AndroidHealthClinic

Afval / conditie log (Lyle Mcdonalds - Rapid Fat Loss icm HIIT hardlopen)

• Topic Starter Topic Starter
Na wat filosoferen heen en weer, heb ik besloten om binnenkort (twijfel ik toch nog ergens?) oude ruime kleding weg te doen. Het leek mij verstandig om zo het jojo-effect tegen te gaan. Mogelijk al een oude gezegde onder de diëtisten. Voor mijzelf denk ik wel dat ik hier wat aan kan hebben. Al moet ik zeggen dat mijn hang naar mijn vorige levensstijl niet al te groot is, en dit effect voor de komende tijd blijvend is. Misschien werken aan mijn coping skills?

De training was weer redelijk, al had ik weinig pit. Dat is mijn eigen schuld ivm slechte voorbereiding. Twee dagen daarvoor had ik een ontspannend middel geslikt met een spierverslappende werking. Volgens mij werkte dat nog steeds door.

Het deadliften ging moeilijk. Ik blijf het moeilijk vinden om mijn bovenrug te rechten. Al lukt het mij wel om mijn kin recht te houden, en dat is volgens Mark Rippetoe de bedoeling mocht ik hem goed begrepen hebben.

Hardlopen ging goed. Het ging snel voorbij, en ik wist er toch een redelijk goede concentratie in te houden. 20 minuten HIIT hardlopen is wel te doen. Langer wordt afzien. Ik begin wel in de bekende dip terecht te komen. Als je aan iets nieuws begint, is het in het begin leuk, daarna volgt er al gauw een dip, en wie dat overleefd wordt een zeldzaamheid. Dus ik zet door, zodat mijn conditie groeit en mijn onderbuik eens voor altijd verdwijnt.

Qua dieet had ik gisteren alleen op junkfood geleefd, maar wel op onderhoud gegeten. Nu volg ik weer strikt mijn voedingsschema. Wil in mijn nieuwe kledij blijven passen. Het valt mij op dat ik in mijn denken mijzelf soms voor de gek probeer te houden. Dan verzin ik smoezen om toch junkfood te gaan halen. Dan bedenk mezelf: "nu kan ik wel een klein beetje junkfood eten, over een paar weken begin ik toch weer aan dat dieet van Lyle". Waar ik dus niet meer intrap. Of dat als ik mij ziek, zwak & misselijk voel, dat ik dan al gauw naar het eten van junkfood neig. Erg vervelend. Of trainingsdagen: "nu kan het wel, want ik heb net toch getraind". Meditatie helpt hier wel tegen, al heb ik dat ook alweer dagenlang niet meer gedaan. Meditatie moet je echt strikt elke dag doen, wil je daar effect uit halen.

Soms moet je van dingen niet meer maken dan het is, maar het trainen ging heerlijk. Over het techniek van mijn squats, bench press & chin up ben ik meer dan te vrede. Het techniek van sprinten ging achteruit toen ik de snelheid naar 17 verhoogde.

Heerlijk gesprint net. Kwam even in een adrenaline roes terecht, en dat was heerlijk. Ik vergat de tijd. Voordat ik het wist was het voorbij, en dat vond ik wel jammer. Als ik hardloop, heb ik soms geen zin om te gaan sprinten, maar dan straf ik mijzelf om juist te gaan sprinten en vaak doe ik het nog wat sneller dan normaal. Dus ik drill mijzelf behoorlijk. Al weet ik niet of dat een verstandig idee is om te doen, als ik straks weer een eiwitdieet volg. Want ik werd een keer niet goed na het HIIT hardlopen, en dreigde out te gaan. Maar dit kan ik mogelijk opvangen, door voor het trainen van die vezelpillen tot mij te nemen:)

Mijn gedachte over het dragen van kledij op maat, dat werkt in de praktijk zeer goed. Ik denk nu wel veel beter na voordat ik teveel ga eten. Het voordeel van strakkere kleren, is dat de gevolgen van overeten meteen opvallen. En ik heb niet voor niks zo hard gewerkt de afgelopen jaar.

Vanaf vandaag begin ik weer aan het rapid fatt loss. Dit duurt 14-dagen.

