MuscleMeat

advies welkom

• Topic Starter Topic Starter
Werd 12 uur wakker na nachtdienst. Lijf was nog half slapende maar hart was wakker.

-yakult light, 3 cytolean v2 tabletten, 200ml magere melk met 5 eetlepels havermout.

Moest binnen het uur (in en uit de sportschool) klaar zijn i.v.m kind ophalen van school.

Begin standaard mijn kt met lunges

Squat met 2 dumbbells 1x 12reps 16kg per arm, 1x 10 reps 18 kg, 1x 8 reps 18kg,

Dumbbell bench press 1x 12 reps 6kg, 1x 10 reps 8 kg, 1x 8 reps 10 kg

Dumbbell triceps extention 1x 12 reps 8kg, 1x 10 reps 10 kg, 1x 8 reps 12kg, 1x 6 reps 16 kg

Leg press 1 x 10 reps 40 kg, 1x 10 reps 50 kg, 1x 10 reps 60 kg, 1x 15 reps snel 70kg, 1x 15 reps 80kg snel ( wilde hartslag omhoog jagen)

Front pulldown 1x 12 reps 30 kg, 1x 10 reps 30 kg. Gestopt om op adem te komen n.a.v leg press. Was even kapot.

Rechtop staand, romp leunend op een vlakke ondergrond en met je voet zo'n plaat wegduwen naar achteren (leg press achterkant beeen?)
1 set a 12 reps 40 kg ( per been), 1 set a 10 reps 60kg (per been), 1 set a 8 reps 80kg (per been), 1 set a 6 reps 80 kg (per been), 1 set a 6 reps 90 kg ( per been) ( 10kg winst geboekt)

na de sport gelijk 1 banaan.

Thuis 5 happen van mengsel zilvervlies rijst, tonijn, snijbonen, zilveruitjes, champignons. Rest ( hooguit 10 happen) is als ik gtst ga kijken.

Avondeten, spinazie 400gram, 2 eieren, blinde vink, 100gr gekookte zilvervliesrijst.

Ziet er netjes uit, hoor! :)

Ik blijf enorm veel respect hebben voor mensen die *en* nachtdiensten draaien en toch trainen; kudos!

Ik vind je eten ietwat vreemd...
na de sport gelijk 1 banaan.

Thuis 5 happen van mengsel zilvervlies rijst, tonijn, snijbonen, zilveruitjes, champignons. Rest ( hooguit 10 happen) is als ik gtst ga kijken.

Avondeten, spinazie 400gram, 2 eieren, blinde vink, 100gr gekookte zilvervliesrijst.
5 happen eten?! Klinkt als uithongeren ipv goed eten...
Excuse me if I'm wrong...

Geen whey na het trainen? Zat er nl. ook niet voor...

Ik vind je eten ietwat vreemd...

5 happen eten?! Klinkt als uithongeren ipv goed eten...
Excuse me if I'm wrong...

Geen whey na het trainen? Zat er nl. ook niet voor...

Geeft niet hoor. hecht enorm veel waarde aan een kritische noot of kritiek. Met nachten ben ik hele slechte eter dat heb ik al eens eerder geschreven. In die zin dat ik met moeite wat kan eten. Die havermout heb ik met hangen en wurgen naar binnen weten te werken en was 10 minuten later op de sportschool.

Banaan had ik trek in na het sporten ( als ik mij zo voel vind ik fruit altijd lekker maar houd mij netjes in), paar happen thuis van prutje om schuldgevoel af te kopen dat ik geen trek had in wat dan ook verder na het sporten mja, moest wel iets lichts. En was toen al 15:15 ( was 14:30 klaar met sporten). Daar ik vandaag al om 17u alweer moest eten en goede voorbeeld moet geven durfde ik 15:15 niet meer dan dit te nemen.

Heb ook net met moeite 150 gram spinazie op, een half ei, halve vink, en 50 gram gekookte rijst.

Is absoluut geen uithongeren maar heeft met moeheid na nachtdiensten ( i.c.m sport nu na nachtdienst) te maken. Krijg echt geen hap weg.

Met slapen om 21:00 neem ik een shake.

Morgen weer normaal. Is een manier wat eten van lik mijn vestje vandaag.

Helder.
Shake van whey met brinta (of ongekookte havermout) wat voor je?
Drink je weg en zorgt wel voor voldoende goede voedingsstoffen...

Goed eten is belangrijk hoor! (ik geloof dat ik altijd wel kan eten...)

