MuscleMeat

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
Iig vind ik dit er veel fraaier (en gezonder) uitzien dan die eerste foto waar bij je ieder bloedvaatje en vezeltje door je huid heen zag.
Maar nog steeds ruim onder de 10% gok ik.

Hoeveel pindakaas eet jij in een week gast? (niks mis mee hoor)

Ben wel blij dat anderen mijn fysiek er goed uit vinden zien. Elke dag wel ongeveer 50gram, soms meer en soms minder. Body en Fitshop is blij met mij denk ik. Ik spaar ook pindakazen haha.

Laatst bewerkt:
Ha ha, dat is een epische verzameling!

Ben wel blij dat anderen mijn fysiek er goed uit vinden zien. Elke dag wel ongeveer 50gram, soms meer en soms minder. Body en Fitshop is blij met mij denk ik. Ik spaar ook pindakazen haha.
Shit... :eek:
Volgens mij word ik verstoten van dit forum als ik zeg dat ik pindakaas maar vieze troep vind :o

Calvé heeft tegenwoordig 1kg potten!
(oa bij Albert Heijn).

001210862_001_232946_708.jpg

Ha ha, dat is een epische verzameling!

Ja mijn vriendin overwoog ''help, mijn vriend heeft een hobby'' te bellen omdat ik de hele dag met de potten speel #joke

---------- Toegevoegd om 07:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:23 ----------

Shit... :eek:
Volgens mij word ik verstoten van dit forum als ik zeg dat ik pindakaas maar vieze troep vind :o

Nee hoor, ik wil geen onderscheid maken haha

---------- Toegevoegd om 07:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:23 ----------

Calvé heeft tegenwoordig 1kg potten!
(oa bij Albert Heijn).

001210862_001_232946_708.jpg

Thanks, staat nu op mijn boodschappenlijst

---------- Toegevoegd om 07:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:24 ----------

Helaas nog geen nieuwe weegschaal gekocht. Op de weegschaal waarmee ik de afgelopen weken ook gewogen heb kwamen steeds verschillende getallen (wordt je moe van), maar de meeste rond de 58,5. De weegschaal van mijn vriendin kwam op 59,5. Ik ga maar af op de weegschaal die ik altijd gebruik.

Aankomende week verder met reverse en weer gewoon kcal up en cardio down:
2200 kcal zondag t/m vrijdag en 3000 op zaterdag
cardio gaat van 25 minuten p/d naar 20 minuten

In de top van mijn bulk wil ik dit jaar max. 65kg, voor jullie nog licht maar voor mij epic als ik denk om 65 te wegen (tussen de oren ja).

65 kg en je squat 100kg? netjuussss

echt? haha gruwelijk.

Status update:

De laatste dagen geen trainingen gepost. Zaterdag heb ik samen met een vriend getraind en het ging iets anders als normaal en heb dit niet bijgehouden. Zondag heb ik borst en triceps getraind, dit was een lekkere training.

In de nacht van zaterdag op zondag merkte ik dat mijn gezicht wat gezwollen was. Ik had een housewarming van kennissen met veel antiliaans eten. Hier heb ik van genoten, alleen op zondagmiddag zag ik ook mijn benen weer vocht vasthouden. Gelijk weer paniek/stress omdat ik de afgelopen weken mezelf lekker in mijn vel voelde, ik werd enigszins weer tevreden over mijn lichaam en het eten ging goed.

Ik had op zaterdag wel wat meer gegeten als doordeweeks en ook wat drankjes op, maar ik vroeg/vraag me af waardoor dit komt. Maandag is mijn moeder gelijk weer de plastabletten gaan halen bij de huisarts en dezelfde man zei de vorige keer dat als het weer gebeurt ik doorverwezen wordt naar een internist. Maandag middag voelde ik weer dat ook mijn buik vocht vast ging houden (dit merk ik door het trekkerige/tintelige gevoel bij de gebieden waar ik het vasthoudt, alsof de huid gespannen staat en eraan getrokken wordt).

Gisteren en vandaag wel getraind, maar op deze momenten gaat de motivatie en de kracht een beetje weg. Toch heb ik twee keer full body getraind om het een beetje bij te houden. Ik was maandag ook gewoon verder gegaan met cardio verlagen (20 minuten nu) en kcal verhogen (2200 doordeweeks nu).

We zijn zelf aan het gissen waar het door komt:
1. Ouders zeggen je eet hele week in balans, dus als je dan zaterdag wat meer eet kan je lichaam niet aan (hier ben ik het niet mee eens. Voor de zomer at ik strenger doordeweeks en had ik binges op zaterdag en merkte ik er de volgende dagen niets van)
2. Allergische reactie (bij de drie keren dat ik het kreeg had ik de avond ervoor chocola, alcohol en Quest Bar genuttigd)

Eerst dachten we na de eerste twee keren aan caffeïne of zoetstoffen, maar deze had ik afgelopen zaterdag niet genomen.

The story continues.. (jammer, dacht eindelijk niet constant aan eten, geen stress, voelde me lekker).

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:08 ----------

Immers zijn de volgende oorzaken ook al uitgesloten die ik de vorige keren overwoog:
1. ontlasting (elke dag gewoon mijn behoefte moeten doen)
2. plassen (ik moet nog veel naar de wc en blijf genoeg drinken)
3. vezels (krijg ik er genoeg van binnen en niet teveel)

Jammer, het ging zo goed.
Ik kan natuurlijk niet bepalen of je een beetje vocht vasthoudt, of belachelijk veel. Maar als je het niet vertrouwt misschien toch die afspraak bij de internist maken. En alle punten die je wilt bespreken misschien even op een briefje schrijven van te voren zodat je niks vergeet.

