Fitness Seller

advies welkom

Lekkere trainingen hier :) Nice man die leg press!

Die leg extension.. volgens mij doe ik toch echt iets fout XD Ik kan die niet zwaarder dan 35 a 40 kg krijgen..

leg_extension_model%5B1%5D.jpg

Is het die?

• Topic Starter Topic Starter
Lekkere trainingen hier :) Nice man die leg press!

Die leg extension.. volgens mij doe ik toch echt iets fout XD Ik kan die niet zwaarder dan 35 a 40 kg krijgen..

leg_extension_model%5B1%5D.jpg

Is het die?
Yup is die ja. Geen idee of je wat fout doet. Je mag gerust weten dat ik niet zwaarder ga om knietjes niet te veel te belasten. Net als leg press kan ik zwaarder maar daar zijn kniebanden niet heel blij mee nog (kracht in bovenbenen is er maar knieen moeter sterker worden). Pas als deze sterker zijn en oefening nog net zo goed kan blijven uitvoeren ga ik ophogen. Nja, doe wel zo nu en dan 1 à 2 reps hoger zo nu en dan om te kijken of ik het kan.

Zeg enne u is metalchick en tattoos:thumbup:. Gwar is vocaal gezien ruk maar visueel (en fysiek door liters waterverf per seconde) geweldig. Nog naar leuke fests gegaan? Enne niet sleezy naar concerten gaan. Doorbreek het taboe dat metalchicks vies, ongewassen en lelijk zijn a.u.b.

Yup is die ja. Geen idee of je wat fout doet. Je mag gerust weten dat ik niet zwaarder ga om knietjes niet te veel te belasten. Net als leg press kan ik zwaarder maar daar zijn kniebanden niet heel blij mee nog (kracht in bovenbenen is er maar knieen moeter sterker worden). Pas als deze sterker zijn en oefening nog net zo goed kan blijven uitvoeren ga ik ophogen. Nja, doe wel zo nu en dan 1 à 2 reps hoger zo nu en dan om te kijken of ik het kan.

Zeg enne u is metalchick en tattoos:thumbup:. Gwar is vocaal gezien ruk maar visueel (en fysiek door liters waterverf per seconde) geweldig. Nog naar leuke fests gegaan? Enne niet sleezy naar concerten gaan. Doorbreek het taboe dat metalchicks vies, ongewassen en lelijk zijn a.u.b.

Nog zwaarder? Hehe toe maar!! Hoop voor je dat je knieen snel weer sterker zijn dan!

Hahaa what the hell... Gwar... Nee niet m'n ding. Ik ben meer van de death metal/hardcore/metalcore/grindcore etc..
Afgelopen weekend op Ieperfest geweest.. heerlijke bands gezien zoals Dying Fetus! :D Annotations of an Autopsy helaas gemist.. damn. Maar die komen binnekort samen met Whitechapel. Ben je bekend met deze bands?
Ehmmm hygiëne staat bij mij onder andere bij mij op 1, vandaar dat ik campings ook zo veel mogelijk vermijd. De meeste chicks op zulke fests zijn indd ranzig maar over de mannen niet te spreken. Die douchen dan soms 4 dagen niet.. heel goor. Maargoed baas boven baas he :P

Laatst bewerkt:
Nog zwaarder? Hehe toe maar!! Hoop voor je dat je knieen snel weer sterker zijn dan!

Hahaa what the hell... Gwar... Nee niet m'n ding. Ik ben meer van de death metal/hardcore/metalcore/grindcore etc..
Afgelopen weekend op Ieperfest geweest.. heerlijke bands gezien zoals Dying Fetus! :D Annotations of an Autopsy helaas gemist.. damn. De meeste chicks op zulke fests zijn indd ranzig maar over de mannen niet te spreken. Die douchen dan soms 4 dagen niet.. heel goor. :P

