AndroidHealthClinic

Arnold versus Mister10

• Topic Starter Topic Starter
Misschien is de vraag al beantwoord maar waarom wel creatine en niet andere sups? Waar leg je de grens?

Creatine is een stof die van nature voorkomt in jouw spieren, ook in de spieren van zoogdieren en zelfs vissen. Gemiddeld bevat 1 kg vlees/vis 6 g creatine. Het speelt er een belangrijke rol in de energievoorziening van de spieren tijden inspanning. Vooral voor krachtsporters is het belangrijk zoveel mogelijk creatine in de spieren te hebben om optimaal te kunnen presteren. Analoog verhaal dus als voor glycogeen (=koolhydraat).

Er zijn 2 manieren waarop er creatine in je spieren terecht komen:
1) je lichaam kan het zelf aanmaken
2) via de voeding (vnl. eten van vlees en vis)

Bij de gemiddelde mens gebeurt het ongeveer 50% via weg 1) en 50% via weg 2).
De mate waarin je lichaam zelf creatine aanmaakt (en afbreekt) verschilt echter sterk van persoon tot persoon. Daarom zullen sommige mensen weinig voordeel halen uit het eten van veel vlees/vis, terwijl anderen er veel voordeel uit kunnen halen.

De gemiddelde persoon heeft echter iets van een 6 g creatine per dag nodig in zijn voeding om zijn spieren maximaal te 'vullen' met creatine. Dat komt dus neer op een kilootje vlees/vis per dag. Dat komt dus mooi uit, want die kg vlees/vis die bevat ook nog eens netjes de 250 g proteinen die je als BB-er ook dagelijks moet binnen krijgen.

Einde verhaal!

Tenzij je geen zin hebt om elke dag zo veel vlees of vis te eten, of omdat je daar geen tijd of geld voor hebt. Je kan dan een deel van dat vlees/vis vervangen door een glaasje water met een snuifje creatine monohydraat dat je in totaal enkele 10-tallen eurocent kost en in 10 seconden is weggedronken.

Identiek hetzelfde verhaal dus waarbij je een biefstuk of een liter melk vervangt door een schepje melkeiwitpoeder in een glas water.

Creatine is dus een natuurlijke voedingsstof, net zoals eiwitten, koohydraten, water en vetten, die je ofwel via natuurlijke voedingsmiddelen tot je kan nemen, ofwel als voedingssupplement in pure poedervorm. Het is in beide gevallen identiek dezelfde stof.

---------- Toegevoegd om 03:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:39 ----------

De sTfiguur ironie is je blijkbaar niet erg vertrouwd.

Dus op het moment dat je Efedrine slikt dan is de TN titel niet meer van toepassing Mister10?

Creatine is een lichaamseigen stof, test ook, hoe denk je hier dan over?
Crea komt anders niet in een normaal dieet voor.

Creatine komt wel in een normaal dieet voor, zeker als je geen vegetarier bent. Een kg vlees/vis bevat gemiddeld 6 gram ceatine. Creatine is dus een natuurlije voedingsstof, die via de voeding zijn weg vindt naar je spieren. Zie post hierboven.

Testosteron is geen voedingsstof. Het testosteron dat in je lichaam zit wordt voor 100% door je lichaam zelf aangemaakt (vnl. in de testikels) en voor 0% via de voeding opgenomen omdat het niet voorkomt in voedingsmiddelen. Testosteron is dus een lichaamseigen stof, maar geen voedingsstof.

Dus op het moment dat je Efedrine slikt dan is de TN titel niet meer van toepassing Mister10?

Ligt er natuurlijk aan waarom je het gebruikt en hoeveel. Als je het om medische redenen gebruikt en ik citeer uit de prohibited list van het WADA: http://www.wada-ama.org/Documents/W...hibited-list/WADA_Prohibited_List_2009_EN.pdf
Each of ephedrine and methylephedrine is prohibited when its concentration in urine is greater than 10 micrograms per milliliter.
dan is er geen enkel probleem.

In jouw geval zie ik dus geenenkel probleem. En jij mag dus trots de eretitel van TN BB op je stoere pecs dragen. :D
stencil-black-small.jpg

Even serieus doch. Ik denk dat er hier op het forum heel veel mensen zitten die zich met trost TN BB-er kunnen noemen. Als je life-time natural bent in de zin dat je nooit hormonale doping (incl. prohormonen) gebruikt hebt, dan ben je al heeeeeel ver.

