MuscleMeat

advies welkom

• Topic Starter Topic Starter
Helaas zit voor mij sporten er morgenochtend niet in. Na halve nacht met brakend kind en de hele zondag met koorts is het wijsheid haar morgen thuis te houden. Al was het maar om bij te komen na afgelopen nacht en vandaag mocht ze zich morgen goed voelen.

Dinsdag voor mijn jaargesprek:shake: kt en zumbashape.

Ga morgen thuis maar steppen, buikoefeningen, hooveren en stokzwaaien. Heeft het kind ook lol vanaf de bank.

Helaas zit voor mij sporten er morgenochtend niet in. Na halve nacht met brakend kind en de hele zondag met koorts is het wijsheid haar morgen thuis te houden. Al was het maar om bij te komen na afgelopen nacht en vandaag mocht ze zich morgen goed voelen.

Dinsdag voor mijn jaargesprek:shake: kt en zumbashape.

Ga morgen thuis maar steppen, buikoefeningen, hooveren en stokzwaaien. Heeft het kind ook lol vanaf de bank.

Allereerst: rust vanavond lekker uit, of probeer het in ieder geval. Heel veel beterschap voor de kleine en zoek een lekker muziekje uit voor morgen bij de oefeningen.
(Kudos dat je daarmee aan de gang gaat trouwens!)
Op Youtube kun je trouwens allerlei (foute) work-out-videos vinden voor oefeningen thuis :)

En... Succes alvast voor de dinsdag! Ik zal voor je duimen :)

Allereerst: rust vanavond lekker uit, of probeer het in ieder geval. Heel veel beterschap voor de kleine en zoek een lekker muziekje uit voor morgen bij de oefeningen.
(Kudos dat je daarmee aan de gang gaat trouwens!)
Op Youtube kun je trouwens allerlei (foute) work-out-videos vinden voor oefeningen thuis :)

En... Succes alvast voor de dinsdag! Ik zal voor je duimen :)

Ahhh, dank je:kiss:

Ben 21u in diepe slaap gevallen. Vanochtend op side stepper met stok gaan steppen en zwaaien ( op lady gaga wat voor mij heel fout is als metalchick). Na 15 minuten drijfnat ( pillen) wat ik nooit zo erg heb dus die doen hun werk. Toen verschillende soorten buikspieroefeningen en nog 15 minuten side stepper met stok.

Vanavond tijdens gtst hetzelfde als ik dan net heb gedaan. Rest van de week mag ik dan eindelijk elke ochtend sporten en het weekeinde na werk:rocker:. Hopelijk volgende week onder de 80 dan eindelijk want ook met gewicht weer een kg kwijt.

Gisteren gewoon gedaan waar ik zin in had dus even geen schema. Hoef het ook niet op te gaan schrijven maar voor de les gezorgd dat bovenlijf trilde van het sporten. Na een uur zumba shape leggpress gedaan en zinnen gezet om woensdag (vandaag) de 100kg te halen.

Na sporten vreselijk druk gehad. Jaargesprek was prima en juli gesprek contractverlenging. Scooter gepoetst en tuk geblazen op de 2-taktscooter, kind op de fiets naar paardrijden, naar huis eten koken, fiets weer ophalen en tollend na gtst bed ingedoken.

Vandaag om 08:30 tot 09:10 hetvolgende gedaan;

Squat met 2 dumbbells 1x 12reps 16kg per arm, 1x 10 reps 18 kg, 1x 8 reps 18kg,

Dumbbell bench press 1x 12 reps 6kg, 1x 10 reps 8 kg, 1x 8 reps 10 kg

Dumbbell triceps extention 1x 12 reps 10kg, 1x 10 reps 12 kg, 1x 8 reps 14kg, 1x 6 reps 16 kg
Wat zwaarder begonnen

Front pulldown 1x 12 reps 30 kg, 1x 10 reps 30 kg.