+1 gespierde hunks met wapperende blonde, gewassen en verzorgde manen zie ik helaas niet tot nu toe wel het type dat jij schetst. Inlusief bierpens:barf:. Ow, heb meer bands die ik onwijs vind o.a jouw namen Kamelot, Apocrypha, Sonata Arctica, Obituary, Graveworm, Detonation, L.O.T.D, T.L.P, Opeth, Cliteather,Belphegor,Natte Frost, T.M.D, Lay Down Dotten, God Seed, Heidevolk, Fluisterwoud, As i lay, .......En nog heuv veul andere maar kan wel zo even doorgaan(al luister ik tijdens trainen ook naar gewone muziek maar ben dan meer van losse nummers). Stonehenge (Nederland hè dus), zwarte cross o.a leuk als bands dat ook zijn. Haat en mijd net als jij slapen. Moet er niet aan denken. En gruwel van zuipen en wangedrag.

Knieen moeten nog sterker worden. Schijnbaar zijn ze dat niet geweest of verzwakt (word oud).

Laatst bewerkt:
Verschillende merken legextensions? Oh, en rust tussen de sets doet ook veel (tijd) - nu ik dropsets doe kan ik véél minder gewicht pakken...

Verschillende merken legextensions? Oh, en rust tussen de sets doet ook veel (tijd) - nu ik dropsets doe kan ik véél minder gewicht pakken...

Sportschool bij mij heeft i.i.g alles van Technogym. Geen idee of dat wat uitmaakt. Of bedoelde je dat niet met verschillende merken.

Dropsets is toch snel omhoog en langzaam laten zakken? Als dat zo is zou ik lichter moeten pakken. Want, wanneer zou je dropshots doen dan? Gewoon interesse en info vergaren hoor. Blijf leergierig. Ik doe steeds in 2 tellen op en 2 tellen neer om de beweging regelmatig te houden zeg maar.

Vandaag maar niet sporten. Heb best spierpijn. Nu is dat geen argument maar moet nachtdienst in vanavond. Kleine gaat pas vanavond naar haar vader, gympen voor haar kopen want heeft "ineens maat 38" en ben buddy dus daar even bakkie doen.
Als ik morgen ontwaak dan sporten. Of ik zet de wekker en ga les doen en daarna slapen want vrijdag vroege dienst.

Dropsets = opwarmen, dan ongeveer 8 herhalingen maken, gewicht verlagen en weer ong. 8 herhalingen, gewicht nog eens verlagen en ong. 8 herhalingen.
Spier uitputten ;)

Dropsets = opwarmen, dan ongeveer 8 herhalingen maken, gewicht verlagen en weer ong. 8 herhalingen, gewicht nog eens verlagen en ong. 8 herhalingen.
Spier uitputten ;)

Maar als je dat met 40 kg doet en steeds gaat verlagen dan wordt het toch eenvoudiger? Ik weet dat ik het onjuist zie hoor maar poog te begrijpen en snappen. SPieren uitputten met als doel.....?

Maar als je dat met 40 kg doet en steeds gaat verlagen dan wordt het toch eenvoudiger? Ik weet dat ik het onjuist zie hoor maar poog te begrijpen en snappen. SPieren uitputten met als doel.....?
Doordat het verlengde sets zijn (geen rust tussendoor) wordt het gewicht wel lager, maar blijft het zwaar. Dieperliggende gedachte weet ik eigenlijk niet - zal wel prikkel / spiergroei zijn (heb het schema van Andrew).

Doordat het verlengde sets zijn (geen rust tussendoor) wordt het gewicht wel lager, maar blijft het zwaar. Dieperliggende gedachte weet ik eigenlijk niet - zal wel prikkel / spiergroei zijn (heb het schema van Andrew).

Ohhhhhhhh, zonder rust. Dan snap ik het. Denk dat af en toe even een oefening anders uitvoeren goed is om spieren wakker te schudden lijkt mij.

+1 gespierde hunks met wapperende blonde, gewassen en verzorgde manen zie ik helaas niet tot nu toe wel het type dat jij schetst. Inlusief bierpens:barf:. Ow, heb meer bands die ik onwijs vind o.a jouw namen Kamelot, Apocrypha, Sonata Arctica, Obituary, Graveworm, Detonation, L.O.T.D, T.L.P, Opeth, Cliteather,Belphegor,Natte Frost, T.M.D, Lay Down Dotten, God Seed, Heidevolk, Fluisterwoud, As i lay, .......En nog heuv veul andere maar kan wel zo even doorgaan(al luister ik tijdens trainen ook naar gewone muziek maar ben dan meer van losse nummers). Stonehenge (Nederland hè dus), zwarte cross o.a leuk als bands dat ook zijn. Haat en mijd net als jij slapen. Moet er niet aan denken. En gruwel van zuipen en wangedrag.

