AndroidHealthClinic

Armen strekken of niet

Peiling Peiling Bij biceps curl armen strekken of niet

• Totaal stemmers
    138
Ik strek tot in een normale positie, zoals je je arm strekt als je ontspant.

spanning

Ik doe twenty-ones dus ik heb tot 2 maal toe de spanning er af. de eerste 7 zonder spanning volgende 7 met spanning (bovenste stuk) en dan 7 hele zonder spanning

spanning

ik kan mijn armen onderaan nauwelijks strekken? dat trekt verschrikkelijk in mijn aanhechting bij onderarm en dan zit ik nog niet eens op een volledige strekking
mijn arm komt denk ik in een 15graden hoek voor ik em weer omhoog beweeg

Strekken kennelijk :o

Strekken, is zwaarder soms wil ik de laatste reps wel eens smokkelen :o

Liefst doe ik de incline db curl en dan kun je je arm strekken en toch spanning op je biceps houden. Doe dus beiden in een oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Liefst doe ik de incline db curl en dan kun je je arm strekken en toch spanning op je biceps houden. Doe dus beiden in een oefening.

? ? ? ?

Bij de incline curl komt de biceps vanaf de schouder ook volledig op lengte en strek je de spier dus juist nog meer. (voordeel van de incline curl is juist dat de spier op optimale werklengte gebracht kan worden)

Juist bij de inclinecurl is de enige manier om spanning op de biceps te houden, de arm gebogen te houden.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Belangrijkste wat hij zegt is rond 0:39 (buitenkant biceps => wijde greep)

Voor de rest ben ik niet zo'n fan van de dragcurl als massa bouwer. Is zo'n oefening waarbij de spier vanaf de ene kant verkort maar gelijktijdig vanaf de andere kant juist op lengte komt waardoor je nooit maximale verkorting bereikt.

Wat dat aangaat vind ik de "gewone" Gironda Curl stukken beter omdat je daar een grotere contractie bereikt omdat de biceps wel vanaf twee kanten verkort wordt.

Laatst bewerkt:
Spanning

Spanning, geeft me meer pomp in mun biceps. Strekte eerst volledig, maar naar het lezen van een artikel over Arnolds trainings technieken ben ik overgestapt. Mun Armen meten nu 41cm omtrek. Curl met 20kg (8 reps per arm) en ik geniet! Arnold beschreef het en ik beaam.

(kan het artikel niet meer vinden)

Laatst bewerkt:
? ? ? ?

Bij de incline curl komt de biceps vanaf de schouder ook volledig op lengte en strek je de spier dus juist nog meer. (voordeel van de incline curl is juist dat de spier op optimale werklengte gebracht kan worden)

Juist bij de inclinecurl is de enige manier om spanning op de biceps te houden, de arm gebogen te houden.
Heel eenvoudig. Mijn bovenarm blijft in lijn met de incline hoek waarin mijn bovenlichaam is geplaatst. Mijn arm strek ik volledig maar doordat mijn arm niet naar beneden wijst maar een hoek maakt blijft het gewicht d.m.v. de zwaartekracht die aan mijn arm trekt.
Gevolg: volledig strekken en toch nog steeds vol spanning op de spier.

Bij bepaalde cable curl varianten werkt het ook zo. Ookal strek je je arm volledig er blijft spanning op de kabel staan en dus ook op je biceps.

Laatst bewerkt:
Ik strek maar toch blijft er een beetje spanning

strekken

en als je niet strekt weten waarom je het niet doet en niet zoals al die boys van mijn leeftijd mee schommelen met de beweging

Lekker strekken voor de pomp

Terug
Naar boven