XXL Nutrition

Afvallen log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Ano_ 280223

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
51
Hey iedereen,

Ik sport al gedurende velen jaren. In de zomer speel ik praktisch elke dag tennis en in de winter speel ik dit ook zo'n 3maal per week. Nu is het zo dat ik nooit echt op men voeding heb gelet.. Het is nu niet dat ik elke dag hamburgers lag te eten maar ik at gwn te veel ongezonde dingen. Bvb als ik thuiskwam direct koeken eten, 's avonds voor tv chips liggen vreten :s.

Sinds september ben ik op het internet beginnen rondsurfen en ben zo op verscheidene bodybuilding forums terecht gekomen. Daar heb ik ontzettend veel informatie uit gehaald ivm goeie voeding enzo. Zo heb ik beslist welke producten ik nu dagelijks eet en dewelke ik moet beperken :).

Ik heb nog niet echt een héél vast voedingsschema, ik ben er een beetje door afgeschrikt om elke dag alles echt te moeten afwegen. Nuja wat eet ik dan vooral?

Ontbijt
Kwark met beetje confiture (in nederland noemen jullie dit jam denk ik?)
Cornflakes met melk

Middageten
Boterhammen (volkoren) met jonge hollandse kaas. De laatste week ben ik overgeschakeld op confiture (veel koolhydraten) en kipfilet (veel eiwitten) omdat dit betere e/k/v heeft.

4-uurtje
Dit varieert. Soms kwark met confiture, soms boterhammen met kaas/kipfilet/confiture, soms een wafel.

Avondeten
Wat de pot schaft. Vlees, groenten, aardappelen/pasta.

In het weekend als ik uitga drink ik echter wel wat biertjes + kebab. Ik heb zelf gemerkt dat als ik eens 2weekends niet ging feesten dat mijn gewicht sneller naar beneden ging. Normaal kwam ik na elk weekend terug beetje bij wat dus vrij stom is.

Ik let er goed op dat ik nooit het gevoel heb van "te veel" aan het eten te zijn en zo ben ik sinds september al 3.5kg afgevallen. Niet echt veel maar ja beter zo dan een jo-jo effect denk ik dan?! Weeg momenteel 81.0 kg en ben 1.86m groot en mijn vetpercentage is 16%. Ik heb vorige week een cardiologische test laten doen waar ze mijn VO2 waarde ook meten en daar hebben ze mij die gegevens ook gegeven. Als iemand wilt wil ik de andere cijfers ook wel inscannen maar ik weet niet of ik daar voor de rest nog veel mee ben momenteel? Ik heb mijn hart gewoon laten testen omdat ik af en toe in de krant lees van een jongere die plots neervalt tijdens het sporten. Ik wou het toch maar even zeker weten.

Wat zijn mijn doelen? Ik zou in de eerste plaats wat 'strakker' willen zijn want ik vind mijzelf momenteel te 'vet', maw een lager vetpercentage is dat dan zeker, naar de 75kg gaan? Ik beoefen nu in de winter dus 3x tennis en ga ook wekelijks 1x zwemmen. De komende 6weken is het echter geen tennistraining omdat ik examens heb en de club is vrij ver gelegen. Dus ik heb mij voorgenomen om dagelijks op de hometrainer te gaan zitten. Heb nu al 4dagen op rij daar een uur op gereden (wattage 106, 90-100rpm).
Ohja, vanaf februari ga ik mij een abonnement aanschaffen in fitnesszaak en dan ga ik daar 2x naar toe gaan elke week.

Amai lange post wel :D Hopelijk kan ik mij, door hier af en toe te posten, nog beter motiveren om gezond te blijven eten en goed veel te sporten!

grtz,

0rt3x

Laatst bewerkt:
Nice, ik ga je volgen!

• Topic Starter Topic Starter
Ok super :) ohja sinds 2maanden ben ik ook veel gedisciplineerd aan het omgaan met mijn slaapuren. Zo ga ik elke dag slapen tussen 22:00-23:00 en sta ik altjid op tussen 08:00-08:30. Ik denk dat dit ook wel helpt aangezien ik zo altijd uitgeslapen ben en dus niet op zoek moet gaan naar snelle suikers om wakkerder te worden..

Ok klein updateje,
Woensdag had ik als rustdag genomen aangezien ik 4dagen ervoor altijd intensief had gesport en mijn lichaam wat rust wilde gunnen.
Donderdagavond ben ik 1.5km gaan zwemmen

En mjah het slechte nieuws is dat ik gisteren, vrijdag dus, ontzettend veel heb gedronken en gegeten.. En vandaag voelde ik me nog vrij brak van gisteren dus vandaag ook echt ongezond gegeten.. Veel te veel slechte voeding en kcal binnengekregen dus.

