om een onderzoek aan te vragen op de endocrinologie. Ik was namelijk bij de kapper en mijn kapster schrok van de vermindering haren. Nu WAS ik gezegend met een enorme bos lang en heel veel haar maar dat het dunner was geworden was ook voor haar schrikwekkend opvallend. Iets wat mij ook was opgevallen. Er zit nog genoeg op mijn hoofd maar in dit tempo dat ik haar verlies maak ook ik mij een beetje zorgen.

Nu ga ik mij daar niet mee bezig houden. Wil ik ook niet bewust i.i.g. Ik richt mij op het sporten en de rest zie ik wel. Zolang ik maar weet dat ik het goed doe en 1000000% inzet.

Sterkte! Haarvermindering is inderdaad vreemd...
Hoop dat ze in ieder geval een verklaring kunnen vinden.

Fijn in ieder geval dat je aan de slag kan met het schema.

Terug
Naar boven