AndroidHealthClinic

advies welkom

haha karmen, doe is niet zo gek joh;)
Met je ik kom te kort:p.
Verslaafde haha.

Nu ff serieus: ik heb ook dat ik graagt door train or what ever, maar..
Meer..of langer.. is niet vaak beter.
Of je moet minder lullen tijdens het trainen;)
of je moet wat sneller achter elkaar knallen, en dan je cardio gaan doen.

te vaak te lang vind je lichaam af en toe helaas ook niet fijn, merk je niet gelijk, maar daar kom je vanzelf wel achter, is dan dus je voedingsschema k*t, dan kom je daar wel sneller achter haha.

Maar goed hier van ben je denk al wel op de hoogte.

Vertel mij wat!!
een bed zou heerlijk zijn nu.
Moest de vorige nacht opblijven om in me nachtdienst ritme te komen, ging ik eindelijk slapen om 7 uur sochtends, word ik rond 11 uur wakker om te pissen, en daarna gewoon niet meer inslaap komen he, dus maar draaien en draaien tot 16:00 en er toen maar uit gegaan *Zucht*

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ben beetje dwangmatig of meer een stramien maar voel mij daar prettig bij. Kletsen doe ik niet. Zou niet weten met wie. Heb i-pod op met metal en knallen en beuken maar tijdens trainingen en cardio.

Maar weet het i.d.d wel want word er zo nu en dan op gewezen hier en dat is best prettig. Anders zou ik gerust naar de 3u per keer gaan als ik ga sporten maar doe dat dus niet meer. Of 2x op een dag doe ik ook nog maar zelden.

oke je traint dus wel aardig door;)
Dan moet je voeding idd goed zijn anders word je training ook niks op een gegeven moment.

Ja hou en kan ook flink doorgaan, maar moet op een gegeven moment echt stoppen gewoon.

Gelukkig of helaas, heb ik nooit te lang tijd, omdat ik meestal moet werken daarna, dus is het haasten geblazen haha.

oke je traint dus wel aardig door;)
Dan moet je voeding idd goed zijn anders word je training ook niks op een gegeven moment.

Ja hou en kan ook flink doorgaan, maar moet op een gegeven moment echt stoppen gewoon.

Gelukkig of helaas, heb ik nooit te lang tijd, omdat ik meestal moet werken daarna, dus is het haasten geblazen haha.

Klopt en daar wordt dus heel hard aan gewerk:D. Ik stop nu na maximaal 2uur. Ook als ik wel zou willen doorgaan. heb dat geleerd inmiddels.

Nou, uhmmm, heb nachtdienst dus slaap morgen tot uurtje of 16:30. Omdat ik dan nauwelijks wat naar binnen krijg en toch al gammel voel gewoon wat appels eten en sla enzo.

Heb afgelopen vrijdag en vandaag enorm ongezond gegeten voor mijn doen en echt lekker voelt het fysiek niet. Dus hoop met lading fruit op te knappen. Is ook mijn eigen remedie als ik mij gammel voel en vaak werkt het voor mij.

Alleen een paar appels en sla?????? Kan je niet menen dit. Gewoon normaal kanen.

En na dat ongezond eten wil je het oplossen met een lading fruit? Lees: fructose, een van de meest gare suikers die je maar kan eten. Dubbel k*t dus. Weg met dat fruit en eet gewoon normaal goed voedsel

Alleen een paar appels en sla?????? Kan je niet menen dit. Gewoon normaal kanen.

En na dat ongezond eten wil je het oplossen met een lading fruit? Lees: fructose, een van de meest gare suikers die je maar kan eten. Dubbel k*t dus. Weg met dat fruit en eet gewoon normaal goed voedsel

Ja baas;). Maar vanaf maandag helaas geen kritiek meer te leveren op mijn voeding. Hoop alleen progressie te kunnen schrijven. Enige kritieken zouden de trainingen kunnen zijn maar goed, ook daar is vanaf de zijlijn een kritische blik.

Hoop ik ook op een 'meeting'mijn voor en na te laten zien.

