Fitness Seller

Afval / conditie log (Lyle Mcdonalds - Rapid Fat Loss icm HIIT hardlopen)

• Topic Starter Topic Starter
Die ja:)

Goed programma. Het is niet de enige waarmee je kunt recompen (tegelijk vet verliezen en spiermassa winnen binnen een kort tijdsbestek), maar wel een goede. Het is wel een behoorlijk strikt dieet, dus eten met vrienden oid is moeilijk, maar juist daarom heel effectief waarschijnlijk.

Ik heb verder nog een paar random tips voor je training, je moet zelf maar bekijken wat je ermee doet :p

- Ik ziet dat je nu een pyramide doet voor je werksets? Dus eerst high rep, dan minder high rep en dan je zwaarste set. Mijn advies is om deze om te draaien, dus een reverse pyramid.

Dit;
Bankdrukken: 1e set; 14x60kg, 2e set; 9x80kg, 3e set; 4x85kg
Zou er dan zo uit kunnen zien;
Bankdrukken: opwarmen tot 1e set; 5x85kg, 2e set; 10x80kg, 3e set; 20x60kg
De reden om dit zo om te draaien is omdat die topset het belangrijkst is voor spierbehoud (zwaarste gewicht activeert de meeste spiervezels geloof ik) en die highrep sets ervoor vermoeien de spieren dusdanig dat je minder goed kunt presteren op je zwaarste set. Ten tweede, juist omdat die topset meer spiervezels activeert en door de lage reps minder vermoeid, zul je beter presteren op de lichtere sets.

Probeer het een keer, vermoed dat het je een beter totaal volume zal geven.

- Mn tweede en laatste tip is om in plaats van je chins met een apparaat te doen, deze gewoon los te doen voor een totaal volume. Ook al kun je er maar 1, dan doe je 10x1 of iets dergelijks. Je zult zien dat je sneller beter word in chins op deze manier, de overdracht van dat apparaat naar echte chins is namelijk niet zo heel groot.

Weet dat mn advies ongevraagd is, maar hoop dat je er wat aan hebt.

Dank je. Advies is zeker welkom. De log is daar ook een beetje voor bedoeld:)

Beide ga ik zeker uitproberen. In het boek van Lyle staat dat je op zijn minst 10 herhalingen moet doen. Zelf vind ik het pyramide systeem prettig. Dus ik heb daar mijn eigen draai aan gegeven. En het is zeker niet verkeerd om het eens om te draaien.

Ik had er geen zin in, maar rond 8u stond ik al in de sportschool. Held die ik ben. Het trainen ging goed. Al moet ik rechter op gaan lopen, en veel meer op mijn houding letten tijdens het deadliften. De manier van trainen volgens STRNGR werkt voor mij wel beter. Zwaar beginnen en met minder gewicht op de stang eindigen.
Hardlopen/sprinten ging wat minder. Na 12 minuten kreeg ik kramp in de voorkopschouder van mijn rechter arm, en in mijn rechter zij. Normaal gesproken verdwijnt dit na een aantal minuten, maar op ten duur moest ik stoppen, omdat ik dit niet meer kon volhouden. Nadien moest ik zelfs even voorover bukken, omdat het veel pijn deed. Zou dat door de hitte komen? Tja, toch nog even 12 minuten een HIIT training gevolgd...Respect.
Aangezien ik graag wil sparen, ben ik van plan om voor thuis een goedkope bankdruk set aan te schaffen. Daarop kan ik alles doen, behalve de chinups. Nou, dan doe ik voortaan de BOR oefening. Scheelt toch 600,- euro per jaar als ik abonnement afzeg. Wat voor mij een hoop geld is. HIIT hardlopen kan ik net zo goed buiten doen. Is ook veel leuker vind ik.

Eetschema van vandaag:

Ochtend:
- 2x visolie capsules + 2x sint janskruid capsules
- 500gr magere kwark + zoetstof
- 200gr havermout + 50gr pure hagelslag + één eetlepel honing

Middag:
- twee mandarijnen

Avond:
- 20gr casseine whey isolaat van powersupplement (gore smaak trouwens, die vanille met stevia *kots*)
- 5 stuks eiwit
- 6 complete kippen eieren
- een berg sperziebonen
- 4 eetlepels olijfolie extravierge

Dan zit ik zo rond de 2300 kcal; 150gr eiwit, 190gr koolhydraat, 95gr vet.

Overigens ben ik weer van plan om elke dag op zijn minst 20 minuten te gaan mediteren. Ik merk dat ik mijn aandacht minder goed kan verdelen, en hierdoor te snel overprikkeld raak van alle informatie waar wij elke dag aan worden blootgesteld. Echt een aanrader; meditatie tijdens het cutten :p

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik last van uitdrogingsverschijnselen. De afgelopen weken loop ik rond met een algemeen slap gevoel, heb ik soms hoofdpijn, ben ik een beetje misselijk, ik ben ontzettend lui en ik voer nog weinig uit, ik heb al gauw last van steken in mij, ik ben snel duizelig en nog meer van die dringen. Water, daar krijg ik dagelijks al genoeg van binnen. Volgens mij kom ik zout te kort. Dus vul ik zo een kop met water en zout. Misschien dat dat helpt.

