Fitness Seller

advies welkom

• Topic Starter Topic Starter
Hij ziet je elke dag, en dan is het moeilijk verschil te zien - heb ik thuis ook. Totdat ik vriendlief foto's onder z'n neus schoof - ik maak er elke maand eentje. Als je de foto's mag geloven dan ben ik gigantisch gekrompen de afgelopen tijd! :D

Niet elke dag. En n.a.v pics van jaar terug zag hij i.d.d iets ( was 8 kg zwaarder daar)maar wil graag van predikaat dik af want dat ben ik allang niet meer als ik omgeving mag geloven.
---------- Toegevoegd om 10:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ----------

Laatst bewerkt:
Niet meer hoor. Heb wel wat eelt opgebouwd inmiddels daar het een discussie is van dik 3 jaar ( afvallen dan). En sporten/ trainen gaat serieus lekker.
Mooi zo, dan kunnen we nu weer gaan trainen:cool:
Pff, ik ga maar weer eens goed heet douchen, heb mega spierpijn in de traps van de hammer curls :lick:

planning 28-1-2010 en 29-1-2010

07:00 whey met water
07:30 1 geperste grapefruit, 250 ml magere melk, 25 gram havermout,, mok groene thee
10:30 1 gekookt ei
11:15 bak kwarkmet cashewnoten op de sportschool snel
11:20 kt tot 12:35
12:40 45 minuten cardio op crosstrainer
14:15 sla met plakjes kipfilet, tomaat en andere dingen die in de grond groeien
17:30 sla voordat ik ga eten. Bloemkool met vleesssssch
20:00 kale kwark
22:00 caseine shake met water

29-1-2010

07:00 whey met water
07:30 1 geperste grapefruit, 250 ml magere melk, 25 gram havermout, 1 ei, mok groene thee
08:35 alleen benen ( sta op zware afdeling deze dag dus heb armen hard nodig. En i.v.m late dienst dus lange dag geen lange kt)
09:15 Roeiles tot 10:00
10:15-10:30 buikkwartier
10:45 Bak kwark
12:45 zilvervliesrijst ( 100gram) met 200gram spinazie á la crème ( heb niets anders in de vriezer nu)
14:45 bakje tonijn met tomaten, zuur, olijfolie etc)
18:00 wat de pot op werk schaft
20:00 bakje yoghurt
22:00 caseine ( alvast op werk)

Ik zou een uur voor en een kwartier na je training ook whey nemen, als je cadio achter je kt aan doet zou ik de whey na de cardio nemen.

In een goede relatie moet je elkaar ook wat vrijheid geven. Je moet echt soms doen waar jij zin in hebt. Ik zie dat jouw vriend met androgel (anabolen) traint en dat doet hij ook omdat hij dat wil. Dus....... gewoon wel rekening met elkaar houden maar uiteraard ook momenten voor je zelf kiezen.
Nou genoeg geluld over dit onderwerp, nu weer de focusen op de volgende training en het moet leuk zijn.

@WeekendWarrior ; Ik heb nu een paar x jouw stukje gelezen maar ik geloof dat ik het niet begrijp???. Begrijp ik het nou goed dat als ik bijvoorbeeld 1 dag in de week of om de week een weekeinde niet volgens schema eet dat dit goed is voor het lichaam. Dit omdat door al het gesport de mens al snel onder zijn onderhoud zit?

Verschilt per persoon en ligt ook heel erg aan het vet%. Sommige mensen gaan makkelijk naar de 10% vet, anderen blijven hangen op 15%. In het geval van vrouwen ligt dat punt meestal rond de 25-20%. Boven dit vet% is het langzamer worden van de verbranding zelden, meeste verlaging van verbranding gebeurt als gevolg van verlies van spiermassa bij "verkeerd" dïeten (lage eiwitinname is het grootste probleem). Bij mensen met laag vet% gaat letterlijk het hele systeem op hol slaan, het lichaam heeft een punt waarbij het officieel aan het uithongeren is. In dat geval is het mogelijk dat je op 70% van je normale verbranding zit, sommigen hebben hier meer last van anderen maar het kan betekenen dat je bijv veel efficïenter vet verliest door maar hele korte perioden (3 dagen tot een week) kcals laag te houden.

Normaal eten voor een dag is niet genoeg om de verlaging van de vetverbranding ongedaan te maken. Het is beter om na een tijd dieten een week (of langer) op of iets boven onderhoud te eten. Daarna kan je evt doorgaan met dieten of spiermassa opbouwen.