Zal met ontwaken om 17:00 gewoon normaal eten dus. Warme hap ( rijst met groentes en kip) en rond 20:00 weer een bak kwark. Lig er namelijk 20:30 weer in.

Klinkt als een 'balansdag'.

Wat is er mis met fructose?
Fructose heeft een lage GI
Fructose is een natuurlijk, en onbewerkt suiker die geen insulinerespons veroorzaakt
Fructose komt voor in fruit wat een goeie bron van vitaminen is..
In zowel de cut als bulk gewoon fruit eten, twee stuks per dag en dan het liefst rondom het sporten en in de ochtend.
Fructose één van de meeste gare koolhydraten? .. yeah right.

Klopt is het ook hoor. Ben dat volle gevoel zat van die 2 dagen eten op die manier. Zal wel een vrouwending zijn. Ga ook vanavond heel vroeg slapen dus ben hooguit 4uurtjes wakker. Genoeg voor warme hap en kwark.

Wat is er mis met fructose?
Fructose heeft een lage GI
Fructose is een natuurlijk, en onbewerkt suiker die geen insulinerespons veroorzaakt
Fructose komt voor in fruit wat een goeie bron van vitaminen is..
In zowel de cut als bulk gewoon fruit eten, twee stuks per dag en dan het liefst rondom het sporten en in de ochtend.
Fructose één van de meeste gare koolhydraten? .. yeah right.

http://www.ergogenics.org/dubbeldik.html

Meer pro's voor fructose volgen

Edit:

http://www.ergogenics.org/vetzucht11.html#1

Laatst bewerkt:
Was vroeg wakker helaas. Om 14u dus een 60 minuten cardio gedaan.
En gewoon wat gegeten want anders word ik flauw enzo en is ook gewoon niet goed. Dus rijst met wat kipfilet en spinazie na het sporten.

Straks warm eten en dus 20:30 kwark en dan slapen.

Laatst bewerkt:
Dat zijn korte dagen dan mevrouw.
Hopelijk kan je gelijk lekker slapen dan, ik lig meestal wakker tot een uur voordat ik er uit moet (vannacht hopelijk niet).

Ja baas goed lezen:

Fructose in 'natuurlijk gezoete vruchtenyoghurts' en frisdrank maakt dubbeldik

Suikers in frisdrank saboteren de verbranding van vetten

Ik had het over fruit mister Leo, niet over fructose in vruchtendrankjes en vruchtenyoghurt. Alles wat in pre-made drankjes zit is veel bewerkt, en daarom reageerd je lichaam daar heel anders op... niet te vergeleken met onbewerkte fructose uit fruit.

En inderdaad, professionals vermijden fruit in de cut........ maar dat komt omdat je lichaam (een gemiddeld lichaam) een vetpercentage onder de 10% niet prettig meer vind, en je je lichaam zwaarder moet prikkelen om verder vet te verbranden. Tot 10% kun je naturel PRIMA cutten met fruit ;)

Laatst bewerkt:
Ja baas goed lezen:

Ik had het over fruit mister Leo, niet over fructose in vruchtendrankjes en vruchtenyoghurt. Alles wat in pre-made drankjes zit is veel bewerkt, en daarom reageerd je lichaam daar heel anders op... niet te vergeleken met onbewerkte fructose uit fruit.

En inderdaad, professionals vermijden fruit in de cut........ maar dat komt omdat je lichaam (een gemiddeld lichaam) een vetpercentage onder de 10% niet prettig meer vind, en je je lichaam zwaarder moet prikkelen om verder vet te verbranden. Tot 10% kun je naturel PRIMA cutten met fruit ;)

Wat is dat toch allemaal met fruit. Is vrij duidelijk. En mijn vet bevindt zich echt zoooooooo niet in de buurt van die 10% en dat zal hem ook nooit worden weet ik. Ben blij als ik de 20% ga halen ( of was het nou 25%). Volgens mij de 25%. O.k. daartussen dan.

Kan wel allemaal gaan opsommen wat ik wil ( want dat weet ik wel)maar eerst dit gaan behalen voordat ik ga brullen wat ik graag zou willen.

