MuscleMeat

advies welkom

Deed je alleen supersets? dat is toch helemaal geen methode voor sterkere of grotere spieren :p
Zoals ik al zei zijn suppersets puur een aggresieve prikkel voor spiergroepen die niet goed mee willen, of op momenten dat je een plateau berijkt hebt.
Probeer eens 5x5 op grote compounds (Squat, bankdrukken, deadliften) en bvb 3x10 op middelgrote compounds zoals pull downs, rows en schouder presses e.d. :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Deed je alleen supersets? dat is toch helemaal geen methode voor sterkere of grotere spieren :p
Zoals ik al zei zijn suppersets puur een aggresieve prikkel voor spiergroepen die niet goed mee willen, of op momenten dat je een plateau berijkt hebt.
Probeer eens 5x5 op grote compounds (Squat, bankdrukken, deadliften) en bvb 3x10 op middelgrote compounds zoals pull downs, rows en schouder presses e.d. :thumbs:

Ace ( of zal ik Axe zeggen:roflol:), op advies van.... doe ik inmiddels supersetjes. Dus 3 x 20 reps en dan de laatste 3 of 5 reps van dat onderdeel heel zwaar pakken.

Ik krijg namelijk ook wat advies van de zijlijn hè van Naomi. rede dat oefeningen nu zo gedaan worden is ook om te kijken hoe lichaam reageert. Ik persoonlijk hoop dat er fysiek ( qua verbranding dan) gauw eens wat gaat gebeuren. Ik zie niets in de spiegel.

Voor ververbranding zijn supersets goed ja, maar cardio ook.. ik zou persoonlijk gewoon trainen op kracht/massa en cardio doen voor de vetverbranding.

Vergeet niet dat -zelfs profs- niet altijd alle waarheid in pacht hebben eh. Natuurlijk hebben ze veel kennis en vertstand van zaken, maar vorm ook je eigen mening en stel je open voor het proberen van dingen die profs misschien niet aanraden ;)
Ieder lichaam werkt immers anders, wat voor Naomi hoeft voor jou niet de perfecte manier te zijn.

Zelfde gebeurt een beetje op het forum. Alles wat 3XL en Big-T zeggen wordt domweg door 90% van DBB nagedaan terwijl dat soms helemaal niet werkt voor de persoon in kwestie.

Laatst bewerkt:
Voor ververbranding zijn supersets goed ja, maar cardio ook.. ik zou persoonlijk gewoon trainen op kracht/massa en cardio doen voor de vetverbranding.

Vergeet niet dat -zelfs profs- niet altijd alle waarheid in pacht hebben eh. Natuurlijk hebben ze veel kennis en vertstand van zaken, maar vorm ook je eigen mening en stel je open voor het proberen van dingen die profs misschien niet aanraden ;)
Ieder lichaam werkt immers anders, wat voor Naomi hoeft voor jou niet de perfecte manier te zijn.

Zelfde gebeurt een beetje op het forum. Alles wat 3XL en Big-T zeggen wordt domweg door 90% van DBB nagedaan terwijl dat soms helemaal niet werkt voor de persoon in kwestie.

Ik beaam ook zeker hetgeen jij zegt maar vergeet niet dat het ook belangrijk is om inzicht te verschaffen hoe mijn lichaam reageert op bepaalde vorm van kt i.c.m cardio/ lessen en dan de voeding. Persoonlijk ga ik niet blind op woorden van allemaal anderen af. Dat werkt niet want dan doe je alles maar half. Nu richt ik mij op een persoon die hoofdzakelijk voeding doet en handvatten aanreikt.

Wat niet wegneemt dat ik alles wat hier wordt gezegd onthoud overigens.

Hoe gaat het met je progressie?

Hoe gaat het met je progressie?

Tja, met spieren zit het wel goed. Hoe en wat met vet momenteel weet ik niet. Dat ziekzijn werkte ook niet echt lekker mee. Bedoel, is niet voeding alleen natuurlijk maar ook bewegen/ sport natuurlijk.