Knieen moeten nog sterker worden. Schijnbaar zijn ze dat niet geweest of verzwakt (word oud).

Hehe ja de meeste mannen vinden het niet belangrijk om er daar verzorgt uit te zien omdat heen festival is.. naja ik vind het wel belangrijk. Zie er niets graag als een zwerver uit.
Wat de wapperende blonde manen betreft, wil ik de enigste zijn met manen.. doe mij maar een lekker geschoren man! :D Haar = voor vrouwen.. naja op het hoofd dan :D

De namen die jij noemde ken ik niet, behalve natte frost maar dat is black metal. Jij bent zeker naar Graspop geweest? :P

Hehe ja de meeste mannen vinden het niet belangrijk om er daar verzorgt uit te zien omdat heen festival is.. naja ik vind het wel belangrijk. Zie er niets graag als een zwerver uit.
Wat de wapperende blonde manen betreft, wil ik de enigste zijn met manen.. doe mij maar een lekker geschoren man! :D Haar = voor vrouwen.. naja op het hoofd dan :D

De namen die jij noemde ken ik niet, behalve natte frost maar dat is black metal. Jij bent zeker naar Graspop geweest? :P

Graspop? Nee dank. Niks voor mij. geen geld of tijd voor. Ga heel soms weg maar festivals hoeven echt niet voor mij

Vreselijke drukke dagen gehad. Vorige week nachtdiensten natuurlijk. Zaterdag wederom tot vandaag nachtdiensten. Had gewoon die kleine dus nauwelijks kunnen slapen overdag. Voor mijn gevoel roofbouw gepleegd. Heb er geen last van maar voelt niet fijn al had ik geen keuze als het om werk gaat.

Vandaag naar naomi geweest. Die meid ziet er gruwelijk goed uit (even gevoeld hoe een 11% arm voelt en per ongeluk biceps gevoeld, de tandjes wat een mooie armen). Gepraat over trainingen en uiteraard voeding. Verbazingwekkend hoeveel nieuwe info en inzichten weer ontvangen en verkregen.

Over de gehele linie cm's kwijt ( klinkt beter dan een cm op ene plek en 2 op de andere plek) maar goed. Tuurlijk niet iets, vind ik, om tevreden te zijn. O.k. dit was de eerste meting na vakantie en ondanks het zeer weinige sporten na laatste bezoek aan haar toch her en der wat kwijt maar kan beter.

Met nieuwe info kan ik aan de slag. Hoop tijdens laatste bezoek troter weg te zullen gaan bij haar vandaan.

Trainingen qua onderdelen ook eens aanpassen. Zo'n zware leg press is gewoon nu niet wijs met wat ik graag wil. Ook n.a.v haar info (waarom off season wel loodzwaar kunnen squatten en tijdens wedstrijd voorbereiding juist niet). Ik kan er weer tegen. Mijn tegenwerkende factor(is geen excuus absoluut niet maar het bevordert niet dat wat ik wil bereiken) voor mijn doelen is het soms extreemonregelmatige leven door werk en soms bijna 30 uur wakker zijn daardoor of extreem weinig slapen en nog heel veel dingen moeten doen.

Anyway, morgen kracht en dan Zumbashape les. Daarna slapen want weer een nachtdienst.
woensdag geen sport enheel kort slapen
donderdag werken overdag
vrijdag sporten (kracht, roeien) en slapen i.v.m nacht
zaterdag eerst kracht na het slapen en thuis mijn nieuwe sportieve springtouw uitproberen
Zondag alleen touwspringen en laatste nachtdienst.

