AndroidHealthClinic

Apennootjes Log

dag 1:

Me niet aan mijn schema gehouden. Niet erg..het schema is nog work in progress. Viel allemaal wel mee,..alleen incline bench press vond ik erg moeilijk.
Gedaan:

Borst:
- Bench press: 10x40 kilo, 10x40 kilo, 8x50 kilo, 6x55 kilo
- Incline bench press: 10x40 kilo, 6x10 kilo, 7x10 kilo, 7x10 kilo
- Dumbbell Flyes: 10x24 kilo (12 p.arm), 10x24 kilo,10x24 kilo,6x28kilo

Triceps:
- Barbell Lying: 10x16 kilo, 10x18 kilo, 10x18 kilo, 8x18 kilo
- Cable rope: 10x32 kilo, 10x36 kilo, 10x36 kilo, 10x40 kilo
- triceps kickbacks: 10x9 kilo per arm,10x9 kilo, 10x9 kilo,10x9 kilo
Echt netjes voor de eerste training ooit :D. Zeker bench press. Focus je overigens niet op de kilo's. Je moet eerst goed de oefening onder controle hebben. Als je te snel wilt gaan gaat dit vaak ten koste van je houding en leer je jezelf een trainingssT aan die later moeilijk is af te leren.

De dumbbell flyes post je kg per dumbbell en niet bij elkaar optellen. Schrok al dat je met dumbbells van 24 kg zat te trainen, Dan wist ik zeker dat je borst gescheurd zou zijn.

Verder vind ik je triceps training wel erg zwaar qua kilo's. Let op dat je de juiste houding hanteerd en je triceps traint. Veel mensen duiken helemaal inelkaar als ze de triceps trainen omdat het gewicht te zwaar is. De buikspieren en schouders gaan dan meehelepen. Dus rechtop staan, borst vooruit en schouders naar achteren (geld ook voor liggen). Veel suc6

• Topic Starter Topic Starter
Echt netjes voor de eerste training ooit :D. Zeker bench press.

Dank je, maat! ik ben van nature al redelijk sterk. Maar zo lekker als het bij de bench press ging;..zo enorm zwaar vond ik de incline. Of mijn houding of techniek niet goed was ofzo..ik weet het niet. maar ik had dus 40 kilo (10 aan elke kant en stang van 20) en ik had echt alle moeite. Viel super tegen.

Verder vind ik je triceps training wel erg zwaar qua kilo's. Let op dat je de juiste houding hanteerd en je triceps traint. Veel mensen duiken helemaal inelkaar als ze de triceps trainen omdat het gewicht te zwaar is. De buikspieren en schouders gaan dan meehelepen. Dus rechtop staan, borst vooruit en schouders naar achteren (geld ook voor liggen). Veel suc6

heb je helemaal gelijk in. Tenminste wat die kickbacks betreft. Ik merkte dat ik daar te zwaar trainde waardoor ik meer met mijn arm ging zwaaien. Die doe ik dus de volgende keer lichter.

Bedankt voor je tips en je interesse in mij mrchick :D

Voor de eerste training ooit is het idd. erg, maar dan ook erg netjes. Keep it up en je wordt zeker een beest!

Voor de eerste training ooit is het idd. erg, maar dan ook erg netjes. Keep it up en je wordt zeker een beest!

Hahaha nou dat weet ik niet. Maar bedankt. Ik wist sowieso al toen ik hier aan begon dat het probleem niet in kracht lag. Maar aan discipline om goede voeding te nemen en ook regelmatig te gaan. Zijn ook erg belangrijk

Maar ik ga mijn best doen :lifter:

ziet er goed uit, kennis en motivatie is er! Resultaat volgt snel denk ik, succes!

hey maat, Bij jouw gaan de trainingen ook goed zie ik! Zeker voor de eerste trainingen gaat het je goed af! jij komt er ook wel!

