XXL Nutrition

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
Hetzelfde schuitje inclusief angst dat je metabolisme stuk gaat bij een kcal tekort en dan oppeens vet wordt als je snel terug naar onderhoud verhoogd inderdaad ;)

Maar je bloedwaardes waren goed dus feitelijk kun je in een dag van je 1000 tekort naar onderhoud verhogen zonder ook maar iets aan vet aan te komen.

Mentaal is een ander spelletje, als je dat op wilt bouwen ok alle vooruitgang is goed toch.

Maar realiseer je dus dat je bijna 1000kcal te laag zit en dat met 100 kcal per 1-3 weken lang gaat duren voordat je een gezonde hoeveelheid eet.

Vergeet dat reversen maar want dat fysiek was en is gewoon niet gezond vol te houden. Zie je testosteron waarde! Of je moet TRT gaan zetten ;) wat ook niet heel gezond is.

Je moet dan gewoon op onderhoud eten of daarboven en een hoger vet% hebben. Hoe sneller je daar op overschakelt hoe beter, voor herstel van je hormonen.

Met stappen van 100 kcal per 3 weken duurt het een half jaar voor hij uberhaupt op onderhoud zit :P ...

En inderdaad mocht je er 100-200 boven zitten dan duurt het meer dan een maand om een kg aan te komen, dat kun je obv de weegschaal in een week corrigeren!

---------- Post added at 15:33 ---------- Previous post was at 15:29 ----------

Je 2e bloedtest komt dichterbij en je zit nog steeds op een behoorlijk afvaldieet dus ik ben heel erg benieuwd wat je testosteron waarde zal zijn.

Ik begrijp wat je zegt, het lastige is bijvoorbeeld dat als ik weet dag ik binnenkort een all you can eat etentje heb ik nog (on)bewust denk van 'oh als ik nu 2200 eet en op die avond x aantal kcal en daarna weer 2200 zal het wel goed zijn.

Ik ben ook benieuwd naar die waarde, ik moet je zeggen zoals ik me voel denk ik aan een positieve uitkomst in hoeverre je dat kunt voelen. Ik voel me enorm fit, al lange tijd niet meer down en ben veel zelfverzekerder en voel me eigenlijk lekker (niet gelijk unfollowen he als ik me beter voel haha). Ook zit ik de hele dag vol, jullie denken hoe kan dat bij 2200 maar door mijn koolhobny en spelen met eten en het volume er van kan ik kcals optimaal benutten en toch drie grote maaltijden nuttigen. Dat gezegd hebbende kan ik echt niet wachten tot ik dat met 2500-2750 kcal kan doen.

Maar dat terzijde..

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Mijn mening is duidelijk. Maar ik zou het zo jammer vinden als je bleef hangen in foute gewoontes. Nu met 21 jaar is gewoon de perfecte leeftijd om er een paar kilo spier bij te krijgen.

Kan niet anders dan je gelijk geven

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Wat vinden jullie nu een beetje over mijn trainingen?

Ik ga niet zeggen of je trainingen goed uitgebalanceerd zijn of zo, daar ben ik niet zo goed in. Ik denk wel dat je aan die beentrain kan zien dat je nu meer energie hebt, dit volume gaat niet als je helemaal leeg bent kwa glycogeen.
Lekker volhouden man, en zorgen dat de lijn gaat/blijft stijgen!

Ik zou op beide schouderdagen een 'compound' oefening doen (voor zoverre dat een compound te noemen is bij schouders), dus ook op je tweede een Overhead/Military Press of Dumbbell Press. Dan begin je gewoon mooi met je hele schouder en daarna werk je details af. Shrugs doe ik zelf nooit aan het begin maar dat is puur mijn eigen voorkeur.

Mooie DL, beetje rekken en strekken, met lege barbell paar movements maken en dan 1 warm-up setje lijkt me geen slecht idee.

Heb je toevallig nog je huidige schema zonder dat het ingevuld is? Of heb ik die gemist?

Rug/Biceps

Pull-up:
4x8xbw

Deadlift:
0x15
8x70x3
6x80
4x90
5x80
8x70
vandaag ging deadlift minder als de vorige keer, is 2x deadlift in de week to much or?

Rope pulldown <> Seated Cable Row:
4x8x32kg <> 4x8x50kg

T-bar row:
4x10x40kg

Pull-up behind the neck:
4x8xbw

Bicep curl:
2x8x15kg (ex. stang)
2x8x17,5kg (ex. stang)

Hammer curl:
4x8x12kg

Cable curl:
4x8x32kg

Lekkere training, lekkere pomp en mooie adertjes haha

Ik zelf deadlift liever 1x keer per week, maar je moet zelf kijken wat je het fijnst vindt. ;)

Met jouw drukke trainingen is het idd misschien slimmer om de DL bij 1x per week te laten.

