MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Idd, stevige barbell curls.

nette curls imo!

• Topic Starter Topic Starter
Dank aan jullie allen

Misschien zijn ze dan niet zo slap als ik zelf dacht (bicep).. Het is iig de spier die ik het minste maal op een training getraint heb.. Hij is ook niet echt groot ofzo..

Maarjah hoe minder getraind.. hoe beter dat tie reageert dat is dan weer wel waar..

Het enigste waar ik nog mee zit na de training van maandag.. is spierpijn in men triceps.. afgelopen dinsdag tijdens de werptraining (1 dag na de krachttraining) had ik er echt helse pijn aan en dacht zelfs dat er iets mis mee is.. Nu is er nog spierpijn maar die is wel afgelopen als ik morgen avond weer krachttraining ga volgen.

ff een vraagje, is door dat speepwerpen je ene kant niet sterker dan je andere?

Ik denk niet dat de ene kant sterker is al de andere kant..

Wel ben ik links een beetje leniger in de schouder, coordinatief net wat beter, ik denk ook sneller.

Houd ik de speer vast in mijn linkerhand gooi ik zo een 60 meter
Houd ik de speer vast in mijn rechterhand gooi ik zo een 40 meter

dit komt vooral door oefening gewenning en beheersing niet door kracht in ieder geval

Met kogelstoten bijvoorbeeld waar kracht een veel grotere factor is. Stoot ik denk ik 20 cm minder verder met links dan dat ik met rechts zou stoten. En die techniek beheers ik ook veel minder.

Vroeger voor de krachttraining begon.. was mijn rechterbicep sterker en kon het langer volhouden!! (nee niet door het rukken mensen ;)) maar omdat ik op mijn werk miljoenen lege Kisten/dozen opgetild heb met rechts. Wegen zo een 500 gram denk :S maar heeft het wel beinvloed.. Merkte dit als ik zitten DB curls ging doen als 14 jarige, beetje aankloten in het krachthonk..

Nette training! Die curls zijn idd pittig!:D

Nu begin ik toch te twijfelen mensen.. zolang je ellebogen langs je lichaam laat hangen.. is het toch geen cheat.. wat word er nog meer onder cheat verstaan?

Maar dan nog als je zou cheaten heb je ten eerste je zelf ermee...

ALs je het met een hoger gewicht uitvoert maar niet 100% correct dan verbetert het toch sowieso wat punten.. omdat je toch soort van extra kracht genereert (los van het swingen ofzo) om het gewicht toch maar omhoog te krijgen?

Interresant, krachttraining als assist training voor een andere sport.
Ik heb er vroeger uiteindelijk niet voor gekozen, ik was gaan klimmen, maar ik was ook al vrij sterk in werp en stootnummers als we atletiek op school deden.
Ik haalde bijvoorbeeld met een officiele herenkogel uit stand 9,80m, met speerwerpen na 2 uurtjes oefenen tegen de 35m, en hinkstapsprong iets meer dan 12 m.
En dit alles zonder er ooit serieus op getraind te hebben.
Dus mischien is er wel een goed meerkamper aan me verloren gegaan.

Wat cheaten betreft, het kan functioneel zijn, zoals bij sideraises waar je cheatstyle de belasting meer op het begin van de beweging en op explosiviteit richt.
Maar het kan ook de effectiviteit verminderen, als door het cheaten een deel van de last naar andere, veel sterkere spiergroepen verplaatst wordt.
Dit gaat oa. bij curls op, als je gaat smijten en de ellebogen naar voren duwt, ga je met je veel sterkere schouder en rugspieren een deel van de last overnemen van de biceps.

dat je sterk was in andere sporten kun je wel stellen ja!! 9,80 meter uit stand is erg goed voor een niet atletieker. ik haal denk ik op het moment 9 meter + klein beetje uit stand.. hinkstapsprong is ook uitstekend te noemen!! Zou niemand kunnen noemen die ongeoefend bij deze afstanden uit komt.

