Fitness Seller

advies welkom

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.181
Goedzo, als je dan ook maar echt een echte echte rustdag pakt. :)
Te weinig rust resulteerd ook in stress, en stress in cortisol, en cortisol in ... etc etc. Rust is erg belangrijk, eigenlijk zou ik met jou bestaan minstens twee hele rustdagen aanraden.

Vergeet niet dat sporten rust en ontspanning is voor mij. Nergens aan hoeven te denken en verstand op nul en gaan. Van thuiszitten en rust houden zou ik serieus niet weten hoe. Thuis is altijd wat te doen en van hele dag op ds of wii ga ik schuldig voelen want dan blijft er huishoudelijk werk liggen.

Zal wel gaan proberen 2 hele rustdagen als in niet sporten proberen in te lassen die aaneengesloten zijn.

Hoe leuk en fijn je sporten ook vindt, iedere lichamelijke belasting zorgt voor fysieke stress. En zeker als je ver onder je verbruik eet brengt dat een flinke hoeveelheid stresshormonen met zich mee. Je zei dat je aan de 1600 - 1800 kcals zat, maar volgens mij kun je meer eten.
Een gemiddelde vrouw eet 2000 kcals per dag, maar die sport niet zoveel, en zo intensief als jij. Verder is cutten op onderhoud eten en je tekort uit beweging halen, dus volgens mij moet jij prima 2000 kcals kunnen eten.
Als ik wat meer tijd heb zal ik nog een excelletje voor je uitwerken. ;)

• #1.183
Hoe leuk en fijn je sporten ook vindt, iedere lichamelijke belasting zorgt voor fysieke stress. En zeker als je ver onder je verbruik eet brengt dat een flinke hoeveelheid stresshormonen met zich mee. Je zei dat je aan de 1600 - 1800 kcals zat, maar volgens mij kun je meer eten.
Een gemiddelde vrouw eet 2000 kcals per dag, maar die sport niet zoveel, en zo intensief als jij. Verder is cutten op onderhoud eten en je tekort uit beweging halen, dus volgens mij moet jij prima 2000 kcals kunnen eten.
Als ik wat meer tijd heb zal ik nog een excelletje voor je uitwerken. ;)

Damn, dat stukje over mogelijke stresshormonen als je te weinig eet heb ik geen tel aangedacht. Dat is ook zo. Ik was sec gerich op minimaal 1500 kc (om niet in spaarstandverbrandingsmodus te komen staan) en maximaal 1800 omdat ik met meer dan 1800 meer shakes zal moeten nemen. Met voeding red ik het niet. Veel eten is oefenen maar na een jaar blijft dat (ondanks de wil) een strijd.

Naar mijn weten was mijn verbranding in rust al rond de 1700 of 1800. Toen sportte ik max 4x dus 8u totaal p/w. Laatste tijd en komende tijd zal dit hoger liggen. Ik zal vannacht als werk rustig is nog eens een poging tot berekenen wagen. Weet waar ik dat kan vinden. Doe gelijk supps bestellen.

Damn, dat stukje over mogelijke stresshormonen als je te weinig eet heb ik geen tel aangedacht. Dat is ook zo. Ik was sec gerich op minimaal 1500 kc (om niet in spaarstandverbrandingsmodus te komen staan) en maximaal 1800 omdat ik met meer dan 1800 meer shakes zal moeten nemen. Met voeding red ik het niet. Veel eten is oefenen maar na een jaar blijft dat (ondanks de wil) een strijd.

Misschien voedsel met meer cal:rolleyes:. Minder eten meer binnen. Groentje:o merkt het ook. Te weinig is niet goed.

Niet zo pesten;).

oeps:cool:

• #1.193
Sodeknetters, gaat Gertje weer dreigen met de Mac? Dat is even geleden. En je weet hoe ik daar dus over denk hè:angstig:. Het is echt niet (meer) zo erg als toen ik erg somber was hoor en alles er projectiel uitkwam. Ik eet dus wel maar nog steeds te weinig.

Ik doe juist mijn best iets meer te eten op een VERANTWOORDE wijze. Dat is dus geen Mac:p;). Geen vette bek voor mij.

Vandaag extra shake genomen. Heb voor deze nachtdienst lading Yoghurt welke deze nacht op moet. Supps zijn besteld. ga nadat ik werkzaamheden heb gedaan berekening maken.

ow en en Gertje en Peetjuh83, jullie mogen anders wel kippensoep (zelfgemaakt) komen eten. is dat goed genoeg?

• #1.194
Via deze link http://www.afvallen-voeding.nl/energie/harrisbenedictformule.php

weet ik niet goed welke ik moet kiezen.
gemiddelde arbeid, zware traing 2702kc (werk maar 3 dagen gemiddeld en training is niet zwaar)

gemiddelde arbeid lichte training 2702kc

zittend werk lichte training 2225kc

via deze link http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/eenvoudig-energiebehoefte-berekenen-34649/
kom ik op 1555,2kc

als ik uitga van licht werk en licht sporten zou gemiddelde van beide links toch weer die 1800.

'' Gemiddelde lichamelijke arbeid, met lichte training+ 60%''

Dat is jou categorie. ;) 2500 kcals onderhoud kom ik op uit.

Volgens mij is die middelste (gemiddelde arbeid lichte training) 2543 kcal?

'' Gemiddelde lichamelijke arbeid, met lichte training+ 60%''

Dat is jou categorie. ;) 2500 kcals onderhoud kom ik op uit.

En dit is nog heel erg naar beneden afgerond trouwens. Want het zou me niks vebazen als je een categorie hoger zit. :eek:
Door de McDrive vindt ik wel een goed idee!
Laatst hadden de powerlifters van het forum een 'all you can eat sushi meet.' Misschien moeten wij ook eens zoiets doen!

• #1.198
Ahhh, want zijn de heren weer lief als het om berekenen van kc-inname gaat. Zal dat moeten opbouwen want ineens die hoeveelheid is niet zo goed.

Zal ongetwijfeld hoger zitten daar ik op niet werkende dagen ook altijd in de weer ben naast sporten. Maar voor nu is 2500 zat hoor.

Via groupon citydeal kan je all you can eat sushi vouchers bestellen wat ik weet. Voel aan mijn water dat er een beetje samengespannen wordt t.a.v de MC dus ik kies hazenpad en verstop mij in een krachthonk ergens in Nederland.

Sporten vanavond gaat niet door. Ben nog heb werk wegens zieken. Draai dus na nachtdienst nog een dagdienst tot 14:30. Moet dan weer rcihting schoolplein.

Vandaag qua sport dus "rustdag". Morgen gewoon weer verder met sportplanning.

Nee nee, jij gaat ook mee sushi eten.. en niet zo'n beetje ook! :meal:
En die 2500 kcals zijn je onderhoud hé, dus tijdens de 'cut' zou ik gewoon 2000 kcals aanhouden.

• #1.200
Nee nee, jij gaat ook mee sushi eten.. en niet zo'n beetje ook! :meal:
En die 2500 kcals zijn je onderhoud hé, dus tijdens de 'cut' zou ik gewoon 2000 kcals aanhouden.

Hahaha, ben p*ssy t.a.v veel eten maar komt goed. Enne 2000kc kan ik aan zal voeding maar weer elke dag posten. Of niet want te veel feedback van verschillende mensen ( lees; die niet op of binnen mijn locatie bevinden) word ik uhmmm, onzeker *bloos*

Terug
Naar boven