Fitness Seller

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon doorbikkelen tijger, komt goed ;)

Je calorieen stijgen sinds 15 jan, maar gewicht blijft enorm constant nog. Er kunnen echt nog een paar scheppen eten op ;)
Merk je wel dat je meer energie hebt nu, misschien ook voor grotere gewichten dan vroeger?

Ja ik merk dat mijn energielevels enorm zijn haha.

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:52 ----------

Zou ik niet doen. Je gaat zien dat je bij hogere gewichten en repouts gaat klooien met het opgooien van gewicht..

---------- Toegevoegd om 08:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:28 ----------

Ik heb zelf ook een hekel aan benches, maar Wendler zorgt ervoor dat ik ook daarmee sterker wordt en enigzins out of the box stap..

Ik voel een veel betere pomp na de dumbell press ook.. Maar als het moet dan moet het maar he! #niksmoet maar als het voor progressie zorgt. Wat bedoel je precies met dat klooien met gewicht bij de dumbell press?

---------- Toegevoegd om 14:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ----------

Ik baseer het meer op eigen ervaringen en standaard schema's. Ik doe zelf bijv. 6 sets bij Wendler (waarvan 3 warmup), mensen doen 5x5, pyramide (12, 10, 8, 6).

10, 8, 6, 6 is dus ook goed maar dan zou ik het 1 set per aantal herhalingen doen, dus 4 in totaal. Dan kun je meer gewicht wegpompen (wat weer beter werkt voor kracht). Je kunt nog die 10x *minder gewicht* doen om het even lekker af te branden, maar meer dan dat valt niet echt in de standaard template. Dat hoeft niet slecht te zijn maar de standaard schema's hebben wel bewezen werking.

Oke dankjewel voor de info! Ik denk dat ik zondag ga bekijken wat mijn 1rm is van bench press, squat, dl en ohp. Zaterdagavond all you can eat dus kan er dan een goede bodem voor leggen! Verstandig of?

Wat bedoel je precies met dat klooien met gewicht bij de dumbell press?

Oke dankjewel voor de info! Ik denk dat ik zondag ga bekijken wat mijn 1rm is van bench press, squat, dl en ohp. Zaterdagavond all you can eat dus kan er dan een goede bodem voor leggen! Verstandig of?

Hij bedoelt dat je bij zwaardere gewichten die dumbbells niet zomaar boven je hoofd krijgt. Dan wordt het gekloot om met die dumbbells op het bankje te gaan liggen.

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die zijn 1RM's test buiten wedstrijden om haha. Je lichaam verzwakt met elke 1RM die je probeert, dus bij de laatste twee oefeningen krijg je niet echt een realistisch beeld. Ik zou er max 2 per dag doen. En dan kun je, met jouw 'beginnerskracht' (qua krachtlevel zit je nog niet heel hoog), misschien beter testen met welk gewicht je max 5 reps kunt halen en dan met een formule je 1RM berekenen.

Rug-Biceps:

Pull ups bw:
4x8

DL:
15x20kg (enkel stang, warming-up)
10x40kg
10x60kg
2x8x80kg
4x90kg
10x60kg

T-bar row:
10x35/40/45/50/60

Rope latt puldown:
2x8x36kg
2x8x41kg

Seated row:
8x50/54,5/59/63,5/68

Pull up behind the neck:
4x8xbw

Barble curl:4x8x10 (TSJAAKKKAA)
Hammer curl:
4x8x12kg (per hand)
Cable curl:
8x32/36/41/45,5

Pomp/Pump/Pompje!

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

Hij bedoelt dat je bij zwaardere gewichten die dumbbells niet zomaar boven je hoofd krijgt. Dan wordt het gekloot om met die dumbbells op het bankje te gaan liggen. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die zijn 1RM's test buiten wedstrijden om haha. Je lichaam verzwakt met elke 1RM die je probeert, dus bij de laatste twee oefeningen krijg je niet echt een realistisch beeld. Ik zou er max 2 per dag doen. En dan kun je, met jouw 'beginnerskracht' (qua krachtlevel zit je nog niet heel hoog), misschien beter testen met welk gewicht je max 5 reps kunt halen en dan met een formule je 1RM berekenen.

