Fitness Seller

advies welkom

Vandaag binnen een uur alles er doorheen geknald. Vind sieprpijn niet voor niets weleens prettig en wilde dit bewust verergeren.

Leg press 130kg behaald. De laatste set was 2x 5 reps van 130kg. Ik mag van mijzelf pas de laatste maandag van maart zwaarder gaan als het lukt. Eerder niet omdat ik denk dat ik dan knieen ga overbelasten. Dacht ik al eerder maar hoop mij aan mijn woord te houden. Ben met alles qua gewichten grenzen aan het opzoeken en hard en streng. I.i.g harder en strenger want dat gewicht moet weg. Liever even onverantwoordt dat verantwoordt want terug komt het toch niet.

Heb voor mijn doel gisteren vreselijk zitten bunkeren. Vandaag nog een laatste stuiptrekking. Morgen t/m volgende week vrijdag heel erg streng zijn. Heb dan familie weekeinde dus wordt het erg moeilijk met de voeding, denk ik.

Anyway, benen kunnen meer hebben weer.

Hoe erg is het als je bewust zo traint dat je spierpijn krijgt en ook dwars door de spierpijn gaat trainen?

Eej, goed gedaan zeg, feli's met die 130kg!:thumbs:
Nog met reps gedaan ook haha, kan je nagaan wat er nog meer inzit.
De dagen na de training moet je goed (lees: genoeg!) eten aangezien dan je spieren kunnen groeien maar eigenlijk moet je altijd goed eten;)

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren als een kip zonder kop ( leer afreageren met een hoop boosheid in mijn lijer) in een uur gebeukt tot kotsend toe. Niet best maar had dat vreselijk nodig. Snot voor ogen sporten.

Ga het vanavond uitwerken wat ik heb gedaan. Wil graag schouders en 'Juliana-armen' aanpakken want 'kipfilets' en dus bovenarmen moeten minder en schouders mooier.

Benen gaan top. Met een buiging van wat heren voor het gewicht welke zwaarder dan 130kg was.

Nu eerst van werk bijkomen. Rest volgt vanavond.

G-J; tnx

legpress1.jpg

3x 10 reps 120kg, 2x 8 reps 130kg, 2x 5 reps 135kg, 1x 5 reps 140

Armspieren_trainen_365x243.jpg
1x 12 reps 14kg, 1x10 reps 16 kg, 3x 8 reps 18kg

dumbbell_squat.png

1x 12 reps 14 kg dumbbells, 1x 10 reps 16 kg, 1x 8 reps 20kg

biceps4b.jpg
1x8 reps 15kg, 1x 8 reps 17,5kg, 1x5 reps 18kg

triceppuddown.gif
1x 8 reps 15 kg, 1x8 reps 17,5, 1x 5 reps 18kg

lunge.jpg
1x8 reps 12kg, 1x 6 reps 14 kg, 1x 6 reps 16 kg, 1x 4 reps 18kg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]1x 8 reps 5kg, 1x 8 reps 7kg, 1x 5 reps 7kg (trilde toen vreselijk)

op bosubal buikoefeningen gedaan

Toen nog een keer legpress en ander benen toestel ( 90kg per been) gedaan. Moest toen rennen om te:kots:.

Alles achtereen gedaan, weinig rust en bewegingen zorgvuldig maar snel gedaan om lekker te gaan hijgen. Niet echt o.k. maar vreselijke behoefte aan.

Morgen van 08:30 tot 09:10 kt dan roeiles van een uur en dan nog een keer etra benen als toetje en als extra extra toetje 40 minuten op de ligfiets met een slimbellyband om.
Ga dan schuimbekkend naar huis en belasting doen.

Doe je nou elke dag benen? ???

Nee,niet altijd hoor. Althans, elke dag.Maar kon afgelopen week op vandaag na elke dag. Vind het gewoon lekker en is ook een manier van afreageren. Had namelijk genoeg om af te reageren. Al heb ik het vermoeden dat het niet goed is. Of wijsheid.

