Fitness Seller

advies welkom

Hmm, je eet al zo een jaar? Je hebt er veel progressie op geboekt, dus slecht is het zeer zeker niet!
Wel zou ik de Optimel en Fruit2day vervangen voor echte maaltijden. Zeker met een druk bestaan (zowel fysiek als mentaal) kan je lichaam wel wat vaste voeding gebruiken!
Sla met tomaat en komkommer bevat natuurlijk ook 3x niks, dat kun je naar mijn mening niet echt een maaltijd noemen. Maar de productkeuze is verder goed!
Heb je de mogelijkheid om de dag van te voren een flinke hoeveelheid groente en vlees, en een beetje rijst te bereiden?
Grote pan met water aan de kook brengen, en er een halve kilogram kipfilet in gooien. Terwijl dat opstaat zet je een grote wokpan op het vuur en wok je een halve kilogram groente (groente mix is het lekkerst). :meal:
Daarna nog een beetje rijst koken, en je verdeeld alles over een paar bakjes. Daarmee heb je al een hele boel super gezonde maaltijden!
's Ochtends kun je lekker Brinta met whey nemen (lekkere combinatie) met wat fruit. 's Avonds wat kwark, en voila.. een simpel, gezond, clean en 100% natuurlijk goed vol te houden voedingsschema.

Als je het wat vindt kan ik wel iets voor je uitwerken in excel met alle voedingswaarde?

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Wat ik ook absoluut wil adviseren: vitamine supplement, omega 3 en eventueel Calcium en Magnesium combinatie van XXL. Vitamine spelen een hele belangrijke rol in vele lichaamsprocessen. Calcium speelt weer een belangrijke rol in je vetverbranding, er zijn veel studies die positieve effecten aantonen (klik). :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.164
Wat ben je toch een goed joch he:thumbs:
Goed en lief joch. Net al jij!!!!!

Ik kook voor mijzelf 1x p/w. Ik meet/ weeg alles nauwkeurig af. Koop dus verschillende verse groentes of zakken welke totaal 7 x 300gr groente bevat en volkorenpasta 7 x 55gr of zilvervliestrijst 7 x 65gr. Dat alles verdeel ik dan over 7 porties en dan kipfilet erbij eveneens afgewogen. Alle zakjes in de vriezer en klaar.

O'ja, door die Havermout en en slazooi gaat ook nog theelepel lijnzaad (vergeten te zeggen).

Dat van calcium en magnesium zal ik bestellen. Dacht door melk/ kwark consuptie dagelijks voldoende calcium tot mij te nemen.

Gebruik omega supps en groene thee. Kreeg dat o.a ook als doktersadvies omdat ik erg last van haaruitval (brokkelende nagels, moeheid) heb. Al speelt vermoedelijk stress als nr 1 en knetterende depressie vorig jaar een rol. Mijn medicijnen spelen opzeker geen rol als het om stagneren gewichtsverlies gaat.

Ik heb al eens bcaa's gebruikt tijdens sport maar kwam er binnen 15min uit als ik "leeg was na een bepaalde oefening (beentraing vraagt zoveel dat ik "leegloop") en dan dus gauw i.p.v water dat dus dronk. Toen alleen bcaa's gedronken maar werd daar beroerd van. Vandaar dus die fruit2day. Vermoedelijk speelt cortisol een rol binnen het geheel zei huisarts waardoor ik na krachttraining ineens naar kan worden en ook dan kan gaan overgeven. Heb ook eerder al eens verteld dat ik bij stress heel goed projectiel kan braken maar dan ook als ik niets sport. Anyway,er zou volgens hem verband zijn. Stress kan afvallen beperken (en haaruitval, en moeheid en brokkelnagels).

Ik eet trouwens de ene dag grapefruit bij ontbijt en andere dag 150ml verse jus.

Beetje onsamenhangend of onlogische qua volgorde verhaal maar hoop dat het voldoende info om inzicht te verschaffen.

KoM graag live schema met je maken zodat eventueel e.em* kan worden toegelicht.

Pfff, weer overwinning want zie in dat ik het dus niet (nog) red alleen.
Tnx

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:14 ----------

Hahaha, zeggen wij allebei hetzelfde over Gertje ;-)

Ben je nog op de dag vrij volgende week ergens chick?

Damn, Gertje krijgt al een hele fanclub van lieve dames!:D:cool:

Wat betreft dat hoge cortisol niveau zou ik je dit willen adviseren.
Kennelijk is het bij jou zo hoog dat het serieuze problemen gaat geven, of heb je al iets gekregen van de dokter daarvoor?

:heart: GJ

Ik ben alleen het weekend vrij.

