XXL Nutrition

All £yez on m£ (Keto Diet log)

• Topic Starter Topic Starter
ik sta ook niet stil ofzo, val nog steeds elke dag af.
vandaag dan de vetten terug richting 150g i.p.v 100g waar ik momenteel op zit.

Hoe voel jij je trouwens door dat dieet.
Voel je zwak of juist vol energie
Heb je zin om te trainen?
Kan je nog goed concentreren op je werk?

Ben hier erg benieuwd na

Hoe voel jij je trouwens door dat dieet.
Voel je zwak of juist vol energie
Heb je zin om te trainen?
Kan je nog goed concentreren op je werk?

Ben hier erg benieuwd na

voel mij gelijk anders, soms iets minder maar zin om te trainen is er altijd.

Monsteradvies... hij zit in keto, haalt alle energie uit vet. Ik zeg NIET DOEN, en des te meer genieten na je training om je glycogeenlevels terug op te vullen.

Hoezo monsteradvies ?

Helaas verbrand je geen vet tijdens krachttraining. En als hij door al dat ge-keto al laag in zijn glucogeenvoorraden zit is de kans groot dat er eiwit omgezet gaat worden in koolhydraten/glycogeen. Persoonlijk zou ik voor iedere training in een keto-dieet een beetje koolhydraten nemen (zie ook TKD) tenzij je je training specifiek richt op het verbruiken van je glycogeen-voorraden, en dat zijn geen standaard trainingen (denk aan tig langzame sets met 15 reps met je 20RM)

Hoezo monsteradvies ?

Helaas verbrand je geen vet tijdens krachttraining. En als hij door al dat ge-keto al laag in zijn glucogeenvoorraden zit is de kans groot dat er eiwit omgezet gaat worden in koolhydraten/glycogeen. Persoonlijk zou ik voor iedere training in een keto-dieet een beetje koolhydraten nemen (zie ook TKD) tenzij je je training specifiek richt op het verbruiken van je glycogeen-voorraden, en dat zijn geen standaard trainingen (denk aan tig langzame sets met 15 reps met je 20RM)

Ik denk dat je wel vet verbrand tijdens KT,hij doet geen Cardio.

Tuurlijk verbrand je wel vet, waar haal je anders je energie uit? Je verbrandt vet de hele dag door bij je dagdagelijkse activiteiten, ook tijdens training... Om spierverlies tegen te gaan zorg je ervoor dat je minimum 2,2g E per kg lichaamsgewicht eet.

krijgen jullie geen last van puisten van al dat vette eten?

nope, en ook m' kracht blijft/verbetert (buiten biceps, dat gaat minder)

Goed dat het zo vlot bij u, bij mij gaat het iets minder (denk ik, heb geen vetmeter, ik ga op de spiegel)... Vrijdag ook m'n refeedstart.

En zoals je al aangeeft in je log, geen honger, niks merkwaardigs anders met dit dieet. Wat ik wel heb is darmprobleempjes, niet te lang van een toilet wegblijven :p

Ja, de dagen na je refeed wel, maar die zijn na een dag of 2 toch danig uitgeput dat er niks meer uit te halen valt?

Valt wel mee hoor... spierglycogeen wordt alleen aangesproken bij meer intensieve workouts (KT). Zelfs bij rustige cardio spreek je amper glycogeen aan, dus laat staan als je helemaal niets doet. Dan verbrand je inderdaad behoorlijk veel vet, wat op een keto niet relevant is, het is pas echt relevant hoeveel vet je kwijt bent aan het eind van de dag, aangezien je toch al relatief veel vet binnen krijgt. Je kunt op een keto dieet best wel vet verbranden en toch geen vet verliezen. (vraag maar aan al die mensen voor wie Atkins toch niet werkte)

Daarnaast zijn er best veel lange setjes nodig om spierglycogeen redelijk leeg te maken.

Leverglycogeen is wel snel leeg.

@wazzup
ergens kan ik me niet zo vinden in je teksten. het ketogenic dieet vanwege de naam omdat het lichaam ketonen produceert. Hij doet dit niet als het lichaam voldoende glucose heeft. Je kunt de ketonen zien als een vervaningen van de glucose. Met al dat vet wat je eet zal het lichaam ook het vet zelf gebruiken om het weer te verbranden. Hoe dan ook je eet onder je behoefte.

De bedoeling is ook dat je zo laag mogelijk in je glyc. gehaaltes zit geduurende de week. Doormiddel van de ketonen die in het bloed zijn zal het lichaam geen kh of eiwitten nodig hebben of gebruiken om die om te zetten naar glyc.

Zoals ik in mijn eigen topic al vermeld heb. Met het cutten op het ckd versie van keto..gaat het gewoon onwijs snel. But everything has a price. Eenige wat minder is.. is dat je wat minder kracht hebt. Daar kom het TKD versie van keto van toepassing. Kracht/uithoudingsvermogen (op cardio bijv) die heb je wel.. maar verbranden gaat dan weer langzamer dan het ckd versie

mischien kan je wat research doen naar het ketogenic dieet naar patienten die epelepsie (of hoe je dat woordt schrijft) en wat het met hun lichaam doet.

