Fitness Seller

Apennootjes Log

Apennootje

Cool Novice
Waardering
35
Zo,..even een logje voor mezelf bijhouden. Hoop dat dat me wat motiveert. Ik ga vanavond voor de eerste keer naar bodybuilding. Hahaha leuk joh. Ik hoop wat vet te verliezen en ik wil dat bereiken door meer spieren te kweken (lange termijn). Ik kom later terug op meer specifieke doelen. Want die weet ik nu gewoon niet.
Ik zal ook goed forum door moeten lezen want ik heb er de ballen verstand van. Ik heb ook veel vragen. maar het leek me slimmer om eerst even alle stickies door te lezen :D

Succes met je log!

Wat zijn je stats?

• Topic Starter Topic Starter
Succes met je log!

Wat zijn je stats?

Ik vind het wel moeilijk om daar over te hebben aangezien ik onzeker over mezelf ben. Maar ik kan wel iets over mezelf vertellen:
Ik ben 1,90 meter en 120 kilo. Ik ben 29 jaar. Ik heb nooit echt gesport..maar voor mijn werk til ik wel redelijk wat.

Ik heb net een uur getrained voor de eerste keer. Was een rondleiding en we hebben paar gewichten gedaan en ook een gesprek gehad. Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik echt wil gaan bodybuilden en niet fitness. Dus ze gaan een schema maken;...alleen minder apperaten en meer met gewichten. Ben benieuwd. Morgen eerste echte traindag.

succes!

Heey,
Nogmaals veel succes. Als ik jouw was zou ik ook je doelen in stukjes verdelen, zodat je bijvoorbeeld eerst naar de 110kg streeft. En als je dat bereikt heb je doel weer verleggen. Ik zal je zeker volgen!! En als je je schema krijgt van je sportschool, zet het dan hier even neer. Ik ben wel nieuwsgierig.

Erg bedankt voor jullie interesse mannen. Ik voel me vereerd.

Schema gepost. Zie link in mijn handtekening :)

Veel succes!

Succes met je log. Vragen mogen altijd! Succes!

Succes man!!

succes kerel

keep us posted :)

dag 1:

Me niet aan mijn schema gehouden. Niet erg..het schema is nog work in progress. Viel allemaal wel mee,..alleen incline bench press vond ik erg moeilijk.
Gedaan:

Borst:
- Bench press: 10x40 kilo, 10x40 kilo, 8x50 kilo, 6x55 kilo
- Incline bench press: 10x40 kilo, 6x10 kilo, 7x10 kilo, 7x10 kilo
- Dumbbell Flyes: 10x24 kilo (12 p.arm), 10x24 kilo,10x24 kilo,6x28kilo

Triceps:
- Barbell Lying: 10x16 kilo, 10x18 kilo, 10x18 kilo, 8x18 kilo
- Cable rope: 10x32 kilo, 10x36 kilo, 10x36 kilo, 10x40 kilo
- triceps kickbacks: 10x9 kilo per arm,10x9 kilo, 10x9 kilo,10x9 kilo

Laatst bewerkt:
Zijn triceps kickbacks.

Eerste is barbell lying triceps extensions?

Voor de rest degelijke training. Zou alleen bij je borst nog flyes toevoegen.

ehh dat heb ik gedaan alleen ik noemde die:

Bank met dumbbells

hahaha

zal hem even editten dank je man!

auw auw auw auw auw auw auw..waar ooit mijn borst zat heb ik nu een enorm branden gevoel hahaha

Hey maar serieus;..hebben jullie altijd zo veel spierpijn na de training?

auw auw auw auw auw auw auw..waar ooit mijn borst zat heb ik nu een enorm branden gevoel hahaha

Hey maar serieus;..hebben jullie altijd zo veel spierpijn na de training?

Heel normaal in begin. Heb 2 weken stil gelegen en ervaar zelfde 'pijn'. Alleen vind ik hem zalig, geeft je het gevoel dat je beestig had hebt getraind.

Die stijfheid gaat weg. De eerste week(en) heb je er last van omdat je spieren voor het eerst zwaar belast. Maar verdwijnt wel in latere trainingen.

maar wanneer weet je of het niet normaal is coach? wat is het verschil tussen, weet ik veel, een spier doorscheuren of verrekken en deze inmense spierpijn?

Zo,..even een logje voor mezelf bijhouden. Hoop dat dat me wat motiveert. Ik ga vanavond voor de eerste keer naar bodybuilding. Hahaha leuk joh. Ik hoop wat vet te verliezen en ik wil dat bereiken door meer spieren te kweken (lange termijn). Ik kom later terug op meer specifieke doelen. Want die weet ik nu gewoon niet.
Ik zal ook goed forum door moeten lezen want ik heb er de ballen verstand van. Ik heb ook veel vragen. maar het leek me slimmer om eerst even alle stickies door te lezen :D

stomme vragen bestaan niet - veel vragen en goed luisteren , er zijn hier behoorlijk wat mensen met verstand van zaken die je in het begin graag willen helpen - succes met je log;)

maar wanneer weet je of het niet normaal is coach? wat is het verschil tussen, weet ik veel, een spier doorscheuren of verrekken en deze inmense spierpijn?

Bij een spierscheur voel je het al tijdens de training. Indien je borst traint en je voelt tijdens de oefening pijn of een pijnlijk krak, heb je kans op een blessure. Ook heb je bij blessure duidelijk krachtverlies.

Heb je dag erna 'pijn' is het meestal stijfheid. Blijft tot max 3 dagen zitten. Duurt het langer kan je afvragen of het geen blessure is.

Nu je bent meteen gestart met split-schema, wat meteen vrij belastend is, wat me dus zeker doet denken aan spierstijfheid.

De eerste trainingen kun je in mijn ogen beter fullbody doen en niet met maximaal gewicht. Heb je minder last hiervan.

Train twee weken en je zal geen mroning-afterpijn meer voelen, of toch veel minder.

Terug
Naar boven