• #1.168
Damn, Gertje krijgt al een hele fanclub van lieve dames!:D:cool:

Wat betreft dat hoge cortisol niveau zou ik je dit willen adviseren.
Kennelijk is het bij jou zo hoog dat het serieuze problemen gaat geven, of heb je al iets gekregen van de dokter daarvoor?

Damn, ben al maanden aan het tobben en cortisol was enige dat hij nog kon bedenken waar wellicht probleem zit. Wat te doen weet hij niet overigens. Bestel dit ook wel want klinkt enorm aannemelijk.

Damn, ben al maanden aan het tobben en cortisol was enige dat hij nog kon bedenken waar wellicht probleem zit. Wat te doen weet hij niet overigens. Bestel dit ook wel want klinkt enorm aannemelijk.
Doktoren zijn meestal niet zo thuis met dit soort dingen helaas.

Dat van calcium en magnesium zal ik bestellen. Dacht door melk/ kwark consuptie dagelijks voldoende calcium tot mij te nemen.

Of je te weinig calcium binnen krijgt weet ik niet, je zou het voor de grap eens moeten bekijken met jou hoeveelheden aan zuivel. Maar de combinatie calcium en magnesium heeft ook voordelen wat betreft stres en slaap!
Hier even een citaat over magnesium:

Magnesium brengt je slaap tot bloei

Om te slapen als een roosje is naast het aminozuur tryptofaan ook o.a. magnesium (en vitamine B6) van invloed op de productie van zowel serotonine als melatonine. Gebleken is dat magnesium een gunstige invloed kan hebben op de slaapfunctie, een gunstige relatie heeft op vermoeide of zware benen, en bijdraagt aan het behoud van soepele spieren, ook 's nachts. Je voelt je met een goede magnesiumvoorziening beter uitgerust, fitter en wakkerder uit je slaap komen. Zelfs wanneer je een keer een nachtje langer doorfeest geniet je daar met een goed magnesiumpeil een gunstige invloed van. Weer een staaltje van de opmerkelijke invloed van magnesium twee kanten op: het bevordert een natuurlijke, gezonde slaap maar ook energiek wakkerzijn...

http://www.vitaminecompleet.nl/magnesium/magnesium_voor_slaap.php

Als je dus stres hebt is dat ook een zeer welkom supplement!

jeetje wat ben jij goed bezig? Hoe noem je dat doorzettingsvermogen:D.

• #1.172
@ Ace, onwijs super. Denk dat ik er wat aan zal hebben. Heb e.e.a gelezen en gevoelsmatig zit het goed. Wat je adviseerde dan.

Vandaag roeiles van een uur (de tandjes)
Daarna xco-les gedaan.

Trainer deed vandaag na drie van die sensationnummers wedstrijd 2000m roeien. Baal vreselijk dat je in les geen foto mag maken. Zat op 7,15. Eigen record is verbeterd. Daarna volkomen naar de kl*te maar super gesport vandaag.

Jij mag altijd en overal foto's maken;)

• #1.174
Jij mag altijd en overal foto's maken;)

Grapjas :-)

Planning

maandag; KT en roeiles
Dinsdag ; avond xco-les
Woensdag; KT en bbbb
Donderdag; bodypump of KT en daarna bbbb in de middag
Vrijdag; kt en roeiles

Evt
Zaterdag; pumpen
zondag roeiles en xco

Laatst bewerkt:
Rustdag?

• #1.177
Vandaag uiteindelijk alleen geroeid. Ben wel dan weer lopend heen en weer naar sportschool gegaan.

Vanavond nachtdienst dus samen met puppy uitlaten tig x vandaag zat beweging.

Veel plezier met het uitlaten. Was het te zwaar voor de KT?

• #1.179
Veel plezier met het uitlaten. Was het te zwaar voor de KT?
Te zwaar? Nee, dat niet maar nadat ik gisteren mij P.R tijdens roeiles had verbeterd op de 2km en zware training ansich en nog eens xc-les er achteraan heeft bovenlichaam en onderlichaam het gisteren redelijk te verduren gehad. Vandaar alleen roeien.

Doe KT 2 tot 3 x p/w dus komende week zar tijd om aan target te komen.

Verwacht dat weekeinde wel te moeten werken dus zou dan rustdagen hebben (qua sporten dan). Anders wordt zaterdag rustdag. Beloof 1 rustdag in te lassen.

Goedzo, als je dan ook maar echt een echte echte rustdag pakt. :)
Te weinig rust resulteerd ook in stress, en stress in cortisol, en cortisol in ... etc etc. Rust is erg belangrijk, eigenlijk zou ik met jou bestaan minstens twee hele rustdagen aanraden.

Terug
Naar boven