Fitness Seller

advies welkom

Heej Karmen,

Ik moest weer even op de hoogte zijn van de gebeurtenissen dus weer even je log doorgespit. Normaal gesproken houdt iemand me altijd wel druk in de ochtend :P, maar nu heb ik weer ff de tijd om o.a. jou logje door te nemen ;).

Je bent volgens mij echt een fanatiekeling die dingen al TÉ gauw het overdrijft. Je gaf zelf al aan dat je haast niet ongezond eet, maar dat je toch geen progressie boekt. Ik denk dat het de combi is van verkeerd trainen (20 reps? why?), te lang (2 uur of langer) en veelste weinig eet waardoor je geen progressie boekt.

Denk ook aan je rust, daar groeien&herstellen je spieren op en dan is het ook belangrijk dat je je lichaam wel blijft voeden. Voldoende eten icm goed trainen zal zorgen voor die hoge stofwisseling...niet als je overdreven veel sport (en niet juist) & weinig eten. Denk niet meer aan die crash dieets...laat het veranderen naar een dieet voor de rest van je leven, eentje die gezond is en waar jij je beter door gaat voelen fysiek en mentaal :).

Ik hoop dat Naomi je goed op weg kan helpen en jij je vast kan houden aan haar schema. Toch wel fijn als je advies krijgt van iemand met verstand zodat dat jou ook motiveert om het door te zetten. Maar als ik nou goed begrijp krijg je nog van haar een schema of heb je dat 20reps schema deels van haar?

Je gaf aan dat je niet veel spiermassa wilt opbouwen omdat je definitie niet dan tot zijn recht zou komen (pag.17 dacht ik). Maar als het klopt volgens de meting (zou meer een indicatie zijn) dan heb je echt niet zoveel spiermassa...en juist veel vetmassa. Dan juist zou ik aanraden om wel hard te trainen (kracht) en daarnaast cardio voor extra kcal verbranding dan met lichte gewichtjes veel reps te maken (uithoudingstraining). Want juist krachttraining zorgt voor die extra lange verbranding (zelfs tot 48 uur NA je training!), maar dan heb ik het wel over een veel hogere intensiteit en niet zo'n overdreven hoge volume qua reps. (meer richting 8 tot 12). Het is niet zo dat wij vrouwen op eens huge veel massa zullen kweken, maar ik denk zelf dat dit wel meer effectief is op je vetverbranding & het behouden van je spiermassa dan licht gewicht en veel herhalingen. Ik zie dat dan meer hetzelfde als heeeeel veel cardio doen, maar geen echte krachttraining.

En net zoals Zippie zei, in je nachtdiensten... je bent toch wakker en bezig... beter om je lichaam dan te voeden met goede eiwitten & wat complexe kh's dan alleen appels en sla. Je lichaam heeft meer aan de essentiele aminozuren die je eet dan aan wat fructose en water.

Drink je trouwens gekookt water of bedoel je wel thee :p, bah wat lijkt me dat niks. En ik eet ook echt van alles... smorgen's standaard wheyshake + gekooktwater & havermout & beetje kaneel/cacao en fruit en kan ook alles in de ochtend eten..van warm tot vers gerookte paling (jum:meal:), maar gekookt water alleen? :eek:

Goed, ik was niet van plan een heel verhaal te maken ;), maar ach... ik wilde je ook even wat delen waarvan je zelf maar moet kijken of je het meeneemt of gewoon éénmalig leest :p. Ik weet zeker dat het je gaat lukken, als je maar met je verstand aan de slag gaat...dan zul je je doel veel sneller behalen & nog belangrijker -> behouden ;).

Ik hoop dat Naomi je goed op weg kan helpen zodat je zelf ook een beetje de feeling krijgt van hoe het wel moet. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Heej Karmen,