Het cheaten idd.. Denk dat ik bij BB Curl toch zeker men rug ook wel gebruik.. Ga er volgende keer opletten wat ik wel en niet gebruik bij het BB curlen. Als je rug gebruiken in de beteknis is een beetje achteroverhangen? niet veel maar toch de kleine beetjes helpen!:p

Training 3-2-2006

Vrijdag

Endo/Exo

10x15k L/R

Bench Press

5x58
5x70
5x74,55
5x77.72
5x79 (3F afgemaakt met behulp van spotter)

vooruitgang van 7 kilo vergeleken met maandag en meer volume dus ik geloof dat het weer goed gaat komen :D ik was van plan om maar 3 sets te maken :). Ik had tot gisteren spierpijn in men tricep dus dit was duidelijk lekkere SuperCompensatie :D!!

Pull over Dumbbell

5x36
5x42
5x52 :s foutje 2 keer geprobeerd maar had een schijfje teveel der op liggen :s
5x47 dit ging wel lekker erg stroef maar het lukte!!

dit waren de hoofdoefeningen het hok zou niet lang open blijven.. dus nog wat lateral raises en bicep werk

Lateral Raises

zittend 5x10
staand 5x12,5
zittend 5x12,5 voelde echt geen verschil leek zitten zelfs makkelijker!

Hammer Curl (5L 5R)

5x15
5x17,5
5x15

Bicep Curl (5L 5R) (kheb bewust de hammer eerst gedaan om moe te worden had het idee dat ik hierdoor nog meer op men techniek moest letten)

5x17,5
5x17,5
5x15

Dit was het ik ben heel tevreden met men bench dat hij weer vooruit gaat en men kracht weer netjes omhoog gaat!! khoop volgende keer weer wat meer te pakken :D

voor de rest van de training van gister flink veel spierpijn in men donder zeg!! (atletiekbaan sprongkracht)

BW = 78 and rising :D

pull over met dumbbells lopen iets voor:D logische maar je ziet het wel.grts

Ja klopt.. was maandag mindere dag

Mijn trainings maten die met Pull over DB zo rond de 55 zitten in dezelfde series pakken met Pull over stang/BB zo rond de 75 .. dus hebben wat sterkere Triceps, hun bench ligt ook zo een 20 kilo hoger in de series..

maar bedankt voor je reactie iig

Het cheaten idd.. Denk dat ik bij BB Curl toch zeker men rug ook wel gebruik.. Ga er volgende keer opletten wat ik wel en niet gebruik bij het BB curlen. Als je rug gebruiken in de beteknis is een beetje achteroverhangen? niet veel maar toch de kleine beetjes helpen!

ik denk dat je zelf altijd heel goed weet wwanneer je cheat je gebruikt gewoon niet de spier zoals je die normaal pakt met goeie intensiteit. Als je de oefening helemaal zonder cheaten uitvoert zie ik mensen soms ineens hun gewicht halveren omdat het ze zonder cheaten niet meer lukt. Ik ben het met powerblade eens dat cheaten je veel voordelen kan bieden en trainen zonder gewoon zelfs niet altijd mogelijk is. Wel houd ik mijn curls bijna altijd heel strikt. Ik vergelijk met uitvoering weleens met die van andere mensen en dan is er een enorm verschil. Veel mensen zwaaien een beetje en komen dan iets met hun lichaam(hoofd) naar de dumbbell toe. de enige curl die ik niet helemaal compleet strict uitvoer is de hammercurl. Ik zie dat jouw hammercurl even zwaar is als de gewoone curls. Ik denk dat of je de hammercurl dan veel te licht heb gedaan of in het meer voor de handliggende geval je de gewone biceps curl behoorlijk hebt gecheat. De hammercurl zou normaal gesproken veel hoger liggen in gewicht. Je pakt hier ook meer spireen mee geloof ik incl. onderarm spieren.

voor een stricte uitvoering houd ik mijn schoders naar achteren en mijn ellebogen tegen mijn zei zonder ze heen en weer te bewegen. Boveraan extra aanspannen. gellof me probeer eens de helft van het gewicht en maak een paar extra reps en je zal je biceps voelen als nooit tevoren. en laat de dumbbell weer rustig zakken. spanning er constant ophouden.... en laat me daarna nog eens weten hoe dat voelde.

nette bench trouwens behoorlijke vooruitgang!!!

