XXL Nutrition

Arkayne's new start (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb zelf dikke squatgains gemaakt op 3x5, dus dat moet prima kunnen. Na een tijdje kun je ze op deadlift dag ook helemaal schrappen of licht doen ter oefening op de vorm.
 
Awesome! Dan ga ik dat eens proberen. Kan ik me focussen op armen en andere compounds.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Gisteren deadlift dag gedaan.
Was erg lekker met die 3x5 squats. Scheelt echt met de tijd en energie die je dan over hebt.
- Overhead press 45kg 5x5. Vrij korte pauzes. Was zwaar maar gehaald.
- Deadlift 110kg 1x5. Goed te doen. Fijn dat ik me nu op m'n vorm kan concentreren.
- Squats 90kg 3x5. Was vrij zwaar. Maar voor die 3 sets lukt het goed om door te zetten.
- Chin ups 3 sets max reps.
- Dips 3 sets max reps.
- Bicep curls 3 sets max reps
- Skullcrushers 3 sets max reps.

Echt chill dat ik me nu veel op m'n armen kan focussen. Merkte ook gelijk dat ze meer opgepompt waren dan normaal.
Zijn er nog andere goede oefeningen voor je armen?
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Voor biceps vind ik barbell curls enorm fijn, verder heb je de hoofdoefeningen allemaal wel denk ik :) ook niet teveel willen doen he ;)
 
Voor biceps vind ik barbell curls enorm fijn, verder heb je de hoofdoefeningen allemaal wel denk ik :) ook niet teveel willen doen he ;)
Haha true. Ik dacht misschien zijn er nog betere oefeningen.
Maar indd barbell curls doe ik ook. Dat noemde ik bicep curls. Dacht dat het hetzelfde was maar schijnbaar niet.
 
Is hetzelfde idd maar bij biceps curls denk ik zelf altijd aan dumbell curls, met barbell schijnt wel beter te zijn dus goede keuze :D
 
Haha true. Ik dacht misschien zijn er nog betere oefeningen.
Maar indd barbell curls doe ik ook. Dat noemde ik bicep curls. Dacht dat het hetzelfde was maar schijnbaar niet.

Bicep curls is meer de aanduiding van de beweging, dus je had het niet fout.
Deze kan je o.a. met barbell of dumbells doen. Beiden afwisselen is een goed idee.
Het risico van alleen barbell curls is dat je sterke arm meer kracht uitoefent dan de ander.
Dit voorkom je met dumbell curls.
 
Bicep curls is meer de aanduiding van de beweging, dus je had het niet fout.
Deze kan je o.a. met barbell of dumbells doen. Beiden afwisselen is een goed idee.
Het risico van alleen barbell curls is dat je sterke arm meer kracht uitoefent dan de ander.
Dit voorkom je met dumbell curls.
Zeker waar allemaal. Zelf heb ik wel het idee met bb curls beter te kunnen focussen en wat zwaarder te kunnen laden en meer groei te stimuleren, maar afwisselen is natuurlijk een veilige keuze :)
 
Laatst bewerkt:
Bicep curls is meer de aanduiding van de beweging, dus je had het niet fout.
Deze kan je o.a. met barbell of dumbells doen. Beiden afwisselen is een goed idee.
Het risico van alleen barbell curls is dat je sterke arm meer kracht uitoefent dan de ander.
Dit voorkom je met dumbell curls.

Oke nice. Dan ga ik ze zeker afwisselen. Thanks!
 
Je kunt ook afwisselen met hammer curls bijv. Ik doe zelf zowel hammer curls als bicep curls, maar het is ook maar net wat je zelf fijn vindt.
 