Uitzonderingen zijn natuurlijk dieten met geen of heel weinig khs met training. In dat geval moeten er carbloads zijn om trainingen door te kunnen zetten.

Verschilt per persoon en ligt ook heel erg aan het vet%. Sommige mensen gaan makkelijk naar de 10% vet, anderen blijven hangen op 15%. In het geval van vrouwen ligt dat punt meestal rond de 25-20%. Boven dit vet% is het langzamer worden van de verbranding zelden, meeste verlaging van verbranding gebeurt als gevolg van verlies van spiermassa bij "verkeerd" dïeten (lage eiwitinname is het grootste probleem). .

Ik laat mij over 2 weken opnieuw helemaal doormeten. Mag hopen dat er wat gaande is in mijn lijf. Zou namelijk best fijn vinden als al die moeite loont. Overweeg anders hormoonhuishouding te laten onderzoeken. Schildklier is prima namelijk.

Ik zou een uur voor en een kwartier na je training ook whey nemen, als je cadio achter je kt aan doet zou ik de whey na de cardio nemen.
Zal het aanpassen binnen schema:)

p.s
spierpijn in de traps van de hammer curls

http://www.youtube.com/watch?v=NdlY5xhvZ_Y Hahaha, heb het opgezocht want na lang nadenken kon ik zelf niet bedenken wat het toch is;)

Ik laat mij over 2 weken opnieuw helemaal doormeten. Mag hopen dat er wat gaande is in mijn lijf. Zou namelijk best fijn vinden als al die moeite loont. Overweeg anders hormoonhuishouding te laten onderzoeken. Schildklier is prima namelijk.

Ik heb niet alles gelezen maar ik maak uit bovenstaande opmerking op dat je vetverbranding niet optimaal is?
Als je schildklier goed is en je eiwit inname ook kan je ook insuline resistent zijn, drink je veel frisdrank en/of suikers?

Zal het aanpassen binnen schema:)

p.s

http://www.youtube.com/watch?v=NdlY5xhvZ_Y Hahaha, heb het opgezocht want na lang nadenken kon ik zelf niet bedenken wat het toch is;)

Haha, al die benamingen ook he, maar de oefening is identiek als die van het filmpje, ik gebruik er alleen een triceptrainer voor dat ontziet je gewrichten net wat meer.
2i8wuup.jpg

Heb je vanmorgen goed ontbeten?

Ik heb niet alles gelezen maar ik maak uit bovenstaande opmerking op dat je vetverbranding niet optimaal is?
Als je schildklier goed is en je eiwit inname ook kan je ook insuline resistent zijn, drink je veel frisdrank en/of suikers?
Insuline resistent? Ik ga dat eens in mijn oude lesstof opzoeken. Of beter, informeren bij de huisarts
Ik drink helemaal geen frisdrank en consumeer geen suikers in de vorm van snoepgoed o.id.

Haha, al die benamingen ook he, maar de oefening is identiek als die van het filmpje, ik gebruik er alleen een triceptrainer voor dat ontziet je gewrichten net wat meer.
2i8wuup.jpg

Heb je vanmorgen goed ontbeten
?

Ontbijt was gewoon havermout met 250ml magere melk. Na de whey neem ik geperste grapefruit en dan dus havermout

Bedankt voor het meedenken.:)

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:38 ----------

Over die insuline resistentie hè. Mijn verbranding in rust is overigens wel gewoon. Staat ergens in mijn topic. Deze zou dan toch ook slecht moeten zijn?

Ik ga het opzoeken hoor. Want hoewel ik echt wel kundig ben al v.p heb ik hier te weinig kennis nog van. ( lees weggezakt)

Nog wat kunne doen met het schema
Wil je niet opjagen maar ben zelf ook benieuwt :)

Als je weinig suikers tot je neemt hoef je ook niet bang te zijn voor insuline resistentie.

Nog wat kunne doen met het schema
Wil je niet opjagen maar ben zelf ook benieuwt :)

Heb morgen pas late dienst dus kan hem dan uitprinten. Maandag gaat schema mee naar sportschool.

Wat ik wel heb gedaan vandaag is lekker zwaar ( had ik behoefte aan) bovenlichaam getraind. Dus min of meer in de lijn van jouw schema.

Morgen ga ik benen doen. En daarna roeien dus roei ik de spierpijn weg van bovenlijf. Kan ik het weekeinde kruipend mijn werk doen van pijn in de benen:p.

Dus heb wel qua volgorde een begin gemaakt.

