XXL Nutrition

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

Ben het volledig met Neet eens!

• Topic Starter Topic Starter
Nou ja no offense maar ik zie getallen als een 50x10 reps deadlift. Misschien dat het ondertussen al wat hoger ligt ? Maar dit zijn dingen die de meeste mannen ongetraind doen.

Ligt al hoger, maar heb meer aan tips ipv dit dus..

---------- Toegevoegd om 17:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:50 ----------

Jongen, de boodschap moet echt tussen je oren aankomen dat je er nu niet slechter uit ziet, maar dat die ultra scherpe abs juist het teken waren dat er iets mis was aan je vetpercentage. Je was je lichaam aan het uitputten met zelfs gevolgen voor je hormoonhuishouding.
Je bent nu op de goede weg, en ja, dat heeft ook gevolgen voor je abs maar je moet dat als een verbetering zien.

En over dat afbouwen: je metabolisme gaat echt niet 'ontploffen' of zo als er veranderingen in je cardio schema komen. Maar als je het niet vertrouwt kan je natuurlijk in 4 stappen van een week geleidelijk afbouwen om te zien dat er niets ongewenst gebeurt.

Ik vind trouwens de adviezen van Chris super, ik weet niet wat je in het dagelijks leven doet, maar hier heb je duidelijk verstand van.

Ik vind jou adviezen en die van chris ook echt enorm goed, helpt me enorm en ik neem het zeer zeker serieus! Ik ga cardio nu afbouwen, lastig is dat ik mijn eten door nieuwe bijbaan naast studie moeilijk kan tracken als ik een hele dag werk. Dan eet ik op werk, het is een all you can eat sushi tent en ik zou alles van de kaart kunnen eten maar dat doen we natuurlijk niet haha

hoe kan het dat je 6x 100kg squat en maar 8x60kg deadlift?
want dit lijkt er heel erg op dat je squat lang niet diep genoeg is.

verder bedoelt aron neem ik aan dat je niet zo druk moet maken om je vet percentage maar eerst maar eens gewoon moet groeien qua massa en kracht. want nu ben je gewoon een skinny guy met een sixpack en ziet het er op de foto's nog redelijk uit omdat je maar 1m65 bent maar je hebt gewoon nog haast geen massa. (niet lullig bedoelt)

hoe kan het dat je 6x 100kg squat en maar 8x60kg deadlift? want dit lijkt er heel erg op dat je squat lang niet diep genoeg is. verder bedoelt aron neem ik aan dat je niet zo druk moet maken om je vet percentage maar eerst maar eens gewoon moet groeien qua massa en kracht. want nu ben je gewoon een skinny guy met een sixpack en ziet het er op de foto's nog redelijk uit omdat je maar 1m65 bent maar je hebt gewoon nog haast geen massa. (niet lullig bedoelt)

True true, alleen vind ik mezelf niet skinny, maar komt doordat ik ooit wel wat overgewicht had (74kg). Deadliften deed ik bijna nooit, sinds vandaag weer gedaan en na 5 sets zat ik op 80kg dus dit gaat al beter.

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Citaat van Mike Samuels (Healthy living, Heavy lifting, site maar ook pagina op facebook):

Getting abs in 12 Weeks is awesome.

But if a few weeks after that, you're in worse shape than you were before your diet, have an unhealthy relationship with food, and feel like garbage ...

Maybe not quite so awesome?

---

As a coach, it's hard sometimes.

I turn down A LOT of business, because ethically, I simply can't give people the results they want in a short time scale.

Okay, that's a lie - I can, but at what cost?

Most relatively "in-shape" folk can achieve their desired level of leanness in 8-16 weeks.

But to do so requires extreme methods.

Some people may be able to stick with what's required for the timescale, but the vast majority will rebound terribly as soon as the deadline (be that a shoot, show, or holiday) is reached.

They binge

They never feel full

Their libido and energy levels take a huge hit

And they struggle like hell to return to normality

++

How is that worth having a six-pack for a month?

I'd rather someone take a year to get where they want, then maintain that (within 10-20%) for the rest of their training lives, while -

Feeling good

Having flexibility

Enjoying food

Spending time with friends and family

Never feeling like they're owned by food

^^^
THAT
To me, is success, not putting yourself through hell to stand in front of a camera for 20 minutes, get a few photos, then eat yourself into oblivion for the next 3 months, as you struggle to regain balance.