Net weer lekker brak gesport.
En we konden maar 45 min..
Dus even het belangrijkste gedaan:
Bench press 67.5kg 5x5, zonder echte moeite. Volgende keer 70kg gaat ook wel weer lukken denk.
Pull ups wide grip 4 sets 10xbw, 6xbw, 4xbw, 6xbw
Dips 3 sets 15xbw, 8xbw, 10xbw
Bicep curls (met losse dumbels) 14kg 3 sets max reps

Miste eigenlijk alleen de squats vandaag.
Gewicht van mezelf weet ik niet precies. Gistermiddag 76kg, maar daar kan je niet vanuit gaan want ik weeg altijd 's ochtends.
Gewichtontwikkeling van afgelopen maand.
Best onstabiel, maar het schommelt volgensmij wel goed. Als je kijkt naar 12-01 was ik 74.5kg, en 19-01 was ik 75kg. Dat is precies 0.5kg in een week.
Dus ik hoop rond 26 januari 75.5kg. Al denk ik zelf dat ik er een beetje boven zit.
Screenshot_20170122-145818.png
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Vandaag deadlift dag.
Ging echt prima.
Overhead press 47.5kg 5x5. Ging goed. Wel zwaar laatste set.
Deadlift 115kg 1x5 . De vorm zag er heel goed uit.
Squats 95kg 3x5. Moest eigenlijk 92.5kg doen, maar eigenwijs..
Pull ups wide grip 10xbw, 4xbw, 4xbw, 4xbw
Bicep curls 3 sets van 10kg (met bijna gewichtloze barbel)
Skullcrushers met dezelfde barbel 3 sets

Ookal heb ik 3 weken niet gefitnesst en slecht gegeten, kan ik het allemaal weer snel oppakken gelukkig. Het is ook chill dat het nu weer lijkt of ik constant progressie maak, want ik faal nog in niks.
Volgende week 100kg squats??:fapn::rolleyes:
 
Koppig zijn is niet erg als het goed lukt :D
 
Nice! Klinkt als een puike training na drie weken niet getraind te hebben.
 
Gisteren gebencht
Die 70kg 5x5 weer eens gedaan. Mooi
Squats niet gedaan. Heb opgebouwd tot 90kg en die 5x gedaan voor 1 set maar mn benen leken te ontploffen. Was ook verkouden.
Chin ups gedaan want vorige keer perongeluk pull ups gedaan op deadlift dag haha.
Toen nog wat dips en barbel curls en skullcrushers.
Was wel een goede training ondanks dat de squats niet gingen
 
Klinkt goed :thumb:
Op die squats: bedoel je dat het gewoon heel zwaar was op je quads of was er echt iets mis? Het ene is gewoon een kwestie van wennen, maar het ander vraagt wel wat aandacht
 
Ik denk heel zwaar op m'n quads. Het voelde gewoon opgezwollen en spierpijn achtig. Zondag zal het wel weer over zijn.
 
Zou het idd gewoon nog eens proberen, die 2.5 kilo zou niet zo enorm veel verschil moeten zijn

Na een bepaald gewicht voelt alles gewoon loodzwaar aan :D
 
Zou het idd gewoon nog eens proberen, die 2.5 kilo zou niet zo enorm veel verschil moeten zijn

Na een bepaald gewicht voelt alles gewoon loodzwaar aan :D

Jaa precies, het voelde gewoon echt niet goed in m'n benen en was ook kneiter verkouden. Maar zondag ga ik er weer voor, 95kg of 97.5kg moet ik nog even kijken.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
zondag werd gisteren (maandag).
Overhead press moest ik 50kg doen, maar lukte echt niet. 9x gedaan in totaal, toen terug naar 47.5kg en afgemaakt. Was pittig zwaar
Deadlift 120kg 1x5 (gelukt met goede vorm). Dus hier is de kracht echt in vooruit gegaan want dit kon ik eerst niet met goede vorm.
Squats 90kg 3x5 (was ook vrij zwaar na de deadlifts)
Chin ups 3 sets (8xbw, 6xbw, 5xbw)
Dips 3 sets
Bicep curls met dumbells eens een keer gedaan voor de afwisseling, ook 3 sets.

Gewicht 75.8kg. Op schema, 26-01 moest ik 75.5kg wegen, dus rond 04-02 moet ik 76.1kg wegen.
 
Back
Naar boven