Voel mij wel t.a.v voeding goed.

Doordat ik "minder" sport in dat opzicht weer minder. Maar ga dat niet posten allemaal hoor.

Vanochtend later dan anders in de sportschool. Geen half 9 maar niet minuten later. dus maar 25 minuten kt:o.

Alls zo gedaan dat 70% zat en beetje rap.

2x 20reps à 50kg stang in nek squatten
1x 10reps à 60kg stang in nek squatten

Afgewisseld met

2x 15 reps à 15kg Low row beide zijde
1x 10 reps à 17kg Low row beide zijde

2x 20 reps à 16kg Dumbbell triceps curl/ standing dumbbell
1x 10 reps à 18kg Dumbbell triceps curl/ standing dumbbell

Afgewisseld met

2x 20 reps à 60kg Leg extension
1x 10 reps à 65kg Leg extension

Als laatste nog

2x 15 reps à 15kg Triceps press down ( maar dan met de rug tegen plat vlak)
1x 15 reps à 17kg

Toen was de tijd op en hart lag naast mij.

35 minuten in het zweet dansen,
10 minuten benen
10 minuten buik
5 minuten

Laatst bewerkt:
Voor een vrouw squat je echt heel waar :eek:

:thumb:

Goed dat je je wel openstelt voor alle tips van iedereen, maar het is belangrijk je eigen mening te vormen aan de hand van JOU ervaring, en de kennis over JOU lichaam die alleen jij hebt :)

Toch lekker en goed van je dat je de tijd hebt weten te maken tussen alle drukte door :thumbs:. In iedere geval wel weer een lekker portie euforisch gevoel erbij gekregen + mooi weer :cool:

Je squat wel lekker zeg!! en dan ook nog aardig wat reps, doe je de squat wel geheel parallel?

Voor een vrouw squat je echt heel waar :eek:

:thumb:

Goed dat je je wel openstelt voor alle tips van iedereen, maar het is belangrijk je eigen mening te vormen aan de hand van JOU ervaring, en de kennis over JOU lichaam die alleen jij hebt :)

Mijn kennis eigen lichaam heb ik serieus niet als het om voeding gaat, Heb echt mijn lijf verpest sinds 17-de ( toen 59kg en weinig vet) toen ik dacht dik te zijn door lijnen, poeders en pillen. Heeft mij allemaal windeieren opgeleverd, waardeloos zelfbeeld lichaam en slechte behoefte om te eten.

Moet dat dus allemaal weer leren snappie? Zonder Naomi kan ik het echt want dan heb ik niemand (live) die een beetje toekijkt.

Maar ik begrijp je wel. En geef je ook gelijk maar op dit vlak heb ik iemand nodig.

Toch lekker en goed van je dat je de tijd hebt weten te maken tussen alle drukte door :thumbs:. In iedere geval wel weer een lekker portie euforisch gevoel erbij gekregen + mooi weer :cool:

Je squat wel lekker zeg!! en dan ook nog aardig wat reps, doe je de squat wel geheel parallel?

De quats niet geheel paralell ( bijna op de onzichtbare stoel zitten toch?)maar had meer te maken met afreageren. Was ook even wat misselijk een beetje maar wel voldaan. Volgende keer dus gewoon 40 kg en 50 kg.

laatste set/ rep/ oefening toegevoegd van gisteren die ik niet wist. De benen uit het lijf gelopen vannacht tijdens werk.

Na slapen vreugdevol voor het laatst deze week sporten. Bodypump staat op de planning. Overwoog kt + Zumba les maar dan mis ik goede tijden:p en moet nog een nachtdienst doen. Laatst genoemde is belangrijkste reden dat ik alleen vandaag alleen pumpen.

