XXL Nutrition

advies welkom

Zeg, lees ik het nou goed dat jij 3 verschillende oefeningen achtereen doet? Als ik dat goed heb begrepen vraag ik mij af waarom namelijk. Ben wel benieuwd. Ik doe steeds 2.

Supersetjes (2 oefeningen), trisets (3 oefeningen) - komt op hetzelfde neer ;)

Jup :grinny:
Gebruik het vooral bij bepaalde spieren die ik wat meer wil stimuleren.

Ga trouwens op een ander moment samen met de beste man rennen. Ga nu maar voor de 10km met marathon Leiden ofzo.

Wanneer is deze marathon dan, die andere was 6,6km als ik het goed had gezien?

Fijn te horen dat die antibiotica aanslaat en dat je dan niet verder hoeft te gaan met die andere rotzooi. Doe je wel een beetje rustig aan dit weekend en naar je lichaam luisteren ;)... ik weet zeker dat je dan beter hersteld dan als je nu jezelf al dwingt om dingen te gaan ondernemen (ook al zijn het kleine dingen ;)).

Fijn weekend!

---------- Toegevoegd om 18:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:20 ----------

Slechte zuster voor mijzelf hè;). Maar doe rustig aan hoor, echt. Doe netjes wat lichaam aankan en wat goed voelt. Ga ik nu weer bijkomen van die 1km wandelen.

dat had ik nog niet gelezen ;)

Ik ben blij te horen dat de antibiotica aanslaat!

Maar zoals de rest al zei, doe vooral nog even rustig aan, ma'am Fanatiek!
Desnoods kom ik inderdaad een bakje doen om daar even toezicht op te houden :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben blij te horen dat de antibiotica aanslaat!

Maar zoals de rest al zei, doe vooral nog even rustig aan, ma'am Fanatiek!
Desnoods kom ik inderdaad een bakje doen om daar even toezicht op te houden :D

Doe ik, echt maar wel op een manier waar ik mij goed bij voel en luister naar mijn lichaam.

Dinsdag kan ik sowieso niet want ben hele dag in ziekenhuis voor longonderzoeken. Vandaar dat ik hoop ( ik zeg niet dat ik het ook zal doen, ik HOOP) heel rustig, want dat kan ik best, te roeien. Heb dan tijd zat om uit te rusten voordat dochter uit school komt.

Beterschap;)

Super en trisets niet standaard in je training doen eh, het is meer een manier om je spieren even de shockeren, dan een manier om spiermassa/kracht op de bouwen.

Klinkt heftig allemaal, maar gelukkig slaat de antibiotica aan. Sterkte Karmen! :thumbs:

Super en trisets niet standaard in je training doen eh, het is meer een manier om je spieren even de shockeren, dan een manier om spiermassa/kracht op de bouwen.

Klinkt heftig allemaal, maar gelukkig slaat de antibiotica aan. Sterkte Karmen! :thumbs:

Niet? Dus een keer per week ofzo? Of s.s niet volgens een vast schema of volgorde doen maar steeds verschillende combi's?

Ben eerder heel erg zenuwachtig ( eigenlijk beetje bang:o)voor dinsdag. Zou het lief vinden van mijn lichaam als ik kan laten zien dat ik echt zoveel sport als ik heb moeten invullen en uitslag niet al te slecht is.

Niet? Dus een keer per week ofzo? Of s.s niet volgens een vast schema of volgorde doen maar steeds verschillende combi's?

Je traind gewoon op massa/kracht dus blijf lekker oefeningen doen met setjes van 8/12 herhalingen. Als je merk dat een spiergroep achter gaat lopen, of je er weinig resultaat op boekt kun je 1 of 2 trainingen een super of trisets doen voor die spiergroep, en vervolgens train je weer normaal door en dan hopelijk met meer progressie. Het is puur om je spieren te shockeren, en elke training shockeren kan zelfs contraproductief werken.