Ik ga kwark eten en slapen. Voel mij knap matig en benauwd.

Sterkte, en slaap lekker! ;)

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Je moet ook niet naar de 10% bah! :p

Fructose is fructose, en dat is k*t voor je lichaam. Net als fruit, waar vrijwel geen vitamines meer inzitten laatste jaren, omdat ze alleen maar worden gekweekt op smaak. Als je aan je dagelijkse vitamines wilt komt moet je misschien 20 stukken fruit eten en allemaal verschillende, naast een halve kilo tig verschillende groentes. Totaal niet praktisch.

Onzin, je kunt het niet eens onderbouwen. Fruit zitten niet minder vitaminen in dan vroegah, dat fabeltje is allang achterhaalt. Daarnaast is fructose niet zomaar fructose. Een koolhydraat heeft een bepaalde struktuur, en die is verandert bij die pre-made rommel waardoor het wel een hoge GI waarde verkrijgt. Als fruit k*t was stond dat wel in die studies, maar daar hebben ze het alleen maar over vruchtenyoghurt en frisdrank.

Onderbouw jou bs eens :thumbup:

Fabel: vroeger bevatten groenten en fruit meer vitamines dan tegenwoordig
De hoeveelheid vitamines en mineralen in onze voeding wordt bepaald door veel verschillende factoren. Er is variatie in het gehalte aan vitamines en mineralen door de verschillen in seizoenen en de omgeving waarin groenten en fruit worden gekweekt. De manier van telen zal mogelijk invloed hebben. Daarnaast zijn de oogstmethoden veranderd. Het is niet bekend of ons voedsel van tegenwoordig dezelfde hoeveelheid vitamines en mineralen bevat als vroeger. Het is namelijk erg lastig om de voeding van tegenwoordig met die van vroeger te vergelijken, omdat er verschillende meetmethoden kunnen zijn gebruikt. De methodes van nu zijn veel betrouwbaarder, vroeger werden er vaak andere stoffen ‘meegemeten’, waardoor het vitaminegehalte hoger uitkwam.

http://dikkerdjedap.punt.nl/?id=515374&r=1&tbl_archief

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/672-weetjes-over-groenten-en-fruit.html

Fruit zitten niet minder vitaminen in dan vroegah, dat fabeltje is allang achterhaalt.

Fabel: vroeger bevatten groenten en fruit meer vitamines dan tegenwoordig
De hoeveelheid vitamines en mineralen in onze voeding wordt bepaald door veel verschillende factoren. Er is variatie in het gehalte aan vitamines en mineralen door de verschillen in seizoenen en de omgeving waarin groenten en fruit worden gekweekt. De manier van telen zal mogelijk invloed hebben. Daarnaast zijn de oogstmethoden veranderd. Het is niet bekend of ons voedsel van tegenwoordig dezelfde hoeveelheid vitamines en mineralen bevat als vroeger. Het is namelijk erg lastig om de voeding van tegenwoordig met die van vroeger te vergelijken, omdat er verschillende meetmethoden kunnen zijn gebruikt. De methodes van nu zijn veel betrouwbaarder, vroeger werden er vaak andere stoffen ‘meegemeten’, waardoor het vitaminegehalte hoger uitkwam.

http://dikkerdjedap.punt.nl/?id=515374&r=1&tbl_archief

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/672-weetjes-over-groenten-en-fruit.html

You got me there, dat wist ik niet. Thanks voor de info.

Ik blijf erbij dat fructose nergens goed voor is (behalve als je leverglycogeen depleted is, dan kan het nuttig zijn dat met fruit aan te vullen, aangezien fructose de neiging heeft snel leverglycogeen aan te vullen) en meer kwaad dan goed doet, wat tot de conclusie leidt dat je alsnog beter je vitamines uit groentes/multi supps kunt halen dan uit fruit.

Heb je toevallig ook een studie over hoeveel fruit en verschillende soorten je moet eten per dag om aan je behoefte vits te komen?

Ik zal even kijken wat ik heb ;)

Terug
Naar boven