MuscleMeat

artificial intelligence

Stel de vraag opnieuw, zo uitgebreid mogelijk en laat je verrassen.
Omdat ik persoonlijk wetenschappelijk onderzoek heb gedaan naar het bovenstaande weet ik natuurlijk die antwoorden zelf al.

Bovendien staat, naast de verstandelijke vermogens, het taalgebruik van AI me niet aan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap je heel goed. Soms kan je niet anders maar ik bekritiseerde enkel de manier waarop intelligentie word getest. Ik denk dat je er vele tekort en sommige teveel mee doet. Niks ten nadele van jouw/jullie keuzes. Het systeem is nu eenmaal zo ingericht.
Zelf denk ik ook dat het testen van het IQ bij iemand die geen problemen ervaart in het dagelijks leven en gewoon gemiddeld scoort, weinig toegevoegde waarde heeft voor die persoon zelf. De echte waarde zit ‘m dan vooral in het verzamelen van referentiegegevens van een “gezonde controlegroep”, net zoals je bij bloeddruk, zicht of gehoor ook een norm wilt bepalen op basis van een brede groep mensen.

Het lastige bij IQ is inderdaad dat het een eenheidloze, genormaliseerde score is, met 100 als zwevend gemiddelde. Daardoor weet iedereen meteen of hij of zij boven of onder het gemiddelde zit. Tegelijkertijd levert dat ook grappige situaties op: bijna iedereen met een score net onder de 100 noemt zichzelf “gemiddeld”, terwijl wie net boven de 100 zit (ikzelf ook) graag zegt “iets boven gemiddeld” te zijn.

IQ-testen zijn imo vooral waardevol als instrument voor normbepaling en in situaties waar er echt iets aan de hand is. Voor de doorsnee persoon zonder problemen is het vooral een cijfer dat makkelijk tot misverstanden of overschatting kan leiden, maar met de huidige opkomst van AI is het ook wel leuk om de mogelijkheden via die technologie te verkennen.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat ik persoonlijk wetenschappelijk onderzoek heb gedaan naar het bovenstaande weet ik natuurlijk die antwoorden zelf al.

Bovendien staat, naast de verstandelijke vermogens, het taalgebruik van AI me niet aan.
Als je de antwoorden weet kan het juist leuk zijn om er meer te spelen. Ook het taalgebruik verbetert constant en kan je tot op zekere hoogte sturen.

Tegelijkertijd levert dat ook grappige situaties op: bijna iedereen met een score net onder de 100 noemt zichzelf “gemiddeld”, terwijl wie net boven de 100 zit (ikzelf ook) graag zegt “iets boven gemiddeld” te zijn.
Mijn schoonzus heeft het maar al te graag vertelt dat ze ooit hoog had gescoord op een iq test. Maar toen we het op een avond het onder het genot van een drankje over de oerknal hadden was haar reactie:

Toen stierven de dinos toch uit?

Later bleek dat het de Nationale IQ test op TV was waar ze aan refereerde. Dat was wel grappig.

Mijn schoonzus heeft het maar al te graag vertelt dat ze ooit hoog had gescoord op een iq test. Maar toen we het op een avond het onder het genot van een drankje over de oerknal hadden was haar reactie:

Toen stierven de dinos toch uit?

Later bleek dat het de Nationale IQ test op TV was waar ze aan refereerde. Dat was wel grappig.
Dat heeft niks met iq te maken

Al s het om te helpen dan is het nog niet goed. Mn vrouw en ik spelen sinds kort tegelijk piano. Maar ik ga wat sneller en heb het inzicht en intepreteren wat sneller onder de knie. Na een paar aanpassingen aan haar eerste stuk( simpele versie van fur elise van Beethoven) waar ik een paar dingen heb toegevoegd om het voller te laten klinken was ze chagerijnig toen ik het voor der speelde.

Waarom moet je het altijd beter weten en kunnen zei ze?

Na een uurtje probeerde ze zelf wat ik had aangepast maar niet toegeven dat het wel een goed idee was.

Tis gewoon nooit goed bij de dames

Leef maar eens 12 jaar samen met een vrouw..
Ik denk dat ik haar wel begrijp: soms wil je gewoon even gezien worden.

Zou ook saai zijn als alles altijd maar goed en gemakkelijk was, toch? :)

Ze heeft ook gelijk.

Maar dacht oprecht dat ik haar daar een plezier mee deed. Maar het kwam over als beter weten/kunnen en ze wou blijkbaar het liefst geen bemoeienis. Savonds nog rijkelijk samenom gelachen en dat is ook wel het leuke van gezamelijke hobbys hebben, je word er erg competatief van, en dat is alleen maar goed.

Maar even een nuance.
Toen ik net begon deed ze alles wat ik deed na en ze heeft zelfs een enkel dag voorgelopen omdat ik een paar dagen ziek was en toen wreef ze het ook maar al te graag in.

Ik denk dat vrouwen gewoon zo zijn, wat denk jij?

Al s het om te helpen dan is het nog niet goed. Mn vrouw en ik spelen sinds kort tegelijk piano. Maar ik ga wat sneller en heb het inzicht en intepreteren wat sneller onder de knie. Na een paar aanpassingen aan haar eerste stuk( simpele versie van fur elise van Beethoven) waar ik een paar dingen heb toegevoegd om het voller te laten klinken was ze chagerijnig toen ik het voor der speelde.

Waarom moet je het altijd beter weten en kunnen zei ze?

Na een uurtje probeerde ze zelf wat ik had aangepast maar niet toegeven dat het wel een goed idee was.

Tis gewoon nooit goed bij de dames

Leef maar eens 12 jaar samen met een vrouw..

kijk: https://youtu.be/kyYfN1Cb8d4?si=5V5_xi_6Il9RzCXh

Je hoeft niet altijd alles te zeggen.

Het lastige is dat mijn gezicht vaak al boekdelen spreekt, ook al denk ik dat het beter is om geen commentaar te leveren en ik maar even niets zeg.

Ze heeft ook gelijk.

Maar dacht oprecht dat ik haar daar een plezier mee deed. Maar het kwam over als beter weten/kunnen en ze wou blijkbaar het liefst geen bemoeienis. Savonds nog rijkelijk samenom gelachen en dat is ook wel het leuke van gezamelijke hobbys hebben, je word er erg competatief van, en dat is alleen maar goed.

Maar even een nuance.
Toen ik net begon deed ze alles wat ik deed na en ze heeft zelfs een enkel dag voorgelopen omdat ik een paar dagen ziek was en toen wreef ze het ook maar al te graag in.

Ik denk dat vrouwen gewoon zo zijn, wat denk jij?
Geen idee. Ik denk ook niet dat ik de juiste ben om dat aan te vragen. Maar het feit dat je en samen om kan lachen en vooral dat je het beste bij elkaar naar boven haalt en elkaar stimuleert is wel een heel mooi iets!

Je hoeft niet altijd alles te zeggen.

Het lastige is dat mijn gezicht vaak al boekdelen spreekt, ook al denk ik dat het beter is om geen commentaar te leveren en ik maar even niets zeg.
1745322307537.png

Geen idee. Ik denk ook niet dat ik de juiste ben om dat aan te vragen. Maar het feit dat je en samen om kan lachen en vooral dat je het beste bij elkaar naar boven haalt en elkaar stimuleert is wel een heel mooi iets!
Het is een gezonde competitie, maar ze was wel even gepikeerd. 😅

Meer een geval van:
Waarom heb ik dat zelf niet bedacht,kl***zak

Terug
Naar boven