AndroidHealthClinic

Arkayne's new start

Opwarmen voor deadlift lijkt mij altijd wel verstandig, twee of drie singles op opbouwend gewicht om alvast aan de zwaarte te wennen :) je kunt de bar best gecontroleerd laten vallen btw, mijn werksets leg ik ook zeker niet rustig neer ;) gewoon zorgen dat er rubberen tegels oid onder liggen

Muscle ups nog niet geprobeerd :(

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht update :69,2kg vanmorgen

10 mei : 71,4kg
8 juni: 69,2kg

In 4 weken -2,2kg
Dus ongeveer 0,5kg per week eraf, wat goed is right?

Screenshot_20160609-024215.jpg

Yes dat is perfect, meer dan dat zou ik ook niet proberen :) hele nette vooruitgang!

Nice :)
Ben je tevreden of wil je doorcutten?

Als jij wilt bulken moet je dat doen ;) ik zou overigens 300 nemen voor een clean bulk, 200 is wel heel nauw, als je dan een dagje iets meer loopt zit je er al weer onder

Momenteel warm ik niet echt op voor deafliften.. Na de squats en overhead preses ben je al wel aardig opgewarmd, maar ik pakte vandaag 60kg 3x opwarmen,, dit was meer voor de vorm.
Als ik hoger kom met deadliften zal ik zeker op warmen
Iets in deze richting :
60kg 5x
80kg 3x
100kg 2-1x

Persoonlijk zou ik nog 1 extra set van 5 reps met 90 a 100 kg erbij doen om wat meer volume te pakken en zo meteen extra je form te oefenen met wat meer gewicht. Anderhalf keer per week 1 set van 5 reps deadliften vind ik persoonlijk aan de lage kant, en met die extra set denk ik dat je nog meer kracht en form gains kunt maken :)

Zal ik eens proberen met die deadlifts :)!

Vandaag gesport met nog wat andere vrienden, heb niet alles kunnen doen wat ik wilde maar goed op weg

Squats 72.5kg 5x5,, :) nog steeds geen pijn in mn lies

Bench 65kg 4x5 en 1x4,75 :"(
Die laatste rep lukte echt net net net niet,, zo close.. Maar volgende keer weer proberen :)

Ipv row nu pull ups gedaan,, is leuk om even af te wisselen :)
3 sets maar kunnen doen
7xbw
6xbw
3xbw

Beter dan maandje terug toen ik er nog net 2 kon doen.. Wil wel naar de 8 gaan per set nu..

Tricep extensions gedaan 3 sets high weights

Dips kwam ik niet meer aan toe.

Nu ik iets meer dan 2 maanden bezig ben,, wil ik toch een progressie foto plaatsen.. Het Licht helpt dan misschien wel wat mee,, maar de foto's zijn vrij reeël. In het begin had ik geen spieren en nu beginnen ze toch wel duidelijk te komen.

2 maanden.jpg

Ben echt blij met. Het resultaat,, ben nu echt benieuwd wat je dan in 4 maanden aan resultaat ziet,, en wat je over een half jaar ziet. Dit houd me erg gemotiveerd :)

Nu ga ik pitten haha

20160610_010621.jpg

Snapchat-5265791188511656985.jpg

Snapchat-6268586090515221549.jpg

Snapchat-1273277310461738110.jpg

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik nog 1 extra set van 5 reps met 90 a 100 kg erbij doen om wat meer volume te pakken en zo meteen extra je form te oefenen met wat meer gewicht. Anderhalf keer per week 1 set van 5 reps deadliften vind ik persoonlijk aan de lage kant, en met die extra set denk ik dat je nog meer kracht en form gains kunt maken :)
Dat zou ik dus niet doen, naar mijn ervaring gaat je deadlift prima omhoog van 1x5 eens in de week als je squat gewoon vooruit gaat. En vijf reps op hoog gewicht als opwarming is dus juist niet wat je wilt, dan put je jezelf alleen maar uit voor je max effort werkset, als je graag meer volume wilt zou ik er een paar lichte sets achteraan doen.