Komende week kan ik alleen maar maandagochtend 2 1/2u kt en cardio, dinsdagochtend 2u kt met cardioen donderdagavond alleen uurtje kt en doe geen cardio ( denk ik). Ga dinsdag de nacht in en vrijdag kom ik de nacht uit.

Zo dan, druk geweest zo te zien!
In die legpress kan je veel agressie kwijt he, je gaat er als een speer op zo te zien.
Neem je wel genoeg rust (en voedsel)?

Genoeg rust en voeding? Beide kan beter. Eet wel netjes verspreid maar is niet veel en rust was qua slapen wat weinig door diensten. Vanavond i.i.g heel vroeg slapen. Ben vandaag 3 uur in de sportschool bezig en verder erg druk. Moet gewoon vreselijk veel doen.

Benen gaat lekker ja. Spierpijn kweken kost meer moeite dus vind dat wel jammer. Maar is niet doel 1 nog.

Laatst bewerkt:
Veel met dumbbells gedaan Zijwaards omhoog, naar voren, buigen verzin het maar als het maar zwaar was en laatste reps niet te tillen. Benen ook weer begonnen een afgelsoten.

Hoor graag hoe ik bereken wat ik met kt verbrand. Heb namelijk geen sjoege wat de hoeveelheid kc's zijn en is wel zo handig. Was compleet leeg en misselijk a.g.v geen energie meer. Op de loopband zakte dat maar wat wiebelig daarna.

40 minuten met slimbellyband om om de loopband varierend van 6km p/u tot 6,7km p/u sneller ging niet. Hier maar 337kc verbrand.

Thuis shake en nu verder met wat moet worden gedaan.

Wow, 3 uur in de sportschool en dan nog eens trainen tot je misselijk bent ... :) Dat zou ik echt niet kunnen volhouden. Heb je daar geen last van doorheen de rest van de dag?

Uhmmm, als je met last bedoelt of ik voor pampus lig op de bank dat niet;) . Net als vele anderen hier gaat huishouden, kind (-eren), afspraken buiten de deur of arbeiten gewoon door. Neemt niet weg dat ik onwijs gaar en wat moe ben. Vooruitzicht lekker slapen is dus erg prettig voor vanavond.

Net via http://www.calorielijst.nl/ alle kc, ew en kh uitgerekend van tot op heden. Ga vreselijk de min in:sad:momenteel.

Wil je eens gauw ophouden jezelf deze crash aan te doen? (crashdieet)
Teveel sport, te weinig eten = slecht! :whip:

Zou je eens op een rijtje kunnen zetten wat je deze week per dag aan cardio en kt hebt gedaan? Lijkt er nu namelijk op alsof je bijv. woensdag, donderdag en zondag benen kt hebt gedaan ???

Uhmmm, als je met last bedoelt of ik voor pampus lig op de bank dat niet;) . Net als vele anderen hier gaat huishouden, kind (-eren), afspraken buiten de deur of arbeiten gewoon door. Neemt niet weg dat ik onwijs gaar en wat moe ben. Vooruitzicht lekker slapen is dus erg prettig voor vanavond.

Net via http://www.calorielijst.nl/ alle kc, ew en kh uitgerekend van tot op heden. Ga vreselijk de min in:sad:momenteel.

Ja, ewel, ik ervaar zelf wel dat als ik een erg drukke week heb, ik veel meer gedaan krijg dan op rustige momenten. Maar na een tijdje krijg ik dan echt wel een serieuze klop, zowel lichamelijk als mentaal. Maar daar heb jij precies geen last van :) Bewonderenswaardig!

En verder: ook beginnen knallen (zoals jij het zo mooi zegt :D) op het vlak van eten dus! Afin ik ben nu wel niet de beste om dat te zeggen want heb er ook wat moeilijkheden mee, maar alleszins: succes!

Zou je eens op een rijtje kunnen zetten wat je deze week per dag aan cardio en kt hebt gedaan? Lijkt er nu namelijk op alsof je bijv. woensdag, donderdag en zondag benen kt hebt gedaan ???