Haha daarbij helpt mn trainingsbuddy me altijd. Oke, hmm misschien nu dan gewoon mijn vier dagen training en elke dag per hoofdoefening dat uittesten/berekenen.

beginnersgewicht? :( (maar ik begrijp je) voor mijn lengte/gewicht ben ik soms toch nog wel redelijk trots als ik om me heen kijk in de gym (ik vergelijk nooit, enige concurrent ben ik zelf maar toch..)

Ik zou idd ook niet zo gauw 1RMs doen, kans op blessures is best aanwezig. Deze is wel handig met uitrekenen: http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

En je mag idd trots zijn op de gewichten waarmee je traint, goeie weer vandaag ! Goeie energy levels :)

Beginnersgewicht? :( (maar ik begrijp je)

Haha ja sorry, ik heb het ook niet verzonnen!

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/DeadliftStandardsKg.html
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/PressStandardsKg.html
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg.html
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg.html

Op squat zit je wel richting intermediate :thumbs:

Maar dit is enkel relevant als je echt voor powerlifting gaat, met jouw bodyweight heb je nu mooie gewichten inderdaad! Blijf goed eten en dan blijf je goed gainen :D

Ik zou idd ook niet zo gauw 1RMs doen, kans op blessures is best aanwezig. Deze is wel handig met uitrekenen: http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

En je mag idd trots zijn op de gewichten waarmee je traint, goeie weer vandaag ! Goeie energy levels :)

Ohja handig zo'n calculator. Wil snel met Wendler serieus beginnen en sterker worden met een beter fysiek. Mijn hoofddoel is niet het grootste van het grootste, maar ik vind het aesthetische erg mooi (Jeff Seid, Devin Physique etc.)

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Haha ja sorry, ik heb het ook niet verzonnen!

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/DeadliftStandardsKg.html
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/PressStandardsKg.html
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg.html
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg.html

Op squat zit je wel richting intermediate :thumbs:

Maar dit is enkel relevant als je echt voor powerlifting gaat, met jouw bodyweight heb je nu mooie gewichten inderdaad! Blijf goed eten en dan blijf je goed gainen :D

Thanks, do my best!

Ik zou gaan voor een 5RM en daarmee je theoretische 1RM berekenen. Als je na de eerste Wendler cycle echt te laag zit en hele dikke repouts pakt kun je ervoor kiezen de verhogingsstap iets hoger in te zetten..

Hoewel Wendler daar eigenlijk niet voor bedoelde is...slow steady gains..

Ik zou gaan voor een 5RM en daarmee je theoretische 1RM berekenen. Als je na de eerste Wendler cycle echt te laag zit en hele dikke repouts pakt kun je ervoor kiezen de verhogingsstap iets hoger in te zetten..

Hoewel Wendler daar eigenlijk niet voor bedoelde is...slow steady gains..

Wat is repout? Als je je gewicht gelukt is en je gaat door tot failure ofso?

Wat is repout? Als je je gewicht gelukt is en je gaat door tot failure ofso?

Haha, repout is een beetje het core-concept van Wendler :D

Volgens je Wendler-schema heb je op je laatste set bij een oefening (zoals squat of BP) een vast aantal herhalingen, 5, 3, of 1. Daarna doe je er zoveel mogelijk. De reps die je extra doet zijn je repout.

Als ik er 3 moet doen en er 6 doe, is mijn repout dus 3.

Haha, repout is een beetje het core-concept van Wendler :D

Volgens je Wendler-schema heb je op je laatste set bij een oefening (zoals squat of BP) een vast aantal herhalingen, 5, 3, of 1. Daarna doe je er zoveel mogelijk. De reps die je extra doet zijn je repout.

Als ik er 3 moet doen en er 6 doe, is mijn repout dus 3.

Dus je repout ga je eigenlijk tot failure?

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

Borst-triceps

15x20kg
8x30kg
8x32kg
6x34kg
2x8x30kg
matig, geen eens 36..

Incline dumbell press <> incline flyes <> flyes:
2x8x 24kg-18kg-7kg
2x8x 26kg-14kg-6kg

Decline bench press:
6x70kg (lekker!)
5x70kg (lekker!)
2x10x50kg

Dips:
4x8xbw+4kg

Tricep pushdown:
8x41/45,5/50/41
Tricep cable kickback:
4x8x7kg
Overhead tricep extension:
4x8x10kg(per dumbell)

Lekkere training, morgen vroeg trainen weer en dan een dagje shoppen. In de avond lekker genieten van sushi en alle andere gerechtjes. Ben er aan toe, benieuwd naar mijn training zondag haha.