Ik ben blij dat Naomi's bezoek je weer wat heeft geinspireerd. Over jouw ontevredenheid zal ik mijn mond maar houden en mezelf alleen maar heel stilletjes afvragen of jij ooit tevreden zult zijn met wat je hebt bereikt en niet stiekem altijd meer wilt ;)

Je planning ziet er goed uit - je houdt rekening met je werk en je rust. Stiekem ook heel belangrijk, want ik weet dat jij toch wel knalt als je eenmaal traint.
Slaap zacht doorzettertje en sport- en werk-ze deze week!

Ik ben blij dat Naomi's bezoek je weer wat heeft geinspireerd. Over jouw ontevredenheid zal ik mijn mond maar houden en mezelf alleen maar heel stilletjes afvragen of jij ooit tevreden zult zijn met wat je hebt bereikt en niet stiekem altijd meer wilt ;)

Je planning ziet er goed uit - je houdt rekening met je werk en je rust. Stiekem ook heel belangrijk, want ik weet dat jij toch wel knalt als je eenmaal traint.
Slaap zacht doorzettertje en sport- en werk-ze deze week!

Die rust klonk lekker maar heb behoorlijk dreun gehad ( Naomi legde uit wat slaap te kort doet met lichaam qua herstel o.a dus schrok zelf best0 door dan weer een nacht dan weer een dag gewoon thuis, nachtdiensten en gewoon overdag in de weer met kind dus zo goed als niet 48u niet geslapen (in totaal over die uren 6 uur geslapen)

Ga wel morgen na nacht sporten maar kan verder pas woensdag weer. ik wil zo vreselijk graag vaker sporten maar gaat echt niet. Baal behoorlijk want mis het heel erg.

Vandaag gedaan;

Preacher curl
1x 12 reps 40
1x 12 reps 38
1x 12 reps 36

afgewisseld met

Good mornings
1x 12 reps 40
1x 12 reps 38
1x 12 reps 36

squatten met os

3x 15 reps

Bench press
1x 12 reps o.s
1x 10 reps 0s
1x 8 reps os

leg extention
1x 12 reps 70 kg
1x 12 reps 60 kg
1x 8 reps 50 kg
1x 8 reps 40 kg

Toestel voor triceps maar ben naam kwijt. Zittend en dan handgrepen aan de zijkant van je naar beneden drukken. Heb dan heel langzaam weer omhoog laten gaan. Met 40 kg gedaan

3x 12 reps

Rear kick
1x 12 reps 70
1x 12 reps 60
1x 12 reps 50

gewichten bewust steeds gaan verlagen. Zo veel qua kracht zat er niet maar kon mijzelf wel gevoel geven wat te hebben gedaan. tempo wel hoog gehouden maar gezorgd voor constante spanning op de spieren.

Roeiles nieuwe vorm genaamd high intensive interval gedurende 45 minuten. hart lag naast de roeier en longen vond ik thuis weer in mijn bed.

Heb tot volgende week vrijdag nachtdienst (tussendoor 2 dagen alleen onder schooltijd slapen). Besloten dat ik maar eetpatroon echt helemaal omgooi gedurende de week.

Nou ondanks de kracht toch sterke gewichten hoor!

En hart en longen weer teruggevonden en truggestopt? Haha, zo heftig joh?

nachtdiensten? wat doe je als ik vragen mag? Of had je dat al ergens gezegd? Ik val ook maar halverwege je log binnen... waarom zet je 'n trouwens niet bij de andere logs... ?

Nogmaals misschien is het schema wel verstandig om te wennen aan de bewegingen en oefeningen, zeker voor een beginner. (ben ik zelf ook nog steeds hoor)

Omdat ik het zelf niet goed kan uitleggen, hier het onderstaande:
Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar ik heb dit wel veel vaker gehoord en gelezen, ook op dit forum (correct me if i'm wrong):