Cable cross over 1x 12 reps 5kg, 1x 10 reps 7,5 kg, 1x 8 7,5 kg. Redde meer niet:o

Leg press 1 x 10 reps 60 kg, 1x 10 reps 70 kg, 1x 10 reps 80kg, 1x 15 reps snel 100kg, 1x 15 reps 100kg snel (joepie, Winst!)

Rechtop staand, romp leunend op een vlakke ondergrond en met je voet zo'n plaat wegduwen naar achteren (leg press achterkant beeen? weer de naam vergeten)
1 set a 12 reps 50 kg ( per been), 1 set a 10 reps 60kg (per been), 1 set a 8 reps 70kg (per been), 1 set a 6 reps 80 kg (per been), 1 set a 6 reps 90 kg ( per been) (weer iets zwaarder tussendoor)

Tijdens de les enorm veel buik en armen (auw).

Na de BBBB-les vandaag ( was allejezus zwaar vandaag) de benen nog een keer gedaan. Gewoon behoefte stuk te gaan en nog een keer 100kg duwen.

Beetje misselijk na het sporten maar geeft niet. Voel dat kracht in benen aan het toenemen is. Benen voelen minder zwaar. Kt voor een les bevalt ook goed en nog eens extra benen erna.

Overweeg nu even niet zwaarder te gaan in gewicht daar doel 1 afvallen was en de spieren nu best o.k. zijn. Hmmm, o.k. is niet goed genoeg vind ik weer maar om ze mooier te laten uitkomen moet er echt nog eerst 15 kg weg.

Ga dan eens nadenken over het advies sportschool om te gaan powerliften.

Keuzes, keuzes, keuzes:sad:Weet het even niet. Sporten gaat i.i.g goed. Morgen notitieboekje mee.

Overweeg nu even niet zwaarder te gaan in gewicht daar doel 1 afvallen was en de spieren nu best o.k. zijn. Hmmm, o.k. is niet goed genoeg vind ik weer maar om ze mooier te laten uitkomen moet er echt nog eerst 15 kg weg.

Je bent nu goed bezig, je KUNT niet teveel spieren hebben! Meer spieren = meer kcal verbranden dus ga vooral zo door!
Je bent nu zo goed bezig, vooral doorgaan waar je mee bezig bent hoor!

Je bent nu goed bezig, je KUNT niet teveel spieren hebben! Meer spieren = meer kcal verbranden dus ga vooral zo door!
Je bent nu zo goed bezig, vooral doorgaan waar je mee bezig bent hoor!

Ik weet het Dwarven dat een vrouw niet te veel spieren kan hebben. Heeft meer met angst vetttig te tonen te maken maar weet zelf dat het onzin is als ik een keer positief in de spiegel kijk. Denk dat combinatie snelle, korte maar krachtige kt en dan een les en nog extra benen doen voor mij lijkt te werken. Hopelijk gaan de spieren spoedig meer tonen door vermindering vet. Ergens diep in mij schuilt een macho:p die spieren wil showen. En aanbod sportschool powerliften klonk best leuk.

Anyway, zal nog wel even doorgaan.

Dank je! Leggpress en andere beenoefening wekelijks ophogen. En buikbank curl crunches (of zoiets) zwaarder dan 10 kg. Al gaat buik niet wekelijks omhoog denk ik. Benen gaat lukken. Voor eind maar 130 kg wil ik halen ( leggpress)

Nice going, mevrouw Karmen!

En een mooi doel om naartoe te werken :)

kom op meid niet bang zijn voor spieren.
je zal zien dat het mooi word :)

Tnx! gaat helemaal goedkomen hoor. Ben zeker niet bang voor spieren maar combinatie vet en spieren vind ik vreselijk vies. Ga nu als een speer knallen, daarna pumples en dan nog een keer benen doen.

Moet natuurlijk wel einde van deze maand minimaal 130kg pressen.

En voor wie dit leest en nog gaat trainen, vreugdevolle dag.

Hehe, jij ook een vreugdevolle dag toegewenst!

Enneh.. De combinatie vet en spieren blijft meestal niet heel lang zo, hoor. Juist al die spiertjes en vervolgens een kleine aanpassing in het eten zorgen vaak voor een mega-snelle verbranding.
Op naar dat ideale lichaam! :P

Hehe, jij ook een vreugdevolle dag toegewenst!

