AndroidHealthClinic

Arkayne's new start

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren gesport. Had geen tijd om te loggen.

Squat 72.5kg 5x5 gelukt. --> Squats slopen me echt helemaal, vooral de laatste tijd. Na het squatten heb ik 0 kracht en begin ik te trillen als een gek? Het verneukt dan m'n verdere training.
Overhead press 42.5kg (2.5kg minder dan gewend) 3x5 --> Door de squats geen energie meer.
Dus deadlift heb ik 5x 60kg gedaan, dat ging nog wel. Doel was eigenlijk 100kg (10kg deload) maar dat haalde ik nooit.

Daarna wilde ik nog biceps en dips doen, maar dat ging niet meer.
Heb nog wat buikspieren gedaan.
Was een kut sessie.

Enige tips? Ik had niet heel goed gegeten voor de fitness, dus dat kan het zijn. Zit bijna op m'n 69.0kg en wil dan zo snel mogelijk gaan clean bulken. Hopelijk gaan de squats me dan wel beteraf en heb ik meer energie. Want de laatste tijd slopen die squats me helemaal voor de rest van de sessie, wat zwaar kut is.

Zal ik :
- Toch nog even volhouden en goed eten voor fitness en de squats houden op 70kg en door cutten naar 69.0kg daarna clean bulken
- Squats deloaden naar +-60kg en gewoon doorgaan zodat het niet de rest van m'n sessie beïnvloedt.

Als je aan het cutten bent moet je er niet vanuit gaan dat je nog elke sessie progressie kunt maken, en zal ik het gewicht wel wat verminderen bij de squats. Als je alleen kracht behoud bij de squats en rest helemaal instort omdat je geen energie meer hebt is het zonde. Gewoon wat gewicht bij squats eraf (hoeft niet perse 60kg te zijn) en dan bij de rest hetzelfde gewicht houden (kracht behouden).

En natuurlijk elke dag je kcal/eiwitdoel halen :)

Als je aan het cutten bent moet je er niet vanuit gaan dat je nog elke sessie progressie kunt maken, en zal ik het gewicht wel wat verminderen bij de squats. Als je alleen kracht behoud bij de squats en rest helemaal instort omdat je geen energie meer hebt is het zonde. Gewoon wat gewicht bij squats eraf (hoeft niet perse 60kg te zijn) en dan bij de rest hetzelfde gewicht houden (kracht behouden).

En natuurlijk elke dag je kcal/eiwitdoel halen :)
Dit hier, en van te voren een goede lading carbs wil ook wel helpen tegen lage energie.
Een kuttraining gebeurt af en toe wel eens, zie het als motivatie om volgende keer nog harder te beuken ;)

Vandaag beter gegeten. Banaan voor het sporten op en dat hielp wel.
Alhoewel ik nogsteeds vrij weinig energie had vergeleken met de andere keren (toen ik 70.0kg + woog).

Squats wilde ik 67.5kg weer doen, maar die waren 5x al zwaar... dus heb
67.5kg 5x
65kg 4x5 gedaan.

Bankdrukken was ik op 65kg, deloaded naar 60kg na week niet trainen.
nu 62.5kg:
1x5
1x5
1x5
1x4 --> laatste keer lukte echt niet
1x5

Row:
60kg 5x5

Pull ups:
6xbw
4xbw

Tricep extensions.
Veel gewicht:
12x
10x
8x

Buikspieren

Vraagje:
Maakt het uit in wat voor volgorde je de stronglifts doet? M'n broertje zegt dat hij wel die 75kg squat aankan (hij voetbalt al paar jaar).
Ik deed nu: Row --> Bankdrukken --> Squat

Maakt niet uit, squats is wel de zwaarste oefening.

