Fitness Seller

advies welkom

Tof! :)

• Topic Starter Topic Starter
Donderdag werken (onder schooltijd) dus helaas geen sporten voor mij. Vrijdag wel. En zaterdag en zondag en dan maandag weer en zzzzzzzzz:zzz: Ga geloof ik maar slapen. Maar zat te sporten gepland, gelukkig

Vrijdag afhankelijk van dienst nog een keer tapas eten en cocktails drinken met vriendin en stappen :klink:. Want hoewel ik nauwelijks drink het er maar nog een keer flink van nemen ( Karmen ziet na 2 biertjes al dubbel) want maandag ga ik beginnen met de voeding. Dan loop ook ik met bakjes de sjouwen en netjes aan voedingsschema te houden. Voor uitzonderingen maak ik geen ruimte qua voeding.

Mooi dat je Naomi's hulp gaat gebruiken
Zij weet echt wel waar ze over praat
Piramide moet je nu ff vergeten want het gaat er nu om dat je veel reps maakt (dan verbrand je meer vetten)
Tja supersets zorgen er ook voor dat je harslag omhoog gaat.
Twee tegengestelde oefeningen pakken (biceps en een triceps oefening) en dan 20 reps van de een en gelijk 20 reps van de andere. Dan ff rusten en nog een keer

hier is meer info over supersets
http://www.giantpt.com/training/training-systemen/sneller-meer-resultaat-met-supersets.html

Waar komt die onzin toch vandaag dat je mee vet verbrand met meer reps... Je zou juist eerder massa verliezen, omdat je niet meer in de massa range traint en dus massa behoud ook maar aan zn lot over laat.

http://www.ergogenics.org/pre.html

En ik hecht wel meer waarde aan ergogenics, dan aan die site van jou

Uhhhhh???:o Rust na die reps van 20 nadat beide heb gedaan? Dat verklaart waarom ik zo kapot was. Deed 20 keer dumells 20x snel en gelijk 20x buik en toen weer gelijk dumbbells en weer gelijk buik tot beide 3x had gedaan en toen gellijk miep, miep [afbeelding niet meer beschikbaar] naar de volgende oefeningen:o.

@ Leo 1988 Doel nu is verlagen vet. Moet supersets ook met hartslagmeter om doen op op de 70% te zitten tijdens training. Uiteraard kan ik elke superset eindigen met een paar herhalingen heel zwaar. Wat ik ook doe. Want wil dat wat er nu aan spieren is gekweekt zoveel mogelijk behouden.

Laatst bewerkt:
Waarom moet je op 70% zitten tijdens je training? Aannemende dat je je hoeveelheid rust daarop afstemd, ga je dus af op cardiovasculaire fitheid, en niet herstel op spierniveau (ATP).

Grootste vetverbrandingswinst zal je ook na je training hebben door de naverbranding, die je krijgt van de hele grote compounds.

Je zegt spieren te willen behouden, dan moet je in de massa range trainen en 20 reppers zijn zinloos (tenzij je voor spierconditie en sarcoplasmatische groei traint, dan kan het enigszins handig zijn).

Daarnaast zal, na de superset, een paar herhalingen ook niet echt veel zoden aan de dijk zitten. Misschien dat je na de sets 4 reps met 65% van je 1RM eruit kunt persen, wat alsnog aan de erg lage kant is voor massa behoud.

Hoe kom je aan je schema met 20-reppers als ik vragen mag?

NOu geniet nog maar even dan dit weekend van je tappasjunk met bier :p

Waarom moet je op 70% zitten tijdens je training? Aannemende dat je je hoeveelheid rust daarop afstemd, ga je dus af op cardiovasculaire fitheid, en niet herstel op spierniveau (ATP). Om in de verbrandingszone te zitten is dat want dat is het doel. Verbranden van vet middels supersets.

Grootste vetverbrandingswinst zal je ook na je training hebben door de naverbranding, die je krijgt van de hele grote compounds.

