AndroidHealthClinic

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
Mmmmmm sushi :meal:
En goede trainingen natuurlijk weer. Goed om te horen dat trainingen + je calorieën naar boven stampen goed gaat.

Dankjewel! Vandaag geen compenseergedrag toegepast (maar niet gewogen haha)

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

Op je schouder oefeningen vraag: Ja, met de 2 presses heb je al genoeg voorkant schouder gepakt, dus de front raises en shoulder raise met schijf zijn een beetje overbodig ;)

Hoe diep squat je eigenlijk, want in vergelijking met je deadlift is die erg sterk?

Ik had eerst een filmpje en toen ging ik niet diep genoeg, sindsdien mijn techniek verbeterd. Heb je nog andere schouderoefeningen die ik zou kunnen vervangen

Zolang je maar parallel raakt! Mooie trainingen hoor, ik deel de mening van Shady. Heb alleen geen tips op het moment.

Apart van je squat, maar op de hoogste gewichten is 10kg verhoging miss ook wel heel veel. Toch een goede rep met 100kg dan. Sterretjes bij lunges zijn me maar al te bekend :)

Zolang je maar parallel raakt! Mooie trainingen hoor, ik deel de mening van Shady. Heb alleen geen tips op het moment.

Apart van je squat, maar op de hoogste gewichten is 10kg verhoging miss ook wel heel veel. Toch een goede rep met 100kg dan. Sterretjes bij lunges zijn me maar al te bekend :)

Ja echt heel gek bij lunges, heb het niet bij andere oefeningen haha. Als ik 8 stappen heen doe neem ik geen rust en ga ik terug. Eenmaal dumbells neergelegd zit hartslag in mijn keel haha.

Ritme vanaf morgen zal weer even wennen zijn.

Mijn dagen waren:
wakker worden -> ontbijtje -> training -> eten -> chillen -> eten -> chillen -> slapen (sommige dagen werk en wel wat andere klusjes)

Nu weer naar school -___-

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

Ik ga deze week even kijken of ik persoonlijk iets merk tussen iifym en de 'bro foods'. De laatste tijd pas ik veel sausjes in, een jammetje etc. Ik ben benieuwd of ik verschil merk als ik de wat simpelere producten gebruik. Vinden jullie dit onzin of?

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:43 ----------

Ja echt heel gek bij lunges, heb het niet bij andere oefeningen haha. Als ik 8 stappen heen doe neem ik geen rust en ga ik terug. Eenmaal dumbells neergelegd zit hartslag in mijn keel haha.

Ritme vanaf morgen zal weer even wennen zijn.

Mijn dagen waren:
wakker worden -> ontbijtje -> training -> eten -> chillen -> eten -> chillen -> slapen (sommige dagen werk en wel wat andere klusjes)

Nu weer naar school -___-

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

Ik ga deze week even kijken of ik persoonlijk iets merk tussen iifym en de 'bro foods'. De laatste tijd pas ik veel sausjes in, een jammetje etc. Ik ben benieuwd of ik verschil merk als ik de wat simpelere producten gebruik. Vinden jullie dit onzin of?

Om te verduidelijken bedoel ik geen producten uit verpakkingen zoals bijvoorbeeld cheddar kaas, sausjes van conimex, stoofvlees uit blik, snack a jacks (wat producten van afgelopen week)

Goed de verpakkingen bekijken. Met stoofvlees uit blik is niks mis in principe, maar als het heel weinig eiwitten en veel vet bevat dan weet je dat het rotzooi is. Verder goed op zout letten, dat is de allergoedkoopste smaakmaker die aan kant-en-klaar dingen wordt toegevoegd.
Vezels zie je meestal geen info over op de verpakking, ik vertrouw wel meer in vers (of diepvries) groenten en fruit wat dat betreft.