Ben je al enige tijd bezig in de fitnessruimte en zijn de resultaten minimaal, dan betekent dit dat je spieren niet voldoende uitdaagt. Je lichaam reageert namelijk pas op een training als je met gewichten traint die je – zonder in te leveren op de techniek – net kunt tillen. Een fitnessprogramma waarbij je met licht weerstand iedere oefening eindeloos herhaalt, heeft dus geen zin. In veel fitnesscentra heerst helaas nog het misverstand dat dit de beste manier is om vet te verbranden en overmatige spierontwikkeling te voorkomen. Onzin. Met licht gewichten en hoge herhalingen train je je spierconditie – niet je spierkracht. Het zal je geen zichtbaar resultaat opleveren en bovendien: plaatselijke vetverbranding bestaat niet! Train dus juist met zware gewichten. Hiermee prikkel je je lichaam om de belastbaarheid aan te passen en dan merk je dat je lichaam – en je figuur – daadwerkelijk veranderen. Volgens het American College of Sports Medicine zijn twee of drie sets van 8-12 herhalingen het meest effectief. Voorwaarde is dat je bij de laatste herhaling op je absolute maximum zit. Bedenk echter wel dat de ‘no pain, no gain’ – filosofie volkomen is achterhaald. Je spieren zwaar belasten en resultaatgericht trainen heeft niets met pijn te maken!

Overmatige spierontwikkeling is onmogelijk
Een ander misverstand is dat je door tranen met zware gewichten een overmatige spierontwikkeling zou krijgen. Die kans is fysiologisch gezien erg klein. Vrouwen zijn namelijk genetisch niet in staat tot enorme spierontwikkeling. We hebben er simpelweg niet de juiste bottenstructuur en hormoonhuishouding voor. Wel heeft de ene vrouw meer aanleg tot spierontwikkeling dan de andere vrouw, maar je zult nooit een lichaam krijgen waar Arnold Schwarzenegger jaloers op is. Gruw je van de lichamen van vrouwelijke body builder? Maak je geen zorgen. Veel vrouwelijke body builders trainen zes uur per dag, volgen een strikt dieet en nemen supplementen. Een dergelijk regime is slechts voor een enkeling vol te houden.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:09 ----------

Ik wil nog echt even benadrukken, dat je niet te zwaar moet gaan met gewichten hoor ivm blessures. Dit iig niet mijn bedoeling geweest, als ik het zo teruglees kan ik me voorstellen dat het zo overkomt.:rolleyes:

Wat een goede post!
Hier kan ik (ook beginner) ook echt wat mee!

Edit: ok, het is al een oude post, maar toch!

Laatst bewerkt:
Wat een goede post!
Hier kan ik (ook beginner) ook echt wat mee!

Edit: ok, het is al een oude post, maar toch!

Was ook zeker een goede tip. Ikzelf negeer de vele adviezen zeker niet en pas ze al dan niet wel overwogen toe. Zo houd ik ervan grenzen verleggen als het om kg's gaat qua gewichten. Inmiddels laat ik dat even los. Behaal zo never mijn doel namelijk. En dat is hetgeen dat voorop staat. Pas dan eens kijken wat ik zou willen.

Die ene leg press van 170 was gewoon niet wijs en best last van knie gehad. In een paar maanden is jaren lekeninfo moeilijk los te laten maar dat leer je vanzelf wel.

Ik laat nu varen dat het geen zin heeft mijn droomlichaam te bereiken door loeizwaar te gaan.
Laatste training viel ook erg goed. Zit inmiddels op borstomvan van 106cm. Dus ook hier waken dat deze niet meer wordt.

Anwyway, op forum leer je zat. Punt is eigen dingen los te (durven) laten.

Vandaag zo gaar als boter. Niet naar sportschool ( 16:00 wakker dus sportschool bijna dicht). Heb 20 minuten staan touwtje springen met elke 5 minuten een minuut pauze.

Donderdag 9 september voor het eerst eindelijk weer sporten sinds 28 augustus. Heb zo goed als alleen maar gewerkt (nachtdiensten) en uren tekorten weer weggewerkt. Slapen is meer bijzaak geweest dus ook dat kan weer fatsoenlijk.

Vanaf volgende week zit ik weer op de minimaal 4 uur maximaal 12u sporten per week. Kijk er zooooooooooooooo vreselijk naar uit. Eindelijk weer tijd aan mijzelf besteden en hopelijk fannore plagen.

Veel succes en sterkte meid! Lekker sporten is toch wel prettig...

Terug
Naar boven