Je zegt spieren te willen behouden, dan moet je in de massa range trainen en 20 reppers zijn zinloos (tenzij je voor spierconditie en sarcoplasmatische groei traint, dan kan het enigszins handig zijn). Dit moet je even toelichten want dit begrijp ik niet:o

Daarnaast zal, na de superset, een paar herhalingen ook niet echt veel zoden aan de dijk zitten. Misschien dat je na de sets 4 reps met 65% van je 1RM je bedoelt maximale kracht? eruit kunt persen, wat alsnog aan de erg lage kant is voor massa behoud. Na 2x20 of 3x20 reps supersets wilde ik 1x5 maximale gewicht nemen die ik dan kan halen.

Hoe kom je aan je schema met 20-reppers als ik vragen mag? Tuurlijk mag dat. Ik wilde schema van grosje aanhouden maar dan in de vorm van supersets of zeg ik nu iets heel geks?

Ik lees het wel dan je reactie

---------- Toegevoegd om 14:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

NOu geniet nog maar even dan dit weekend van je tappasjunk met bier :p

Bedankt. Vooralsnog lijkt het te gaan lukken qua werk dus cocktails met daarna tapas en sangria. Bier ga ik dan niet eens redden;).

Bewaarbakje aangeschaft, boodschappenlijstje gemaakt dus kan gaan inkopen.

• Like
Waarderingen: Sue
Laat Naomi je trainingsschema bepalen en zie hoe je daar op reageert. Ook ik kan mijn mening geven over het aantal herhalingen en het gebruikte gewicht, maar het gaat er om hoe JIJ er op reageert. Als resultaat uit blijft dan zal ze het heus wel aanpassen.

Om in de verbrandingszone te zitten is dat want dat is het doel. Verbranden van vet middels supersets.

Tijdens de training hoef je niet in de verbrandingszone te zitten (als in 70% van de max heartrate). Net als met MIT/LIT cardio, waarmee je ook in die range zit, is dit ondergeschikt en zijn gewoon normale goeie sets VEEL belangrijker dan je zo te focussen op je hartslag. Tijdens een goeie squat set zal deze namelijk veel hoger komen en in je rust tussen sets (afhankelijk van je cardiovasculaire conditie) lager. Zoals ik al zei, gain je de meeste vetverbranding in de dagen na je krachttraining, middels je naverbranding door hard trainen op grote compounds.

Dit moet je even toelichten want dit begrijp ik niet:o

Heel kort door de bocht: massabehoud en -training: 70-85% van je 1RM (kan ook iets hoger/lager uitvallen per persoon/spiergroep). 20 reppers zijn meer iets van 60% van je 1RM (of lager, zoals bij mij) en stimuleren ze dus relatief weinig hypertrofische groei (= spieraanzet) en meer sarcoplasmetische groei (= vocht vasthouden in spieren, waardoor deze groter LIJKEN). Je relatieve load (gewicht van je setjes) is dus te laag voor massabehoud en -training (doorgaans).

je bedoelt maximale kracht?

1RM is 1 Repetition Max, maximale kracht dus: het gewicht waarmee je maximaal 1 rep kan maken.

Na 2x20 of 3x20 reps supersets wilde ik 1x5 maximale gewicht nemen die ik dan kan halen.

Had ik begrepen, maar denk niet dat dit zoden aan de dijk zal zetten.

Tuurlijk mag dat. Ik wilde schema van grosje aanhouden maar dan in de vorm van supersets of zeg ik nu iets heel geks?

Dacht ik al ;) Hoe bedoel je gek?

Het devies luidde met hartslagmeter en op 70% met supersets te trainen. Houd dus schema Grosje aan. Want dat is wellicht het verstandigst.

Betere supersetsschema's zijn altijd welkom maar anders wordt het voor mij vreselijk onoverzichtelijk. Eerlijk gezegd komt er voor mij heel veel op mij af en heb de onhebbelijkheid dingen vreselijk goed te willen doen.

Ik vraag mij wel af of ik ...... Ik ga naar tafeltjesmiddag nu voor school en laat het even op mij inwerken de info om een goed beeld te krijgen. Anders worden mijn vragen ter verheldering een onsamenhangend geheel.

Laat het inderdaad voor wat het is. Wel zo wijs als ik dat doe. Vanaf maandag begin ik met voedingsschema's. Het sporten heb ik qua lessen of wat ik soms allemaal extra uitvreet aangepast.