Supps

Gebruik nu een weekje creatine, merk nog niet echt verschil. Wellicht omdat ik geen oplaadfase hanteer en elke dag gewoon 5gram consumeer.

Was trouwens mijn supplementenkastje aan het opruimen en toen zag ik dit haha. Naast mijn pilletjes en potten whey heb ik voorlopig nog zat.

Laatst bewerkt:
Pizzawrap gains van een paar dagen terug

Laatst bewerkt:
Bro meal van net:
Komkommer
Gegrilde uitjes
Gegrilde courgettes
Cashewnoten
Rijst (100gr ongekookt)
Stoofvlees (if it fits...)

Laatst bewerkt:
Oplaadfase van creatine is imo overrated. Ook de werking ervan. Niets mis om het in te nemen natuurlijk :thumb:
Lekkere meals weer!

En je volledig schema?

Als je zo weinig brandstof (lees: eten) tot je neemt wel ja.

Lekker gevoel he :D

Het ging niet echt om de energie eigenlijk. Ik voel me de hele dag energiek haha, mijn lichaam was gewend aan weinig eten, veel herhalingen en reps (soort van cardio met gewichten) en het zijn van een cardioslut.

Het ging niet echt om de energie eigenlijk. Ik voel me de hele dag energiek haha, mijn lichaam was gewend aan weinig eten, veel herhalingen en reps (soort van cardio met gewichten) en het zijn van een cardioslut.
Ik bedoel het ook niet alleen in de zin van energie, maar ook in de zin van herstel. Deadlifts zijn zware oefeningen die impact hebben op enorm veel spieren in je lichaam. Als je dan enorm weinig kcals tot je neemt gedurende een langere periode gaat dat je op een gegeven moment tegen staan. Het lijkt dan misschien wel dat je veel energie hebt, maar waarschijnlijk heb je nog niet eens ervaren hoe het is om daadwerkelijk veel energie te hebben mbv een kcal overschot. :)

Zelf deadlift ik overigens maar 1x per week, anders gaat dit mijn squat teveel in de weg staan als ik denk aan herstel. Squatten doe ik namelijk 2x per week.

Ik bedoel het ook niet alleen in de zin van energie, maar ook in de zin van herstel. Deadlifts zijn zware oefeningen die impact hebben op enorm veel spieren in je lichaam. Als je dan enorm weinig kcals tot je neemt gedurende een langere periode gaat dat je op een gegeven moment tegen staan. Het lijkt dan misschien wel dat je veel energie hebt, maar waarschijnlijk heb je nog niet eens ervaren hoe het is om daadwerkelijk veel energie te hebben mbv een kcal overschot. :) Zelf deadlift ik overigens maar 1x per week, anders gaat dit mijn squat teveel in de weg staan als ik denk aan herstel. Squatten doe ik namelijk 2x per week.

Ja ik ga zeker maar één keer deadliften denk ik.

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Vandaag dacht ik als ik elke borsttraining ga maxen, gaat het misschien ook tegenwerken. dus ik dacht laat ik vandaag geen dumbell press doen dan kan ik volgende borsttraining misschien vaker de 36kg omhoog krijgen.

Bench press (ja je leest het goed):
8x40kg
8x50kg
2x8x60kg (ging nog vrij makkelijk)
De reden dat ik de bench press bijna nooit doe is omdat ik daar ongeveer een jaar terug een enorme last van mijn schouder kreeg, dit pijntje ging vandaag weer wat opspelen.

Dumbell press (toch maar wel, anders ging ik mijn geliefde missen):
3x8x30kg
1x6x30kg
wel wat lichter gepakt

Incline dumbell press <> Incline Flyes <> Roely Flyes (deze vind ik altijd zo lekker):
4x8x20kg<>16kg<>6kg

Decline Bench Press (hier nooit last van mijn schouder):
4x8x60kg (volgende keer maar eens hoger)

Dips:
4x8xBW

Overhead tricep extension:
4x8x8kg (volgende keer naar 10kg)
Tricep pushdown:
4x8x41kg
Cable kickback:4x8x7kg

Al met al een lekkere training, voel me ook lekker. Morgen weer wegen, doe ik niet elke dag. Ben ook niet bang voor het getal. Als ik hetzelfde of lager weeg dan gaan de kcals weer omhoog. Is mijn gewicht toegenomen dan gaan de kcals ook omhoog, maar iets rustiger. Ben tevreden met wat ik in de spiegel zie.

Al met al een lekkere training, voel me ook lekker. Morgen weer wegen, doe ik niet elke dag. Ben ook niet bang voor het getal. Als ik hetzelfde of lager weeg dan gaan de kcals weer omhoog. Is mijn gewicht toegenomen dan gaan de kcals ook omhoog, maar iets rustiger. Ben tevreden met wat ik in de spiegel zie.
En dat is het belangrijkste ;)

Mooie training, en een mooie slot opmerking;)

Terug
Naar boven