MuscleMeat

Arkayne's new start

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht vanmorgen ineens 68.6kg. Eerste wat ik dacht was, MEEER ETEN :grinny:
Ben van 1800 kcal (cut) naar 2000 gegaan, naar 2200, en vandaag voor het eerst 2500.
Probeer een week 2500 te eten met 140gr eiwit en 70gr vet. Even kijken wat het met m'n gewicht doet.
Hopelijk rond de 69 - 69.2kg volgende week dinsdag.

als ik tips zou geven:

benchpress niet in smithmachine doen.
Benen niet omhoog doen, je wilt juist een holle rug.
Voor triceps vind ik skullcrushers erg goed

als ik tips zou geven:

benchpress niet in smithmachine doen.
Benen niet omhoog doen, je wilt juist een holle rug.
Voor triceps vind ik skullcrushers erg goed

Thanks!
Nee bench press idd niet in smith, maar ik vroeg me meer af hoe ik het alleen moet aanpakken, zonder spotter. Gewoon een comfortabel gewicht pakken? Of meer oefenen zodat je aanvoelt wanneer je laatste rep is?

Zal weer verder gaan met een holle rug dan!

En ja skullcrushers, toch maar doen dan (:

Als je de ruimte hebt kun je misschien benchen in een squatrek en de safetybars gebruiken. Dan kun je voluit gaan zonder risico :) verder vind ik dips een hele goede oefening voor triceps en borst

Als je de ruimte hebt kun je misschien benchen in een squatrek en de safetybars gebruiken. Dan kun je voluit gaan zonder risico :) verder vind ik dips een hele goede oefening voor triceps en borst

Das indd wel een goeie.
Dips doe ik al dus dat is mooi :)

Goede Bench !
Vette vooruitgang op de Squats, eindelijk pijnvrij lees ik.

Keep it up !

Vandaag kleine sessie..
Had niet teveel kracht en we hadden niet veel tijd.
Squats opgewarmd, 2x5 80kg gedaan.
Overheadpress 45kg 3 sets
Deadlift wilde ik weer even doen maar meer voor de vorm
60kg, nu goed op vorm gelet en ging veel makkelijker en beter! Kwam tot de conclusie dat ik altijd een soort van squatdeadlift deed, dus zo verticaal mogelijk probeerde op te tillen.
Dan til je voornamelijk vanuit je benen. Nu deed ik het verdelen over m'n benen en rug en dat werkte awesome!
Paar sets gedaan tot de 110kg.
Bij 110kg 3 reps gedaan, maar had zweethanden en hij gleed er telkens uit.. Misschien toch magnesium of handschoentjes voor deadlift?

Dips even 12xbw, 10xbw, 8xbw

Achja, ik ben even gegaan. Kan niet nonstop progress maken :D

Moet ik het gewicht verlagen zodat ik wel al m'n reps kan halen? (maar dan train je nooit voluit?) Moet ik toch iemand vinden om te helpen met spotten? (waar niemand op zit te wachten).

Gewoon even rondkijken en iemand die er een beetje aardig uitziet en die niet met een set bezig is vragen om te spotten. Ik heb nog nooit gehad dat iemand me niet wilde spotten ;) Smith moet je gewoon links laten liggen voor bench.

Vandaag kleine sessie..
Had niet teveel kracht en we hadden niet veel tijd.
Squats opgewarmd, 2x5 80kg gedaan.
Overheadpress 45kg 3 sets
Deadlift wilde ik weer even doen maar meer voor de vorm
60kg, nu goed op vorm gelet en ging veel makkelijker en beter! Kwam tot de conclusie dat ik altijd een soort van squatdeadlift deed, dus zo verticaal mogelijk probeerde op te tillen.
Dan til je voornamelijk vanuit je benen. Nu deed ik het verdelen over m'n benen en rug en dat werkte awesome!
Paar sets gedaan tot de 110kg.
Bij 110kg 3 reps gedaan, maar had zweethanden en hij gleed er telkens uit.. Misschien toch magnesium of handschoentjes voor deadlift?

Dips even 12xbw, 10xbw, 8xbw

Achja, ik ben even gegaan. Kan niet nonstop progress maken :D
Je kunt een mixed grip proberen, dat is voor mij tot mijn max genoeg, met wat magnesium erbij zit je voor altijd gebakken ^^ magnesium kun je in klimwinkels als blok kopen, en anders kun je bij simmige sites en winkels liquid chalk krijgen, dat is hetzelfde maar in een tube :)

Ja mixed grip doe ik al. Nja had r deze keer alleen last van nog nooit echt eerder gehad. Zal wel aan mij gelegen hebben :)

Als je gaar bent of brak oid merk je dat naar mijn ervaring het eerst in je grip, misschien had je gewoon een mindere dag :) je grip wordt vanzelf sterker
Desondanks zou ik gewoon altijd magnesium gebruiken [emoji14] het helpt enorn goed tegen zweterige handen

Nog gefeliciteerd, ben zelf ook geslaagd :D
Ben echt jaloers op jou squats hoop dat mij dat ook gaat lukken.

