MuscleMeat

advies welkom

• Topic Starter Topic Starter
Onderlinge discussies zijn natuurlijk altijd leuk. Over en weer gaat ieder zijn eigen kennis en visie samen met onderbouwingen. Dus dat leest wel lekker.

Feit blijft dat ik netjes aan de slag ga met de adviezen van Naomi. Zo kan zij zicht krijgen op mijn lichaam en hoe deze reageert op het voedsel i.c.m het sporten. Want als je zoals velen hier uren in de sportshool doorbrengt, niet snoept of ongezond eet en je boekt geen resultaten dat doe je iets goed fout. Iets wat ik heb onderkend en dus qua sporten wel door kan gaan qua frequentie maar net iets anders met de gewichten en helemaal met voeding ( jajaja, Dwarf, meer eten;))

Ik weet wel toen ik 18 was en bizar laag in vet zat (omdat ik een wasbord wilde) oogde als een junkie. Vandaar dat ik weet dat ik niet te laag mag zitten.

11,90 kg Proteine/ spiermassa nu. Zal vast heel weinig zijn. Zo'n weegschaal met hendels die je uit kan klappen en je helemaal doormeet. Van spieren tot vocht, botmassa, Basaal metabolisme, verschillen met een laatste meeting etc.
Maar is relatief heb ik gemerkt want met de hand gemeten kom ik helaas hoger uit.

Met gewichten is mijn intentie de laatste 20 reps( van de 3 in totaal) uit te moeten persen. Dat het vreselijke moeite kost. Maar ik wil wel op die 70% blijven met hartslagmeter en niet met lichte gewichten.
Heb wel vandaag gemerkt dat ik met posten van mijn training gewoon niet super zwaar kan gaan meer nu. maar dat geeft voor nu, gezien doelstellingen, even niet. Die schade haal ik over een half jaar wel weer in.

---------- Toegevoegd om 17:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

ow, en afspraak waar ik zo naar uit heb gekeken gaat niet door:sad:waar ik enorm vanbaal want heb gewoon niets gehoord.

Met gewichten is mijn intentie de laatste 20 reps( van de 3 in totaal) uit te moeten persen. Dat het vreselijke moeite kost. Maar ik wil wel op die 70% blijven met hartslagmeter en niet met lichte gewichten.
Heb wel vandaag gemerkt dat ik met posten van mijn training gewoon niet super zwaar kan gaan meer nu. maar dat geeft voor nu, gezien doelstellingen, even niet. Die schade haal ik over een half jaar wel weer in.

Kom nou even uit die droom, als je 20 reps KAN (met hoeveel tranentrekkende moeite dan ook), dan IS dat een licht gewicht. Met een middel-zwaar gewicht KAN je namelijk onmogelijk tot de 20 reps komen. En zoals ik al zei: gewicht is relatief.

Kom nou even uit die droom, als je 20 reps KAN (met hoeveel tranentrekkende moeite dan ook), dan IS dat een licht gewicht. Met een middel-zwaar gewicht KAN je namelijk onmogelijk tot de 20 reps komen. En zoals ik al zei: gewicht is relatief.

Als het onder LICHT gewicht valt dan doe ik het volgens advies van P.T dus goed. Het lijkt mij vrij logisch dat als ik bemerk dat het iets makkelijker gaat de laatste 20 reps van de 3 x20 reps ik ga verzwaren als dat volgens devies is.

En het gewicht van ez-stang bij stiffed leg deadlift ia gevoelsmatig nu het hoogst haalbare met supersets. Ging er redelijk op stuk en wil ook goed naar lijf luisteren. Tempo licht bij mij erg hoog en ik knal graag door van superset naar superset.

Ben weken met piramide met nog zwaarder in gewichten bezig geweest dus gun mijzelf ook graag de tijd over te schakelen naar nieuwe technieken o.a.