Dag 1

Ontbijt - 08:00 tijdstip wijzigen 880.00 kcal

2 bakje kwark, mager naturel (konings)
200 gram knakworst, mager (jumbo)

Lunch - 13:00 tijdstip wijzigen 250.80 kcal

66 gram eiwitpoeder, pure whey protein isolate vanille of naturel (power supplements)

Diner - 18:00 tijdstip wijzigen 107.80 kcal

7 stuk eiwit, kippen

Voedingswaarden
Eiwit Koolh Vet Vezel Natrium Alcohol
Totaal
196.13 gr

58.23 gr

25.12 gr

0.00 gr

0.00 gr

0.00 gr
Energieverhouding
63.09 %

18.73 %

18.18 %

0.00 %

0.00 %

0.00 %
Totaal calorieën
Consumpties: 1238.60 kcal
Beweging: 0.00 kcal
Balans: 1238.60 kcal

Dit is voor een rustdag.

brr wat weinig

Yep, en in combinatie met zware trainingen wordt het nog zwaarder. Ik persoonlijk hou daar van.

Dag 2
Het dieet verloopt prima. Vaak begin ik het op dag 3 - 4 te vernemen dat ik zo weinig calorieën tot mij neem. Dan begint de vermoeidheid op te komen. Maar daar heb ik iets voor: caffeïne pillen. O ja, er zijn ook dingen die ik niet had opgenoemd in mijn eetschema, maar die ook calorieën bevatten. Zo neem ik elke dag een pil multivitamine in, 10 tabletten spirulina (magnesium), 3 capsules extra sterke visolie, neem ik franse mosterd bij het eten, doe ik citroensap in mijn kwark, eet ik elke dag twee tabletten sint janskruid en dat is het wele zo'n beetje. Soms drink ik een cola light/zero, maar daar zit amper iets in. Lekker spul wel, die cola ligt/zero:p Morgen ga ik weer heerlijk trainen. Daar kijk ik naar uit.

Dag 3
Net heerlijk getraind. De gewichten vermeld ik niet, omdat ik toch niet groei in kracht. Dat is nou eenmaal zo in de cut. Wel zie ik mijn conditie groeien. Mijn uithoudingsvermogen en het vermogen om op hoge snelheden te sprinten groeit met de week. Daar ben ik ontzettend blij mee:)
Crashdiëten gaan bij mij hand in hand met een gebroken nachtrust. Vannacht werd ik wakker, en moest ik een trui aantrekken. Zo koud had ik het. Kennelijk is mijn schildklier niet echt blij met mijn manier van eten, maar ik blijf stug doorgaan. Ook slaap ik ondiep, droom ik intens en slaap ik onrustig. Als ik al in slaap kom. Dat was vannacht in ieder geval zo.

Zie hier mijn eetschema van vandaag:

88 grsardine, in plantaardige olie (prince william)
10 stukeiwit, kippen
400 grcottage cheese (domspitz milch)
66 greiwitpoeder, pure whey protein isolate vanille of naturel (power supplements)
2 bakjekwark, mager naturel (konings)

Calorieën: 1500
Eiwit: 260gr
KH: 50
Vet: 30

Om een lage bloeddruk tegen te gaan, heb ik een zak zout naast mijn bed liggen. Een lik zout is voldoende om weer helder van geest te zijn.

---------- Post added 25 August 2013 at 13:44 ----------

Het mediteren doe ik ook elke dag. Vandaag geloof ik mijn vierde dag dat ik minimaal 20 minuten had gemediteerd. Dit zorgt voor een betere focus tijdens de trainingen. Tijdens het hardlopen mediteer ik ook. Dan focus ik mij op een stip, plek of wat dan ook, en dan hou ik mijn aandacht alleen daarbij. Dit zorgt ervoor dat ik mij niet zo laat beïnvloeden door gedachtes, die kunnen optreden als het zwaar wordt. Zo kan ik grenzen overschrijden, en groeien in conditie & kracht.

Dag 4
Vannacht droomde ik over zoet eten en werd wakker met zoete trek. Meteen even een whey shake opgedronken. Verder veel wezen lopen en fietsen. Mijn concentratie was wat verslapt vandaag, al hoeft dat niet aan het dieet te liggen. Morgen ga ik de hele dag slapen, mediteren en lezen. Ben moe en heb overal spierpijn van gister.

