Fitness Seller

Arkayne's new start

Bezoekers in dit topic

Dus als je even snel iets moet hebben zou ik lekker die tonijn pakken hoor
 
Twee plakken kipfilet op elke boterham of op een lekkere tosti met belegen kaas (per 100gram 24 eiwitten).
 
Ik heb jaren elke avond 1 blik tonijn 155 gr gegeten en geen problemen mee gehad.


http://www.fda.gov/Food/FoodborneIllnessContaminants/Metals/ucm115644.htm

zoals je kunt zien, skipjack en yellow fin zit minder kwik in dan in albacore.

Dit is advies voor kinderen en zwangere vrouwen:

http://www.fda.gov/Food/FoodborneIllnessContaminants/Metals/ucm393070.htm

5. What fish should I avoid?

You should avoid these four types of fish that are highest in mercury*

  • Tilefish from the Gulf of Mexico
  • Shark
  • Swordfish
  • King mackerel
11. I eat a lot of tuna, especially canned light tuna because it is particularly affordable. Is it alright to eat mostly canned light tuna?

Canned light tuna is fine to eat because it is not high in methylmercury, but we recommend that you eat a variety of fish, including at least some fish that are even lower in mercury. You may wish to try other affordable fish lower in mercury such as other types of canned fish, frozen fish, or fresh fish that are on sale.

12. I eat a lot of tuna, but prefer to eat albacore tuna. Should I continue to eat mostly albacore tuna?

White tuna (albacore) contains much less mercury on average than the fish we recommend avoiding, but it does typically contain three times as much methylmercury on average as canned light tuna. As recommended in theDietary Guidelines for Americans 2010, you should limit white tuna (albacore) to six ounces per week. When serving albacore to children, we suggest reducing by roughly one-half the amounts recommended by the Dietary Guidelines for Americans 2010 described above in the answer to Question 9 (e.g., 1-4 ounces).
 
Nice, weer wat geleerd ^^ Tonijn inslaan als het weer in de bonus is dus :P
 
Oow mooizo! haha

Twee plakken kipfilet op elke boterham of op een lekkere tosti met belegen kaas (per 100gram 24 eiwitten).

Kipfilet plakjes op brood... goeie dat doe ik eigenlijk nooit.
 
Oow mooizo! haha



Kipfilet plakjes op brood... goeie dat doe ik eigenlijk nooit.
Als ik een makkelijke snelle lunch wil haal ik vaak kipfilet plakjes, wat broodjes en een stwl wortels, missen alleen de vetten nog
 
Als ik een makkelijke snelle lunch wil haal ik vaak kipfilet plakjes, wat broodjes en een stwl wortels, missen alleen de vetten nog
Hou je alles bij met behulp van FitnessPall?
 
Fatsecret, maar is in principe hetzelfde, ik vind de interface fijner. Ik zorg dat ik mijn macros haal en 300 gram groenten eet, daarna is het free for all. Ik ben nogal een hardgainer dus ik eet niet extreem clean, af en toe ijs, hamburgers, etc.
 
Fatsecret, maar is in principe hetzelfde, ik vind de interface fijner. Ik zorg dat ik mijn macros haal en 300 gram groenten eet, daarna is het free for all. Ik ben nogal een hardgainer dus ik eet niet extreem clean, af en toe ijs, hamburgers, etc.
Moet kunnen toch, mensen doen helemaal dramatisch als je een paar keer op een dag wat ongezonds eet.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Eten jullie die tonijn gewoon kant en klaar uit blik?
 
Yes, met olie en al gooi ik het meestal direct door mijn rijst, of soms bak ik het nog even in een pan met wat uitjes, knoflook en rode peper voor de smaak.
 
Ik laat het water altijd uit de tonijn lopen en dan in een bakje met wat fritesaus (beetje).

Oke, lekker weer man! En toch naar fitness gegaan maar niet zo'n zin om kracht te doen.
Dus squat en row niet gedaan. Doen we volgende keer wel weer.
Bench press 5x5 62.5kg was eigenlijk best easy. Na die 5x5 even kijken wat ik max 1x kon, en dat was 70kg haha.
Maar moest ik misschien testen voordat ik 5x5 ging doen bij bench.

Was vorige maand van 45kg naar 55kg benchpress gegaan, als ik zo door ga hoop ik naar de 65-70kg te gaan deze maand.
Daarna nog wat triceps extensions gedaan, buikspieren, pullups.

Ga nu weer lekker leren voor m'n examens..
 
Ik laat het water altijd uit de tonijn lopen en dan in een bakje met wat fritesaus (beetje).

Oke, lekker weer man! En toch naar fitness gegaan maar niet zo'n zin om kracht te doen.
Dus squat en row niet gedaan. Doen we volgende keer wel weer.
Bench press 5x5 62.5kg was eigenlijk best easy. Na die 5x5 even kijken wat ik max 1x kon, en dat was 70kg haha.
Maar moest ik misschien testen voordat ik 5x5 ging doen bij bench.

Was vorige maand van 45kg naar 55kg benchpress gegaan, als ik zo door ga hoop ik naar de 65-70kg te gaan deze maand.
Daarna nog wat triceps extensions gedaan, buikspieren, pullups.

Ga nu weer lekker leren voor m'n examens..
Pff jaloers op jou benchpress man, hoop dat het mij ook gaat lukken.
 
komt wel gewoon langzaam opbouwen (:
 
Aah nice, done. Had je logs allemaal al gelezen + fotolog. Maar nu volg ik je topic.
 
Mooi bezig, maxen kun je inderdaad beter voor, of in plaats van, je werksets doen, dus waarschijnlijk kun je nog wel wat meer pressen ;) 70 is zeker goed op zo'n korte termijn!
 
Om nog even verder op de tonijn in te gaan ...

  • Witte tonijn: Licht van kleur en meestal van de geelvin tonijn (albacore). Witte tonijn bevat 4-5 keer zoveel kwik als de skipjack.
  • Skipjack tonijn: skipjack tonijn (bonito) bevat veel minder kwik dan de witte tonijn. Hij is donkerder van kleur.

En het rare is dan dat die albacore (geelvintonijn) in de Aldi 1,79 € kost, en de skipjack 0,99 € ...

Ik eet deze "in eigen nat", maar pers het nat er wel zo goed mogelijk uit.
Indien koolhydraten toegelaten zijn, doe ik er een klein blik ananasschijven tussendoor (zonder de siroop)
 
Back
Naar boven