Ik volg dit topic, maar kom er nog niet helemaal over uit: wat (denk je) dat er mis is met je? Vet verliezen is goed te doen met voldoende te eten, krachttraining en cardio - wat lukt er niet?

Ik volg dit topic, maar kom er nog niet helemaal over uit: wat (denk je) dat er mis is met je? Vet verliezen is goed te doen met voldoende te eten, krachttraining en cardio - wat lukt er niet?

Wat er niet lukt? W.s. geduld opbrengen. Ik baal heel erg van het feit dat het zo tergend langzaam gaat dat gewichtsverlies. Zou erg fijn zijn als dit sneller gaat zodat ik mij kan concentreren op de spieren en contouren. Voor nu gaat het mij veel te langzaam en kan daar zo vreselijk van balen. Ik hoef niet alles snel snel om dat lui te gaan wezen op de bank maar ga wel heel doelgericht te werk en houd van snelle progressies om de lat weer te kunnen verhogen.

Heb i.i.g wel heel goed door ( en begrepen)dat je een dame met enorm veel kennis bent op vlak voedingsschema's dus luister goed naar de adviezen.

Laatst bewerkt:
Ja als het allemaal heel makkelijk zou zijn dan liepen er alleen maar strakke dames en heren op deze planeet rond. Niets is minder waar er moet hard gewerkt worden voor een mooi lichaam. Tuurlijk er zijn mensen die vanzelf al een mooi fysiek hebben maar eens worden zij ook dikker en hebben ze het zelfde probleem. Geduld is echt belangrijk. Volhouden en ga voor korte termijn doelen.
Neem op een zondagochtend een meetlint en meet al je lichaamsdelen goed op, daarna maak je een foto in je bikini of lingerie. Train een maand hard en hou je aan je schema en let op je voeding. Meet op de zelfde dag rond de zelfde tijd je lichaam weer en maak een foto. Vergelijk dit en dan mag je een klein verschil verwachten. Doe dit een jaar lang en dan mag je een groot verschil verwachten. Heel snel afvallen werkt niet, het helpt je alleen na een tijdje weer aan nieuwe kilo's. Zorg dat je een andere levensstijl krijgt en dat je langzaam je doel bereikt. Dan blijven de verloren kilo's zo goed als weg.
Snelle resultaten kan je echt niet verwachten

Motivatie heel sterk

Neem op een zondagochtend een meetlint en meet al je lichaamsdelen goed op, daarna maak je een foto in je bikini of lingerie. Train een maand hard en hou je aan je schema en let op je voeding. Meet op de zelfde dag rond de zelfde tijd je lichaam weer en maak een foto. Vergelijk dit en dan mag je een klein verschil verwachten. Doe dit een jaar lang en dan mag je een groot verschil verwachten.

Heb morgen tussentijdse meeting op de sportschool n.a.v slimbelly. Noteer dit gelijk in schrift met (basis-)voedingsschema welke als richtlijn fungeert voor mij, whey richtlijnen, kt-schema, lichaamsmeetingen ( groei bot, spier, vocht, vet etc). Heb zo alles bij elkaar. Maak morgen foto's voor dit schriftje.
Doe ik thuis wegen 1x p/w,
meten met meetlint iedere 1-ste van de maand net als doormeten op sportschool. Voeding en whey kost nu nog meeste moeite maar dat is inmiddels bekend.

O'ja, voor training geen whey meer maar bcaa's ( als ik het goed heb nu. Was advies Gert-jan)

Benen zijn afgelopen vrijdag prima gegaan. Denken dat roeien na kt dit zou verminderen was een mooie droom. Droom kwam niet uit en heb nog wat last. Super:thumb:!

Wat er niet lukt? W.s. geduld opbrengen. Ik baal heel erg van het feit dat het zo tergend langzaam gaat dat gewichtsverlies. Zou erg fijn zijn als dit sneller gaat zodat ik mij kan concentreren op de spieren en contouren. Voor nu gaat het mij veel te langzaam en kan daar zo vreselijk van balen.