Lyle zei al in zijn boek dat het belangrijk is om extra zout tot je te nemen. Logisch ook zo achter af gezien. Ook met de minder extreme diëten is dat belangrijk voor de sporter.

Gisteren was ik nog ontzettend passief en had ik totaal geen energie in mijn lijf. Gister had ik hele zoute chips gegeten, pure zoutkorrels op mijn tong gelegd en veel water gedronken. Misschien is het placebo, maar sinds tijden heb ik weer voldoende energie en ondernemingslust. Ik wil weer lezen, fietsen & zo hard rennen als ik kan:D

Het dieet van Lyle laat ik een tijd links liggen. Ik heb mijn energie, kracht, libido, etc. weer terug. Eergisteren had ik heerlijk getraind. Zo is het mij gelukt om vijf keer te chinnen zonder hulp. En ik kon vaak sprinten. Nu heb ik nog steeds spierpijn. Een broek van de maat L is weer losser gaan zitten. Op de riem is een stuk ruimte bij gekomen. Nu gaat het echt om de laatste kilo's. Ik kan mij weer concentreren en ik lees weer veel. Dus dat wil ik voorlopig zo houden. Het dieet van Lyle heeft mij goed op gang geholpen.

Dit was ik in maart, voor de cut in xxxl kleding:
fatjeffry.jpg

ff los van je cut. Maar ik denk dat ik een oogontsteking zou krijgen bij het zien van zo'n lelijke outfit. Vooral dat oversized plastieken jasje (of is dat faux-leer) icm die opa-trui.

Nou, dank je wel dude

Net weer lekker getraind. Het gaat mij steeds makkelijker af, al kwam ik wel energie en motivatie tekort. Het HIIT hardlopen gaat mij ook steeds makkelijker af, al laat ik mij nog steeds veel te veel afleiden door alle geluiden en televisieschermen om mij heen. Vandaag was ik voor de derde keer wezen mediteren. Dit moet ervoor zorgen dat ik op ten duur beter met die prikkels om kan gaan, en daardoor een sterkere focus erop na hou. Gister had ik mij niet aan mijn schema gehouden, en ik denk dat ik daardoor vandaag wat minder energie had. Plus de warmte werkte mij ook wel behoorlijk tegen. Al met al toch weer een dikke prestatie neergezet.

Wat voor HIIT schema doe je? En doe je dat na je training of op "rust dag"?

Mijn HIIT schema volg ik direct na de training. Dan wissel ik 20 minuten lang het hardlopen af met sprinten. Daarna ben ik echt kapot. En ik vind het echt heerlijk om zo los te gaan.

Iets anders: nu ik behoorlijk tevreden ben met mijn vetpercentage, begin ik weer terug te vallen in mijn oude gedragspatronen. Zo eet ik de laatste dagen weer junkfood, en ik baal daar van. Het enige verschil is dat ik de calorieën behoorlijk goed bij hou, waardoor ik niet zo snel teveel binnen krijg. Maar ik ga dit veranderen. Aangezien ik zeker nog wel 3 kilo eraf wil hebben. Maar die laatste kilo's hebben geen haast. Afvallen is niet het moeilijkste, maar je vetpercentage behouden is wel erg moeilijk. Het laatste wat ik wil is jojoen, en dat ik op ten duur weer die zware strijd af moet leggen. Want cutten ervaar ik zelf als iets behoorlijk zwaars.

Nou, zo dom als ik ben eet ik weer van alles en nog wat. Zelfs nu s' nachts. Ik heb altijd al iets met eten gehad, en dat stoort mij nu behoorlijk. Aangezien ik aanleg heb om heel snel heel erg dik te worden (dankjewel ma en pa). Volgens mij is dit een stress ding, en ben ik zo'n emotie-eter. Voor mij geen junkfood meer. Ook niet sporadisch. Gewoon helemaal nooit niet meer. Ik ga wel naar Enya luisteren als ik niet goed in mijn vel zit:

Slank zijn is meer dan alleen een dieet volgen en sporten.