Ja echt heel gek bij lunges, heb het niet bij andere oefeningen haha. Als ik 8 stappen heen doe neem ik geen rust en ga ik terug. Eenmaal dumbells neergelegd zit hartslag in mijn keel haha

Volgens mij komt het doordat je alle spanning van je core e.d. afhaalt als je klaar bent (waardoor het bloed uit je hoofd trekt ivm drukverlies). Maar dat is puur eigen theorie die ik heb bedacht nadat ik bij squats een soortgelijke duizeligheid kreeg als ik pauzeerde tussen reps.

Imo zijn 2 presses, een side lateral raise en een rear delt oefening voldoende.
Is tevens ook mijn reden om ze in te delen bij borst/rug (upperbody schema) en een beetje overkill imo om apart schouders te trainen zoals sommige doen met 'de arnold routine' van 7-8 oefeningen(pak zelf maar 1 press, 1 side raise en 1 rear delt omdat voorkant veelal belast word bij iedere vorm van press).
Of je moet ze bij benen pakken bijvoorbeeld, aangezien je met 25/30 min klaar kunt zijn met schouders.

Wat betreft IIFYM; ik denk niet dat je veel verschil zult merken, aangezien je lichaam niet kan vertellen waar de voedingswaardes vandaan komen (carb is een carb, al zit er verschil in de opnamesnelheid van de carb).
Zelf heb ik op trainingsdagen bijvoorbeeld standaard 400 kcal open om in te vullen naar keuze, in dit geval IIFYM omdat ik mijn belangrijke macro's (protein, low fat, genoeg vaste carbs uit pasta/rijst) voor die dag dan al gehaald heb.
Ik zou zeggen probeer het eens, op de manier hoe jij zelf wil uiteraard! ;)

Goed de verpakkingen bekijken. Met stoofvlees uit blik is niks mis in principe, maar als het heel weinig eiwitten en veel vet bevat dan weet je dat het rotzooi is. Verder goed op zout letten, dat is de allergoedkoopste smaakmaker die aan kant-en-klaar dingen wordt toegevoegd.
Vezels zie je meestal geen info over op de verpakking, ik vertrouw wel meer in vers (of diepvries) groenten en fruit wat dat betreft.

Haha ja dat doe ik ook altijd, grootste besteding van de dag haha. Maar ik bedoel ik wil kijken of ik verschil merk als ik even de natuurlijke producten alleen neem. Voordat ik iifym deed at ik alleen vlees van de slager, groente van de groenteboer, rijst van de toko en ga zo maar door haha.

Omdat ik voorheen enkel de 'brofoods' at voelt het nu soms apart als ik weer een paar snack a jacks chocolade eet of een chocolaatje over de havermoutcreatie. Ik zorg dat ik altijd mijn vezels haal, niet teveel verzadigde vetten (niet te weinig ook) maar je merkt dat je suikers soms enorm hoog zitten.

Hoeveel gr suiker halen jullie ongeveer dagelijks uit je voeding?

Laatst bewerkt:
Weten jullie serieus hoeveel 'suiker' jullie consumeren?

Ik heb werkelijk geen idee!:o Maar ben van mening dat teveel IIFYM's toepassen niet shape bevorderend werkt.

De processen in het lichaam zijn wel wat gecompliceerder dan wij denken. Voor mijn gevoel gaat namelijk kcals uit > kcals in ook niet altijd zomaar op met cutten...of althans het werkt niet zo eenvoudig als sommige weleens voordoen..

In b4: jij vreet ook apenkoppen als ontbijt..

Weten jullie serieus hoeveel 'suiker' jullie consumeren?

Ik heb werkelijk geen idee!:o Maar ben van mening dat teveel IIFYM's toepassen niet shape bevorderend werkt.

De processen in het lichaam zijn wel wat gecompliceerder dan wij denken. Voor mijn gevoel gaat namelijk kcals uit > kcals in ook niet altijd zomaar op met cutten...of althans het werkt niet zo eenvoudig als sommige weleens voordoen..

In b4: jij vreet ook apenkoppen als ontbijt..

