- Waardering
- 1.093
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Je moet trouwens ook niet denken dat ik haat oid voor je hebt. Ik heb respect voor je inzet, resultaat en doorzettingsvermogen. Maar de haat reclame die jij maakt waarom moet dan nou? Wij laten naturels toch ook met rust. Ik laat die mensen toch ook in hun waarde.
Wie? Arnold?
Mister10,
Hoe is jou kijk op HRT? Vind je het ok dat mensen overstappen op HRT vanaf een bepaalde leeftijd?
Zolang dit gebeurd om medische redenen of op medisch advies, en de toegediende dosissen niet de therapeutisch voorgeschreven dossissen overschrijden en je hormoonspiegel niet hoger komt dan de normale fysiologische waarden van een gezonde volwassen man, dan zie ik daar geen problemen in.
Een zeer goede vraag, ware het niet dat ook dit geheim uitvoerig op mijn site en in mijn boek ontsluierd wordt. Naast training is voeding idd het 2de been voor een TN BB-er en daarom uiterst belangrijk om vooruit te geraken. Daarom zou ik zeggen 'neem vlug een pen en papier, en schrijf hetgeen volgt op, en hang het boven je bed', want het is niet eenvoudig hoor. Here we go:
Mijn voedingsschema:
260 g proteinen
440 g koolhydraten
80 g vetten
6 g creatine (monohydraat)
2 tot 3 liter water
Met een mogelijke 15% afwijking op elk van de bovenstaande getallen.
En dit verdeeld over minstens 5 maaltijden verspreid over de dag.
De bovenste 3 getallen varieren natuurlijk wel een beetje van persoon tot persoon, maar kunnen dan weer eenvoudig berekend worden met volgende excel sheet: http://www.true-natural-bodybuilding.com/graf/diet-plan-true-natural-bodybuilding.xls
De preciese keuze van de voedingsmiddelen waar je die voedingsstoffen uithaalt is uiteraard van ondergeschikt belang. Het gezondst is het natuurlijk als je kiest voor verse onverwerkte natuurprodukten, en elke dag varieert. Zelf eet ik eigenlijk gewoon wat de pot schaft en waar ik lekker zin in heb, en vul ik het aan met wat melkeiwitpoeder en creatine monohydraat omdat er in de pot thuis meestal niet voldoende vlees en vis zit (er zit maar 6 g creatine in een ganse kilo vis of vlees).
Ja, zo heeft Mister10 deze fysiek opgebouwd.
![]()
ik zie hier veel jaloezie tov een true natural die toch bereikt heeft wat velen zelfs met AS niet bereiken. Ik ben ook een gebruiker maar heb toch respect voor de naturals die tegen de bierkaai moeten vechten. wat die schijnheilige reclame over supp's betreft, ben ik ook volledig akkoord met wat Mister10 schrijft.
Test is synthetisch toch?Ik vind dat goed fysiek wel meevallen. Groot hoeft nog niet mooi te zijn.
10, creatine is een lichaamseigen stof, test ook, hoe denk je hier dan over?
Crea komt anders niet in een normaal dieet voor.
Test is synthetisch toch?
Van die crea begrijp ik ook niet echt...
Je hoeft echt geen natural te zijn om in te zien dat BB aan't sterven is aan een overdosis. Beluister volgend interview met de legendarische Serge Nubret eens ter illustratie: http://www.true-natural-bodybuilding.com/graf/interview-serge-nubret.mp3
De grote IFBB kampioenen waar Serge het over heeft zijn het symbool en voorbeeld in onze sport. Als zij 'sterven' sleuren ze de rest van het BB mee in de coma.
Het overdreven doping gebruik en de supplementenindustrie zijn duidelijk de oorzaak van de terminale ziekte waarin het BB zich tegenwoordig in bevindt. Het zijn precies deze 2 dingen waar het TN BB zich tegen afzet. De leugenachtige reclame van de supp industrie waarbij men onwetenden probeert wijs te maken dat de steroidefysieken van de pros het resultaat zijn van hun 'onschuldige' supplementjes.
Mijn campagne is geen haatcampagne tegen BB, maar eerder een poging om BB te laten overleven, en er terug een gezonde sport van te maken waar iedereen terug respect voor heeft.
Mijn hoop is ook niet om het BB terug volledig doping vrij te krijgen, want dat lukt toch nooit. Maar het zou leuk zijn als er een TN strekking zou ontstaan die kan zeggen: "Ik doe aan TN BB. Dit betekent dat ik mijn fysiek probeer te ontwikkelen door hard te trainen met gewichten en goed op mijn voeding te letten. Ik gebruik geen illegale maar ook geen legale prestatieverhogende middeltjes. Wat is wel soms doe is mijn voeding supplementeren met natuurlijke voedingsstoffen zoals melkeiwitpoeder omdat dit makkelijker en goedkoper is dan het eten van veel eiwitrijke produkten."
Hopelijk mag dit mijn laatste poging zijn om duidelijk te maken dat mijn boodschap en bedoelingen positief zijn, en niet negatief zoals sommige maar al te graag zouden willen doen lijken.
Ik vind dat goed fysiek wel meevallen. Groot hoeft nog niet mooi te zijn.
10, creatine is een lichaamseigen stof, test ook, hoe denk je hier dan over?
Crea komt anders niet in een normaal dieet voor.