Helder.
Shake van whey met brinta (of ongekookte havermout) wat voor je?
Drink je weg en zorgt wel voor voldoende goede voedingsstoffen...

Goed eten is belangrijk hoor! (ik geloof dat ik altijd wel kan eten...)

Gelukkig want wil het niet doen laten lijken op een of andere flutsmoes. Zou wel namelijk kunnen doordouwen maar dan weet ik uit ervaring dat het spugen wordt en dat is zonde.

Gatsie, dat ik dat nou niet zelf had kunnen bedenken. Alhoewel, dan wordt het een zoete mix. Eet de havermout namelijk ook/ uiteraard zonder iets van zoetigheid.
Hmmm, had wellicht gewoon beter alleen shake kunnen nemen voor het sporten en shake na het sportennnnnnnnnnn. ( wel even afgeleid, zag Danny de Munk in bad liggen op tv, jeugdsentiment;)).

Geloof dat ik helemaal niet klaar ben om te cuten. Of juist wel omdat ik nog altijd liever weinig eet en met moeite eet wat ik moet binnenkrijgen wat dus voor mij nog altijd veel is.

Lijkt mij heerlijk om net als jij, en vele anderen, geen moeite te hebben om te eten, hahahah.

Wat het voor mij ook wel doet zijn havermoutpannenkoekjes: 50 gram havermout, 1 ei en beetje water klutsen en dan bakken (ik heb een pan waar ik geen vet in hoef te gooien om te bakken). Eet redelijk makkelijk weg, vult niet heel erg ;)

Wat het voor mij ook wel doet zijn havermoutpannenkoekjes: 50 gram havermout, 1 ei en beetje water klutsen en dan bakken (ik heb een pan waar ik geen vet in hoef te gooien om te bakken). Eet redelijk makkelijk weg, vult niet heel erg ;)

uhmmm, en wanneer eet ik dat dan? Want havermout met melk na ontwaken op welk tijdstip dan ook klokt zo weg.

Weet je? Op een normale dag dat ik in de ochtend ga sporten is de whey vlak voor of erna het sporten geen probleem. Op dagen zoals deze is het gewoon mijzelf behelpen.

Geloof dat ik even een uurtje plat ga. Over een uur kind van de acro-gym halen en zo ga ik gtst niet redden vanavond.

maakt niet zoveel uit hoor wanneer je wat eet ;)

Wat zou er gebeuren als ik veel reps zou doen en dan afsluit met heel zwaar gewicht? Bijvoorbeeld

Leg press 3 x 20 reps ( of of 25reps) 50 kg snel dus hartslag opvoeren en dan 1x 10 reps 90kg normaal tempo

En dat dus bij alle oefeningen dus een aantal keer veel reps in hoog tempo doen en dan 1x10 reps heel zwaar maar rustig.

Wat voor een effect kan ik dan ongeveer verwachten? Vraag het mij af omdat wat ik namelijk heb gedaan een keer vandaag mij enorm beviel en lekker leeg gevoel gaf.

Veel reps is meer conditioneel dus dan verbrand je meer calorien en toch lopen je benen vol. Ga je dan daarna weinig reps doen met een zwaar gewicht dan ben je weer voor kracht en massa bezig (tja het effect is na 1 training niets- Tja moeie poten)

Veel reps is meer conditioneel dus dan verbrand je meer calorien en toch lopen je benen vol. Ga je dan daarna weinig reps doen met een zwaar gewicht dan ben je weer voor kracht en massa bezig (tja het effect is na 1 training niets- Tja moeie poten)

Na één training niet maar wat als ik het structureel toepas en dan voor alle kt-oefeningen daar waar het mogelijk is zeg maar?

Het afvallen gaat gestaag maar mag wel iets ( niet overdreven meer maar iets meer mag best) vlotter. Met alleen zwaar en piramide training ben ik natuurlijk vooral spieropbouwend bezig.

Als ik het dan goed begrijp zou ik door voor zolang het nodig is om te dalen in vet% dus veel reps kunnen gaan doen en voor behoud van spiervolume of eventueel iets te laten toenemen ( maar dat hoeft nu even niet persé want dat kan later daar veel volume een tweede doel was)de laatste 2 sessies van minder reps weer heel zwaar kunnen gaan? En dan bouw ik ook nog eens conditie op.

