Fitness Seller

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
Weer even wat anders

Tijdens chestday gemaakt, had niet eens echt een pomp. Ben er redelijk tevreden over.

Laatst bewerkt:
Chestday

Zondagavond laat terug van dienst en om 07:00 klaar wakker dus ben om 09:00 maar naar de gym gegaan met het idee dat ik de 36kg minimaal 4 herhalingen ging doen. Eenmaal in de gym bleek het toch een zwaar weekend maar al met al redelijk getraind:

Dumbell press:
30x8
32x8
34x6
34x6
32x6
30x8

Incline dumbell press:
26x8
3x28x8 (tevreden)

Incline flyes<> Roely flyes:
18kg-8kg x4x8

Decline bench press:
4x8x60 (volgende keer hoger)

Dips:
4x8xbw (volgende x met een dumbell tussen de voetjes)

Overhead tricep extension met twee dumbells:
4x8x10kg
Cable kickback:
4x8x7kg
Rope pushdwn:4x8x32kg

Goeie definitie op de arm, niet verkeerd!

Mooie training man!

Hoeveel kcals zit je deze week?

Mooie training man!

Hoeveel kcals zit je deze week?

Vrijdag 2214
Zaterdag 2339
Zondag 2264
Maandag 2209

Wil toch reversen aanhouden, ik ga mij morgen wegen als ik afgevallen, hetzelfde of iets meer ben gooi ik er weer 100 bij

---------- Toegevoegd om 06:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:44 ----------

Ik wil mezelf vandaag even goed gaan verdiepen in Wendler, van een vriend heb ik een engelse exhel sheet gehad waar je alles kunt inzetten en bijhouden, maar ik snap hem nog niet helemaal.

Vrijdag 2214
Zaterdag 2339
Zondag 2264
Maandag 2209

Wil toch reversen aanhouden, ik ga mij morgen wegen als ik afgevallen, hetzelfde of iets meer ben gooi ik er weer 100 bij

---------- Toegevoegd om 06:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:44 ----------

Ik wil mezelf vandaag even goed gaan verdiepen in Wendler, van een vriend heb ik een engelse exhel sheet gehad waar je alles kunt inzetten en bijhouden, maar ik snap hem nog niet helemaal.
Goede insteek om te reversen in jou geval! Ik denk dat snelle verhogingen je niet blij gaan maken!

Prima training toch in een dergelijk weekend! Zie ook een mooie definitie in je arm en een gevormde borst!

Wendler kun je zo gek maken als je zelf wilt. Ik gebruik zelf altijd deze site. Daar kun je allerlei assistance templates selecteren en hij berekend zelf de gewichten die je per week kunt hanteren..

http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Goede insteek om te reversen in jou geval! Ik denk dat snelle verhogingen je niet blij gaan maken!

Prima training toch in een dergelijk weekend! Zie ook een mooie definitie in je arm en een gevormde borst!

Wendler kun je zo gek maken als je zelf wilt. Ik gebruik zelf altijd deze site. Daar kun je allerlei assistance templates selecteren en hij berekend zelf de gewichten die je per week kunt hanteren..

http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Bedankt ik ga me even inlezen, nog andere suggesties voor trainingsschema's die wel bij me zouden passen?

---------- Toegevoegd om 13:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:43 ----------

Overhead press (er moet een eerste keer zijn, misschien wel een nieuwe liefde achteraf bekeken):
2x8x20kg (enkel stang)
2x8x30kg
6x35kg
15x20kg (enkel stang)
Voelde wat onwennig, heb nog de neiging om met mijn rug te compenseren. Voelt goed aan maar ga hem in kleine stapjes doen zodat ik de juiste techniek uitvoer.

Front raise <> Side raise:
10kg-6kg x4x8

Cable front raise <> Schijf raise <> Rope Rear Delt:
16kg x 10kg x 41kg x4x8

Bent over cable rear delt:
4x8xlichtste (gok 5kg)

Upright row:
4x8x32kg
Dumbell shrugs:
4x8x20 (iets lichter als normaal)

Merk dat IIFYM mij wel goed ligt en dat daardoor de cravings uitblijven en in constant train, geen schuldgevoelens heb en mijn fysiek er op vooruit gaat. Heb alleen één craving en dat is All you can eat sushi van aankomende zaterdag (als er tijdmachines bestonden), maar voordat ik me daar aan kan toegeven moet ik het nog drie avonden serveren (er komt ooit een avond dat ik die hele bakken die meeneem ga opvreten; nee doe ik niet. No more bingesss).

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

Goede insteek om te reversen in jou geval! Ik denk dat snelle verhogingen je niet blij gaan maken! Prima training toch in een dergelijk weekend! Zie ook een mooie definitie in je arm en een gevormde borst! Wendler kun je zo gek maken als je zelf wilt. Ik gebruik zelf altijd deze site. Daar kun je allerlei assistance templates selecteren en hij berekend zelf de gewichten die je per week kunt hanteren.. http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Site ziet er goed uit, ik snap hem alleen nog niet echt:(

Ik snap Wendler al iets beter, ik heb echter de volgende vragen:
-hij adviseert symmetrie dus bij borst ook rug te trainen, maar is het niet overkill om je bench (zit in mijn borsttraining) en DL (zit in mijn borsttraining) op één dag te doen?
-hoe bereken je het gemakkelijkste je 1RM, er zijn formules voor maar ik wil het liever zelf voelen.