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------

Niet van plan om ooit een wedstrijd te doen en ik weet hoe kut het is om superlaag in bf% te zitten, dus dit wil ik nooit meer. Daarom is bovenstaande wel goed voor mij om te lezen! Nu tot de zomer niet cutten, maar gewoon proberen met redelijk bf% te groeien en zo min mogelijk cardio en zoveel mogelijk eten!

Niet van plan om ooit een wedstrijd te doen en ik weet hoe kut het is om superlaag in bf% te zitten, dus dit wil ik nooit meer. Daarom is bovenstaande wel goed voor mij om te lezen! Nu tot de zomer niet cutten, maar gewoon proberen met redelijk bf% te groeien en zo min mogelijk cardio en zoveel mogelijk eten!

Kling-kling.... het kwartje is gevallen ;)

Nou volhouden he? En je weet het: als er een dag later een kilo bij zit zegt dat niks, het gaat over de gemiddelde stijging of daling over een week of langer.

---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Ik vind jou adviezen en die van chris ook echt enorm goed, helpt me enorm en ik neem het zeer zeker serieus! Ik ga cardio nu afbouwen, lastig is dat ik mijn eten door nieuwe bijbaan naast studie moeilijk kan tracken als ik een hele dag werk. Dan eet ik op werk, het is een all you can eat sushi tent en ik zou alles van de kaart kunnen eten maar dat doen we natuurlijk niet haha

Graag gedaan hoor. En geen energie aan de haters besteden.
Humor: goede bijbaan zeg... hoe verzin je het :D

Kling-kling.... het kwartje is gevallen ;)

Nou volhouden he? En je weet het: als er een dag later een kilo bij zit zegt dat niks, het gaat over de gemiddelde stijging of daling over een week of langer.

---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Graag gedaan hoor. En geen energie aan de haters besteden.
Humor: goede bijbaan zeg... hoe verzin je het :D

Ja ik zal mijn gewicht en inname blijven posten en dan kan ik jullie advies vragen. Nee, ze blijven er altijd.

Ja haha ik ging er toen ik droog stond bijna elke week eten, dus dacht waarom niet werken (ouders zijn ef blij mee als ik na elke dienst een bak vol sushi meeneem).

Zit die voedingswaardes een beetje te zoeken maar lukt niet echt..

That's the spirit, en nu losgaan in die sushitent :)

Ze hebben wel een punt wat kracht betreft, maar laten we eerst maar eens focussen op de belangrijke dingen hier, namelijk de mentaliteit en het VP + gewicht!

That's the spirit, en nu losgaan in die sushitent :)

Ze hebben wel een punt wat kracht betreft, maar laten we eerst maar eens focussen op de belangrijke dingen hier, namelijk de mentaliteit en het VP + gewicht!

Wat.

Volgens mij is juist kracht hetgeen hij op moet focussen. De rest komt dan 'vanzelf'.

Of herstellen en dan volgen kracht gewicht en vp...

Wat. Volgens mij is juist kracht hetgeen hij op moet focussen. De rest komt dan 'vanzelf'.

Of herstellen en dan volgen kracht gewicht en vp...

Wat Chris zegt. PhysiqueNL heeft flink wat issues (gehad) met VP, mentaliteit en lifestyle. Normaal gezien ben ik het met je eens, maar in Physique's geval is het denk ik beter als de boel eerst mentaal en qua voeding op de rails ligt.

Wat Chris zegt. PhysiqueNL heeft flink wat issues (gehad) met VP, mentaliteit en lifestyle. Normaal gezien ben ik het met je eens, maar in Physique's geval is het denk ik beter als de boel eerst mentaal en qua voeding op de rails ligt.

Ja precies, en dat is denk ik iets dat die zware goed doorvoede mannen niet doorhebben, of zich zelfs voor kunnen stellen.
Eerst een beetje reserve opbouwen. Lekker sushi en sashimi om de 2 uur :D
Als er geen of nauwelijks vet en glycogeen in een lichaam zitten en je gaat overmatig trainen kan het lichaam alleen energie vrijmaken door spierweefsel op te gebruiken. Niet wat je wilt.

Bedankt mannen! Ja ik merk al wel meer tevredenheid met mijn fysiek. Kracht neemt ook toe en de trainingen worden korter. Cardio ben ik aan het verlagen, ik hoop dat dit niet gelijk tot chubby gains leidt..

