AndroidHealthClinic

Afval / conditie log (Lyle Mcdonalds - Rapid Fat Loss icm HIIT hardlopen)

• Topic Starter Topic Starter
Het geeft mij een kick + dat inleveren valt wel mee. Dit is een crashdieet voor mensen die zoveel mogelijk hun spieren willen behouden. Waarom hooguit 500 kcal onder jouw onderhoud eten? Dat had ik voorheen acht maanden lang gedaan, zonder dat dat echt effect had.

Het geeft mij een kick + dat inleveren valt wel mee. Dit is een crashdieet voor mensen die zoveel mogelijk hun spieren willen behouden. Waarom hooguit 500 kcal onder jouw onderhoud eten? Dat had ik voorheen acht maanden lang gedaan, zonder dat dat echt effect had.

Eigen keus natuurlijk. Als jij 8 maanden 500 kcals onder onderhoud had gegeten zonder resultaat dan heb jij je voeding niet goed berekend of je onderhoud lag lager dan je dacht.
Ik ben bekend met het dieet maar je gaat hoe dan ook meer inleveren als met een kleiner deficit.
Maar ik respecteer je keuze, sommige willen snel resultaat en willen daarvoor meer inleveren. Ieder zijn prioriteit.

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 07:33 ----------

Mijn vriendin gaat het trouwens ook op deze manier doen, maar dan uiteraard zonder cardio. Ben benieuwd!

Je vriendin neemt wel om de twee weken pauze? En zoveel heb ik niet in te leveren :p Overigens denk ik nog wel een maand of drie nodig te hebben, voordat ik mijn doel heb behaald.

In.

Waarom zoveel kwark en niet combineren met wat koolvis of tonijn?

Dat doe ik als ik veel eiwit moet nuttigen. Dan eet ik bijvoorbeeld koolvis of garnalen. Of ik eet mager rood vlees.

---------- Post added 19 July 2013 at 08:14 ----------

Nou, je mag het crashdieet niet langer dan 10 dagen - 14 dagen volgen. Daarna moet je een vrije maaltijd nuttigen, refeeden of even pauzeren voor een week of twee. Daarom ben ik nu weer begonnen met een low carb dieet.

Weet iemand hier, waar je vezel pillen kan kopen? Lyle had het over capsules waar KH's inzat. Dit moest je dan nemen voor het trainen. Ik kan die capsules alleen niet vinden..

reefeed spreekt voor zich, hoort bij elk dieet..

Laat maar. De "vezeltabletten" zijn al gevonden. Zo moeilijk was dat niet:p

Net weer lekker gepresteerd in de sportschool. En ik begin wat atletischer/krachtiger te ogen. In de verlichting van onze health center, zag ik mijn sixpack lichtelijk door mijn laag heen schijnen. Mooie gewaarwording, en een narcistische, ijdele bezigheid; zo naar jezelf kijken..

Squat: 1e set; 11x65kg (stang=20kg, aan elke kant 22,5kg), 2e set; 8x80kg, 3e set; 6x85kg
Bankdrukken: 1e set; 14x60kg, 2e set; 9x80kg, 3e set; 4x85kg
Close chin-up: lichaamsgewicht -20kg ong. rond de 10x

Daarna 20 minuten wezen hardlopen/sprinten: eerste twee á drie minuten stond de hellingsgraad op 4.0 en snelheid op 8.0. Toen veranderde ik de snelheid naar 15.0, en zo ging dit door totdat de 20 minuten waren afgelopen. En die waren behoorlijk snel afgelopen. Dat is een kwestie van je concentreren op één gezichtspunt, en ademhaling. Best moeilijk hoor, als er overal beeldschermen hangen en mensen aan je voorbij lopen.

Al een aantal dagen volg ik een low-carb dieet. En ik oog wel wat voller. Dus ik ben sowieso wat in vocht aangekomen, en mogelijk ook in vet. Aangezien ik een paar dagen terug letterlijk teveel had gegeten (appeltaart, donuts, etc. *shitzooi*) Maar het valt allemaal mee. De kledingmaten zijn vooralsnog onveranderd gebleven. Nog een +week en ik ga weer crashen. Iets wat ik beschouw als mijn hobby:p Daarna blijf ik eten zoals ik dat nu doe. Overeten deed ik na wat geblowd te hebben op een gezellige zomerse dag :s Eetlust opwekkende middelen is iets wat ik niet moet gebruiken. Wat overigens wel logisch is natuurlijk, als junkfood verslaafde.