zin om me benen te trainen heb ik nog nooit gehad, haha je bent duidelijk heel gemotiveerd!

zin om me benen te trainen heb ik nog nooit gehad, haha je bent duidelijk heel gemotiveerd!

hahah nou ik ga vanavond voor eerste keer squaten. Weliswaar in smith machine;..maar beter dan niks. ben benieuwd of ik het kan.
En ik heb al bijna 3 dagen niet getrained..dus nu wel ff lekker.

training 2

Vandaag schouder gedaan. Ik wilde eigenlijk ook benen...maar doe ik die morgen wel want ik was al 70 mins bezig. Ik heb alle gewichten opgeschreven op een blaadje. hahaha in de sportschool ging het nerdalarm af;...liep ik daar met mijn bloknootje.
gedaan:

Schouders:
- 20 x front en side raises: 4 kilo (opwarmen;..van CD geleerd :p)
- Front dumbbell raises: 10x7 kilo / 10x7 kilo / 10x8 kilo / 10x8 kilo
- Side dumbbell raises: 10x5 kilo / 10x5 kilo / 10x6 kilo / 10x7 kilo
- Shoulder press machine: 10x23 kilo / 10x27 kilo / 10x27 kilo / 7x32 kilo
- Cable cross: 10x18 kilo / 10x23 kilo / 7x27 kilo / 7x27 kilo
- Shrugs: 10x18 kilo / 10x20 kilo / 10x22 kilo / 10x22 kilo

ging wel lekker. Moet volgende keer wel dineren VOOR mn training ipv erna. Want was soms duizelig

Laatst bewerkt:
training 3

Wilde squat doen...maar heb ik maar even gedaan. Was namelijk enorm k*t. Ik vind die smitmachine k*t,..we hebben daar geen squatrek. En ik kreeg pijn in mijn rug. En ook in mijn nek omdat het staal door de bescherming kwam. Dus was laatste keer squatten voor mij. het zij zo.

gedaan:

Benen
- Leg Press: 20x25 kilo / 10x39 kilo / 10x45 kilo / 10x52 kilo
- Leg Extension: 10x18 kilo / 10x18 kilo / 10x18 kilo / 10x18 kilo
- Squat: 10x40 kilo / 10x40 kilo / 8x40 kilo

Buik
100 x crunches

Cardio
15 min crosstrainer

Mooie trainingen.

Lekker bezig thorian, keep up the good work!

Dikke squats Remmie;)

keep it up kerel!
nette fly's
en dat je nog veel kennis mag opdoen hier :D

komop 130kg wegen en bij 40kg squats het al opgeven..
Daar zal je broer niet trots op zijn.

Squats behoren tot de basis oefeningen..

OT: Hoezo geen squat? Squat is je vriend.. Na 2 weken ben je al gewend aan die stang, gewoon doorzetten. Je reet goed naar achteren, op je hielen steunen en zakken! Geen gezeur, gewoon squatten vriend!

auw,..volgens mij heb ik echt mijn rug verrekt man LOL. Met dat k*t squatten. Maar ok;...meestal heb jij wel gelijk;..ik zal het nog een keer proberen. Volgende week. Maar zal ik vantevoren wat filmpjes gaan bekijken;..zodat ik zeker weet dat ik het technisch goed doe.

Daar zal je broer niet trots op zijn.

Dingen in pm zijn persoonlijk he ;). anders had ik ze allang hier op board verteld.
En ik kan wel gewoon doorsquatten,..maar als ik al van 40 kilo rugpijn krijg;...pfffff.
Zo'n smitmachine geeft je ook niet veel ruimte om te manoevreren;..tis zeg maar alleen omhoog of naar beneden.

squaten bij een smith machine is altijd minder... wat kan helpen is je voeten wat verder naar voren te zetten zodat je rug meer in een lijn kan zakken. Heb je geen goede begeleiding daar?

Heb je hier ook een broer op dit forum?

Terug
Naar boven