Dag 5
Het is een rustdag. Heb ik hard nodig, aan gezien ik overal spierpijn heb en vermoeid ben. Het probleem is een beetje, dat ik geen idee heb wat ik allemaal al heb gegeten. Ik neem zo een shake en ga richting dromenland.

Dag 6
Vermoeidheid begint te komen. De training en cardio verliepen moeizaam. Toch weer een nette prestatie geleverd, en tot het maximale gegaan. Vandaag weer maar 1500kcal tot me genomen. Wat vezeltabletten en gaurana voor het trainen, helpt ook een hoop:o

Ik kan wel stellen dat ik nu echt goed ben uitgeput. Morgen doe ik echt letterlijk helemaal NIKS!

Dag 7
Vandaag heb ik het maar moeilijk; geen zin in eten, chagrijnig, moe...Maar er is weer ruimte bijgekomen op mijn riem, en de broeken van de maat L beginnen ruimer te zitten. Een goed teken. Ik ben niet zo van het wegen, meten & fotograferen. Ik heb geen fotocamera, dat is het ook:D

dus die gebreide trui van je oma gaat nu eindelijk de prullenbak in? laat het haar maar niet merken!

Hehe, ik zie hem vanaf hier liggen. Zou hem binnenkort eens voor de gein aantrekken:) Mijn geduld wint het van mijn nieuwsgierigheid; ik wacht het juiste moment af???

Dag 8
Vannacht kon ik niet in slaap komen door de honger. Volgens mij had ik even geslapen, want ik had wel heftig gedroomd. Mar dat gaat echt maar om een paar uur. Ach, we zitten al op dag acht. Dag 14 is er al bijna, en daarna volg ik een 2000kcal low-carb dieet. Mijn doel is al zo goed als behaald, al moeten de scherpe randen er vanaf. Kwestie van tijd.

Vandaag veel door het centrum gelopen en geouwehoert met een kameraad. Rond slenteren, daar verbrand je een hoop kcals mee. Morgen duik ik even de sportschool in om te deadliften. Vanavond vat ik slaap direct na een stevige maaltijd. Dan lukt het nog wel. Vandaag zo dom geweest om alleen s' ochtends een grote maaltijd te veroberen. S' middags kreeg ik last van duizelingen. Had geen zout bij me, dus het was lastig om me nog een beetje te concentreren.

Nu mijn doelen bijna bereikt zijn, en ik beter kan leven met mijn lichaam, kan ik mij weer met hele andere dingen bezig houden. Zoals genieten van het leven. Een pens hoort gewoon niet bij mij. Als ik het heb, baal ik daar stevig van en zit het mij dagelijks dwars. Het leven is te kort om je alleen met je dikke buik bezig te houden.

Iemand vroeg mij om een foto van vandaag. Had dezelfde kleding aangetrokken, alleen ben ik niet echt tevrreden met de resultaten. Aangezien de verschillen moeilijk te ontdekken zijn. Maar bij deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Misschien dat er straks een ander idee ontpopt, en ik met iets beters kom. De resultaten zijn er in ieder geval naar. Gister kreeg ik de opmerking van een kameraad die mij al een maand niet had gezien, en hij zei dat ik er nu behoorlijk atletisch uit zag. Ook krijg ik meer kijks van vrouwen (ook mannen:p), en lijk ik weer meer opgenomen te worden in de samenleving.

die kleren die je aan hebt zijn veeel te groot maar dat had je zelf ook vast door. zo kan je niet echt super goed je progressie zien natuurlijk :rolleyes:

Dat was dus de bedoeling: dat waren kleren die voorheen behoorlijk strak waren. De broek bijvoorbeeld, die kon ik destijds moeilijk dicht krijgen. En door die trui kon je voorheen duidelijk mijn vette pens waarnemen. Nu zit het allemaal los en is het veelte groot. Maar ik heb iets bedacht waarmee ik een betere foto kan nemen:)

---------- Post added 31 August 2013 at 11:03 ----------

Dit is trouwens een foto van maart met dezelfde kleding aan. Toen het nog allemaal nog minder ruim was:

fatjeffry.jpg

Een netgemaakte foto: [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Helaas, ik beschik niet over een fotocamera en goede belichting. Definitie is ver te zoeken. Maar ach, het is in ieder geval beter dan mijn vorige foto's.

Terug
Naar boven