Hoeveel neem je rust bij bankdrukken?

niet veel, misschien minuut of 2-3

De volgorde zou niet veel uit moeten maken, wel vond ik het het fijnst om altijd met squats te starten en met deadlifts te eindigen, na deadlifts ben ik compleet gaar en wil ik niks zwaars meer doen :P

Oke dan ga ik de pauzes wat verlengen, misschien helpt dat wat.

Ja de volgorde, deadlifts sowieso aan het einde haha. Maar squat, als ik dat als eerste doe dan kan ik de rest niet meer doen. Ik ga gewoon eens wat proberen, verschillende volgordes, kijken wat voor mij werkt.
In de bulk zal het allemaal wat makkelijker gaan neem ik aan.

Oke dan ga ik de pauzes wat verlengen, misschien helpt dat wat.

Ja de volgorde, deadlifts sowieso aan het einde haha. Maar squat, als ik dat als eerste doe dan kan ik de rest niet meer doen. Ik ga gewoon eens wat proberen, verschillende volgordes, kijken wat voor mij werkt.
In de bulk zal het allemaal wat makkelijker gaan neem ik aan.
Sowieso, je hebt dan gewoonweg meer energie, ik doe zelf mijn squats toch het liefste als eerst, maar ik doe ook maar 3x5 met een goed 8-10 minuten rust per set :P

• Like
Waarderingen: cnh
Progressie van maand 1 - 2 :

Squat:67.5kg --> 75kg --> 65kg (Zit nog te schommelen met die squats)
Overhead press:42.5kg --> 45kg (3x 5x5 gelukt) --> 42.5kg
Deadlift: 92.5kg --> 110kg (1x 1x5 gelukt)--> 100kg
Bench: 55kg --> 65kg (1x 5x5 gelukt) --> 62.5kg
Barbell Row: 55kg --> 65kg (1x 5x5 gelukt) --> 60kg

Gewicht: 71.5kg --> 69.5kg (NOG 0.5KG)
Dat is zo'n 0.5kg per week? Which is perfect.
Soms ging ik echt in een week 1 kg naar beneden, maar dan een aantal dagen later kwam er weer 0.5kg bij. Als ik het gemiddeld pak is het wel 0.5kg per week.

Dus mijn maxes 5x5 van deze maand zijn (behalve deadlift = 1x5):
Squat: 75kg
Ohpress: 45kg
Deadlift 110kg
Bench 65kg
Row 65kg.

Nu train ik dus met lagere gewichten omdat ik 1 week er tussen uit lag en het niet zo lekker gaat laatste tijd haha.
Toch nog wel progressie.

Laatst bewerkt:
Nice Bench, Squat en OHP :)
Is die bench met borst aanraken moeilijker of gewoon hetzelfde? En haal je die 65kg 5x5 makkelijk of echt nog net?

Nice Bench, Squat en OHP :)
Is die bench met borst aanraken moeilijker of gewoon hetzelfde? En haal je die 65kg 5x5 makkelijk of echt nog net?

Thanks!
Is wel stuk lastiger, die paar centimeters schelen toch wel.
Die 65kg nog niet gedaan ben nu weer bij 62.5kg, misschien volgende keer 65kg. dan hoor je t haha, sws niet makkelijk meer.

8-10 min rust? wauw.. ik vind 5 minuten al veel.
tja, hoe zwaarder je gaat hoe vermoeiender het op je CNS wordt, daarom ga ik over niet al te vele tijd overstappen op het protocol dat ik voor mijn andere lifts gebruik, met een max effort repout per training, anders ben ik zo een half uur bezig met een lift :P morgen ga ik voor 5x125

Lekkere lifts hoor, zeker in een cut ;)

Vanochtend goeie moed op tijd uit bed. Aangekleed, shake op en niet gegaan..
moest m'n pa onverwachts naar schiphol brengen omdat de treinen niet meer reden. Fijn.
Dus volgende training waarschijnlijk Maandag.

Kan gebeuren, een keertje missen is niet erg, dan ben je iig optimaal hersteld bij de volgende training :)

Terug
Naar boven