Kan ik ook Wendler op de volgende wijze doen:
Dag 1: Borst/Triceps (basisoefeining bench)
Dag 2: Benen (basisoefening squat)
Dag 3: Rug/Biceps (basisoefening DL)
Dag 4: Schouders (basisoefening overhead press)

Maar wat als je 6 keer traint en je moet die weken aanhouden dan heb je in mijn geval in week 1:
2 x dag 1
2 x dag 2
2 x dag 3
1 x dag 4

Doe je dan week 2:
2 x dag 4
2 x dag 1
2 x dag 2
1 x dag 3

etc.?

Ik vind dumbell press lekkerder als bench press (ivm schoudersblessure die dan steeds terugkomt), kan ik die dan daarvoor in de plaats gooien?

Ik snap Wendler al iets beter, ik heb echter de volgende vragen:
-hij adviseert symmetrie dus bij borst ook rug te trainen, maar is het niet overkill om je bench (zit in mijn borsttraining) en DL (zit in mijn borsttraining) op één dag te doen?
-hoe bereken je het gemakkelijkste je 1RM, er zijn formules voor maar ik wil het liever zelf voelen.

Kan ik ook Wendler op de volgende wijze doen:
Dag 1: Borst/Triceps (basisoefeining bench)
Dag 2: Benen (basisoefening squat)
Dag 3: Rug/Biceps (basisoefening DL)
Dag 4: Schouders (basisoefening overhead press)

Maar wat als je 6 keer traint en je moet die weken aanhouden dan heb je in mijn geval in week 1:
2 x dag 1
2 x dag 2
2 x dag 3
1 x dag 4

Doe je dan week 2:
2 x dag 4
2 x dag 1
2 x dag 2
1 x dag 3

etc.?

Ik vind dumbell press lekkerder als bench press (ivm schoudersblessure die dan steeds terugkomt), kan ik die dan daarvoor in de plaats gooien?
Ik heb eerst ook een split rondom Wendler gedaan, vond ik persoonlijk niet ideaal tov UB/LB. Als je 6 dagen wilt trainen zou ik gewoon door tellen..dus gewoon na dag 4 weer met dag 1 beginnen, maar dan in week 2 etc.

Ik heb eerst ook een split rondom Wendler gedaan, vond ik persoonlijk niet ideaal tov UB/LB. Als je 6 dagen wilt trainen zou ik gewoon door tellen..dus gewoon na dag 4 weer met dag 1 beginnen, maar dan in week 2 etc.

En kan je dumbell press ipv de bench?

---------- Toegevoegd om 15:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

Squat:
15x20kg (enkel stang, warming-up)
2x10x60kg
2x8x70kg
2x6x80kg
4x6x90kg
10x60kg
Lekker!

Lunges (hou meer van lunches, maar oke):
2x10-heen-tien-terugx10kg per hand
2x10-heen-tien-terugx16kg per hand

Leg press:
8x50kg
8x100kg
8x150kg
4x200kg

Leg extension:
8 x 50|59|68|68
20 x 32

Seated leg curl:
4x8x68kg

Leg press machine (ja, teveel van het goede maar ik wilde nog even):
4x8x100kg (toch licht gewicht genomen)

Gewicht - KCAL - Vet - Koolhydraten - Eiwitten

KG-KCAL-V-K-E

10 januari t/m 3 februari

Laatst bewerkt:

Gewoon doorbikkelen tijger, komt goed ;)

Je calorieen stijgen sinds 15 jan, maar gewicht blijft enorm constant nog. Er kunnen echt nog een paar scheppen eten op ;)
Merk je wel dat je meer energie hebt nu, misschien ook voor grotere gewichten dan vroeger?

En kan je dumbell press ipv de bench?
Zou ik niet doen. Je gaat zien dat je bij hogere gewichten en repouts gaat klooien met het opgooien van gewicht..

---------- Toegevoegd om 08:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:28 ----------

Ik heb zelf ook een hekel aan benches, maar Wendler zorgt ervoor dat ik ook daarmee sterker wordt en enigzins out of the box stap..

4x6x90 moet 2x6x90 en de eerste is enkel de stang haha

Ik baseer het meer op eigen ervaringen en standaard schema's. Ik doe zelf bijv. 6 sets bij Wendler (waarvan 3 warmup), mensen doen 5x5, pyramide (12, 10, 8, 6).

10, 8, 6, 6 is dus ook goed maar dan zou ik het 1 set per aantal herhalingen doen, dus 4 in totaal. Dan kun je meer gewicht wegpompen (wat weer beter werkt voor kracht). Je kunt nog die 10x *minder gewicht* doen om het even lekker af te branden, maar meer dan dat valt niet echt in de standaard template. Dat hoeft niet slecht te zijn maar de standaard schema's hebben wel bewezen werking.

Terug
Naar boven