Als je dan ook nog eens stopt met het gebruik van produkten die slechts tijdelijk je fysiek beinvloed hebben zoals efedrine, clenbuterol en caffeine tabletten; en daarbovenop ook nog eens stopt met de supplementen die niet behoren tot de klasse van de natuurlijke voedingsstoffen (die dingen werken toch niet), dan kan je je over een half jaar al zonder schroom TN BB-er noemen.

Laatst bewerkt:
Toch zou ik willen zeggen, laat andere vogels gewoon vliegen zoals ze vliegen, het gaat er niet om dat andere weten dat jij weet, wat er toe doet is dat je zelf weet dat je weet.

heb de shit hier allemaal niet gelezen.

maar ik vind deze gozer wel goed in de buurd van ahnuld komen, het verschil ligt in de droogheid van deze 2, ahnuld is gewoon veel droger en heeft brute aders dan op hem wat mister niet heeft.

hahah kijk nog ff naar zijn borst dan..........

Ben zelf ook natural maar door al dat idiote gezeik van mister 10 zie ik hem totaal niet meer als voorbeeld.....Zijn hier wel grotere naturals op dbb die wel normaal reageren.......

echt netjes hoor!.. Het is juist eens leuk zo'n ander topic

Ben zelf ook natural maar door al dat idiote gezeik van mister 10 zie ik hem totaal niet meer als voorbeeld.....Zijn hier wel grotere naturals op dbb die wel normaal reageren.......
Wie dan?

Ik kan me wel vinden in Mister10's filosofie op wat kleine verschillen na (Efedrine en cafeïne zijn wel king), maar waarom hij het zo graag overdraagt op anderen is mij een raadsel.

Geloof het of niet, Marky, maar op een zekere leeftijd ga je een zeker plichtsbesef ontwikkelen; een plichtsbesef naar de jeugd toe.

En dan besef je dat je als volwassene de verdomde plicht hebt de jeugd eerlijk en correct te informeren, voordat hun onschuldige geestjes door de geldzuchtige Amerikaanse supplementenindustrie geïndoctrineerd worden met valse beloftes (van supplementen) en leugenachtige ideaalbeelden (steroid enhanced kampioenen).

Op dezelfde manier als dat je de jeugd bijvoorbeeld moet beschermen tegen machtsgeile politici die via het invoeren van het creationisme in het onderwijs een immorele politieke machtgreep willen plannen d.m.v. religieuze indoctrinatie.

Mijn boodschap is niet gericht aan ervaren volwassenen die zelf in staat zijn voor zichzelf de juiste keuze te maken, maar aan de jeugd die nog nieuw is in dit wereldje.

Geloof het of niet, Marky, maar op een zekere leeftijd ga je een zeker plichtsbesef ontwikkelen; een plichtsbesef naar de jeugd toe.

En dan besef je dat je als volwassene de verdomde plicht hebt de jeugd eerlijk en correct te informeren, voordat hun onschuldige geestjes door de geldzuchtige Amerikaanse supplementenindustrie geïndoctrineerd worden met valse beloftes (van supplementen) en leugenachtige ideaalbeelden (steroid enhanced kampioenen).

Op dezelfde manier als dat je de jeugd bijvoorbeeld moet beschermen tegen machtsgeile politici die via het invoeren van het creationisme in het onderwijs een immorele politieke machtgreep willen plannen d.m.v. religieuze indoctrinatie.

Mijn boodschap is niet gericht aan ervaren volwassenen die zelf in staat zijn voor zichzelf de juiste keuze te maken, maar aan de jeugd die nog nieuw is in dit wereldje.

:)

ho ho dat zijn geen "true natural bodybuilders".

Ik snap het hele verhaal van 3XL eigenlijk niet. Hij heeft gebruikt in het verleden, maar wordt wel gezien als de nummer 1 natural held van dit forum?

Heb ik iets gemist?

Ik snap het hele verhaal van 3XL eigenlijk niet. Hij heeft gebruikt in het verleden, maar wordt wel gezien als de nummer 1 natural held van dit forum?

Heb ik iets gemist?

Wat heeft 3Xl er mee te maken dan. 3 claimt geen 'true natural' status, hooguit dat hij nu al vele jaren natural traint. Een kuurtje in een grijs verleden (in het geval van 3 erg grijs :D) zal nu nog weinig impact hebben.

Terug
Naar boven