Nou dan toch nog veel plezier straks met je pumples ;) en suc6 met je laatste nachtdienst voor deze week :)

Gisteren na waardeloze slaap maar niet gaan sporten. Wel een half uur gaan stokdraaien. Op de stepper trouwens. Dus wel iets gedaan maar goed.

Eerst volgend moment dat ik weer kan trainen...... dinsdag 4 mei (als ze in de avond open zijn want dat weet ik nog niet???. Of als ze 5 mei open zijn om 7u in de ochtend.

Ga 6 mei met Fannore samen de Dbb-vrouwenbeukploeg uithangen en trainen samen.

Na 7 mei kan ik wel 2 weken lang elke dag.

Ik ga naar huis want wordt onsamenhangend verhaal;).

Terug van paar dagen wegregenen. Morgenochtend krachttraining met Fannore. Morgenavond body attack of roeiles. Waarschijnlijk roeien. En daarvoor Body jam.

Denk dat ik B.A nog helemaal niet kan. Vind een uur dansen en dan roeien ook erg fijn klinken.

2 keer op een dag trainen...! Ik bedoel, denk je dat je nog energie over hebt om 's avonds te trainen na onze knal-sessie dan? :D

Maareh, niet vergeten af en toe een beetje rustig aan te doen, hm?
Je spieren hebben ook rust nodig (ja, zelfs die hyper-actieve van jou ;))

2 keer op een dag trainen...! Ik bedoel, denk je dat je nog energie over hebt om 's avonds te trainen na onze knal-sessie dan? :D

Maareh, niet vergeten af en toe een beetje rustig aan te doen, hm?
Je spieren hebben ook rust nodig (ja, zelfs die hyper-actieve van jou ;))

Hahaha, komt goed hoor. Ga namelijk woensdag niet sporten. En dan donderdag in de ochtend weer, waarschijnlijk zaterdag en opzeker zondag.

En als ik heel erg kapot ben na ons gebeuk ga ik in de avond alleen roeien. Sportte 4 jaar terug ook als het even kon 2x op een dag. Hoe anders kon ik die 30 kg zo snel verliezen toen. Buitendat vind ik het heel erg lekker zo te sporten. Luister netjes naar mijn lichaam hoor momenteel.

De sportschool was het al opgevallen dat ik met krachttraining bezig was. Ook dat ik onder begeleiding van Naomi et voeding bezig ben. Uiteraard was er interesse wat ik dan precies wilde bereiken. Dit heb ik uitgelegd.

Even heel kort samengevat en zonder reclame te maken.

Ik ben na een paar dagen gebeld met de vraag of ik de supps van de sportschool wilde gaan gebruiken. Word voordat ik begin opgemeten, gewogen etc. Dan krijg ik supplementen en word dan nauwlettend in de gaten gehouden. Wanneer het einddoel is bereikt worden alle resultaten verwerkt en gebruikt in de vorm van p.r voor de sportschool en de door hun aangeboden supplementen voor de klanten.
Ik word dus het uithangbord van de produkten. Uiteraard is dit i.o.m Naomi gegaan want wil geen verkeerde keuzes maken of dingen doen die samenwerking met haar kunnen beinvloeden.

Samen met fannore gesport. Vanavond thuis voor de tv ontspannen al stokdraaiend een half uur steppen. Heb drukke dagen voor de boeg en voor een 2-de x op een dag naar de sportschool is wat overdreven.

Woensdag rustdag ( autofabriek bezoek in Duitsland zo'n 600km ver)

Donderdag hopelijk opnieuw met Fannore sporten anders pumples. Dan naar hotel voor 2 dagen ( tig bakjes met eten mee en stiekem daar sporten;))

Vrijdag rustdag ( bruiloft van iemand van autoforum)

Zondag roeiles en xco

Ondanks ziekzijn maar wel goed te hebben gegeten 3,7 kg verloren:D. Dan kan over een maand alleen maar beter dus daar ik niet ziek ga worden en lekker veel kan sporten

Netjes! 3,7kg in hoeveel tijd?

Terug
Naar boven