Maar waardeer de kritische noten van je uiteraard. Zal ze ook zeker onthouden wanneer ik weer anders kan gaan trainen.

Fijn, hooikoortsweer! Behalve cara ook hooikoorts dus hoest, proest, traan, nies en snotter mij rot en keelpijn.

Nu 1 nachtdienst op een afdeling waar ik mij te pletter loop door grootte en de afstanden in het gebouw. Maar goed, geeft niet.

Vanochtend supersetjes gedaan. Ging niet zo. Erg veel spierpijn van gisteren. Alles gegeven met roeiles wat ik had gezien de pr-en maar vreselijk spierpijn buik.

Na 40 minuten het gelaten voor wat het was. Wel gesloopt want denderde van oefening naar oefening.

Boodschappen voor maandag gedaan dus alles nu in huis. ben er helemaal klaar voor. 2 dagen lang gegeten waar ik trek in had. Normaal gesproken doe ik dat niet als het niet gezond is maar nu een keer wel.

uhmmm, 1 pizza, 2 chocolade muffins, cheeseballs, 1 klein bekertje b&j ijs, een mini stol en pitta de griek met tzaziki en nog wat grieks vlees. Niet op 1 dag hoor dit maar over 2 dagen. En hoewel het niet echt lekker valt zulk eten, omdat ik het zelden eet, was het wel lekker. Morgen een appel dag en ben dan klaar om mij een half jaar helemaal in te zetten op het gebied van de voeding.

Het idee dat er support ook is van mensen die het echt begrijpen wat je doet en waarom geeft een fijn gevoel.

ga ik vannacht sportplanning maken van lessen en patienten pesten.

Wat is een appel dag?

Nou, uhmmm, heb nachtdienst dus slaap morgen tot uurtje of 16:30. Omdat ik dan nauwelijks wat naar binnen krijg en toch al gammel voel gewoon wat appels eten en sla enzo.

Heb afgelopen vrijdag en vandaag enorm ongezond gegeten voor mijn doen en echt lekker voelt het fysiek niet. Dus hoop met lading fruit op te knappen. Is ook mijn eigen remedie als ik mij gammel voel en vaak werkt het voor mij.

Gezellig z'n nachtdienst, heb er nu ook 3;)
Maar heb geen last met eten, hou me gewoon aan me schema, eet alleen wel na 24:00 alleen eiwitten verder geen carbs nu.

Gezellig z'n nachtdienst, heb er nu ook 3;)
Maar heb geen last met eten, hou me gewoon aan me schema, eet alleen wel na 24:00 alleen eiwitten verder geen carbs nu.

Enig nachtdiensten. Zeker als je er maar 1 hebt:eek:. Ik eet nu het nog kan niets met de nacht. Wanneer ik nachtdiensten heb en volgens voedingsschema moet eten zal ik het toch moeten inpassen maar nu eet ik dus niet.

Drink de gehele nacht gekookt water of wat fruit.

Van carbs word je gaar als je nachten hebt. Ik wel i.i.g.

Ja, je word idd ook wel beetje gaar ja idd, zeker als je stil zit zoals ik.

Maar ik zorg toch echt dat ik me eiwitten binnen krijg kwark shakes enzo, perfect moment om goed te herstellen zo.

1Nacht sucks idd big time, hoe verzinnen ze het.

Ja, je word idd ook wel beetje gaar ja idd, zeker als je stil zit zoals ik.

Maar ik zorg toch echt dat ik me eiwitten binnen krijg kwark shakes enzo, perfect moment om goed te herstellen zo.

1Nacht sucks idd big time, hoe verzinnen ze het.

Ik nu niet maar heb per maandag geen enkele excuus meer dus ook dat doe ik netjes wat moet.

Heb ook keelpijn en snothoofd. Melkprodukten stimuleren slijmproduktie en vannacht en morgen (en ook verder) wil ik dat niet. Juist de bedoeling dat ik mij fit voel. En geen ontstekingshaarden kweek.

