XXL Nutrition

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

Als je actief bent maakt dat niet zo uit, maar het heeft ook geen zin om oppeens shitloads verzadigd vet te gaan eten.

Ik ga uit van minimaal je 1gr totaal vet per kg lichaamsgewicht en dan verhoudingen van 2/3e verzadigd vet, helft van 1/3e omega 3, helft van 1/3e omega 6.

Gaat meer om de verhoudingen en zeker weten dat je niet maar enkele grammen ergens van krijgt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Advies

Nou december is voorbij, eigenlijk is sinterklaas, kerst en oud & nieuw niet echt schadelijk geweest omdat ik in het begin van december een aantal vreetbinges had en dus heb ik de andere dagen een beetje redelijk gehouden. Ik heb niks geteld met kerst en gewoon meegegeten, maar als ik die andere dagen niet verpest had dan had ik waarschijnlijk wel met kerst binges.

Elke dag schrijf ik nu mijn macros op (op de dagen dat het kan, als ik bv. uiteten ga ja dan is het jammer) en ik schrijf op of ik binges gehad heb. Volgens mij had ik al gezegd dat ik koek, chips, chocola en snoep gewoon laat staan omdat dit geen toegevoegde waarde heeft.

In de foto kunnen jullie mijn gewicht van de afgelopen tijd zien, maar ik wil erg graag iets meer eten (heeft geen haast, want zo red ik het prima) maar vooral van het cardio wil ik af.

Wat voor advies kunnen jullie mij geven, omdat ik nu toch nog +- 30 minuten cardio doe, kan ik het beste:
-vanaf nu elke week 1 dag minder cardio
-cardio per week verlagen (ene week 30 minuten, volgende week 25, daarna 20 etc.)
-of nu stoppen met 30 minuten cardio en 15minuten HIIT doen na elke training?

Mijn doel is om nu een paar dagen constant 60 te wegen (niet hier onder) en dan naar de zomer met een redelijk bf% 8%-11% toe te werken met 65kg.

Volgende week heb ik bijvoorbeeld een etentje en zal ik gedurende de dag wat minder consumeren, maar ik stop met dagen ervoor/erna compenseren en ga lekker eten, maar niet voleten en dan thuis weer verder. NO MORE BINGES PLEASE (de laatste was ergens half december, gaat best lekker nu)

Laatst bewerkt:
Ik zou in elk geval tot je Test hersteld is boven de 10% blijven.

HIIT vind ik geen uitkomst voor je cardio. Alle voordelen van intensief trainen krijg je al van je krachttraining. Cardio kost gewoon tijd en wil je toch op een minimum niveau houden voor gezondheid en herstel. Je hebt dus geen baat bij HIIT maar het zou wel extra belastend zijn in vergelijking met LISS.

Hoeveel dagen doe je nu die 30 min cardio? Waarom wil je dat minderen? Waarom niet minder vaak en minder intensief maar wel langer, bijv 1 keer per week een uur op rustig tempo?

Ik zou in elk geval tot je Test hersteld is boven de 10% blijven.

HIIT vind ik geen uitkomst voor je cardio. Alle voordelen van intensief trainen krijg je al van je krachttraining. Cardio kost gewoon tijd en wil je toch op een minimum niveau houden voor gezondheid en herstel. Je hebt dus geen baat bij HIIT maar het zou wel extra belastend zijn in vergelijking met LISS.

Hoeveel dagen doe je nu die 30 min cardio? Waarom wil je dat minderen? Waarom niet minder vaak en minder intensief maar wel langer, bijv 1 keer per week een uur op rustig tempo?

Schrik niet:
-elke dag minimaal 30 minuten intensief (apparaat geeft meestal -+350kcal aan). Ik heb thuis een cross- en een hometrainer

Dan is mijn voorstel het te laten afbrokkelen tot 1 keer per week een uurtje lekker in de frisse lucht fietsen of joggen ofzo.

Welk nadeel zie jij als je van de ene op de andere dag zou stoppen?

Aankomen.. (en dan heb ik het niet over spiermassa)
Ja je wilt meer eten en minder cardio, dan gebeurt dat :P nouja pas als je lang genoeg boven onderhoud uitkomt...

En je bent nu juist weer aan het afvallen??

Volgens mij kun je nu met al je metingen precies uitrekenen wat je onderhoud is en daar je plan op afstellen. Of je dat van de ene op de andere dag doet of een overgang periode instelt maakt niet uit, wat jij wil. Of verwacht je daar een fout van 7000+ kcal in?

Again, het verschil dat je metabolisme maakt in een tekort is praktisch verwaarloosbaar en het stelt zich in een paar dagen boven onderhoud alweer bij.

En moet je niet juist een kcal overschot en gezond vet% hebben om dat en je testosteron aanmaak te laten herstellen?

Ja je wilt meer eten en minder cardio, dan gebeurt dat :P nouja pas als je lang genoeg boven onderhoud uitkomt...