Enneh.. De combinatie vet en spieren blijft meestal niet heel lang zo, hoor. Juist al die spiertjes en vervolgens een kleine aanpassing in het eten zorgen vaak voor een mega-snelle verbranding.
Op naar dat ideale lichaam! :P

Dat gaat ons allen vast lukken!

Net terug van sport. Kt voor een pumples is niet slim heb in ondervonden. Had armen al vreselijk zwaar gedaan, zwaarder dan gisteren dus wat afzien tijdens de les.

Legg press mijzelf onderschat gisteren en kan dus meer dan ik dacht. Nu laatste set 120 kg gedaan. 130 is haalbaar maar voel aanhechtingen linker knie dus moet voorzichtig zijn dat ik knieen niet overbelast.

Nu pogen een beetje te eten. Door het sporten merk ik dat ik minder trek heb. Dus een halve bak kwark straks voor lunch en 200 gram ananas.

Dat gaat ons allen vast lukken!

Legg press mijzelf onderschat gisteren en kan dus meer dan ik dacht. Nu laatste set 120 kg gedaan. 130 is haalbaar maar voel aanhechtingen linker knie dus moet voorzichtig zijn dat ik knieen niet overbelast.

Nu pogen een beetje te eten. Door het sporten merk ik dat ik minder trek heb. Dus een halve bak kwark straks voor lunch en 200 gram ananas.

KT voor een bodypumples is inderdaad best heftig (nooit gedaan, maar ik kan een voorstelling maken...)
Een erg nette legpress, ma'am!

En minder trek door het sporten? Mijn verbranding gaat altijd een tandje (of drie :P) hoger na het sporten. :D Eet smakelijk in ieder geval en vergeet niet na het sporten ook juist wat snelle(re) eiwitten te eten (kwark heeft vooral langzame eiwitten).

Ga nu zelf ook maar naar de sportschool. Borst-triceps-buik en wat low-intensity cardio erachteraan. Morgen maar weer aan de HIIT (heb nu toch even wat extra tijd :))

KT voor een bodypumples is inderdaad best heftig (nooit gedaan, maar ik kan een voorstelling maken...)
Een erg nette legpress, ma'am!

En minder trek door het sporten? Mijn verbranding gaat altijd een tandje (of drie :P) hoger na het sporten. :D Eet smakelijk in ieder geval en vergeet niet na het sporten ook juist wat snelle(re) eiwitten te eten (kwark heeft vooral langzame eiwitten).

Ga nu zelf ook maar naar de sportschool. Borst-triceps-buik en wat low-intensity cardio erachteraan. Morgen maar weer aan de HIIT (heb nu toch even wat extra tijd :))

Had armen gewoon wat korten in herhalingen gedaan maar gewoon een tikkeltje zwaarder.

Ik gruwel echt van lunshes en squatten tijdens een les dus die weer heel zwaar voor de les gedaan. Dacht dat dit dan de oefeningen tijdens de les wel makkelijker zou maken. Dat deed het ook wel maar armen was gewoon niet slim. Greeg barbell moeilijk omhoog. Anyway, alles gewoon keurig gedaan maar moet dit dus anders aanpakken.

Werd ondanks de banaan tussen kt en les toch wat rillerig en enorm gaperig van. Hartslag ging moeilijk omhoog tijdens deze les.

Ga dus combatten en boothcamp een keer doen. Geloof dat ik conditioneel wel meer prikkelingen kan gebruiken inmiddels.

trainze en doe maar lekker zwaar joh.

Vandaag binnen een uur alles er doorheen geknald. Vind sieprpijn niet voor niets weleens prettig en wilde dit bewust verergeren.

Leg press 130kg behaald. De laatste set was 2x 5 reps van 130kg. Ik mag van mijzelf pas de laatste maandag van maart zwaarder gaan als het lukt. Eerder niet omdat ik denk dat ik dan knieen ga overbelasten. Dacht ik al eerder maar hoop mij aan mijn woord te houden. Ben met alles qua gewichten grenzen aan het opzoeken en hard en streng. I.i.g harder en strenger want dat gewicht moet weg. Liever even onverantwoordt dat verantwoordt want terug komt het toch niet.