Heb net rennend door pand mijn rondes gedaan. Nog 2 te gaan;)

... :O Karmen, je blijft me verbazen :P

Ik zit hier toevallig half-slaperig omdat ik wakker werd van de honger. En dat terwijl ik dacht dat ik meer dan genoeg (incluus 250gr kwark voor slapen) had gegeten. Oh well, nu weer aan de kwark. Zal maar niet door het studentenhuis gaan rennen tho - morgen weer op de sportschool. Ho hum.

Zijn eiwitrepen geen idee voor jou trouwens? Ik neem er zelf nu altijd eentje mee naar werk (gewoon dagdiensten, maar toch): vult goed, is makkelijk te eten en heeft nog fairly goede voedingswaarden ook. :)

Bikkel-karma voor jou. En voor Zippie natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Je bent dus niet helemaal fit, dan moet je dus eigenlijk wel wat eten he, dan hersteld je lichaam wel sneller, bedoel waar teerd je lichaam nu op dan, om je fit te gaan worden water?

Nou hou je aan je woord zou ik zeggen haha.

Oke nog 2 te gaan dan!!

ik nog gewoon tot 07:00 op me gat zitten haha.

Laatst bewerkt:
... :O Karmen, je blijft me verbazen :P

Ik zit hier toevallig half-slaperig omdat ik wakker werd van de honger. En dat terwijl ik dacht dat ik meer dan genoeg (incluus 250gr kwark voor slapen) had gegeten. Oh well, nu weer aan de kwark. Zal maar niet door het studentenhuis gaan rennen tho - morgen weer op de sportschool. Ho hum.

Zijn eiwitrepen geen idee voor jou trouwens? Ik neem er zelf nu altijd eentje mee naar werk (gewoon dagdiensten, maar toch): vult goed, is makkelijk te eten en heeft nog fairly goede voedingswaarden ook. :)

Heyyyyy Fanny!

Doe net als ik en gewoon rennen door het pand:p

Is mijn laatste nachtje op deze manier ( die ik al 17 jaar hanteer als zuster) qua (niet-) eten in de nacht.

Maandag voedingsschemavan Naomi hè waar ik dan mee begin. Zal ook dan zo schuiven dat ik in de nacht zal moeten eten om aan hetgeen zij heeft uitgewerkt te komen. Dus Karmen doet dan na al die jaren ook in de nacht eten. Sterker nog, dinsdag weer 1 nachtdienst:eek: dus dan eet ik in de nacht.

Ga wel gewoon 8uur totaal sporten in 4 dagen dus ook dat komt goed.

En dan een week verder maar eens met jou beuken in de gym:cheer:Krijg jij de eiwitrepen die ik over heb.

Ik eet gewoon zoals ik op een normale dag ook zou doen, me ontbijt en dan om de 2 uur werk ik me dingen naar binnen, tot ik weer ga slapen haha.

No problemo kijk er alleen naar wat ik dan dus naar binnen werk

Als het goed is, heb ik na volgende week alle studieschade van de griep weer ingehaald, dus dat zou perfect zijn. Ik ben ook netjes aan een nieuw eetschema begonnen - opgesteld door iemand met wat meer verstand. Onder andere de whey-brinta-water shake in de ochtend. Meh, maar wel gezonder dan mijn melk-brinta :)

En 8 uur sporten in 4 dagen - ik ga kijken of ik je kan bijhouden, miss Fanatiek!

Slaap-ze voor straks trouwens - ik heb mijn kwark weer naar binnen gewerkt en ga weer snel naar bedje. Morgen weer vroeg eruit.

Laatst bewerkt:
Ik eet gewoon zoals ik op een normale dag ook zou doen, me ontbijt en dan om de 2 uur werk ik me dingen naar binnen, tot ik weer ga slapen haha.