-->

Nee,niet altijd hoor. Althans, elke dag.Maar kon afgelopen week op vandaag na elke dag. Vind het gewoon lekker en is ook een manier van afreageren. Had namelijk genoeg om af te reageren. Al heb ik het vermoeden dat het niet goed is. Of wijsheid.

Komende week kan ik alleen maar maandagochtend 2 1/2u kt en cardio, dinsdagochtend 2u kt met cardioen donderdagavond alleen uurtje kt en doe geen cardio ( denk ik). Ga dinsdag de nacht in en vrijdag kom ik de nacht uit.

Het lijkt me inderdaad niet heel erg wijsheid om (bijna) elke dag benen te doen.

-->

Het lijkt me inderdaad niet heel erg wijsheid om (bijna) elke dag benen te doen.

Had jouw vraag idd gelezen, als ik zo een paar dagen terug lees in haar log heeft ze (als ik het goed lees) dit gedaan de afgelopen dagen:

woensdag: kt benen (legpress + squat) + bbb (met oefeningen voor benen)
donderdag: kt armen en benen (o.a. squat, lunges), daarna nog een les bodypump
vrijdag: kt benen (o.a. legpress)
zondag: kt benen (2 x legpress, lunges, ander been-apparaat)
maandag: kt (benen) + 1 uur roeien + 40 minuten ligfiets

En als ik zo haar reply na jouw vraag lees, krijg ik het idee dat zij denkt dat het zo wel prima is. Dus vandaar dat ik het nog even expliciet vraag...

Laatst bewerkt:
Ai, ik zal mijn best doen met reageren.

maandag 8 maart

Vanochtend op side stepper (40 minuten) met stok gaan steppen en zwaaien
In de avond hetzelfde (30 minuten)

Dinsdag 9 maart

Zwaar dat bovenlijf getraind zodat deze trilde van het sporten.

uur zumba shape

En na les legpress gedaan en zinnen gezet om woensdag (vandaag) de 100kg te halen.

Woensdag 10 maart

Squat met 2 dumbbells 1x 12reps 16kg per arm, 1x 10 reps 18 kg, 1x 8 reps 18kg,

Dumbbell bench press 1x 12 reps 6kg, 1x 10 reps 8 kg, 1x 8 reps 10 kg

Dumbbell triceps extention 1x 12 reps 10kg, 1x 10 reps 12 kg, 1x 8 reps 14kg, 1x 6 reps 16 kg

Front pulldown 1x 12 reps 30 kg, 1x 10 reps 30 kg.

Cable cross over 1x 12 reps 5kg, 1x 10 reps 7,5 kg, 1x 8 7,5 kg. Redde meer niet:o

Leg press 1 x 10 reps 60 kg, 1x 10 reps 70 kg, 1x 10 reps 80kg, 1x 15 reps snel 100kg, 1x 15 reps 100kg snel

Rechtop staand, romp leunend op een vlakke ondergrond en met je voet zo'n plaat wegduwen naar achteren (leg press achterkant beeen? weer de naam vergeten)
1 set a 12 reps 50 kg ( per been), 1 set a 10 reps 60kg (per been), 1 set a 8 reps 70kg (per been), 1 set a 6 reps 80 kg (per been), 1 set a 6 reps 90 kg ( per been)

Na de BBBB-les vandaag ( veel buik en armen)

de benen nog een keer gedaan

Donderdag 11 maart

Hetzelfde als dinsdag dus bovenlichaam zwaar,
Pumples
Benen na de les

Vrijdag 12 maart

Hetzelfde als woensdag maar geen les
Vreetdag gepland en gehouden
Late dienst

Zaterdag 13 maart

Dat met al die plaatjes die ik in topic had gezet.

Vandaag 3 kwartier bovenlijf/ armen en weer benen
uur roeien
40 minuten loopband

Het was vorige week een week waar ik gewoon een hoop af te reageren had. Als ik het zo lees ga ik, vrees ik, op mijn fl**ker krijgen. Heb zeker niet het idee dat ik het netjes als in een goede kt heb gedaan. Was puur afreageren.:o

Nu nachtdiensten. Dinsdag erin en vrijdag eruit al om 13u:eek: dus dan kort slapen wegens familieweekeinde.