Ben eerder heel erg zenuwachtig ( eigenlijk beetje bang:o)voor dinsdag. Zou het lief vinden van mijn lichaam als ik kan laten zien dat ik echt zoveel sport als ik heb moeten invullen en uitslag niet al te slecht is.

Ik neem aan dat dat wel goed komt, in ieder geval veel succes gewenst!

Als je merk dat een spiergroep achter gaat lopen, of je er weinig resultaat op boekt kun je 1 of 2 trainingen een super of trisets doen voor die spiergroep, en vervolgens train je weer normaal door en dan hopelijk met meer progressie.

Super wat je nu hebt gezegd want zat namelijk serieus al sinds ontwaken te denken hoe ik dat namelijk ging oplossen. Daar niet alles zich even snel ontwikkelt ( naar mijn zin) en andere plekken wel wat snel.

Ga dus zeker met deze info aan de slag!

Je traind gewoon op massa/kracht dus blijf lekker oefeningen doen met setjes van 8/12 herhalingen. Als je merk dat een spiergroep achter gaat lopen, of je er weinig resultaat op boekt kun je 1 of 2 trainingen een super of trisets doen voor die spiergroep, en vervolgens train je weer normaal door en dan hopelijk met meer progressie. Het is puur om je spieren te shockeren, en elke training shockeren kan zelfs contraproductief werken.

Ik neem aan dat dat wel goed komt, in ieder geval veel succes gewenst!

:stupid:

Super wat je nu hebt gezegd want zat namelijk serieus al sinds ontwaken te denken hoe ik dat namelijk ging oplossen. Daar niet alles zich even snel ontwikkelt ( naar mijn zin) en andere plekken wel wat snel.

Ga dus zeker met deze info aan de slag!

Are you ****ing kidding me??!!! Dit probeer ik verdomme al een week lang duidelijk te maken in je topic en elke keer zeg je dat je toch lekker eigenwijs je eigen ding blijft doen :eyes:

Laatst bewerkt:
:stupid:

Are you ****ing kidding me??!!! Dit probeer ik verdomme al een week lang duidelijk te maken in je topic en elke keer zeg je dat je toch lekker eigenwijs je eigen ding blijft doen :eyes:

Dan sorry dat mijn kwartje t.a.v jou wat laat is gevallen. Ik heb jouw advies heel anders opgevat dus interpretatie mijner zijde was onjuist. Wat niet wegneemt dat ik zou sporten op 70% met hartslagmeter. Maar goed dat wist je.

Vandaag naar het strand geeest op de scooter. Voelde goed. Ga morgen even bij de sportschool langs. Kt gaat hem niet worden gezien de s.s die ik zou gaan doen met 70% met hartslagmeter maar als ik mij zoals elke dag ook morgen weer wat beter voel ga ik roeien. Lijf voelt goed en als ik het gevoel had dat het niet slim was zou ik het ook niet doen.

Dinsdag kan toch niet en dan wellicht woensdag een les. Hoop donderdag rusig wat kt te doen. Planning is deze week op de dinsdag na elke dag even een uurtje naar de sportschool te gaan.

Weekeinde nachtdiensten dus dan na een nachtdienst. Gewoon elke dag voorzichtig een uurtje pakken. Zodra het goedvoelt dan de ktoefeningen weer oppakken en volgen die in de planning lagen. Dat hoop ik over een week weer e kunnen gaan doen.

Laatst bewerkt:
Maar waarom dan elke dag een uurtje pakken? Je lichaam vraagt om rust... :o

Maar waarom dan elke dag een uurtje pakken? Je lichaam vraagt om rust... :o

Uhmmm,omdat het al heeeeeeeeeeeeeel rustig is voor mijn doen? Zit anders natuurlijk ruim 2 uur daar ( kt en les of cardio). Doe roeien ook maar 3 kwartier want dat is de tijdsduur van de les. Gewoon op rustig tempo en doe niet de heftige interval.