Laatst bewerkt:
Dot zou ik dus niet doen, naar mijn ervaring gaat je deadlift prima omhoog van 1x5 eens in de week als je squat gewoon vooruit gaat. En vijf reps op hopg gewicht als opwarming is dus juist niet wat je wilt, dan put je jezelf alleen maar uit voor je max effort werkset, als je graag meer volume wilt zou ik er een paar lichte sets achteraan doen.
Dit dacht ik dus ook,, dat je jezelf uit put voor je werksets.

Je progressie is netjes man! Jaloers @ waist-schouder verhouding haha

Dat zou ik dus niet doen, naar mijn ervaring gaat je deadlift prima omhoog van 1x5 eens in de week als je squat gewoon vooruit gaat. En vijf reps op hoog gewicht als opwarming is dus juist niet wat je wilt, dan put je jezelf alleen maar uit voor je max effort werkset, als je graag meer volume wilt zou ik er een paar lichte sets achteraan doen.

Er na is dan eigenlijk wel beter ja, maar ik blijf wel van mening dat het belangrijk is om meer volume te pakken om de form er goed in te hameren.

Je progressie is netjes man! Jaloers @ waist-schouder verhouding haha

Er na is dan eigenlijk wel beter ja, maar ik blijf wel van mening dat het belangrijk is om meer volume te pakken om de form er goed in te hameren.

Thanks man :)
Tis nog lang niet wat ik wil,, maar tis wel fijn om wat resultaat te zien haha.

Ja wat ik nu doe is niet zo heel zwaar opwarmen want ik ben idd bang om die werksets niet meer te halen dan.

Nice :) Wat zijn de omtrek van je armen?

Heb trouwens nog geen foto's van m'n legs gemaakt.. ze zijn zeker vooruit gegaan. kan misschien binnenkort kijken of ik een foto kan maken, heb geen before foto.

Daar heb je zeker een punt, als het je om de vorm te doen is kun je het beste een shitload reps op 60/70% van je max doen na al je zware sets, zelf merkte ik wel goede verbetering van ultra-slow reps op 20% (3x1-2), die kun je mooi voor je zware sets doen gezien ze fysiek niet zo belastend zijn.

@Arkayne Awesome progressie! al mooi summerproof

Balen..
Met m'n lies ging het zo goed, maar toch na de laatste training kreeg ik er een beetje last van, dacht dat het na 1.5 dag al wel over zou zijn.
Ging dus squats opwarmen en kreeg er al last van met 20kg.. Uiteindelijk langzaam opgebouwd naar 60kg (moest 75kg doen), en bij die 60kg bij 1 rep schoot het weer in m'n lies/achterkant van m'n lies.
Foking kut.. kon niks meer. M'n broertje ging lekker verder met 85kg en haalde die gewoon terwijl ik weer zit met dat ik het gewicht wel aankan maar m'n lies houdt het niet.

Heb iemand gevraagd die daar werkt wat het kan zijn, hij ging naar mijn vorm kijken en zei dat die goed was, en dat ik heel diep squatte en dat het daar aan kan liggen, dat ik gewoon mijn lies aan het trainen ben. Maar als het zo aanhoudt dat ik naar de fysio moet gaan..
Daar heb ik al helemaal geen zin in.

Heb de squats overgeslagen en voelde echt kut :(
Dus maar bicep curls gedaan 4 sets.
Dips 12x bw, 12xbw, 10xbw (improvement ^^)
Overhead press wel omhoog gegaan! Weer terug op 45kg 5x5.

Deadlift niet kunnen doen.. opgewarmd op 60kg en zelfde verhaal met m'n lies.
Heb ook nog van die ab rolls gedaan, voelen best lekker eigenlijk. (wel op je knieën).

Iemand nog tips voor m'n lies?
Ik ga nu elke dag 5 minuutjes rek oefeningen doen en kijken of het dan gaat helpen.

Iets minder.diep zakken wellicht :/ ass to the grass is niet nodig, als je maar onder parallel komt. Verder inderdaad stretchen, en misschien tijdelijk legg press als vervanging als het er weer in schiet. Voor meer advies misschien even bij het blessures subforum kijken, die staat onder oefeningen

Terug
Naar boven