Bewust gekozen deze week rustig te doen. Gisteren al gemeld wat ik maandag deed. Vandaag ( op dit tijdstip gisteren mja) alleen met dubells bovenlichaam en uur zumba. Geen benen of wat dan ook verder in het krachthonk.

Morgen naar de film dus geen gesport.

Donderdag 16u op, met slaapkop naar de sportschool voor kt en dan uurtje cardio. En dan was dat het voor deze week. volgende week weer knallen maar dan netjes en niet iedere dag. ja wel iedere dag sporten maar niet tot kotsend toe kt doen. En netjes volgens het schema.

zoals ik dit lees train je veel teveel ik snap dat je fanatiek bent maar dat slijt ook snel genoeg vooral als je zoveel gaat sporten en je eet amper, zelfs met goed eten gaat geen mens 3 uur in de sportschool achter een volhouden.

gewoon 1.5 uur incl cardio trainen en dat is echt de max.

en bijna elke dag benen is ook een no go, bijna elke dag kuiten ok maar geheel benen niet je heb ook andere spiergroepen die je dan minder traint

---------- Toegevoegd om 05:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:58 ----------

Veel met dumbbells gedaan Zijwaards omhoog, naar voren, buigen verzin het maar als het maar zwaar was en laatste reps niet te tillen. Benen ook weer begonnen een afgelsoten.

Hoor graag hoe ik bereken wat ik met kt verbrand. Heb namelijk geen sjoege wat de hoeveelheid kc's zijn en is wel zo handig. Was compleet leeg en misselijk a.g.v geen energie meer. Op de loopband zakte dat maar wat wiebelig daarna.

40 minuten met slimbellyband om om de loopband varierend van 6km p/u tot 6,7km p/u sneller ging niet. Hier maar 337kc verbrand.

Thuis shake en nu verder met wat moet worden gedaan.

is per persoon weer anders wat je verbrand tijden de kt, je kan het nooit echt weten en na de training verbrand je ook is niet alleen tijdens de kt.

het beste is gewoon aantal weken dit doen en daar je voeding om de 2 weken aanpassen, als je niet daalt in vet% voeding verminderen of anders eten, verlies je nog steeds vet% en je voelt je eigen nog goed en je kan gewoon nog de trainingen normaal doen zonder dat je te duizelig word gewoon door blijven gaan, gaan de gewichten te moeilijk en ben je niet vooruit te branden voeding aanpassen etc etc.

al die cijfers wat je verbrand betekent niks

zoals ik dit lees train je veel teveel ik snap dat je fanatiek bent maar dat slijt ook snel genoeg vooral als je zoveel gaat sporten en je eet amper, zelfs met goed eten gaat geen mens 3 uur in de sportschool achter een volhouden.

en bijna elke dag benen is ook een no go, bijna elke dag kuiten ok maar geheel benen niet je heb ook andere spiergroepen die je dan minder traint

---------- Toegevoegd om 05:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:58 ----------

is per persoon weer anders wat je verbrand tijden de kt, je kan het nooit echt weten en na de training verbrand je ook is niet alleen tijdens de kt.

het beste is gewoon aantal weken dit doen en daar je voeding om de 2 weken aanpassen, als je niet daalt in vet% voeding verminderen of anders eten, verlies je nog steeds vet% en je voelt je eigen nog goed en je kan gewoon nog de trainingen normaal doen zonder dat je te duizelig word gewoon door blijven gaan, gaan de gewichten te moeilijk en ben je niet vooruit te branden voeding aanpassen etc etc.

al die cijfers wat je verbrand betekent niks

QUOTE=LIL Priest;4710993]zoals ik dit lees train je veel teveel ik snap dat je fanatiek bent maar dat slijt ook snel genoeg vooral als je zoveel gaat sporten en je eet amper, zelfs met goed eten gaat geen mens 3 uur in de sportschool achter een volhouden.

en bijna elke dag benen is ook een no go, bijna elke dag kuiten ok maar geheel benen niet je heb ook andere spiergroepen die je dan minder traint[/QUOTE]

Ja joh, was ook echt veel te veel. maar had hoop stoom af te blazen. zolang ik ergens 2 dagen heel vroeg kan gaan slapen ben ik bijna altijd na de 2-de nacht ( van bijtanken door drukke week)weer de oude ik. Vanochtend toen ik opstond voelde ik mij weer helemaal ontladen.