Gast, ik snap dat je insecure daarover bent maar dat gaat echt niet zomaar gebeuren als je stopt met cardio. Daarnaast, ik heb het idee dat jouw definitie van 'chubby' wat afwijkt van de onze haha.

Chubby is voor mij in ieder geval als de lovehandles over je broek heenkomen en je wat buik aan de kant moet duwen om je knoop te zien.

Als jij dat niveau kunt bereiken voor de zomer krijg je een potje pindakaas van me, want dan moet je denk ik echt zwaar boven je minimum intake gaan zitten!

Definitie van chubby:

FatKids.311155840_std.jpg

Gast, ik snap dat je insecure daarover bent maar dat gaat echt niet zomaar gebeuren als je stopt met cardio. Daarnaast, ik heb het idee dat jouw definitie van 'chubby' wat afwijkt van de onze haha.

Chubby is voor mij in ieder geval als de lovehandles over je broek heenkomen en je wat buik aan de kant moet duwen om je knoop te zien.

Als jij dat niveau kunt bereiken voor de zomer krijg je een potje pindakaas van me, want dan moet je denk ik echt zwaar boven je minimum intake gaan zitten!

Voor een pot pindakaas doe ik veel hoor! Maar ik begrijp je punt zeker

---------- Toegevoegd om 14:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

never!

Even een update:

Vandaag lekkere borst training gedaan, wilde vandaag voor 36kg dumbbel press gaan. Echter verpestte 'de onbekende spotter' dit volledig. Ik had hem gevraagd de dumbells bij mijn polsen omhoog te helpen en dan compleet los laten (het was al mijn vierde set na: 30-32-32). Maar bij de eerste rep ging hij al helpen waardoor ik gefrustreerd raakte (hem niet laten merken) en maar 6 herhalingen met hulp deed. Volgende borst training maar door een vriend laten helpen...

Dus jullie denken als ik mijn gewicht en kcal intake goed bijhoudt en rustig meer kcals en minder cardio dit i.c.m. zwaardere gewichten en consistentir (weleens uiteten, maar geen binges) ik vanzelf wat droger wordt en ook wat meer massa te zien is?

Foto vind ik redelijk (wel aangespannen, zonder flexen totaal niet tevreden nog..)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het tijd is voor wat kritiek omdat je dat naar mijn idee ook wel kunt handelen nu. Een goede physique is één en al balans, goede verhoudingen, etc. Volgens mij focus je te veel op je wasbordje en kijk je niet echt naar het totaalplaatje.

Je physique bestaat namelijk niet alleen uit je wasbordje, het is een belangrijk (en veelbesproken) onderdeel maar het is niet persé iets waar bijvoorbeeld vrouwen als eerste op letten. Wat mij veel opvalt is bijvoorbeeld dat je bovenlichaam niet heel breed is vergeleken met je middenstuk. Naar mijn mening is het aesthetisch gezien veel slimmer om meer op je bovenlichaam te focussen, bredere schouders, stevige borstkas, bredere rug etc.

Je wilt droog en slank blijven omdat je anders onzeker wordt over je physique, correct? En je bent dan onzeker omdat je denkt dat andere mensen je lichaam niet knap vinden, te dik, oid (dit neem ik in ieder geval aan). Als dat zo is, wellicht is het dan dus ook slim om nou eens te kijken naar wat anderen echt mooi vinden, en dan kom je er al snel achter dat het verschil dan niet zit in je vetpercentage maar in het totaalplaatje en de verhoudingen daarvan.

Goed, dat zijn my two cents.

Om je eigen vragen te beantwoorden, drogen weet ik niet, maar als je steviger traint krijg je natuurlijk meer massa, en dat is op dit moment het doel! Daarnaast, als je VP hetzelfde blijft maar je het opvult met meer spiermassa, wordt het natuurlijk vanzelf strakker ;)

En spotters.... zucht. Misschien weer eens tijd om echt schema's te gaan loggen trouwens? :)

Ik denk dat het tijd is voor wat kritiek omdat je dat naar mijn idee ook wel kunt handelen nu. Een goede physique is één en al balans, goede verhoudingen, etc. Volgens mij focus je te veel op je wasbordje en kijk je niet echt naar het totaalplaatje.