No problemo kijk er alleen naar wat ik dan dus naar binnen werk

Klopt, doe dat ook zo dan. Vind warme prak toch al vreselijk als ik net wakker ben. eeet eigenlijk bijna niet met nachtdienst daardoor. Dus ben wel blij dat ik dat nu gewoon wel moet doen.

Enne ook u Karma voor de nachtdiensten

Bij 8 uur sporten in 4 dagen hoort idd, een goed voedingsschema, anders dan red je lichaam het niet lang!!

Whey -brinta-water shake in de ochtend, neem ik standaard, denk al zeker 3 jaar haha.

Bij 8 uur sporten in 4 dagen hoort idd, een goed voedingsschema, anders dan red je lichaam het niet lang!!

Whey -brinta-water shake in de ochtend, neem ik standaard, denk al zeker 3 jaar haha.

... Respect - ik heb altijd moeite met de laatste paar slokken.
Maar goed, ik ben daarnaast stiekem ook een melk-junkie. Nou ja, dat bewaren we dan maar voor de occasional junk-maaltijd. :D

Klopt, doe dat ook zo dan. Vind warme prak toch al vreselijk als ik net wakker ben. eeet eigenlijk bijna niet met nachtdienst daardoor. Dus ben wel blij dat ik dat nu gewoon wel moet doen.

Enne ook u Karma voor de nachtdiensten

Ja, ik kan wel warm eten, maar ga echt geen warme prak eten haha, je word toch wakker, eet gewoon je ontbijt zoals normaal.
Word er lekker gegeten zou ik der geen probleem mee hebben hoor bij ontwaken haha.

Maar goed sommige mensen gaan helemaal moeilijk doen.
Hou het makkelijk, begin bij je ontbijt.

Thanx for your karma;)..
Die van mij stond niet veel in:p:o

---------- Toegevoegd om 02:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:38 ----------

... Respect - ik heb altijd moeite met de laatste paar slokken.
Maar goed, ik ben daarnaast stiekem ook een melk-junkie. Nou ja, dat bewaren we dan maar voor de occasional junk-maaltijd. :D

haha, ben ik zo diehard dan eigenlijk damnn:cool:

Ja het is kwestie van, zodra water erbij giet, schudden en achterover knallen, dan drink ik zo 700 ml weg in 1 x als het moet, jawel op nuchtere maag haha.

Ik hou ook wel van melk maar vermijd het nu gewoon een beetje.
Maar geef me dan maar gewoon een glas melk, veel lekkerder.

Ik ben ook netjes aan een nieuw eetschema begonnen - opgesteld door iemand met wat meer verstand.

Altijd wijs en goed als je het zelf niet blijkt te redden met voeding. Ik heb er wel verstand van maar niet als je veel sport. gewoon normaal en gezond eten kan ik wel. En crashen kan ik ook heeeeel goed ( zonder aan te komen) maar eten i.c.m veel sporten dat kan ik niet. Dat sport ik voor snot en dat is zonde.

ook voor jou dus hoop dat het ook voor jou werkt wat je hebt ontvangen van persoon met meer kennis.

whey-brinta-water shake heb ik een keer gedaan maar ik vind dat vreselijk. Dan wordt het zo zoet. lust pap of mout ook niet zoet dus gewoon naturel. En dan met water:eek:. Ik denk vanaf heden elke ochtend aan jou als ik mijn ontbijt nuttig;)

Ga maandagochtend van 08:30 tot 11u sporten
dinsdag van 08:30 tot 10:15
woensdag na nachtdienst een uurtje in de avond
Donderdag ook in de avond een uurtje

Shit, kom te kort. Dan in de avonden wat langer

---------- Toegevoegd om 02:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:42 ----------

.
Maar geef me dan maar gewoon een glas melk, veel lekkerder.

Doe mij maar een bed om te slapen. Val bijna om dus ga even cellen lopen. Is maximaal 10 minuten inclusief trappenhuizen dus ben dat weer wakkerder

Terug
Naar boven