Ben nog niet de oude ( aanslag op conditie)maar voel mij wel prima. Dus is de rem die ik op mijzelf heb gezet kort te gaan. Gatver, je zet mij vreselijk aan het denken. Kom niet eens uit mijn woorden.

Deze week benut ik graag om heel voorzichtig weer wat op te bouwen. Over een week HOOP ik volgens nieuwe planning zeg maar weer te gaan die aansluit op de voeding e.d.

Ga woensdag pas beginnen met sporten want dat is wijzer:(.

Moet boodschappen voor schema halen en dus 4 trappen met 2 tassen ( exclusief overige boodschappen want een kind schijnt ook te moeten eten:p) op en zie dat nu al niet zitten. En schoenen met kleine kopen na school en huishouden.

Geen lift in de semi-flat, hm?
Doe in ieder geval rustig aan (of rustig voor jouw doen ;)) en blijf goed naar je lichaam luisteren.
Boodschappen doen/ winkelen met kleine kinders kan vermoeiender zijn dan je denkt. Same goes voor huishouden, maar dat hoef ik je vast allemaal niet te vertellen :P

Geen lift in de semi-flat, hm?
Doe in ieder geval rustig aan (of rustig voor jouw doen ;)) en blijf goed naar je lichaam luisteren.
Boodschappen doen/ winkelen met kleine kinders kan vermoeiender zijn dan je denkt. Same goes voor huishouden, maar dat hoef ik je vast allemaal niet te vertellen :P

Nee joh geen lift. Ren niet voor niets soms voor de lol het trappenhuis op en af. Best lekker.

KinderS:eek:? Goddank 1 ( wel de allerleukste)en dan ook al bijna 9. Helaas niet mijn anti-shopfun genen mja, ik ben de baas:cool:.

Rest komt goed. Ga zo met de auto:o naar winkels en rustig aan alles.

Ga nu even bij u neuzen

Hé Karmen,

Ja lastig ben ik hé...zo'n persoontje die weer de wijsneus probeerd uit te hangen ;). Je moet natuurlijk doen wat goed voelt, maar soms is rust gewoon verstandiger voor beter herstel. Je zelf to much pushen en te weinig rust (terwijl je lichaam er om vraagt) is katabool (weefselafbrekend voor extra energie).

Ik denk dat je een verstandige keuze maakt door woensdag rustig aan te beginnen. ;). Je bent iig verder ook druk vandaag zonder sport met de boodschappen, huishouden/koken, voor je kind zorgen ;)... genoeg te doen dus. Altijd fijn, geen lift hebben en volle boodschappentassen vol :cool:..trainen we meteen even een groot deel van het lichaam ;).

Hé doe rustig aan, veeeeeeeel beterschap! Ik hoop dat je woensdag al flink meer de oude bent! :)

Hé Karmen,

Ja lastig ben ik hé...zo'n persoontje die weer de wijsneus probeerd uit te hangen ;).
Nee hoor ben je niet. Hoewel ik ook eigenwijs kan zijn neem ik alles wat wordt gezegd op in mij en doe er ook wat mee. Zolang het maar aansluit bij het trainingsadvies dat ik eerder had ontvangen van Naomi;)

Ga morgen inderdaad gewoon sporten. Mag maximaal op 80% van mijn huppeldepup ( vermogen) sporten momenteel. Komt mooi uit....Ik zou op 70 % gaan sporten.
Mag niet tot het naadje gaan en niet alles geven tot het beter gaat of uitputten.
Reactie medicatie vond hij redelijk matig naar wat hij hoorde bij het luisteren.
Moet meer duursporten beoefenen ( ik haaaaaaat hardlopen maar heb dat wel gedaan sinds januari)
Singelloop vrijdag mag dus niet:mad:.
Andere medicatie en over 2 weken terug om te kijken of deze beter werken dan de huidige.

Planning dus eerst morgen bbbb doen en rustig opbouwen. Na morgen kan ik alles beter inschatten

Succes morgen

Terug
Naar boven