Dit wordt voortaan mijn nieuwe eetschema:

Tussendoortjes, snacks, drinken en overig 10.00 kcal

2 stukvisolie, capsules
08:26

Ontbijt - 08:00 tijdstip wijzigen 975.60 kcal

50 grhagelslag, puur (ah euroshopper)
1 eetlepelhoning, bijen (ah euroshopper)
200 grhavervlokken, havermout (hahne)

Lunch - 13:00 tijdstip wijzigen 315.00 kcal

2 stukmandarijn (bron: nevo tabel)
1 bakjekwark, mager naturel (konings)

Diner - 18:00 tijdstip wijzigen 1118.60 kcal

5 stukeiwit, kippen
20 greiwitpoeder, pure whey protein isolate vanille of naturel (power supplements)
6 stukei, kippen ongekookt
4 eetlepelolijfolie, extra vierge (jumbo)
50 gram rijst, zilvervliesrijst ongekookt (plus)

Voedingswaarden
Eiwit Koolh Vet Vezel Natrium Alcohol
Totaal
154.86 gr

229.98 gr

97.38 gr

19.90 gr

0.03 gr

0.00 gr
Energieverhouding
25.23 %

37.46 %

35.69 %

1.62 %

0.00 %

0.00 %
Totaal calorieën
Consumpties: 2419.20 kcal
Beweging: 0.00 kcal
Balans: 2419.20 kcal

Verder ga ik dagelijks fietsen, mediteren, 2x fullbody training afwerken en na dezelfde training 20 minuten HIIT hardlopen. Zo moet ik over de lange termijn mijn streefgewicht bereiken. Ik ga het nu rustig aan doen en niet meer zo extreem.

Gezien mijn eetbui van gisteren, besluit ik vandaag helemaal niks meer te eten tot aan morgenochtend. Naar mijn idee ben ik 2+kg gegroeid, en wat ik daarvoor moest doen om dat eraf te krijgen kan je haast onmenselijk noemen. Echt ontzettend dom dat ik vannacht zoveel had lopen eten. Ik wil niet weer gaan jojoen als een huismoeder. Ik ben echt helemaal klaar met het dik zijn en mijn obsessie voor junkfood.

Een wake up call? Ik draag graag leren jassen, leren schoenen, leren sieraad, merk t-shirts en mooie truien. Zolang ik het mooi vind zie ik daar geen probleem in. Maar wel tof dat jullie willen helpen om van mij een ware vrouwenversierder te maken.

OT: Net weer super lekker getraind. Gister had ik amper iets gegeten en daarvoor veelte veel junkfood gegeten, zo dom als ik was. Mijn doel hoef ik pas volgend jaar zomer behaald te hebben, dus ik heb alle tijd om te cutten. Daar wil ik mee zeggen dat ik 50gram zilvervliesrijst toevoeg aan mijn eetschema. En dus dagelijks zo´n 2500kcal binnenkrijg. Dat is 200kcal meer dan normaal. Het vetverlies gaat dan wat trager, maar dat is voor nu geen probleem. Mijn benen moeten wat inkrimpen en mijn onderbuik ook. Met een maand of twee moet dat wel gebeurt zijn, tenzij ik toegeef aan die klote eetbuien. Wat ik dus niet meer ga doen. Ik moet daar een alternatief voor zien te vinden.

Een wake up call? Ik draag graag leren jassen, leren schoenen, leren sieraad, merk t-shirts en mooie truien. Zolang ik het mooi vind zie ik daar geen probleem in. Maar wel tof dat jullie willen helpen om van mij een ware vrouwenversierder te maken.

OT: Net weer super lekker getraind. Gister had ik amper iets gegeten en daarvoor veelte veel junkfood gegeten, zo dom als ik was. Mijn doel hoef ik pas volgend jaar zomer behaald te hebben, dus ik heb alle tijd om te cutten. Daar wil ik mee zeggen dat ik 50gram zilvervliesrijst toevoeg aan mijn eetschema. En dus dagelijks zo´n 2500kcal binnenkrijg. Dat is 200kcal meer dan normaal. Het vetverlies gaat dan wat trager, maar dat is voor nu geen probleem. Mijn benen moeten wat inkrimpen en mijn onderbuik ook. Met een maand of twee moet dat wel gebeurt zijn, tenzij ik toegeef aan die klote eetbuien. Wat ik dus niet meer ga doen. Ik moet daar een alternatief voor zien te vinden.

Ik heb hetzelfde, een soort fascinatie voor veel ongezond eten. Nou ben ik ook vrij verslavingsgevoelig, ik weet niet of jij daar ook last van hebt (gehad)? Wat ik doe op een moment dat ik zin heb in vet of koolhydraat rijk eten, is afleiding zoeken. Ga bijvoorbeeld gamen, smoke een joint, kijk een goede film, ga naar buiten een stukje wandelen en je trek is snel voorbij. Mocht je alsnog perse iets willen eten moet je gewoon een shitload aan groenten eten, zoals paprika.

Overigens vind ik dat je verder goed bezig bent! En een homegym kan ik alleen maar toejuichen!

Ja, ik ben absoluut verslavingsgevoelig. Zeker met junkfood. En blowen versterkt de trek in kh's spijtig genoeg. Maar dat van die groentes is wel een aanrader. Zit eraan te denken om op zulke momenten hete pepers te eten. Dat moet ook wel helpen:p En de homegym stel ik even een tijd uit. Het is wel gezellig in de gym. Het is meer een geld kwestie. Ik wil ten alle tijden kunnen trainen, ook als ik de sportschool niet meer kan betalen.

Bedankt voor je compliment!

Terug
Naar boven