@wazzup
ergens kan ik me niet zo vinden in je teksten. het ketogenic dieet vanwege de naam omdat het lichaam ketonen produceert. Hij doet dit niet als het lichaam voldoende glucose heeft. Je kunt de ketonen zien als een vervaningen van de glucose. Met al dat vet wat je eet zal het lichaam ook het vet zelf gebruiken om het weer te verbranden. Hoe dan ook je eet onder je behoefte.

Ketonen vervangen glucose toch met name als brandstof voor de hersenen ?

Ik dacht niet dat spieren ketonen konden verbranden.

maar inderdaad:
Als je onder je behoefte eet val je af (keto of niet)
Als je boven je behoefte eet kom je aan (keto of niet)

De bedoeling is ook dat je zo laag mogelijk in je glyc. gehaaltes zit geduurende de week.

eens. Lage spierglycogeen bevordert vetverbranding.

Doormiddel van de ketonen die in het bloed zijn zal het lichaam geen kh of eiwitten nodig hebben of gebruiken om die om te zetten naar glyc.

Heb je een link naar iets waar dat uitgelegd wordt, want ik geloof het niet zo 1-2-3 (no offense)

Zoals ik in mijn eigen topic al vermeld heb. Met het cutten op het ckd versie van keto..gaat het gewoon onwijs snel. But everything has a price. Eenige wat minder is.. is dat je wat minder kracht hebt.

Wat een groot probleem is als je op een dieet bent en krachttraining gebruikt om spiermassa vast te houden (wellicht minder voor gebruikers). Mede daarom dat je toch in ieder geval regelmatig een refeed moet houden. (nou ja, dan werkt het beter... niets MOET uiteraard).

Daar kom het TKD versie van keto van toepassing. Kracht/uithoudingsvermogen (op cardio bijv) die heb je wel.. maar verbranden gaat dan weer langzamer dan het ckd versie

vetverlies is een resultaat van je calorietekort, niet van waar die calorieen uit bestaan. Meer koolhydraten en minder vet geeft evenveel vetverlies.

mischien kan je wat research doen naar het ketogenic dieet naar patienten die epelepsie (of hoe je dat woordt schrijft) en wat het met hun lichaam doet.

Ik ben niet geinteresseerd in epilepsie patienten, enkel in wat het met het lichaam van bodybuilders doet (je weet wel, overmatige spiermassa, calorieentellers, etc).

Ketonen vervangen glucose toch met name als brandstof voor de hersenen ?

Ik dacht niet dat spieren ketonen konden verbranden.

maar inderdaad:
Als je onder je behoefte eet val je af (keto of niet)
Als je boven je behoefte eet kom je aan (keto of niet)

eens. Lage spierglycogeen bevordert vetverbranding.

Heb je een link naar iets waar dat uitgelegd wordt, want ik geloof het niet zo 1-2-3 (no offense)

Wat een groot probleem is als je op een dieet bent en krachttraining gebruikt om spiermassa vast te houden (wellicht minder voor gebruikers). Mede daarom dat je toch in ieder geval regelmatig een refeed moet houden. (nou ja, dan werkt het beter... niets MOET uiteraard).

vetverlies is een resultaat van je calorietekort, niet van waar die calorieen uit bestaan. Meer koolhydraten en minder vet geeft evenveel vetverlies.

Ik ben niet geinteresseerd in epilepsie patienten, enkel in wat het met het lichaam van bodybuilders doet (je weet wel, overmatige spiermassa, calorieentellers, etc).

oorspronkelijk is het ketogeen dieet gemaakt voor epilepsie patienten wist je dat. Er is een artikel dat het hele process uitlegt wat de ketonen precies in het bloed doen

en ik ben helemaal eens ene kcal tekort leidt altijd toe naar vet verlies. Maar als ik voor me workout wat carbs eet zal ik tog meer glyc in de spierhebben (TKD versie) maar dan eet ik weer minder vet.. Om het kcal tekort aantehouden. Als resultaat meer kracht/energie zal hebben tijdens de workout. Maar als nadeel ik een gevulde glyc. vooraad heb. Waar ik ook zonder mee kan

vandaag mijn refeed, Heb een FullBody workout gedaan met daarna direct
50g dextro
2 bananen
portie druiven
1liter multivitamine vruchtensap
200g kipfilet

hoe zouden mijn volgende maaltijden er moeten uitzien? iemand tips aub

50g dextro
2 bananen
portie druiven
200g kipfilet

tijdens je refeed hou je je proteine max 2x je lichaams gewicht.
Vetten beperk je zoveel mogelijk

en de rest allemaal uit carbs halen
probeer de eerst 3 a 4 maaltijden gewoon veel fruit te eten

50g dextro
2 bananen
portie druiven
200g kipfilet

veel koolhydraten. Begin met simpel, later wat complexer.

Had je dit niet gedurende afgelopen week kunnen voorbereiden ? Nog beter vorige week. Beetje laat om dat op vrijdagavond nog te willen gaan plannen.

Concreet: koop een zak krentenbollen ... oh wacht, de winkels zijn al dicht....

veel koolhydraten. Begin met simpel, later wat complexer.

Had je dit niet gedurende afgelopen week kunnen voorbereiden ? Nog beter vorige week. Beetje laat om dat op vrijdagavond nog te willen gaan plannen.

Concreet: koop een zak krentenbollen ... oh wacht, de winkels zijn al dicht....

ik wil het clean houden en btw, mijn refeed loopt nog tot morgen avond

Terug
Naar boven