( klinkt wel erg prettig en zal w.s zwaar zijn maar dat laatste boeit niet)

Even een misverstand uit de weg ruimen: het één sluit het ander niet gelijk uit.
Met andere woorden; als je meer reps doet betekend dat niet dat je geen kracht/massa winst meer zult behalen.
Je kunt wel meer nadruk leggen op kracht, massa of conditie maar meer ook niet als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik train zelf altijd explosief dus bij bv bankdrukken snel uitstoten en langzamer laten zakken.
(Te) langzaam kan bv voor je knietjes slecht zijn bij de legpress.

Even een misverstand uit de weg ruimen: het één sluit het ander niet gelijk uit.
Met andere woorden; als je meer reps doet betekend dat niet dat je geen kracht/massa winst meer zult behalen.
Je kunt wel meer nadruk leggen op kracht, massa of conditie maar meer ook niet als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik train zelf altijd explosief dus bij bv bankdrukken snel uitstoten en langzamer laten zakken.
(Te) langzaam kan bv voor je knietjes slecht zijn bij de legpress.

Doe de keren dat ik de reps snel doe niet zo zwaar dus 70 kg benen legpress net als achterkant benen wegduwen. Zal m.b.t legpress en een ander toestel wegduwen naar achteren per been in de gaten houden dan. Heb er niet bij stil gestaan dat wanneer ik deze heel zwaar doe (vplgende week wil ik de laatste 10 rustige reps namelijk 90 tot 100 kunnen halen) het slecht voor knieen is.

Het verhaal mbt de knieën gaat over het (te) langzaam uitstoten, dat is erg belastend voor je knieën.

Misscien moet je eens Piramide gaan trainen (doe ik ook)
Je doet 12/10/8/6 reps en je verhoogt het gewicht per set
De laatste rep per set moet zwaar zijn.

Bijvoorbeeld Leggpresss 12x50/10x60/8x70/6x80kg
Op deze manier pak je eerst 12 reps om je spieren op te warmen en te vermoeien
en daarna ga je steeds zwaarder voor de massa en kracht.
En dat doe je per spiergroep 4 oefeningen en 4 sets per oefening

Zelf train ik dan een 3 daagse split (Rug/Biceps, Borst/Triceps, Benen Schouders)
Als je je Rug traint dan pak je al automatisch je biceps mee dus na 4x4 sets rug zijn je biceps al behoorlijk vol en dan maak je het nog even af met een paar biceps oefeningen.
Zo doe je dat een dag of 2 later voor je Borst en triceps ook
Je benen en schouders hebben niets met elkaar te maken dus die moet je beiden vol trainen
Misschien heb je hier iets aan

Misscien moet je eens Piramide gaan trainen (doe ik ook)
Je doet 12/10/8/6 reps en je verhoogt het gewicht per set
De laatste rep per set moet zwaar zijn.

Bijvoorbeeld Leggpresss 12x50/10x60/8x70/6x80kg
Op deze manier pak je eerst 12 reps om je spieren op te warmen en te vermoeien
en daarna ga je steeds zwaarder voor de massa en kracht.
En dat doe je per spiergroep 4 oefeningen en 4 sets per oefening

Zelf train ik dan een 3 daagse split (Rug/Biceps, Borst/Triceps, Benen Schouders)
Als je je Rug traint dan pak je al automatisch je biceps mee dus na 4x4 sets rug zijn je biceps al behoorlijk vol en dan maak je het nog even af met een paar biceps oefeningen.
Zo doe je dat een dag of 2 later voor je Borst en triceps ook
Je benen en schouders hebben niets met elkaar te maken dus die moet je beiden vol trainen
Misschien heb je hier iets aan

Ik snap het na een paar keer herlezen wat een splitt raining is. Kon bene en schouders al niet met elkaar linken maar ook dat kwartje is helemaal gevallen.

Maar volgens mij deed ik toch al piramide? Wel als ik het zo lees tenminste t.a.v jouw uitleg bij leggpress. Maar wat als ik nog hoger ga zitten in reps dus 25x50/20x60/15x70/ <- snel uitgevoerd en dan 6x80 of nog hoger in kg gewicht maar deze laatste 6x hoe dan rustig en dus niet hartslag enorm omhoog jagen. Is dat ook wat of zeg ik nu iets heel raars?

Zou niet zulke hoge aantallen in reps doen dan ben je eigenlijk alleen maar cardio aan het doen.
Hou het max op 15 rep (misschien een beginset van 20 reps om je spieren op te warmen)
Zorg dat de gewichten wel zo zwaar zijn dat je na 15 reps echt bijna geen rep kan maken
Je hartslag zal dan echt erg hoog zijn en je spieren worden ook zwaar genoeg getraind en dat wil je. Spieren winnen en calorien verbranden.

Terug
Naar boven