Je bent volgens mij echt een fanatiekeling die dingen al TÉ gauw het overdrijft. Je gaf zelf al aan dat je haast niet ongezond eet, maar dat je toch geen progressie boekt.
Voeding was zeker te weinig. Kan niet anders zeggen met het ontvangen voedinsschema. Kt beperk ik tot een uur maximaal. Rest van de tijd is cardio maar. Waak er echt voor dat ik niet meer langer in de weer ben. Hoe lekker ik dat ook vind. Ga nu gewoon ergens een stuk wandelen buiten.
Maar als ik nou goed begrijp krijg je nog van haar een schema of heb je dat 20reps schema deels van haar?
Sporten met supersets is op advies ja van Naomi. Ik wil het ook zo even doen. Moet ook kijken hoe lichaam op alles reageert. Ga ook echt wel stuk op die s.s.
Je gaf aan dat je niet veel spiermassa wilt opbouwen omdat je definitie niet dan tot zijn recht zou komen (pag.17 dacht ik). Maar als het klopt volgens de meting (zou meer een indicatie zijn) dan heb je echt niet zoveel spiermassa...en juist veel vetmassa.
Ik weet n.a.v meeting Naomi niet wat mijn vetvrije massa is. En die 11,9% spiermassa is van sportschool maar die zaten met met alles wat aan de lage kant. Weet nu dus niet of ik kan berekenen uit hoeveel % spier ik besta. Weet wel dat je bovenbenen voorkant kan zien, onderbenen zijn sowieso al zichtbaar en definities zie je wel van armen bijv maar is puur dat laagje vet (op sommige plekken iets meer dan laagje:o) wat ik wil verliezen. Daar ligt nu de aandacht. Samen met sportdevies eerst kijken wat lichaam doet
En net zoals Zippie zei, in je nachtdiensten... je bent toch wakker en bezig...Dat gaat gebeuren nu want heb een schema;)
Drink je trouwens gekookt water of bedoel je wel thee?
Ik drink heel veel ( nu nog meer aanleren) groene- en rooibosthee. In de nachten gekookt water. Ik weet dat koudwater ook verbranding wat meer helpt maar ik vind dat naar voelen. Drink zelfs als het 41 graden is nog thee. Andere zaken zelden.
Goed, ik was niet van plan een heel verhaal te maken
Waardeer het hoor. Sla alles op aan info hier ( deed ook fluitend studie omdat alles rondom gezondheid gewoon blijft hangen). Kan ook kiezen niet meer even te posten om zo af te sluiten van kritieken. Maar kan prima tot een persoon richten, onderlinge discussies zijn erg interessant en ik weet dat er zat mensen zijn die begrijpen dat het nu zaak is te luisteren naar een persoon en eventueel advies sporten altijd kan.
Ik hoop dat Naomi je goed op weg kan helpen zodat je zelf ook een beetje de feeling krijgt van hoe het wel moet.
Hoop dat ook hoor. Ik heb vertrouwen en alles netjes thuis in mappen gedaan en uitgewerkte boodschappenlijst, voedingsschemain keukenkastjes geplakt, phonealarms gezet om niet vergeten te eten, foto's gemaakt voor mijzelf. Nou, rest mij de inzet om te gaan sporten en aan voeding te houden zonder uitzonderingsdagen. Maar ben iemand die als ik ergens voor kies ook 1000% inzet.

Geen gesport vandaag en dinsdag. Draai wel die ene nachtdienst dinsdag maar w.s ook woensdag niet sporten. Donderdag en vrijdag vroege diensten. Geplande sporten in de avond op donderdag wordt hem ook niet zoals ik mij nu voel.

Rede dat ik niet ga omdat ik echt zuurstof weer te kort kom en dus benauwd. Zodra het voelt als goed genoeg ga ik sporten maar nu kan echt niet.

Wel met voedingsschemabegonnen dus dat loopt wel gewoon door.

Ola, ;)

Lees dat je Super sets als advies erbij gekregen hebt!! Toppie.

Dat doe ik nu ook, gaat als een trein.

voordelen:
Je gaat verrot als je het goed doet haha.
Doet miss wat extra oefeningen als normaal, omdat je ze combineert.
En je kan als je beetje doortraint, je trainingstijd flink verkorten.
Zo heb je dus wat meer tijd voor je cardio of/en ben je eerder klaar in je totale tijd.

Zodat je weer netjes met je nieuwe voedingsschema, je lichaam kan voeden:D

Goed op weg Karmen! Je bent in iedere geval goed gedreven, nu alleen nog wat meer kennis krijgen over voeding & sport jij komt er wel! Supersets zijn zeker lekker, ik doe deze ook voor bepaalde spieren voornamelijk waarvan ik vind dat ze wat achterlopen (triceps bijv.). 3 oefeningen achter elkaar met elk 10 reps. en dan wel een een goede intensiteit dat de laatste reps eruit geknepen moeten worden :o.