Vanaf morgen terug de draad oppakken en terug goed verderdoen. Tot 6februari geen partys meer voor me en ik ben aan het nadenken om gewoon geen alcohol meer te dranken als ik weg ga.. Het brengt zoveel kcal binnen en meestal eet ik op het einde van de avond dan nog eens een kebab.. Maarja uitgaan zonder alcohol lijkt me ook niet echt leuk, dilemma dus :/

Ok klein updateje,
Woensdag had ik als rustdag genomen aangezien ik 4dagen ervoor altijd intensief had gesport en mijn lichaam wat rust wilde gunnen.
Donderdagavond ben ik 1.5km gaan zwemmen

En mjah het slechte nieuws is dat ik gisteren, vrijdag dus, ontzettend veel heb gedronken en gegeten.. En vandaag voelde ik me nog vrij brak van gisteren dus vandaag ook echt ongezond gegeten.. Veel te veel slechte voeding en kcal binnengekregen dus.

Vanaf morgen terug de draad oppakken en terug goed verderdoen. Tot 6februari geen partys meer voor me en ik ben aan het nadenken om gewoon geen alcohol meer te dranken als ik weg ga.. Het brengt zoveel kcal binnen en meestal eet ik op het einde van de avond dan nog eens een kebab.. Maarja uitgaan zonder alcohol lijkt me ook niet echt leuk, dilemma dus :/
Je kan je echt rot amuseren zonder alcohol ook hoor.
Stel je op als BOB dan heb je al excuus om niet te drinken, en 1 keer in de maand je laten gaan is ook niet zoo erg he :o
Ik zat ook met zo'n dillemma maar het is niet zo dat je spieren ervan af gaan vallen, je gewoon sterk houden dag erachter en je hebt terug goede voeding binnen..

wat ik gewoon bij mij zelf al opgemerkt heb is dat als ik bvb 2weekends achter elkaar niet weg ga, ik mij zelf frisser voel, meer energie en ook qua gewicht sneller afval. dus ja bob zijn is idd wel een oplossing

Van mijn 16e tot mijn 18e heb ik een tijd heel veel gedronken. Doordeweeks en met uitgaan naarbinnen gieten. Toen ik afreed had ik het doel om 0,0 te drinken en dit zo lang mogelijk vol te houden. Ik heb het een half jaar volgehouden. Hierna rustig gaan drinken maar niet te veel en 1-2 weken tussentijd (en dan max 3 biertjes).
En nu? Geen bier mee, en niet te veel drinken want alcohol is niet goed. Iedere zaterdag zit hier het bewijs dat alcohol verslavend is bij mij thuis op de bank. Hartstikke dronken iedere avond en 's middags, voor hij zijn eerste biertje op heeft trillen zijn handen en hij kan niet normaal praten omdat zijn stemt trilt...

Laatst bewerkt:
Van mijn 16e tot mijn 18e heb ik een tijd heel veel gedronken. Doordeweeks en met uitgaan naarbinnen gieten. Toen ik afreed had ik het doel om 0,0 te drinken en dit zo lang mogelijk vol te houden. Ik heb het een half jaar volgehouden. Hierna rustig gaan drinken maar niet te veel en 1-2 weken tussentijd (en dan max 3 biertjes).
En nu? Geen bier mee, en niet te veel drinken want alcohol is niet goed. Iedere zaterdag zit hier het bewijs dat alcohol verslavend is bij mij thuis op de bank.
Ja men pa hangt er ook elke dag aan :p
Niet echt om hem zat te drinken maar gewoon ..
Ik vindt als je jong bent moet je je eens kunnen laten gaan, 2 weken tussen geen bier drinken is nog goed.
En ja jij bent eigenlijk een vrouw, die horen eigenlijk veel minder te drinken dan een man :p (no offense is zo)

Mwah, nu is het wel leuk als ik met mijn vriend ga stappen. Hij aan het bier, en ik rij terug. Inmiddels word het wel van mij verwacht dat ik terug rij, omdat ik er om bekend sta dat ik niet drink.

Mwah, nu is het wel leuk als ik met mijn vriend ga stappen. Hij aan het bier, en ik rij terug. Inmiddels word het wel van mij verwacht dat ik terug rij, omdat ik er om bekend sta dat ik niet drink.
voila, in ons groepje hebben we die legeropleiding volgen en daarom niet drinken omdat het fysiek zeer zwaar belastend is.
Ook voor de examens, is allemaal een gewente worden maar als man kan je gewoon niet zonder alcohol of je bent een getuige van jehova :cool:

Wat bedoel je?
Je gaat echt niet dood als je niet drinkt!

Een echte vent houd zijn drinkgedrag binnen de perken!

Wat bedoel je?
Je gaat echt niet dood als je niet drinkt!