Lekkere training Ari. Lekker, dat je Bench vooruit gaat. Keep it up!

Mooi, 100kg bench komt in zicht..
maarre, heb je die schijven gewogen dat je tot 77,72kg komt? :)

ded.cop zei:
ik denk dat je zelf altijd heel goed weet wwanneer je cheat je gebruikt gewoon niet de spier zoals je die normaal pakt met goeie intensiteit. Als je de oefening helemaal zonder cheaten uitvoert zie ik mensen soms ineens hun gewicht halveren omdat het ze zonder cheaten niet meer lukt. Ik ben het met powerblade eens dat cheaten je veel voordelen kan bieden en trainen zonder gewoon zelfs niet altijd mogelijk is. Wel houd ik mijn curls bijna altijd heel strikt. Ik vergelijk met uitvoering weleens met die van andere mensen en dan is er een enorm verschil. Veel mensen zwaaien een beetje en komen dan iets met hun lichaam(hoofd) naar de dumbbell toe. de enige curl die ik niet helemaal compleet strict uitvoer is de hammercurl. Ik zie dat jouw hammercurl even zwaar is als de gewoone curls. Ik denk dat of je de hammercurl dan veel te licht heb gedaan of in het meer voor de handliggende geval je de gewone biceps curl behoorlijk hebt gecheat. De hammercurl zou normaal gesproken veel hoger liggen in gewicht. Je pakt hier ook meer spireen mee geloof ik incl. onderarm spieren.

voor een stricte uitvoering houd ik mijn schoders naar achteren en mijn ellebogen tegen mijn zei zonder ze heen en weer te bewegen. Boveraan extra aanspannen. gellof me probeer eens de helft van het gewicht en maak een paar extra reps en je zal je biceps voelen als nooit tevoren. en laat de dumbbell weer rustig zakken. spanning er constant ophouden.... en laat me daarna nog eens weten hoe dat voelde.

nette bench trouwens behoorlijke vooruitgang!!!

Bedankt voor deze reactie :)

Hammer Curl is meer brachialis naar mijn weten.. deze zou idd sterker moeten zijn..

Voelde idd men onderarmen tijdens de beweging. Het lijkt me verstandig dat bij de volgende keer curlen iemand men onderarm stilhoud..zodat ik never niet kan cheaten.. en gewicht halveren en wat meer reps is okay.. maar ik ga voor de kracht niet de massa.. maar wil dit best een keer proberen! Daarom hoger gewicht en niet zoveel reps.. maarjah ik doe het wel voor men biceps niet voor men rug. schouder en eventuele andere spieren. Correctheid moet ik sowieso doen!!

Nogmaals bedankt :p

@Mighty ik heb eventjes een terugval gekent en ik denk dat ik er nu wel weer boven op kom!! :cool:

Metal^militia zei:
Mooi, 100kg bench komt in zicht..
maarre, heb je die schijven gewogen dat je tot 77,72kg komt? :)

Ja de schijven die op de Olympische stang passen zijn in ponden vandaar het terugrekenen iedere keer :p

Zeer nette bench, is nu niet de bedoeling om te vlug te stijgen ari ;), ik moet je inhalen ook e :D

5x79 wellicht 3x85 en 1xrond de 90? = bijna 1RM 100:D
Gefeliciteerd met je stijgende bench

ik heb al eens 1 x 88 gedaan.. zit pas in mijn 1e week van 5x 5x 5x over doe ik totaal van 3 weken

daarna word het Pyramide en zullen we zien of ik die 90 haal :p

Terug
Naar boven