Bureauwlamp
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 66
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 13%
Wendler is ontworpen door Jim Wendler en het is een powerlift schema. De basis is dat je in cycles werkt van 4 weken en met percentages van je 1RM de grote 4 doet (SQ BP DL OHP). In de eerste week doe je 3 setjes van 5, tweede week 3 van 3, en de derde doe je 1x5, 1x3 en 1x1. Het idee is dat je de laatste set zo veel mogelijk reps doet. Elke rep die je extra doet na de voorgeschreven reps (dus vanaf week 1; 5x, 3x, 1x) is winst, dat heet je repout. De vierde week wordt meestal als deloadweek gezien (voor herstel) maar die doe ik bijvoorbeeld om de cycle.
Na elke cycle verhoog je je 1RM op SQ en DL met 5kg en op BP en OHP met 2,5. Op die manier verhoog je dus per cycle je 1RM en daarmee ook je setjes. Na 4 cycles kun jij dus wss 120kg SQ doen omdat je nu al een hogere 1RM hebt dan 100kg.
Naast die oefeningen met de grote 4 doe je assistance werk en dat mag je helemaal zelf indelen. Daarom vind ik het heel relax want ik kan gewoon alles aanpakken maar ik verbeter ook mijn kracht.
Over je gewicht: Dan moet je dus ruwweg 3,5 aan pure spiermassa aankomen voor de zomer... Dat wordt denk ik pittig als je niet goed gaat bulken. Het is dus realistischer als je meer gaat eten en het er dan weer af traint, maar met minder dan 2500 kcal kom je er denk ik niet.
Maar dat is mijn schatting, misschien denkt de rest er anders over.
Na elke cycle verhoog je je 1RM op SQ en DL met 5kg en op BP en OHP met 2,5. Op die manier verhoog je dus per cycle je 1RM en daarmee ook je setjes. Na 4 cycles kun jij dus wss 120kg SQ doen omdat je nu al een hogere 1RM hebt dan 100kg.
Naast die oefeningen met de grote 4 doe je assistance werk en dat mag je helemaal zelf indelen. Daarom vind ik het heel relax want ik kan gewoon alles aanpakken maar ik verbeter ook mijn kracht.
Over je gewicht: Dan moet je dus ruwweg 3,5 aan pure spiermassa aankomen voor de zomer... Dat wordt denk ik pittig als je niet goed gaat bulken. Het is dus realistischer als je meer gaat eten en het er dan weer af traint, maar met minder dan 2500 kcal kom je er denk ik niet.
Maar dat is mijn schatting, misschien denkt de rest er anders over.