Een echte vent houd zijn drinkgedrag binnen de perken!
Is waar, maar heb je ooit al 1 man tegengekomen die niet drinkt als hij jonger dan 25 jaar is en die daarvoor geen goeie reden heeft ?
Er zijn natuurlijk die uitzonderingen maar je gaat ook niet zeggen dat je van alcohol wel dood gaat toch ?

Ik ken genoeg mensen die uit principe niks drinken. En een die niet meer durft te drinken, sinds er GHB in zijn drankje is gegooit tijdens het uitgaan.
Alcohol kan je doden... sloopt je lichaam.. niet het beste om te drinken als je wil BB'en! Neem dan een whey-shake ofzo! :D

x

Ik ken genoeg mensen die uit principe niks drinken. En een die niet meer durft te drinken, sinds er GHB in zijn drankje is gegooit tijdens het uitgaan.
Alcohol kan je doden... sloopt je lichaam.. niet het beste om te drinken als je wil BB'en! Neem dan een whey-shake ofzo! :D

x
Bij mij ook al gebeurd, met als gevolg coma.
2 weken daarna kreeg ik terug bier van iemand maar die had zon rare kleur onderaan gekregen, wrsh vloeibare xtc.
Toch blijf ik drinken alleen korte drank :p wordt je niet zo dik van :p
Maar ja las het ook op simplyshredded.com waar ze interview gaven met een van die mannen en vondt het ook wat overdreven sommige reactie's van sommige personen, je zou haast beginnen geloven dat je spieren ervan kunnen afvallen :p
Ik ben het met je eens, je mag drinken maar gewoon niet veel ! :D

het is allemaal heel smipel alles wat lekker is en goed doet (drugs, sterke drank ,fast food) beperk het tot een minimun in het weekend gezondigd door de week bloed er voor extra cardio eigelijk is de keuze simpel he............alle soms toch

Hey,

Ik ga proberen zolang mogelijk geen alcohol meer te drinken want het is idd gewoon niet goed voor je. Het 'probleem' bij mij is ook dat ik het niet drink voor de smaak maar meer voor het dronken gevoel. Dus gewoon 3biertjes drinken is niet echt een optie. Dus maar beter geen alcohol drinken. Is zien hoelang ik dit kan volhouden :)

x
GHB in je cola sloopt je lichaam ook;)

Net een uur op de hometrainer gezeten. Daarna nog wat oefeningen met halters gedaan en ook war gepompt en sit-ups. Terug goed begonnen na de vorige 2 dagen :)

Morgen terug van dat en dinsdag ga ik wss zwemmen!

wow lang geleden dat ik hier nog is hebt gepost.

Om even de laatste 2maand te schetsen.

Ik heb examens gehad tot 4februari. Ik denk dat ik van midden januari tot dan zo goed als niets van sport heb gedaan en echt ongezond gegeten. Da zou ik echt moeten afleren tijdens de examens maar ik doe dat toch steeds elke keer opnieuw in die periode :s

De laatste 2weken (achter 4februari tot nu dus) ben ik terug volop aan het trainen. Nogmaals, ik ben geen bodybuilder maar ik ben mij momenteel volledig aan het toeleggen op het wielrennen. Ik ben ook een goed tennisser maar die sport begint me steeds minder en minder te interesseren.

Van 5-12 februari ben ik op skivakantie geweest. Dat was zeer intensief en ik heb vanaf toen zeer goed op mijn voeding gelet. Trage koolhydraten bij het ontbijt, smiddags broodje met ham/gerookte zalm/kaas, ik wisselde tussen die af en dan 's avonds meestal stuk vlees met groenten etc.

Dan nog even de laatste week schetsen.
Maandag heb ik nog gebruikt om uit te rusten van de vermoeiden skivakantie.
Dinsdag heb ik 's morgens op nuchtere maag 35min gefietst (hometrainer). 's avonds heb ik 45min gefietst.
Woensdag had ik een lange middagpauze, toen ben ik gaan zwemmen en 's avonds heb ik een uur getennist.
Donderdag heb ik 's avonds een uur gefietst (hometrainer).
Vrijdag heb ik 's avonds anderhalf uur getennist.
Gisteren ben ik voor het eerst sinds lang nog eens buiten gaan fietsen en het was genieten :). 1u37 aan een stuk door gefietst. Was echt kapot daarna.
Zo meteen ga ik nog een uur afzien op de fiets (hometrainer) ;-).

Nu zie ik dat ik bijna 2maand geleden 81.0kg woog. Maandag was dat 83.5kg :/ .Ik heb het gewoon heel moeilijk om tijdens de examens van koeken en allerlei af te blijven.. Morgen mij nog eens wegen. Normaal gezien zou daar toch bijna een kilo af moeten zijn (hoop ik :)).

grtz

Deze morgen mij gewogen en jawel 82.6kg!! :) betekent dat ik goed bezig ben. heb wel afgezien vorige week hoor :p nu verder doen met afzien.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven