Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

met jou en alcohol is het ook altijd wat :o Zie nou maar dat je bill starr verderzet binnen de week :p.

Morgen kijken hoe de nationale toppers van de zuiderburen trainen voor het speerwerpen! wordt interessant! zijn erg proffesioneel bezig.

Doe je alleen de speer, of ook nog kogel en discus, Ari ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.423
Doe je alleen de speer, of ook nog kogel en discus, Ari ?

[Link niet meer beschikbaar]

Alleen speer vroeger nog wat met een discus gespeelt. Weet van discus ook nog wel het een en ander ;).

Zoals al aangekondigd met de besten van Belgie getraind! ze snatchen 3 keer in de week :D dus hun niveau lag wat boven dat van mij (115)wat ik verrricht 1x per maand (als ik het al haal) wat ik doe. We hebben ochtend en middag trainin gedraaid. In de ochtend in het krachthonk zoals gezegd snatchen met nog wat obliques en beenstrekker oefeningen daarna Drop Jerk met aandachtspunt op de voorvoet in de inleidende fase (is iets wat alleen geld voor het speerwerpen). Uitvalspassen gingen niet met mijn knie jammer maar helaas. Toen 2 volle borden spaghetti naar binnen gewerkt (JAMMIE:)).

Training 2 begon op de trappen hier had ik al veel over gehoort, maar deze keer viel het mee, paar keer naar boven en terug (terug doet beetje auw) toen op tijd naar boven lopen alle treden meepakken 52 treden in 8.6 seconden was mijn record en dat viel niet tegen tussen die snelle mannen. Toen nog wat specifiekere drills 6 series. 26 (effectieve) treden lopen met 1 tree overslaan in 3.95 was hiermee 2de overall en was hier toch wel fier op ;). Ook wat dingen overgeslagen zoals naar boven sprinten freestyle (treden overslaan ;)), en uitvalspassen naar boven.

Daarna "OH backward Shot Put Throw".. Kogeltje achterover ;) ging heel erg lekker voor mij lang niet gedaan, niet veel last van de knie en aan het einde helemaal niets meer! 5 kilo 14,5 meter gekregen en de 4 kilo 16,2 meter dat is heel goed voor de tijd van het jaar. Ook nog eentje verslagen waarvan ik nog nooit had gewonnen zat er met dit onderdeel altijd een metertje achter.

Ik zou graag ook met deze groep mee trainen maar 6 trainingen in de week is voor mij al redelijk wat, deze groep maakt er minimaal 10 ;). Dus helaas is dit niet mogelijk.

Training donderdag 4 januari 2006 >> 2007 natuurlijk!

Powersnatch
10x20
10x30
10x50 High Pull Wide
10x45
1x45 Toen heeft de trainer er wat gewicht bijgestoken moest eerst 3x45 maar...
3x55 PR ging lekker
1x60 PR

Back Jerk

Tot 10x60,

ging vooral om de actie die men maakt als de teen de grond raakt, we stonden recht tenen omhoog tenen naar beneden en paf omhoog... iets met CNS en dergelijke ;)

Kun je de verschillende trainingen niet afwisselen of ben je verplicht om dan alle trainingen van deze groep te volgen?

Back Jerk

Tot 10x60,

ging vooral om de actie die men maakt als de teen de grond raakt, we stonden recht tenen omhoog tenen naar beneden en paf omhoog... iets met CNS en dergelijke

bedoel je dan explosief? Waarom dan zo hoog aantal reps?

• #1.427
die doen wij ook altijd als warming up, alleen met een steentje van 10 kg !

Heb van alles gedaan om mijn CNS te pesten varierend van 4 tot 7,26 kilo. Ging lekker voor gevoel lang niet gedaan met een steen lijkt me ook best lachen inderdaad :D

Kun je de verschillende trainingen niet afwisselen of ben je verplicht om dan alle trainingen van deze groep te volgen?

Het ligt allemaal net wat ingewikkelder en kan op dit moment niet meer vrije tijd krijgen voor de sport! en bezit niet het talent om er nog meer tijd in te gaan steken, uiteraard zou ik dan wel een stapje vooruit kunnen doen! Maar ik roei maar met de riemen die ik heb! Misschien dat ik in de toekomst in het weekend aansluiting zou kunnen vinden met die groep.
Hun zijn allemaal in hun categorie de kampioen van Belgie of Nederland... Ik zit daar gewoon nog een stuk onder, en zal me eerst moeten bewijzen, wil dit jaar top 8 zijn bij de senioren dat betekent een finale plaats! Hiervoor moet ik naar de laatste paar jaar kijkend meer dan 60-63 meter gooien wat reeel haalbaar is! Ook zal mijn techniek meer moeten verbeteren.

bedoel je dan explosief? Waarom dan zo hoog aantal reps?