Ik verwacht ( voel het aan mijn water) eigenlijk dat er nog wel meer aanpassingen zullen komen daar ik haar toch ook laat weten wanneer ik kan, wil en ga sporten. En dan heb ik het over de soorten les. Nu hebben er al kleine aanpassingen plaats gevonden dus ben mijn borst al aan het nat maken.

Morgenochtend (en zaterdag en zondag na nachtdienst) alvast supersets onder de knie krijgen. Zaterdag doe ik het met hartslagmeter om morgen niet.

Vrijdag na supersets een roeiles.
Zaterdag supersets maar niet kapot gaan. Daarna bodypumpen maar dan zo zwaar ik kan.
Zondag mijzelf om 14u uit bed trappen en 15u zwaar bodypumpen.

Hmmm, volgens mij kan ik beter loeizwaar het weekeinde die pumplessen doen en wat cardio erna.

Waar komt die onzin toch vandaag dat je mee vet verbrand met meer reps... Je zou juist eerder massa verliezen, omdat je niet meer in de massa range traint en dus massa behoud ook maar aan zn lot over laat.

Als je wil afvallen verlies je altijd massa.
Een top BB is off season soms 15 to 20 kg zwaarder en als hij gaat cutten dan verliest hij 20kg aan massa (nee niet allemaal spier)
Dames hebben trouwens ook niet zo veel spiermassa (of ze moeten aan de Anabollen zitten) wel andere massa zoals vocht en vet.
Karmen wil eerst een lager vet% dus moet ze cutten en meer verbranden.
Door meer reps achter elkaar te doen zal ze een hogere hartslag krijgen en daardoor meer calorien verbranden.
En met supersets kan je ook aardige spieren opbouwen
Naomi is een bekende in de BB wereld en zij weet echt wel wat ze aan het doen is. Met alle respect je bent pas 21 en je denkt dat je alles al weet maar er zijn echt ook andere die er heel veel van af weten en het zelf ondervonden hebben (zoals Naomi - [Link niet meer beschikbaar]

Als je wil afvallen verlies je altijd massa.Dit kan je beperken door een goed dieet te hebben en in de massa range te trainen. 20 reppers vallen hier (tot enkele uitzonderingen) doorgaans niet onder.

Een top BB is off season soms 15 to 20 kg zwaarder en als hij gaat cutten dan verliest hij 20kg aan massa (nee niet allemaal spier Veel vocht ook inderdaad)
Dames hebben trouwens ook niet zo veel spiermassa (of ze moeten aan de Anabollen zitten) wel andere massa zoals vocht en vet. En die weinige massa die ze hebben opgebouwd met veel moeite en moeilijk is vast te houden, moet je dus wel gaan beschermen

Karmen wil eerst een lager vet% dus moet ze cutten en meer verbranden.
Door meer reps achter elkaar te doen zal ze een hogere hartslag krijgen en daardoor meer calorien verbranden. Kom maar op met een studie dan. Dit klopt gewoon niet. Je kan ook een gigantisch hoge hartslag krijgen met een 10 repper op de squat, zo hard dat je hart bijna ontploft. En je zit ook nog eens in de massa range, wat wil je nog meer.

En met supersets kan je ook aardige spieren opbouwen Maar dus niet met zulke k*tgewichtjes

Naomi is een bekende in de BB wereld en zij weet echt wel wat ze aan het doen is. Met alle respect je bent pas 21 en je denkt dat je alles al weet Dat denk ik niet. Ik denk wel, met alle respect, en afgaande op vele eerdere posts, dat ik meer in depth kennis heb dan jij. In ieder geval met deze kwestie, massa behoud doe je niet met 20 reppers. Dat is zonde van je massa.

maar er zijn echt ook andere die er heel veel van af weten en het zelf ondervonden hebben (zoals Naomi - [Link niet meer beschikbaar]

Stop nou asjeblieft is met dat mensen op het verkeerde been zetten...

ja je weet erg veel, misschien wel meer als ik
Nee je weet het niet altijd goed en ik ook niet
Deze dame heeft geen massa, wil geen massa, wil minder vet
Welke massa wil je dan beschermen????
k*tgewichtjes ? dat bepaal je zelf
Als je na 15 reps je nog meer reps kan maken dan is het gewicht te licht.
laten we Naomi haar nu maar begeleiden