Met Bench Press (en ook andere compounds) moet je gewoon aanvoelen of je nog een rep kan doen en nooit tot failure gaan, als je tot failure gaat heeft dat weer invloed op je volgende trainingen bij die oefening. Altijd iets minder doen dan je kunt zo maak je progressie.

Met Bench Press (en ook andere compounds) moet je gewoon aanvoelen of je nog een rep kan doen en nooit tot failure gaan, als je tot failure gaat heeft dat weer invloed op je volgende trainingen bij die oefening. Altijd iets minder doen dan je kunt zo maak je progressie.
Dit, failure geeft (vooral bij squats en deadlifts en in wat mindere mate bij bench ook) een aardige klap aan je CNS, en daarnaast is het gewoon demotiverend. Jezelf goed kunnen inschatten is een van de belangrijkste dingen als je progressie wilt blijven maken :)

Nooit zou ik misschien niet zeggen (stel je wilt een PR zetten kun je best een keer falen, anders weet je nooit waar je grens zit). Op hoge reps is falen ook niet per sé slecht, omdat dit meer door metabool falen komt en minder door CNS/spiervezel falen. Maar het is ook zeker niet nodig ;)

Ow ik dacht juist dat je gewoon heletijd gewicht erbij moest doen als het de vorige keer lukte. Totdat je tot failure kwam en dan dat gewicht blijven doen.

Vandaag
45 min kon ik maar trainen en beetje brak van gisteren.
Squats 3 sets 80kg.. was erg zwaar
Bench 62.5kg solo 5x5 easy
Pull ups wide 1 set... ik proefde het bier weer dus maar gekapt.

Volgende week betere week hoop ik.
Mn gewicht is wel ineens 69.7kg.. 1kg.erbij in een week. Hopelijk schommelt dit wat terug.

Ow ik dacht juist dat je gewoon heletijd gewicht erbij moest doen als het de vorige keer lukte. Totdat je tot failure kwam en dan dat gewicht blijven doen.

Vandaag
45 min kon ik maar trainen en beetje brak van gisteren.
Squats 3 sets 80kg.. was erg zwaar
Bench 62.5kg solo 5x5 easy
Pull ups wide 1 set... ik proefde het bier weer dus maar gekapt.

Volgende week betere week hoop ik.
Mn gewicht is wel ineens 69.7kg.. 1kg.erbij in een week. Hopelijk schommelt dit wat terug.
Dat moet je ook zeker doen, maar als je weet dat je de volgende rep niet haalt moet je die niet gaan forceren :) dus stel bij rep vier gaat het echt net moet je rep vijf gewoon niet proberen.

Dus wel TOT failure, maar niet TOT EN MET ;)

Als je bij faillure aanbeland bent moet je ook niet per definitie dat gewicht blijven doen.
Je moet het natuurlijk ook niet zo maar opgeven.

Maar als je de 3e Workout nog faalt dan haal ik zelf (persoonlijk dus, maar volgens mij wel vaker gebruikt) 10% van het gewicht af.
Vervolgens ga ik dan weer bouwen.

Oke, ben wat kracht verlopen in de afgelopen week volgensmij.

Was weer heel laat en de barbells werden weggehaald :( Dus moest alles afraffelen
Squats 80kg
5x, 5x, 5x (zwaaaar :o), 77.5kg nog 5 keer gedaan

Overhead press 45kg
5x, 5x, 5x, 5x, (eerst ging dit veel makkelijker.. had m wel kunnen afmaken, dus niet echt kracht verloren hier)

Deadlift niet gedaan :(
Dus dan maar wide pull ups tot uiterste: 8xbw, 5xbw, 4xbw, 3xbw
Dips: 8x, 6x, 8x
Buikspieren 6 sets

Veel kunnen doen, maar niet wat ik wilde. Die squats schoten eerst omhoog en nu zit ik weer ineens vast?
Volgende keer weer even 80kg halen.
Gewicht in één week van 68.6kg --> 68.9kg (in deze week schommelde me gewicht tot wel 69.7kg). 0.3kg muscles erbij
Ach, tis een begin :D

Vraagje, m'n vriendin wilde ook eens proberen wat ik deed. Dus had haar wat dingen aangeleerd over de vorm van overheadpress, deadlift en squat. Ze vond 't eigenlijk wel leuk als afwisseling
Haar doel is om af te vallen en een strak lichaam te krijgen, geen spiermassa!!
Normaal doet ze 30-50minuten cardio en dan nog wat apparaten en squats met gewichtjes, lunges en buikspieren.
Zou stronglifts ook iets voor haar zijn?
Ik ben er wel 5kg meer kwijt geraakt in 2 maanden.

Terug
Naar boven