Ja zeker explosief, het gewicht is dermate laag dat het gewoon haalbaar is deze gewichten explosief uit te voeren zonder dat er spier fatique ontstaat. Ook zitten we nog steeds in de opbouw periode snel/sprong/kracht.

Het is ook een speciale oefening, het heeft er mee te maken dat wanneer er interactie wordt gevraagd bij het speerwerpen, dan dient deze pas ingezet te worden als de tenen de grond raken daar moet het gehele lijf op wachten, dit leer je alleen maar aan door het vaak te doen!

Soms wou ik dat ik dit enkel deed ter ondersteuning van een andere sport. Moet leuk zijn om beter te worden in een sport door een andere sport te gebruiken daarvoor. Helaas zijn er zo geen sporten die ik graag doe (tennis, squash) :o

• #1.429
Owjah mijn persoonlijke aandachtspunten naar aanleiding van gisteren:

Snelheid/Kracht onderin (bij het trekken is slecht) --> Ik ga dus Low Box Speed Squatten ;).

Algemene Kracht was okay
Maximale Snelheid was goed op de trapjes --> Hoge Frequentie
Werken aan men snatches --> hun gooien ze ook gewoon weg op de matten (Barbell) goh dat scheelt wel zeg!. Meer snatchen gaat zeker mijn sprongkracht die redelijk waardeloos is verbeteren, evenals kogel achterover.

Waar bent ge dan in Belgie komen trainen?

• #1.431
in de buurt van Antwerpen, Deurne, Mortsel, Wijnegem, Wommelgem (en nog wat vreemde plaatsnamen....) ook nog in een oude loods, de trainer was Patrick Bosschaert erg motiverende man.

Training vrijdag 5 januari 2006

Bench Press

20x20
5x40
5x70
5x77
5x5x82 PR

Comment:
spierpijn in biceps en gluteus en hams :) wat minder in tricep maar gisteren al veel gedaan vandaag volledige dag buizen van een x aantal kilo boven mijn hoofd moeten tillen vanaf de grond was kapot!
maar heb nu Bill Starr van vorige week vrijdag GEHAALD EINDELIJK!!

Maandag start week 4 vandaag zag mijn knie problemen zijn voor 85% al weer voorbij :D

Laatst bewerkt:
Goedzo Arjan!
Die 100 bench zit eraan te komen hoor, nu doorgaan :thumb:

Idd gewichten gaan goed!

Succes in week 4. Dat is de echte pr week!!

• #1.435
Training zondag 7 januari 2006

Werk aan mijn zwakke punten..

Powerclean
warming up laat ik weg
10x60
5x70
3x80

daarna lots of failures (High Pulls met 85.. maar 3x80 is ook een evenaring van mijn PR en dat was een goede dag, dit een slechte!)

Speed Low Box Squat (box = 25cm)
5x20 (kom niet onderin whahah)
8x3x40 (kom onderin)

Comments:
- Morgen zwaar squatten en benchen en ik heb er zin in :)
- Onderin ben ik traag en zwak.. speed low box squat lijkt me een goede oefening!

• #1.436
Training maandag 8 januari 2006

Squat
5x5x120 PR

Comment:
- Geen last van knie JOEHOE!!
- PR gelijk aan mijn huidige 1RM ;)

Nette squat, waar is de bench?

• #1.438
Die komt vanavond..
als ik training moet geven kunnen die kids me mooi spotten als ze geFullSquat Snatched of OH press hebben gedaan..

Waarom ga je niet kogestoten Arie? is toch hardcoreder?

• #1.440
:roflol: WHaha dan wordt ik nog liever bodybuilder.. Nope zit niet te wachten op het Roxxe fysiek..

• bovendien is kogelstoot training saai!
  • Er te weinig uitdaging in de techniek.
  • Voor speerwerpen heb je veel beter atletisch fysiek nodig, wat ik heb en kogelstoters niet.
  • Ik zie liever een voorwerp 90+ vliegen dan 20 meter...

Kogelstoten is voor Wankers en weinig dynamisch, bovendien is kracht een te grote factor. Zit liever in de mix met techniek, snelheid, lenigheid en kracht.

Terug
Naar boven