Jammer, het ging zo goed.
Ik kan natuurlijk niet bepalen of je een beetje vocht vasthoudt, of belachelijk veel. Maar als je het niet vertrouwt misschien toch die afspraak bij de internist maken. En alle punten die je wilt bespreken misschien even op een briefje schrijven van te voren zodat je niks vergeet.

Een beetje vocht vasthouden na een cheat is logisch en herken ik ook, dat is dit echter helaas miet. 12 december afspraak bij de internist.

Wow balen man! Hopelijk kan de internist je wat meer vertellen dan. Je physique is iig super! Dit ziet er inderdaad veel beter/gezonder uit naar mijn mening.

Laat de 5% VP maar over aan de jongens die er geld mee moeten verdienen, 8% is genoeg voor ons. Ik gok dat je nu op 8 - 9% zit ofzo(?)

Oef! Dat klinkt fucked up kerel! Een beetje vocht vasthouden is na een cheat niet vreemd. Probeer anders eens bewust chocolade te nuttigen (los van de andere verdachte voedingsmiddelen) om te kijken of het alergieen zijn.

Ik hoop het ergens wel voor je, want met een milde allergie valt natuurlijk prima te leven. Zoals bureauwlamp ook al zegt ziet je fysiek er hoe dan ook nog goed uit en verkeer je zeker nog in een single digit vetpercentage!:D

Oef! Dat klinkt fucked up kerel! Een beetje vocht vasthouden is na een cheat niet vreemd. Probeer anders eens bewust chocolade te nuttigen (los van de andere verdachte voedingsmiddelen) om te kijken of het alergieen zijn.

Ik hoop het ergens wel voor je, want met een milde allergie valt natuurlijk prima te leven. Zoals bureauwlamp ook al zegt ziet je fysiek er hoe dan ook nog goed uit en verkeer je zeker nog in een single digit vetpercentage!:D

Thanks man, de motivatie is ver te zoeken. zeker met in het achterhoofd dat veel slecht eten voorbij komt deze maand

Thanks man, de motivatie is ver te zoeken. zeker met in het achterhoofd dat veel slecht eten voorbij komt deze maand
Incalculeren gozer! Gewoon carbs omlaag op de feestdagen en wel gewoon overdag wat eiwitten en groentes naar binnen stoppen..

Kom op man, blijf er in geloven. In iig de training en menu op een onderhouds niveau blijven voortzetten tot je duidelijkheid hebt van de internist.
En wat Marvin zegt recomp op de feestdagen voor calorieen maar eiwit en groentes altijd blijven eten.

Of die paar dagen eens even een break nemen van je zorgen en leren vertrouwen op jezelf dat het niet helemaal misgaat als je eens eet wat je wilt. Juist hoe minder gek je jezelf daarover maakt en hoe stabieler je verder eet hoe beter je op gevoel kunt eten omdat je lichaam niets hoeft te compenseren.

Als het meer om eventuele vochtissues die dagen gaat, tsja de oplossing daarvoor ben je al mee bezig en krijgj e hulp mee, what more can you do?

Eventjes rust genomen van krachttraining als hoofdzaak in het leven. Zo'n 1,5 week geleden had ik weer een 2/3 daagse snaai met wat vocht. Ook een gesprek bij de psycholoog gehad. Ik voelde me erg 'down'. Ik ben wel gewoon blijven trainen. Een week geleden heb ik de knop omgezet en besloten dat ik mezelf moet accepteren en elke training nu gewoon mezelf uit de naad werk. Ik had ook een post op facebook geplaatst met mijn lichaam op zijn droogst en de huidige shape met een verhaal over wat er aan de hand was. Ik kreeg veel positieve reacties. Sinds die dag heb ik me niet meer kut gevoeld en ik ben blij dat ik nu groei.

Internist weer alles gevraagd en bekeken (hartfilm, longfoto's, bloedtest en 24-uurs urine. De uitslagen krijg ik de volgende afspraak. Net lekker benen getraind en nu twee dagen ontspannen in een welnesshotel!

Wat ik met sport niet meer als hoofdzaak bedoel is:
-niet meer op de precieze macro's letten
-genieten van het leven
-niet meer vaste tijden sporten (wel elke dag, maar niet obsessief op tijd gericht)
-wel een goede fysiek nastreven!

Goed om te horen man, was gisteren nog even op je Instagram. Begon me al zorgen te maken! Zal zo nog even wat uitgebreider reageren.

Geniet van je ontspanningsdagen! :thumbs:

Goed om weer wat te horen, ik werd bijna ongerust ;)
Ik denk dat je een aantal heel goede punten noemt om mee te werken. Misschien moet daar nog bij: naar de goede mensen luisteren. Ws waren er best lovende commentaren op de ultra strakke fysiek die je een tijdje geleden had, maar dat was van mensen die geen idee hadden dat je daarmee je lichaam naar de kloten helpt als je dat langer volhoudt.
Je hebt nog steeds een super fysiek en nu wel een stuk gezonder.
Blijf lekker posten hier, al was het maar van een gerechtje met pindakaas of zo ;)

Terug
Naar boven