Heb i.i.g wel heel goed door dat je een dame met enorm veel kennis bent dus luister geod naar de adviezen.
Ik heb wel wat ervaring, maar je moet me niet teveel credits geven...
Als vriendje kun je mijn foto's zien, en dan zie je ook dat het bij mij ook met hele kleine stapjes gaat (en op dit moment ben ik niet puur bezig met afvallen), maar vooral veel kleine stapjes maken op het eind verschil!
Ja als het allemaal heel makkelijk zou zijn dan liepen er alleen maar strakke dames en heren op deze planeet rond. Niets is minder waar er moet hard gewerkt worden voor een mooi lichaam. Tuurlijk er zijn mensen die vanzelf al een mooi fysiek hebben maar eens worden zij ook dikker en hebben ze het zelfde probleem. Geduld is echt belangrijk. Volhouden en ga voor korte termijn doelen.
Neem op een zondagochtend een meetlint en meet al je lichaamsdelen goed op, daarna maak je een foto in je bikini of lingerie. Train een maand hard en hou je aan je schema en let op je voeding. Meet op de zelfde dag rond de zelfde tijd je lichaam weer en maak een foto. Vergelijk dit en dan mag je een klein verschil verwachten. Doe dit een jaar lang en dan mag je een groot verschil verwachten. Heel snel afvallen werkt niet, het helpt je alleen na een tijdje weer aan nieuwe kilo's. Zorg dat je een andere levensstijl krijgt en dat je langzaam je doel bereikt. Dan blijven de verloren kilo's zo goed als weg.
Snelle resultaten kan je echt niet verwachten
Eens met Grosje, geduld is het belangrijkste. Voordeel is: ik sta niet bekend om mijn portie geduld ;) en mij lukt het ook...
Zorg in ieder geval dat je elke maand die foto maakt (net als ik) - je hoeft ze niet te posten / anderen te laten zien, is vooral belangrijk voor jezelf om progressie te monitoren.

---------- Toegevoegd om 20:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

Heb morgen tussentijdse meeting op de sportschool n.a.v slimbelly. Noteer dit gelijk in schrift met (basis-)voedingsschema welke als richtlijn fungeert voor mij, whey richtlijnen, kt-schema, lichaamsmeetingen ( groei bot, spier, vocht, vet etc). Heb zo alles bij elkaar. Maak morgen foto's voor dit schriftje.
Doe ik thuis wegen 1x p/w,
meten met meetlint iedere 1-ste van de maand net als doormeten op sportschool. Voeding en whey kost nu nog meeste moeite maar dat is inmiddels bekend.

O'ja, voor training geen whey meer maar bcaa's ( als ik het goed heb nu. Was advies Gert-jan)

Benen zijn afgelopen vrijdag prima gegaan. Denken dat roeien na kt dit zou verminderen was een mooie droom. Droom kwam niet uit en heb nog wat last. Super:thumb:!
Goedzo :thumbs:
BCAA is inderdaad een goed advies, dit kun je ook drinken tussen je KT en cardio.

Goedzo :thumbs:
BCAA is inderdaad een goed advies, dit kun je ook drinken tussen je KT en cardio

Wilde het in waterfles doen en tijdens sporten nuttigen.

Heb van iedereen die ik als vriend heb de foto's gezien. Vind het van allen knap staaltje werk
je hebt gelijk van jouw progressies ja. Had het zo nog niet bekeken. Ook jij bent al even bezig. Ben gelukkig niet de enige die wat ongeduldig is;).

Wat is jouw mening over fruit gezien de kh hierin?

Enne, iedereen krijgt en heeft van mij hoop credits;).

Ga ik zo lekker slapen. Allen goed begin van de week toegewenst!

Wilde het in waterfles doen en tijdens sporten nuttigen.
Prima! Doe ik ook met EAS (lemon) - lekker hoor! :D
Heb van iedereen die ik als vriend heb de foto's gezien. Vind het van allen knap staaltje werk
je hebt gelijk van jouw progressies ja. Had het zo nog niet bekeken. Ook jij bent al even bezig. Ben gelukkig niet de enige die wat ongeduldig is;).
Ik sta net zo bekend om mijn geduld als om mijn lange benen... (beiden afwezig)
Wat is jouw mening over fruit gezien de kh hierin?
's ochtends prima, en rond de training - verder niet eten...
Enne, iedereen krijgt en heeft van mij hoop credits;).
Je mag me naar karmalevel 3 brengen ;)
Ga ik zo lekker slapen. Allen goed begin van de week toegewenst!
Jij ook een goede week weer toegewenst!
Als je verder nog hulp nodig hebt dan laat het maar weten, je kunt me PM'en als je wilt.

Jij ook een goede week weer toegewenst!
Als je verder nog hulp nodig hebt dan laat het maar weten, je kunt me PM'en als je wilt.

Hahaha, heb gisteravond een karma ronde gehouden maar kreeg bij aantal de opmerking dat ik ze moest verdelen. Deel namelijk daar waar kan steeds karma uit aan eenieder.

PM'en is post mailen ofzo?

• Like
Waarderingen: kaza
Terug
Naar boven