Heb voor mijn doel gisteren vreselijk zitten bunkeren. Vandaag nog een laatste stuiptrekking. Morgen t/m volgende week vrijdag heel erg streng zijn. Heb dan familie weekeinde dus wordt het erg moeilijk met de voeding, denk ik.

Anyway, benen kunnen meer hebben weer.

Hoe erg is het als je bewust zo traint dat je spierpijn krijgt en ook dwars door de spierpijn gaat trainen?

Laatst bewerkt:
Mooie legpress! 130kg; go you! Heb ik ook weer iets om naar te streven; Karmen bijhouden ;P

Niet teveel stressen over het eten bij de familie; probeer gewoon zo goed mogelijk te eten en als het niet lukt, so be it. Stress zorgt toch alleen maar voor cortisol en andere nare stofjes.

Verder; geen idee hoe 'erg' het is als je bewust door spierpijn heen gaat trainen.
Meer mensen trainen hier naar spierpijn toe (of ervaren het als iets positiefs, al dan niet terecht - incluus ikzelf), maar spierpijn is natuurlijk ook een signaal vanuit je lichaam. Niet te hard negeren zou ik zeggen :)

Mooie legpress! 130kg; go you! Heb ik ook weer iets om naar te streven; Karmen bijhouden ;P

Niet teveel stressen over het eten bij de familie; probeer gewoon zo goed mogelijk te eten en als het niet lukt, so be it. Stress zorgt toch alleen maar voor cortisol en andere nare stofjes.

Verder; geen idee hoe 'erg' het is als je bewust door spierpijn heen gaat trainen.
Meer mensen trainen hier naar spierpijn toe (of ervaren het als iets positiefs, al dan niet terecht - incluus ikzelf), maar spierpijn is natuurlijk ook een signaal vanuit je lichaam. Niet te hard negeren zou ik zeggen :)

Uhmmm, t.a.v die cortisol. Ik gebruik medicatie voor astma met dat stofje.

Yup, Spierpijn is een signaal van het lichaam maar wel een prettige bevestiging dat ik wat heb gedaan. Train er inderdaad naartoe en er ook doorheen.

Killing buikspieroefening gehad met zo'n halve bal. Zal naam vragen maar voelt top.

Uhmmm, t.a.v die cortisol. Ik gebruik medicatie voor astma met dat stofje.

Yup, Spierpijn is een signaal van het lichaam maar wel een prettige bevestiging dat ik wat heb gedaan. Train er inderdaad naartoe en er ook doorheen.

Killing buikspieroefening gehad met zo'n halve bal. Zal naam vragen maar voelt top.

Weer wat geleerd over cortisol; ik wist alleen dat het een 'stress'-hormoon was dat eiwitten (in de spieren?) afbrak om energie vrij te maken. En een rol speelde bij het honger-gevoel geloof ik.
Argh, biologie is te lang geleden :P

Halve bal? Ik ken hem wel met zo'n hele (skippie)bal. Die zijn idd errug heftig, maar daarom juist ook interessant :)

Weer wat geleerd over cortisol; ik wist alleen dat het een 'stress'-hormoon was dat eiwitten (in de spieren?) afbrak om energie vrij te maken. En een rol speelde bij het honger-gevoel geloof ik.
Argh, biologie is te lang geleden :P

Halve bal? Ik ken hem wel met zo'n hele (skippie)bal. Die zijn idd errug heftig, maar daarom juist ook interessant :)

Geeft niet. Ben zelf wel nog helemaal bij mja, da's mijn beroep;).

Moet zelf meer gaan stokdraaien merk ik want begin wat breed van boven te ogen. Doordat middel en buik iets minder vlot gaat moet ik dus knallen voor de vrouwelijke vormen.

Uitgeleerd verder:p

Terug
Naar boven