En je bent nu juist weer aan het afvallen??

Volgens mij kun je nu met al je metingen precies uitrekenen wat je onderhoud is en daar je plan op afstellen. Of je dat van de ene op de andere dag doet of een overgang periode instelt maakt niet uit, wat jij wil. Of verwacht je daar een fout van 7000+ kcal in?

Again, het verschil dat je metabolisme maakt in een tekort is praktisch verwaarloosbaar en het stelt zich in een paar dagen boven onderhoud alweer bij.

En moet je niet juist een kcal overschot en gezond vet% hebben om dat en je testosteron aanmaak te laten herstellen?

Omdat mn abs minder zichtbaar waren en ik daar gewoon teveel waarde aanhecht wilde ik even terug naar 60kg en dan zonder binges rustig gainen (niet dat ik weer na 60kg naar 65kg ga door me vol te proppen met junkfood).

Jij zou direct stoppeb met cardio en dan een keer per week een uur? (Denk niet dat ik dat kan hendelen)

Heb je het nog met dokters/begeleiding gehad over de (mogelijke) connectie van lange cut/ondervoeding en je testosteron waardes? Herstellen en abs willen gaat moeilijk samen, en daarbij komt nog dat laag testosteron het er ook niet makkelijker op maakt lijkt me.

Denk je trouwens niet dat je als je meer massa hebt zodat je ook met hoger vet% nog wat buikspieren en goede vorm ziet je daar ook tevreden mee zou kunnen zijn ondanks niet echt droog te zijn?

Jij zou direct stoppeb met cardio en dan een keer per week een uur? (Denk niet dat ik dat kan hendelen)
Als je er van af wilt zie ik geen reden om het langzaam af te bouwen, maar ik zelf zou liever meer rustige cardio doen en nog meer dan dubbel zo veel eten.

Heb je het nog met dokters/begeleiding gehad over de (mogelijke) connectie van lange cut/ondervoeding en je testosteron waardes? Herstellen en abs willen gaat moeilijk samen, en daarbij komt nog dat laag testosteron het er ook niet makkelijker op maakt lijkt me.

Denk je trouwens niet dat je als je meer massa hebt zodat je ook met hoger vet% nog wat buikspieren en goede vorm ziet je daar ook tevreden mee zou kunnen zijn ondanks niet echt droog te zijn?

Als je er van af wilt zie ik geen reden om het langzaam af te bouwen, maar ik zelf zou liever meer rustige cardio doen en nog meer dan dubbel zo veel eten.

Je hebt zeker gelijk en ik weet het ook. Maar het doen is nog ander verhaal. Wat kan lage testosteron voor gevolgen op fysiek hebben dan?

Ja het blijft een gevecht met jezelf he, en het sluipt er vaak ook weer heel onopvallend in. Maar je bent heel goed op weg man, stabiliteit gaat lekker. Vind alleen dat je die testosteron echt moet laten herstellen, zeker als het juist hierdoor te laag is.

Wat kan lage testosteron voor gevolgen op fysiek hebben dan?
Zal niet bevordelijk zijn voor het houden van spiermassa tijdens cutten.

Ja het blijft een gevecht met jezelf he, en het sluipt er vaak ook weer heel onopvallend in. Maar je bent heel goed op weg man, stabiliteit gaat lekker. Vind alleen dat je die testosteron echt moet laten herstellen, zeker als het juist hierdoor te laag is.

Zal niet bevordelijk zijn voor het houden van spiermassa tijdens cutten.

Bedankt voor het reageren en advies. Ja ik hoop ook dat dat snel omhoog gaat. Vanavond maar lekker een questbar of iets erbij gooien dan haha

word je niet depressief van je krachtstats als je in de vrouwenlogs kijkt ?

srs

Omdat mn abs minder zichtbaar waren en ik daar gewoon teveel waarde aanhecht wilde ik even terug naar 60kg en dan zonder binges rustig gainen (niet dat ik weer na 60kg naar 65kg ga door me vol te proppen met junkfood).

Jongen, de boodschap moet echt tussen je oren aankomen dat je er nu niet slechter uit ziet, maar dat die ultra scherpe abs juist het teken waren dat er iets mis was aan je vetpercentage. Je was je lichaam aan het uitputten met zelfs gevolgen voor je hormoonhuishouding.
Je bent nu op de goede weg, en ja, dat heeft ook gevolgen voor je abs maar je moet dat als een verbetering zien.

En over dat afbouwen: je metabolisme gaat echt niet 'ontploffen' of zo als er veranderingen in je cardio schema komen. Maar als je het niet vertrouwt kan je natuurlijk in 4 stappen van een week geleidelijk afbouwen om te zien dat er niets ongewenst gebeurt.

Ik vind trouwens de adviezen van Chris super, ik weet niet wat je in het dagelijks leven doet, maar hier heb je duidelijk verstand van.

Terug
Naar boven