XXL Nutrition

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
Geeft een goed gevoel dat jullie interesse in mij tonen, bedankt mannen! Instagram met eten en de meest droge atleten heb ik even uitgezet om mezelf niet 24/7 te vergelijken en met eten bezig te zijn! Ik ben een jongen die best op uiterlijk gesteld is maar toen ik doorsloeg was krachttraining nummer een. Nu probeer ik ook mijn andere hobbys er weer bij op te pakken.

Ik zal jullie nu wat vaker up to date houden! Nu even met het vrouwtje genieten van sushi en een bios! Geld ga ik er immers niet mee verdienen, dus ook weer leven! (Met mate en niet bij terugkomst enorme bergen snacks wegwerken).

Nogmaals bedankt!

Ja, leuke dingen gaan doen, en op een relaxte manier trainen!

Salmon

Volgens mij wil mijn moeder dat ik een beest ga worden!

Laatst bewerkt:
Mmmm, lekker! Daar kan je wel wat mee toch?

Allemachtig, ik dacht dat het spareribs ofzo waren haha! Totdat ik las dat het zalm was. Waar had ze dit in godsnaam voor nodig?!

Allemachtig, ik dacht dat het spareribs ofzo waren haha! Totdat ik las dat het zalm was. Waar had ze dit in godsnaam voor nodig?!

Haha nergens voor. Beetje in de vriezer voor als iemand zin in zalm heeft haha. We houden hier erg van koken in een grote woonkeuken.

Kleine update:

Kerst goed doorgekomen, genoten van het eten maar van alles maar een beetje genomen en ik denk dat ik binnen mijn behoefte heb gegeten. Trots op mezelf omdat dit voorheen makkelijke binge dagen waren.

Ik heb twee dingen besloten:
-weer macros tellen (geen paniek als het een keer niet lukt en niet op 't grammetje afgaan)
-skippen van chips, koek en snoep (ik merk dat ik het door het bingen niet bij 1 kan laten en het smaakt voor even lekker maar totaal geen toegevoegde waarde
-elke ochtend wegen en zo kan ik ook door bijhouden van macros zien of ik aankom/afval rn zo naar mijn doelen bijstellen

Wat vinden jullie er van?

Klinkt relaxed allemaal!
Ja gwn alle macro's tellen, niet schuldig voelen over een binge af en toe, alles meetellen, dat hoort ook bij je dieet en dat middelt wel weer uit over de week.
Iedere dag wegen is OK, maar realiseer dat het van dag tot dag makkelijk een kilo kan varieren, door vocht, zout, vezels etc,
Een gemiddelde van de laatste 3 dagen in de gaten houden is beter ivm kcals bijstellen.

Ik zou, zoals neet61 zegt, ook het wegen wat meer uitsmeren over een paar dagen. Een gemiddelde nemen is dan een mooie manier inderdaad.

Ik vreet ook geen chips, koek en snoep, maar dat komt doordat ik het niet haal (aangezien ik op mezelf woon) :o Het al niet eens in bereik brengen heeft voor mij in ieder geval altijd goed gewerkt, weet niet of je daar naar kan kijken thuis.

Ik zou, zoals neet61 zegt, ook het wegen wat meer uitsmeren over een paar dagen. Een gemiddelde nemen is dan een mooie manier inderdaad. Ik vreet ook geen chips, koek en snoep, maar dat komt doordat ik het niet haal (aangezien ik op mezelf woon) :o Het al niet eens in bereik brengen heeft voor mij in ieder geval altijd goed gewerkt, weet niet of je daar naar kan kijken thuis.

Ja mensen thuis houden er wel van haha, maar ik neem het gewoon niet meer. Zie dat ik minder weeg als half december, dus de kerst ben ik redelijk doorgekomen haha. Wel besloten dat ik niet meer onder de 60kg mag wegen.

Dagelijks wegen vind ik juist wel fijn omdat je dan gaat zien hoe erg het kan schommelen. Beslissingen baseren op de trend van weken.

Vandaag weer bij de internist geweest. Alle bloedresultaten waren goed, oorzaak van het vocht noemt ze het gevolg van refeed. Hier ben ik het niet mee eens omdat ik op het moment van vocht vasthouden juist mijn koolhydraten nam en ik het veel eerder gehad zou moeten hebben omdat ik daarvoor een jaar lang elke dag onder de 100gram per dag zat en op zaterdag +600gram en toen heeft het nooit opgespeelt, zelfs niet op vakantie waar ik elke bunkerde.

Maar goed, het enige wat niet goed was is mijn testosterongehalte en deze moet ik over 6 weken nogmaals laten prikken om te kijken of het eenmalig was of echt een probleem. Ik denk dat het niet eenmalig is daar mijn libido niet zo best is de laatste maanden tot een jaar en ik mezelf ook niet lekker in mijn vel vind zitten.

Iemand die er verstand van heeft en weer hoe je dit NATUURLIJK (geen boosters of iets) kunt verhogen? Vind het namelijk best een naar gevoel dat hij zo laag is.

---------- Toegevoegd om 07:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:57 ----------

Gevolgen van laag testosteron waar ik niet blij van wordt om te lezen:
-vermindering spiermassa en opslaan buikvet
-depressie
-laag libido

Kan komen door het extreem lage vet% en kost tijd om te herstellen wanneer dat wat gezonder is. Klinkt ook alsof je zegt dat het gelijk liep met je extreme cut.

Je testosteron zorgt voor je oestrogeen wat weer vochtbalans beinvloed. Gezonde voeding helpt, sommige mineralen zoals zink kunnen ook je vochtbalans helpen, alle soorten vetten en vitamines die daarin oplossen. Maar tekorten daarin zijn met bloedtests te zien.

Was je vitamine d goed? Wat was je waarde van testosteron? Wat is er verder allemaal gemeten?

---------- Post added at 11:57 ---------- Previous post was at 11:20 ----------

Maar vooral een kcal overschot om op een voor jou gezond vet% te komen waarin je kan herstellen.

Hier een voorbeeld van wat contest prep met je hormonen doet http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23412685

Laatst bewerkt:
Alleen testosteron was slecht voor de rest alles dus vitamine D neem ik aan van wel, daar slik ik ook supps voor.. Ja bf% is nu al wat hoger maar weet niet hoe snel test omhoog kan? Vetten haal ik eigenlijk alleen uit pindakaas, cashewnoten en omega visolietabletten. Tsh en t4 etc. allemaal meerdere malen gemeten en ook goed, cholesterol ook etc.

---------- Toegevoegd om 11:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

Die links verheldert het nog meer, dankjewel!

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Wat ik weet van de waarde is dat hij 5 was

Ik denk dat herstel wel gebeurt als je boven de 10% zit en dan kan het weken/maanden duren. Daarom wordt er ook na 6 weken weer getest, dan kan het aardig uit zichzelf hersteld zijn. En anders moet er dan wat gedaan worden, tests om te kijken welke signalering plat ligt, etc.

Ik denk dat herstel wel gebeurt als je boven de 10% zit en dan kan het weken/maanden duren. Daarom wordt er ook na 6 weken weer getest, dan kan het aardig uit zichzelf hersteld zijn. En anders moet er dan wat gedaan worden, tests om te kijken welke signalering plat ligt, etc.

Oké bedankt! en qua vetten las ik dat ik meer verzadigde vetten moet eten?

Kan denk ik wel helpen als je die 'tekort' komt, maar het voornaamste is een gezond vet% en genoeg kcal.

Terug
Naar boven