Het is dat ik niet zo van fotograferen hou. Anders had ik er een foto erop geknald van mijn bovenbenen. Die nu toch best wel gelijnd zijn. Mijn lichaam vertoont momenteel toch best wel veel spierdefinitie, en dat stemt mij vrolijk. Voldaan. Al ben ik er nog niet. Nog niet, want +3 kilo verder en ik ben klaar met het cut proces. Dan eet ik voortaan nog een paar honderd calorieën onder mijn onderhoud, en daar laat ik het verder bij. Mijn fitness doelen zijn dan gerealiseerd; slank, best wel atletisch/krachtig ogend, fit, ik kan sprinten, ik ben weer volop gelukkig met mijzelf en ik hoef mij niet te schamen voor mijzelf. Of voor mijn vette pens & het vernaggelen van waardevolle tijd. Best wel zonde als je de hele dag TV kijkt, eet en drinkt. Geef mij dan de adrenaline kick die ik van het sprinten krijg. Nu ben ik vrijer, onafhankelijker en groter dan ooit. Groter in de zin van dat mijn bewegingsruimte behoorlijk is uitgestrekt. En het proces van dik naar atletisch is zwaar, en wie de dip overleeft behaald resultaten, en dat geeft zelfvertrouwen. Vechterslust, daar loopt mijn hart van over...

Laatst bewerkt:
als je na dit crashdieet een paar honderd onder onderhoud blijft zitten dan zit je cutproces er dus nog niet op.

wel top dat je zo tevreden over jezelf bent, zal mij nooit lukken..

ik vind die bijwerkingen best behoorlijk voor een dieet?

Die bijwerkingen heb ik vaker als ik laag zit in koolhydraten en vetten. Zeker als je op ten duur onder jouw setpoint komt, dan wordt dat allemaal erger is mijn ervaring. Mijn setpoint ligt best hoog geloof ik, want als ik eronder kom ben ik sneller ziek en vaker moe. Dus die bijwerkingen zijn sowieso persoonsafhankelijk en hoeft niet alleen door het crashdieet te komen. Als ik wat rond Google, zie ik vaker dat mensen last hebben van neerslachtigheid, vermoeidheid, krachtverlies, lage weerstand, etc. Als ze cutten. Zo gek en veel vind ik het niet. Al moet ik het wel even wat genuanceerder brengen, omdat het niet perse met het dieet te maken hoeft te hebben.

ok, maar moeite met ademhalen lijkt me toch niet echt gezond..

Mja, dat klinkt vrij zorgwekkend. Het schijnt een symptoom te zijn van een lage bloeddruk. Net zoals de duizeligheid die ik soms heb als ik te snel opsta. Het is meer een soort van benauwdheid. Een lage bloeddruk schijn je te krijgen als je cut.

Verder wordt het nemen van een lage dosis koolhydraten en vetten geassocieerd met; agressie, stemmingswisselingen, neerslachtigheid, krachtverlies, libido verlies en meer van die vervelende symptomen. Het hoort erbij. Mijn remedie is; sintjans kruid, 5-htp en een relatief hoge hoeveelheid visolie capsules (ik neem er zes per dag als ik op zo'n manier cut). Efedrine en cafeïne neem ik liever niet, omdat ik graag investeer in een diepe slaap. Als ik al in slaap kom. Op een crashdieet maak ik geloof ik veel cortisol aan, want ik ben telkens geestelijk actief, waardoor ik moeilijk in slaap kom.

Het valt mij op dat ik al aardig in de buurt ben van waar ik wezen wil, nu ik weer redelijk hoog in de koolhydraten zit (van -50gr naar +200gr). Misschien dat ik nog twee weken op de manier van Lyle Mcdonalds ga cutten. Anders blijf ik gewoon doorgaan zoals ik dat nu doe. Al waardeer ik dat hardcore gedoe wel; hard trainen op weinig vreten. Maar echt nodig is het niet.

ik ben toch wel heel benieuwd naar before en after foto's!

Een before foto staat er al op pagina één. Al is dat met de kleding aan. Ik wil graag een beetje anoniem blijven. De resultaten zijn er gelukkig:)

Vind Lyle's programma's altijd interessant. Ben benieuwd naar je resultaten, abbo! Succes! :)

Lyle heeft zeker interessante dingen geschreven. Zo vind ik zijn ene dieet interessant, waarbij je zonder substanties kan groeien in spiermassa, terwijl je vet verliest. Het schijnt zwaar te zijn, maar misschien dat ik dat een keer ga uitproberen. Al ben ik wel tevreden met het huidige resultaat. Als kind was obesitas patiënt. Spierdefinitie op mijn lichaam is iets wat ik al lang niet meer had gezien. Dus vandaar dat ik blij ben met het huidige resultaat. En ik heb het geluk dat ik het ontzettend leuk vind om te trainen. Mijn agressie kan ik daar wel goed in kwijt:)

lyle heeft zeker interessante dingen geschreven. Zo vind ik zijn ene dieet interessant, waarbij je zonder substanties kan groeien in spiermassa, terwijl je vet verliest. het schijnt zwaar te zijn, maar misschien dat ik dat een keer ga uitproberen. Al ben ik wel tevreden met het huidige resultaat. Als kind was obesitas patiënt. Spierdefinitie op mijn lichaam is iets wat ik al lang niet meer had gezien. Dus vandaar dat ik blij ben met het huidige resultaat. En ik heb het geluk dat ik het ontzettend leuk vind om te trainen. Mijn agressie kan ik daar wel goed in kwijt:)

ud2?

Terug
Naar boven