Laatst bewerkt:
Crunch bench curl
3x 30 reps 10kg

om en om met

Stiffed leg deadlift met ez-stang
3 x 20reps van 40kg

Low row (beide kanten 15kg)
3x 20 reps

om en om met

Leg curl
3x 20 reps 40kg

Rear kick ( moest dit verlagen i.v.m vorige keren om die 3x20 te kunnen halen helaas)
3x 20 reps 60kg

om en om met

standing side lateral rise (elke kant 5 kg)
3x 20reps

seated Dumbbell triceps curl
3x 20 reps 14kg

Verder niets meer. Roeiles begon en p.r verbroken qua kc, afstand en kracht.

Best leuk en aardig die supersets maar kan minder doen dan anders in 40 minuten merk ik. Heb ook relatief weinig rust genomen want wilde het wel halen daar mogelijk.

Ik weet niet of het veel is ( zal vast niet) maar mijn spiermassa momenteel zit op 11,9. I,i,g doe ik mijn best dat te behouden.

Uiteindelijk wil ik wel wat meer spiermassa kweken maar dat is nu niet mijn eerste doelstelling. Ik wil niet met dit lichaam meer massa gaan kweken. Dat vind ik zonde van de moeite omdat goede definitie van spieren niet tot zijn recht zal komen.

Ik ben gek op 'k*tgewichtjes' maar niet van die hele licht nee. Daar waar ik kan ga ik zo zwaar mogelijk. Zolang ik die 3x 20reps maar haal. Inderdaat ook wat Grosje zegt. Doe ik makkelijk na 15 reps de laatste 5 dan ga ik zwaarder maar merk dat ook al eerder.

Handen beginnen erg pijn te doen door wat eelt van al die stangen. Ga dus maar eens naar handschoentjes kijken.

Deze dame heeft geen massa, wil geen massa, wil minder vet
k*tgewichtjes ? dat bepaal je zelf

Hoewel ik het met Leo1988 voor een groot deel mee eens ben , zal haar begeleidster er vast een reden voor hebben.En wat het opbrengt in de praktijk lijkt mij belangrijker.

Deze dame heeft geen massa, Wat is dat nou weer voor onzinnige uitspraak. Iedereen heeft massa, anders kan je niet bewegen. wil geen massa, wil minder vet Een groot deel van je vet wordt in je spieren verbrand -> meer spieren -> betere vetverbranding, en daarnaast zie je er niet uit als je crackjunk als je een beetje massa hebt en droog bent.
k*tgewichtjes ? dat bepaal je zelf K*tgewichtjes is relatief. Voor jou kan dat 100 kg op de squat zijn en voor haar 15 kg op de squat. Als je er 20 reps mee kan maken is het een k*tgewichtje.

Ik weet niet of het veel is ( zal vast niet) maar mijn spiermassa momenteel zit op 11,9. I,i,g doe ik mijn best dat te behouden. 11,9 wat? Bedoel je niet je vetpercentage op zon tanita weegschaal?

Uiteindelijk wil ik wel wat meer spiermassa kweken maar dat is nu niet mijn eerste doelstelling. Ik wil niet met dit lichaam meer massa gaan kweken. Dat vind ik zonde van de moeite omdat goede definitie van spieren niet tot zijn recht zal komen. Als je HEEL weinig massa hebt en droog bent, zie je er gewoon ielig uit en je botten zullen overal uitporren. Je hebt waarschijnlijk al heel weinig massa en op deze manier zal je niet veel opbouwen/behouden (als beginner zal je, mits goed eten/trainen, altijd wel wat massa opbouwen en tegelijk vet verbranden).

Ik ben gek op 'k*tgewichtjes' maar niet van die hele licht nee. Daar waar ik kan ga ik zo zwaar mogelijk. Zolang ik die 3x 20reps maar haal. Zie mn uitleg over gewicht is relatief ;) Inderdaat ook wat Grosje zegt. Doe ik makkelijk na 15 reps de laatste 5 dan ga ik zwaarder maar merk dat ook al eerder. Vrij logisch: lactic acid build up.

Dat dus

Terug
Naar boven