Je physique bestaat namelijk niet alleen uit je wasbordje, het is een belangrijk (en veelbesproken) onderdeel maar het is niet persé iets waar bijvoorbeeld vrouwen als eerste op letten. Wat mij veel opvalt is bijvoorbeeld dat je bovenlichaam niet heel breed is vergeleken met je middenstuk. Naar mijn mening is het aesthetisch gezien veel slimmer om meer op je bovenlichaam te focussen, bredere schouders, stevige borstkas, bredere rug etc.

Je wilt droog en slank blijven omdat je anders onzeker wordt over je physique, correct? En je bent dan onzeker omdat je denkt dat andere mensen je lichaam niet knap vinden, te dik, oid (dit neem ik in ieder geval aan). Als dat zo is, wellicht is het dan dus ook slim om nou eens te kijken naar wat anderen echt mooi vinden, en dan kom je er al snel achter dat het verschil dan niet zit in je vetpercentage maar in het totaalplaatje en de verhoudingen daarvan.

Goed, dat zijn my two cents.

Om je eigen vragen te beantwoorden, drogen weet ik niet, maar als je steviger traint krijg je natuurlijk meer massa, en dat is op dit moment het doel! Daarnaast, als je VP hetzelfde blijft maar je het opvult met meer spiermassa, wordt het natuurlijk vanzelf strakker ;)

En spotters.... zucht. Misschien weer eens tijd om echt schema's te gaan loggen trouwens? :)

Ja hier kan ik wel wat mee, alleen dit gaat wel tijd kosten (gainen). Ik zal vanaf morgen weer gaan loggen over mijn trainingen. Voeding track ik wel alleen vandaag zat ik al op de 2000kcal, maar na de dienst wat sushi meegenomen en wilde hem uitpluizen om te weten hoeveel kcal get ongeveer bevat. Vandaag niet echt gemeten en zet op mijn lijst gewoon 2500kcal.

Morgen benen:
Squat
Lunges
Leg press
Leg extension
Calf raise
Leg curl

Creatine iets voor mij?

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

Dat armen en borst niet groot zijn klopt, maar ja ik weet niet. Die drang naar abs en droog staan is er in geslopen.. Als ik in de spiegel kijk kijk ik altijd naar abs en ook altijd maar kijken of aders over bovenbenen lopen..

---------- Toegevoegd om 22:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

En ja ik wil abs, dan voel ik me zeker en anders heb ik het idee dat men mij dik vind..

Legday

Squat:
15x20 (warming up)
15x40
10x60
10x80
6x90
10x50

Lunges:
20kg (beide hand) tien stappen heen, tien stappen terug x 4

Leg extension:
8x50
8x54
8x59
8x64
10x32

Leg press machine:
8x100
8x118
8x136
8x154
6x181 (max. van het apparaat)

Angled leg press:
8x40
8x90
8x140
8x190

Calf raise:
4x stand 10 (van de 20) x 15
Calf press:
van 50 tot 100 (met stappen van ong. 90) tot failure elke set

Cardio:
30 minuten hometrainer (+- 300 kcal geeft het apparaat aan)

Creatine kun je altijd proberen, je moet zelf erachter komen of het werkt. Je houdt dan wel wat meer vocht vast...

Dat armen en borst niet groot zijn klopt, maar ja ik weet niet. Die drang naar abs en droog staan is er in geslopen.. Als ik in de spiegel kijk kijk ik altijd naar abs en ook altijd maar kijken of aders over bovenbenen lopen.. En ja ik wil abs, dan voel ik me zeker en anders heb ik het idee dat men mij dik vind..

Dan moet je aan je perceptie van dik proberen te werken want dat ben je dus nog lang niet, en dat zullen anderen al helemaal niet gaan denken. Wat ze op dit moment wel misschien denken is 'hij heeft goeie abs maar de rest loopt achter', net als dat ze vroeger waarschijnlijk 'wtf hij staat er heel ongezond droog bij' dachten.

Je streeft naar een goede physique, en die bestaat niet alleen uit abs en benen. Punt. En goede abs en goede benen compenseren niet voor andere onderdelen die achter blijven, net als dat gigantisch brede dudes ook niet wegkomen met het skippen van legday. Think about it.

--

Lekkere training hoor! Mooie gewichten, ik vond lunges altijd killing. Toch zie ik weinig hamstrings, vergeet die niet hè! Leg pressje minder en een leg curltje meer zou niet erg zijn! ;)

Terug
Naar boven