Doe i.i.g cardio of lessen daar waar ik maar kan. Om de dag of volgens schema ( 3x per week) kt.

Moet ook meer rondom middel/ flanken en bovenbenen kwijt zien te raken om in proportie te blijven.

Eten blijft matig maar dat is wel bekend hier. Doe mijn best maar wil het geestelijke fijne gevoel a.g.v sporten blijven voelen echt top en matig als ik zo kijjk.

Laatst bewerkt:
...

Het was vorige week een week waar ik gewoon een hoop af te reageren had. Als ik het zo lees ga ik, vrees ik, op mijn fl**ker krijgen. Heb zeker niet het idee dat ik het netjes als in een goede kt heb gedaan. Was puur afreageren.:o

Was niet de bedoeling dat ik pas zo laat zou antwoorden na mijn vraag :o :o :o maar het was ff onverwachts vet druk, dus geen tijd voor dbb :) Maar gelukkig heeft Lil Priest al gereageerd.
Haha, je krijgt niet op je fl**ker hoor :D maar het is gewoon echt niet verstandig hoe jij de afgelopen tijd getraind hebt... Zelfs met een goed FB schema train je je UB en LB niet niet zo vaak/zoveel.

Zelfs als ik alle cardio en de lesjes even buiten beschouwing laat, is het nog steeds :eek: Basically komt het er op neer dat je dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en maandag zwaar FB kt hebt gedaan. Das ECHT overkill. In het minst erge geval zorg je ervoor dat je gewoon geen progressie behaalt (want je hersteld + groeit eigenlijk pas wanneer je rust, en niet tijdens het trainen), en in het ergste geval zorg je er zo voor dat je overtraint raakt, en dat wil je echt niet :(

Ik weet wel dat je zei dat je alleen deze week op deze manier getraind had, omdat je wat af te reageren had. Maar stiekem denk ik dat je het misschien best nog eens zou doen, zulke zware trainingen, dagen achter elkaar :P Vandaar dat ik ’t toch nog een keer zeg, ondanks dat je zelf al 'het vermoeden had dat het niet zo wijs was’ :)
zeker niks mis met afreageren via sporten, maar probeer een goed schema te vinden/maken, en je daar aan te houden, dan heb je een lijdraad waar je je aan kan houden en beslis je niet zo makkelijk om nog even 3 keer extra je benen te gaan trainen om af te reageren :D Kies bijvoorbeeld voor een UB/LB schema, of een FB schema, dan kan je 2-3 keer per week je benen trainen.
En misschien ook naar iets anders zoeken om je via af te reageren, misschien extra cardio, of een vechtsport als boksen, of juist yoga, of misschien wel iets wat helemaal niks met sporten te maken heeft :dunno:

---------- Toegevoegd om 09:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:17 ----------

Moet ook meer rondom middel/ flanken en bovenbenen kwijt zien te raken om in proportie te blijven.

Nu ik dit lees, zou dit ook een reden kunnen zijn dat je vaker je benen traint ???
Helaas kan je er nou eenmaal niet voor kiezen waar je lichaam zijn vet verbrandt, je kan dus niet door bijvoorbeeld heel veel adductor/abductor oefenignen het vet rond je dijen verbranden (ik noem het gewoon als voorbeeld, ik bedoel niet dat jij dat dit doet). Je zal helaas gewoon overall vet moeten verliezen, en dan komen de 'probleemgebieden' vanzelf mee.

Terug
Naar boven