Supersets zijn ideaal ook voor een extra boost verbranding ;)
http://www.ergogenics.org/gezondheid132.html

Veel suc6 met je schema ;)

Vind S.S zelf ook lekker. is wennen want houd wel van potje krachtpatseren namelijk;). Als een gast zo'n blik werpt ( je weet wel zo'n bepaalde blikvan "agossie, komt weer zo'n klein wijffie even kijken hier")pakte is op zo'n moment het zwaarste va het zwaarste wat ik aankon. Al moet ik kosten mja, bewijsdrang is al wat minder gelukkig;)

Anyway, heb mijn plekje wel inmiddels en heren vragen steeds hoe het gaat en naar Forum.

Dag 2 nu van voeding.

Sporten helaas niets nog. Straks half 11 naar dokter want kan nauwelijks lopen van benauwdheid en gaat nu wel erg snel (binnen 3 dagen van alleen beetje keelpijn naar zuurstofgebrek en bijna blauwe lippen af en toe:mad:). Had gisteren al moeten gaan achteraf gezien maar piepte toen niet.

Kan nu dus singelloop vergeten volgende week met mijn pa samen.

Zal n.a.v vorige x ziek wederom netjes tijd nemen op te knappen.

Oh jeetje, dat zuurstofgebrek klinkt best heavy, succes ermee!

Goed op weg Karmen! Je bent in iedere geval goed gedreven, nu alleen nog wat meer kennis krijgen over voeding & sport jij komt er wel! Supersets zijn zeker lekker, ik doe deze ook voor bepaalde spieren voornamelijk waarvan ik vind dat ze wat achterlopen (triceps bijv.). 3 oefeningen achter elkaar met elk 10 reps. en dan wel een een goede intensiteit dat de laatste reps eruit geknepen moeten worden :o.

Supersets zijn ideaal ook voor een extra boost verbranding ;)
http://www.ergogenics.org/gezondheid132.html

Veel suc6 met je schema ;)

Tijdens de supersettraining verbruiken de proefpersonen per minuut meer energie. De onderstaande figuur geeft het aantal kJ aan.
supersetscal2.gif

De supersettraining duurde 31 minuten, de traditionele 40. In totaal verbruikten de proefpersonen in beide trainingen daarom evenveel energie - ongeveer 250 kcal.

Voordeel schijnt hem te zitten in de naverbranding. In een andere studie (die ik niet bij de hand heb), wordt weer onderzocht of 1 high rep/superset/lactic acid set minder effectief is dan je hele training zo en dit is niet het geval. De verbranding krijgt dezelfde boost en je IGH-1 stijgt op dezelfde manier. Daarnaast kun je op de reguliere manier meer gewicht gebruiken en is dus beter.

Dokter geweest. Voor de verandering nu een enkele longontsteking. Amoxic.kuur weer en als het niet aanslaat alsnog prednisolon (want ik wilde dat nu persé niet om verschillende redenen). Moet naar longarts voor longonderzoek/test, opnieuw testen van allergieen e.a. onderzoeken. Zou zo namelijk niet oud worden zei hij.

Singelloop mag ik niet niet lopen:treuren:waar ik sinds begin dit jaar voor oefende. Nachtdienst ziekgemeld maar ga donderdag en vrijdag wel werken.

Heb geleerd hier dus laat deze week noodgedwongen het sporten rusten en hoop maandag weer te mogen gaan.

Balen zeg!
Longontsteking is ook niet even iets waarvan je zegt 'even op je tanden bijten en doorgaan'.
Rust goed uit en zorg dat je snel weer beter bent en zo des te harder kunt knallen!

Balen zeg!
Longontsteking is ook niet even iets waarvan je zegt 'even op je tanden bijten en doorgaan'.
Rust goed uit en zorg dat je snel weer beter bent en zo des te harder kunt knallen!

Nope, was vorige keren ook al niet en heb er flink de balen in. Hoe graag ik zou willen beuken of knallen......Ik kan niet eens fatsoenlijk eten of aankleden zonder te moeten rusten tussendoor.

Maarre tnx hè.

Zwaar klote zeg... :( :aai: vooral het slikken van die k*t medicijnen!!
In iedere geval veel beterschap... probeer vooral goed uit te rusten en goed&gezond te blijven eten...voeding waar je lijf echt wat aan heeft. :)

Sterkte!

Zwaar klote zeg... :( :aai: vooral het slikken van die k*t medicijnen!!
In iedere geval veel beterschap... probeer vooral goed uit te rusten en goed&gezond te blijven eten...voeding waar je lijf echt wat aan heeft. :)

Sterkte!