Ja ik noteer alles in MFP dus daarkan ik het prima zien. Snoep vind ik niet lekker haha.

Ben het met Shady eens, je lichaam 'weet' niet waar de macros vandaan komen. En als je goed eten eet, met daarnaast een paar koekjes of schaaltje ijs, dan 'verpest' dat echt de goede producten niet.
Hoe weet je trouwens dat je suiker soms 'hoog' zit? Dat kunnen wij helemaal niet waarnemen volgens mij.
Wat bedoel je trouwens met bro foods?

Ben het met Shady eens, je lichaam 'weet' niet waar de macros vandaan komen. En als je goed eten eet, met daarnaast een paar koekjes of schaaltje ijs, dan 'verpest' dat echt de goede producten niet. Hoe weet je trouwens dat je suiker soms 'hoog' zit? Dat kunnen wij helemaal niet waarnemen volgens mij. Wat bedoel je trouwens met bro foods?

Al mijn voeding houdt ik bij dus ik zie precies hoeveel gr suikers ik consumeer. Brofoods het traditionele bb kip, rijst, broccoli (of iets anders haha)

---------- Toegevoegd om 10:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:14 ----------

Ik heb mijn 1RM berekend, en is als volgt:
Squat: 100
Deadlift: 100
Ohp: 44
Bench press: 74

Op de ene site neem je bv. 75% van je 1rm en een andere site rekent weer 90% van je 1rm en daar 75% van. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Imo zijn 2 presses, een side lateral raise en een rear delt oefening voldoende.
Is tevens ook mijn reden om ze in te delen bij borst/rug (upperbody schema) en een beetje overkill imo om apart schouders te trainen zoals sommige doen met 'de arnold routine' van 7-8 oefeningen(pak zelf maar 1 press, 1 side raise en 1 rear delt omdat voorkant veelal belast word bij iedere vorm van press).
Of je moet ze bij benen pakken bijvoorbeeld, aangezien je met 25/30 min klaar kunt zijn met schouders.

Wat betreft IIFYM; ik denk niet dat je veel verschil zult merken, aangezien je lichaam niet kan vertellen waar de voedingswaardes vandaan komen (carb is een carb, al zit er verschil in de opnamesnelheid van de carb).
Zelf heb ik op trainingsdagen bijvoorbeeld standaard 400 kcal open om in te vullen naar keuze, in dit geval IIFYM omdat ik mijn belangrijke macro's (protein, low fat, genoeg vaste carbs uit pasta/rijst) voor die dag dan al gehaald heb.
Ik zou zeggen probeer het eens, op de manier hoe jij zelf wil uiteraard! ;)

Ja ik ga even een weekje aankijken, na sushi van zaterdag voel ik me iets minder strak (kan ook net een beetje vocht zijn natuurlijk).

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:44 ----------

11 gram
brofoodschema :o

Wat is je mfp naam?

Hetzelfde als mijn dbb naam geloof ik.
Maar ik heb gewoon eenmalig mijn schema daarin gezet om zo het aantal kcals te kunnen tellen. Eet elke dag vrijwel hetzelfde (prep alles op zondag voor de hele week) dus het heeft geen zin om dat elke dag in te vullen aangezien er dan toch steeds hetzelfde staat. In mijn OP in mijn log staat ook globaal wat ik eet.

Hetzelfde als mijn dbb naam geloof ik.
Maar ik heb gewoon eenmalig mijn schema daarin gezet om zo het aantal kcals te kunnen tellen. Eet elke dag vrijwel hetzelfde (prep alles op zondag voor de hele week) dus het heeft geen zin om dat elke dag in te vullen aangezien er dan toch steeds hetzelfde staat. In mijn OP in mijn log staat ook globaal wat ik eet.

Ik ga even checken!

Rug-biceps

Had besloten 1x DL, maar de dag dat ik hem niet doe gooi ik hem er bij met lichter gewicht om aan mijn techniek te werken. Log even met mijn notitiefoto (kijken of dit efficiënt is)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven