AndroidHealthClinic

Arkayne's new start

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag na een kutkaterdag van gister en kneiter verkouden (of hooikoorts?) toch maar even naar fitness gegaan.
Weliswaar niet alles kunnen doen, maar weet nog wel dat ik op kracht zit.

Squat: 3x5 75kg.
Overhead press: 3x5 45kg
Deadlift: 105kg 1x5.

Reden dat ik 3x heb gedaan ipv 5x is dat de barbells eerder werden opgeruimd vandaag (half 2 ipv 2 uur), dus moest schema even inkorten.
Deadlift wel +2.5kg, die voelde goed.

Beter iets dan niets :)

Hoe staat het met je gewicht? En inderdaad, beter een kortere training dan niks :)

Gewicht is best slecht eigenlijk. Weet niet echt wat ik verkeerd doe (op die alcohol dagen na dan).
Vanmorgen stond er 71.4kg.
Ik eet volgens de voedingsapp op m'n mobiel maar 1800 kcal per dag en ik blijf op 't zelfde gewicht.
Komende periode is weer geen alcohol dus eens kijken wat er dan gebeurt.

Is het trouwens heel erg als ik bijv op 1300 kcal zit en aan m'n eiwitten en vetten goed zijn en dan de rest van de kcal chips ga eten voor soms een tussendoor? (niet al te vaak natuurlijk)

Gewicht is best slecht eigenlijk. Weet niet echt wat ik verkeerd doe (op die alcohol dagen na dan).
Vanmorgen stond er 71.4kg.
Ik eet volgens de voedingsapp op m'n mobiel maar 1800 kcal per dag en ik blijf op 't zelfde gewicht.
Komende periode is weer geen alcohol dus eens kijken wat er dan gebeurt.

Is het trouwens heel erg als ik bijv op 1300 kcal zit en aan m'n eiwitten en vetten goed zijn en dan de rest van de kcal chips ga eten voor soms een tussendoor? (niet al te vaak natuurlijk)
Niks verkeerds aan, het is alleen niet zo gezond natuurlijk. Ik vul zelf ook altijd me kcal daarmee als ik me eiwitten al gehaald heb..

Nog even update van gisteren,, had geen tijd om te schrijven.

Squat 75kg 5x5 (ywaah, volgende keer weer opbouwen)
Bench press 65kg 5x5 (ging nog best makkelijk)
Row 62,5kg 5x5

Daarna tricep extensions gedaan (3 sets, Max gewicht en dan Max 10 reps)

Daarna dips
10xbw
6xbw
6xbw

En buikspier oefeningen (altijd op matje met extra gewicht)

Ik hoop dat mijn bench press ook zo makkelijk zo makkelijk omhoog gaat gaan :) Doe je hem paused of touch and go? En hoezo bij squat weer opnieuw opbouwen, je had hem toch gehaald?

Ik weet eigenlijk niet goed of ik m paused doe of touch and go :O
Ik denk meer paused.. Raak ook nooit mn borst aan met de bar Bell altijd net iets erboven.

Ik bedoel squat volgende keer weer omhoog :) maar t wordt echt zwaar nu.. Wil deze maand eigenlijk naar de 80-85kg squat

Ik weet eigenlijk niet goed of ik m paused doe of touch and go :O
Ik denk meer paused.. Raak ook nooit mn borst aan met de bar Bell altijd net iets erboven.

Ik bedoel squat volgende keer weer omhoog :) maar t wordt echt zwaar nu.. Wil deze maand eigenlijk naar de 80-85kg squat
Ohh, ik zou m wel op je borst leggen dan 1s laten liggen en dan naar boven stoten, mensen zeggen zelfs dat als je je borst niet aanraakt dat de rep niet telt. Je bent niet super lang dus ik zou 'm gewoon een keer proberen om 'm op je borst te leggen.

En hoe lange pauzes neem je bij squat, bent over row, en benchpress?? En succes!

Hmm okay, kan proberen. De filmpjes die ik heb gezien was allemaal als je armen een hoek van 90 graden maken mag je m weer naar boven stoten. Ik doe net iets meer dan 90graden. Als ik m op mn borst moer leggen dan denk ik dat ik naar minder moet gaan omdat. Je dan vanuit verder van onderen moet tillen.

Pauze verschilt, bij squats toch wel 4-6 minuten en dan mn lies stretchen.
Bij bench minuut of 2
Bij row een minuut of 2-3

Hmm okay, kan proberen. De filmpjes die ik heb gezien was allemaal als je armen een hoek van 90 graden maken mag je m weer naar boven stoten. Ik doe net iets meer dan 90graden. Als ik m op mn borst moer leggen dan denk ik dat ik naar minder moet gaan omdat. Je dan vanuit verder van onderen moet tillen.

Pauze verschilt, bij squats toch wel 4-6 minuten en dan mn lies stretchen.
Bij bench minuut of 2
Bij row een minuut of 2-3
Succes ermee laat maar weten hoe je 't zo vind als je zo gebencht hebt :)

Gewicht is nu 70,8

keep it up, je bent al zo dicht bij je doel ;) Ik zou de bench ook inderdaad tot op je borst doen, laten liggen doe ik zelf alleen als ik op volume train, (gezien het de oefening zwaarder maakt en ik wil zoveel mogelijk gewicht liften op power dagen). Dat het wat zwaarder is klopt, maar zo zul je uiteindelijk meer vooruitgang maken, zo kun je ook niet onbewust smokkelen als het zwaar wordt en hoef je minder op diepte te letten tijdens het pressen, je weet dat het hij diep genoeg is als je je borst voelt ;)

En die pauzes komen wel aardig overeen met wat ik doe, squats zijn gewoon behoorlijk uitputtend vergeleken met de rest :p

Oke dan probeer ik een keer tot op m'n borst :). Is maar een paar centimeter verschil, want nu doe ik m net 3 - 5 cm boven m'n borst.

altijd borst aantikken, anders ben je een cheater:P

haha fijn, volgensmij heb ik dat niet meer gedaan sinds ik op de 60kg benchpress zat. Omdat ik toen van die filmpjes ging kijken op youtube how to bench press.
Zal t weer eens gaan doen dan

haha fijn, volgensmij heb ik dat niet meer gedaan sinds ik op de 60kg benchpress zat. Omdat ik toen van die filmpjes ging kijken op youtube how to bench press.
Zal t weer eens gaan doen dan
Ik weet niet welk filmpje jij gekeken hebt dan haha :p

haha deze:

Volgensmij zegt ie het zelfs nog :O
Maar eej, ik weet het ook niet he, als jullie zeggen op borst beter is dan ga ik dat lekker doen :P

EDIT:
Hij zegt je wilt de barbell niet op je borst laten leunen, dan verschuif je het gewicht van je borst naar je schouders.

muah, niet per se, je moet er gewoon spanning op houden, niet echt neerleggen op je borst.

Ik laat de barbell zelf ook een stuk lager op mijn borst komen (onder de tepels) dan op dit filmpje, zijn manier is nogal bodybuilder stijl, met meer nadruk op de schouder koppen en minder op de borst, ik zou zelf eerder filmpjes van Alan Thrall kijken voor compound oefeningen, Scott Herman vind ik niet zo qua uitvoering. Op de powerliftcursus die ik nu volg leren we ook gewoon de borst aan te tikken dus dat is voor mij voldoende reden om het wel te doen ^^ als er een groep iets weet van blessures voorkomen op compounds is het denk ik wel powerlifters.

Terug
Naar boven