Davenger
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 72
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je hebt pure bodybuild style, en zoals bij jou powerlift style. Maar je hebt ook weer powerbuild dat is iets van beide. Bij powerlifters is het gewoon zoveel mogelijk gewicht kunnen dus de touch and go manier, en bij die bodybuild manier gaat het juist om dat je echt de spier goed voelt met meerdere herhalingen. Powerbuild manier is op de paused manier (hoeft niet) met weinig reps voor kracht, maar niet dat je hem echt op je borst laat stuiteren.muah, niet per se, je moet er gewoon spanning op houden, niet echt neerleggen op je borst.
Ik laat de barbell zelf ook een stuk lager op mijn borst komen (onder de tepels) dan op dit filmpje, zijn manier is nogal bodybuilder stijl, met meer nadruk op de schouder koppen en minder op de borst, ik zou zelf eerder filmpjes van Alan Thrall kijken voor compound oefeningen, Scott Herman vind ik niet zo qua uitvoering. Op de powerliftcursus die ik nu volg leren we ook gewoon de borst aan te tikken dus dat is voor mij voldoende reden om het wel te doen ^^ als er een groep iets weet van blessures voorkomen op compounds is het denk ik wel powerlifters.

AhaBij powerliften laat je hem ook niet stuiteren, dat is namelijk illegaal. Hij moet op de borst komen en zo gauw je het signaal krijgt mag je weer duwen. Na dit signaal mag de bar niet verder zakken dus omhoog wippen met de borst mag niet. Als je sterk wilt worden en massa wilt krijgen kun je gewoon powerliften stijl doen met meer herhalingen. Ik vind een onderscheid tussen powerliften en bodybuilding onnodig, het enige wat echt verschil maakt zijn je repranges en programmering.
Powerliften en bodybuilden maakt naar mijn mening voor oefeningen niet uit, je wilt zo sterk mogelijk worden/meeste hypertrofie stimuleren en dat doe je beiden door zo veel mogelijk gewicht door een zo groot mogelijke range of motion, met goede vorm en zo veel mogelijk herhalingen. Een onderscheid hierin maken is dus een beetje raar want er zijn genoeg powerlifters die ook in hypertrofie rep ranges (8-15) trainen ipv alleen 1-6, voor kracht heb je na het perfectioneren van je techniek en zenuwstelsel connectie ook gewoon spier nodig![]()

ik doe zelf ook een vorm van powerbuilden, want waarom zou je sterk willen zijn met een lelijk lichaam, ik steek niet voor niets zoveel tijd in deze sport
Ik zou zelf zo gauw je uit de beginners fase bent een combinatie van verschillende repranges hanteren, dus zowel 5x als 8x bijvoorbeeld, dan heb je het beste van twee werelden.Ja dat doe ik nu ook, ik doe nu het powerbuild schema van Student AestheticsIk ken de termik doe zelf ook een vorm van powerbuilden, want waarom zou je sterk willen zijn met een lelijk lichaam, ik steek niet voor niets zoveel tijd in deze sport
Ik zou zelf zo gauw je uit de beginners fase bent een combinatie van verschillende repranges hanteren, dus zowel 5x als 8x bijvoorbeeld, dan heb je het beste van twee werelden.

Hoeveel uur leer jij ongeveer per dag?Hoi,
Heb donderdag overgeslagen omdat ik geen tijd had. Moest nog veel doen voor m'n examen.
M'n broertje lag er ook een week uit dmv schoolreis, dus vandaag weer even opgepikt.
Squats 75kg 4x5 . Laatste rep van de 4e set was dodelijk, kwam bijna niet meer omhoog.
Gelukkig is 75kg al 1 of 2x gelukt, maar je merkt wel als je een dag er al tussenuit bent wat voor verschil het levert.
Overhead press 45kg 5x5 , dit was best te doen.
Deadlift 107.5kg 1x5 gelukt.
Daarna dips 12xbw
6xbw
6xbw
Bicep curls 3 sets
Buikspieroefeningen
Volgende week weer waarschijnlijk 2x dmv examens.
Holy shit :OVeel haha, tis pittig lastig. Probeer nu van mijn vrije dagen wel zo'n 6-8 uur te leren.
Vind die overhead press wel sterk ten opzichte van je bench, benieuwd naar uitvoering.
Overhead