Dus je repout ga je eigenlijk tot failure?

Voor zover ik heb begrepen adviseert Wendler om te stoppen wanneer je denkt dat je nog 1 rep kunt doen. Dat is natuurlijk een kwestie van inschatting, maar het idee is in ieder geval dat je niet elke beensessie in het Squatrack ligt en de stang niet meer omhoog krijgt bij het deadliften. Gewoon stoppen als je denkt dat je niet meer of max nog 1 extra rep kunt.

Dus ja, soort van tot failure maar dan zonder de fail :o

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

Mooie training ook. Veel plezier met het shoppen en de sushi!

PR's in the making

-

Laatst bewerkt:
Voor zover ik heb begrepen adviseert Wendler om te stoppen wanneer je denkt dat je nog 1 rep kunt doen. Dat is natuurlijk een kwestie van inschatting, maar het idee is in ieder geval dat je niet elke beensessie in het Squatrack ligt en de stang niet meer omhoog krijgt bij het deadliften. Gewoon stoppen als je denkt dat je niet meer of max nog 1 extra rep kunt.

Dus ja, soort van tot failure maar dan zonder de fail :o

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

Mooie training ook. Veel plezier met het shoppen en de sushi!

Thanks voor de info en het compliment! Hopelijk morgen weer energie overload haha!

Haha verwacht er nou niet te veel van, straks valt het tegen! :p

Vergeleken met energielevel van vanmorgen valt het alleen maar mee. Voordeel van een dikke maaltijd is dat ik dan ook altijd de lekkerste nachtrust pak (nu weinig zin want het is al laat en ik doe de gym altijd open bij wijze van spreken).

Yum yum, die sushi. En nou knallen morgen!

Dat wordt knallen!!!:D

Het was lekker, had er toch wat meer van verwacht.

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:01 ----------

Schouders:

OHP:
15x20 (alleen stang)
10x25
8x30
6x35
4x40 (pr voor nu, vind het best een pittige oefening)

Dumbell press:
3x8x20kg (per dumbell)
6x20 (per dumbell, ging wat moeizamer als normaal door de OHP, denk als ik dumbell press zou doen dat ik wel 4x8x24kg zou moeten kunnen)

Front raise <> Side raise:
4x8 --> 10kg per dumbell front & side 6kg

Shoulder raise met schijf <> Rope rear delt <> Cable raise (wat zijn de juiste benamingen?):
2x8x 10kg-41kg-18kg
2x8x 15kg-41kg-20,5kg

Training ging lekker, maar teveel oefeningen voor de voorkant van de schouder toch?

Zondag (leg day):

Verwacht een overload aan energie te hebben, meestal voel ik dat na een goede maaltijd de avond ervoor. Viel wat tegen, maar denk dat dit te wijten is aan korte nachtrust (vriendin moest vroeg werken waardoor ik standaard wakker wordt haha).

Squat:
10x60kg (warming-up, normaal met lege stang maar ik ging tussendoor bij n vrouwtje die 60kg er op had)
10x70kg (nog easy)
8x80kg
6x90kg (dacht nou minstens 4x100kg zit er wel in vandaag)
1x100 (matig..)
6x90 (gek dat deze dan weer heel makkelijk ging?)

Lunges:
4x8x8-stappen-heen-8-stappen-terug (heavy, sterretjes)

Leg extension:
8x 50|59|68|77|86

Legg press:
8x8x100 (branderig)

Seated leg extension:
4x8x50|59|68|77

Calf raise:
4x8 (kg weet ik niet, staat er niet bij. ik heb de 4e hoogste, 3e hoogste, 2e hoogste en hoogste gedaan
Calf press:
tot failure

Mmmmmm sushi :meal:
En goede trainingen natuurlijk weer. Goed om te horen dat trainingen + je calorieën naar boven stampen goed gaat.

Op je schouder oefeningen vraag: Ja, met de 2 presses heb je al genoeg voorkant schouder gepakt, dus de front raises en shoulder raise met schijf zijn een beetje overbodig ;)

Hoe diep squat je eigenlijk, want in vergelijking met je deadlift is die erg sterk?

Terug
Naar boven