Krijg gezond eten binnen want dat is het allemaal wel gelukkig dat schema. Maar zit er voor het eerst een beetje doorheen. Voelt serieus als in de steek gelaten worden door lichaam. Rook namelijk al heeeeeel lang niet meer ( jaren), sport veel en toch dit. Dat singelloop niet kan vind ik heel rg voor mijn pa want was een belofte die ik verbreek.

Zo genoeg geklaagd en zegeningen tellen;). En leuke bevestiging van S.S van je. Herken het gevoel namelijk zoooooo

Je pa zult het vast wel begrijpen:), je baalt er zelf ook enorm van dat je nu eindelijk op het juiste pad zit en dat er dingen mis gaan... dit is niet iets waar je om gevraagd hebt...

Ja ik was even kort af ;), zit namelijk op school...dus even gauw tussendoor reageren ;). Ja supersets zijn lekker ja...en ach..het gaat om het resultaat ;) het is vrij lastig om zwaaaar in gewicht te gaan als je 3 setjes doet van 3 verschillende oefeningen achter elkaar.. je moet ze natuurlijk wel alle 3 (met moeite ;)) kunnen uitvoeren ;).
En ach ja die mannen in het krachthonk die wennen er wel aan als je er vaker bij komt staan, dan accepteren ze je vanzelf wel als ze zien dat je goed gemotiveerd bent. Zo sterk als die gasten worden we toch niet :roflol:

Goed, ik moet nu echt gaan want mijn mini tussen half uur is afgelopen ;).
Sterkte :aai:

het is vrij lastig om zwaaaar in gewicht te gaan als je 3 setjes doet van 3 verschillende oefeningen achter elkaar.. je moet ze natuurlijk wel alle 3 (met moeite ;)) kunnen uitvoeren ;).

Zeg, lees ik het nou goed dat jij 3 verschillende oefeningen achtereen doet? Als ik dat goed heb begrepen vraag ik mij af waarom namelijk. Ben wel benieuwd. Ik doe steeds 2.

Ga trouwens op een ander moment samen met de beste man rennen. Ga nu maar voor de 10km met marathon Leiden ofzo.

Zeg, lees ik het nou goed dat jij 3 verschillende oefeningen achtereen doet? Als ik dat goed heb begrepen vraag ik mij af waarom namelijk. Ben wel benieuwd. Ik doe steeds 2.

Ga trouwens op een ander moment samen met de beste man rennen. Ga nu maar voor de 10km met marathon Leiden ofzo.

Supersetjes (2 oefeningen), trisets (3 oefeningen) - komt op hetzelfde neer ;)

Wow, sterkte meid!
Longontsteking is best heftig..! Daar laat je mij toch wel even schrikken.

Echt heel veel beterschap toegewenst en als je ergens wilt ranten or whatever, just do so/ laat het me weten! :aai:

Goddank lijk antibiotica aan te slaan. Prednisolon ligt klaar in huis (pil en spuit) maar geloof dat ik het nu een x niet hoef.

Voel mij verdomde goed (geestelijk) maar fysiek zodra ik ga bewegen een oude vrouw (inclusief tempo) door zuurstof gebrek en lijf dat niet sneller wilt.

Gisteren begonnen met in mijn trappenhuis de 4 trappen af te lopen en weer op. 15 minuten bezig geweest. Vandaag een rondje om te flat. Deed er 30 minuten over maar heb wel wat gedaan. Zo dochter naar gym brengen. Dus elke dag een beetje.

Maandag even naar de sportschool. Met dit hersteltempo moet het lukken om heel voorzichtig te roeien.

Herstel bizar snel deze keer. Ook het fysieke gevoel van fitheid (tussen de oren;)) is prettig. Word toch wel afgeremd door lichaam.

@ Fannore, je komt maar bakkie doen hoor. Ach, iedereen is welkom, hahaha!

Voeding verloopt prima. Jammer dat door sporten nu geen resultaten boek natuurlijk.

Roeien laten zitten, verder lekker een beetje traplopen of rondje lopen. Je wilt te snel, moet je echt niet doen.

Roeien laten zitten, verder lekker een beetje traplopen of rondje lopen. Je wilt te snel, moet je echt niet doen.

Slechte zuster voor mijzelf hè;). Maar doe rustig aan hoor, echt. Doe netjes wat lichaam aankan en wat goed voelt. Ga ik nu weer bijkomen van die 1km wandelen.

Terug
Naar boven