Fitness Seller

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

Hoe loopt het met je gewicht?

Put je motivatie uit de krachtgains en de energie die je hebt door meer te eten. Er zit altijd een mindere dag tussen, dat heb ik ook. Gewoon de draad weer oppakken de dag erna en gaan ervoor!
+1!

Training ziet er goed uit namelijk!:thumbs: Echt een prima repout gepakt!

Overigens ben ik zelf wel voorzichtig geworden met first set last op deadlifts..mijn onderrug liep daar iets te vol van en bij hogere gewichten vond ik persoonlijk de belasting te groot worden.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, why?
Goed wat curls, lekkere brandende armen zeker?

Ja aardig pompje! Ik heb geen idee, ene keer als ik spiegel kijk denk ik shit gaat goed en andere keer weer minder..

---------- Toegevoegd om 07:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:41 ----------

+1!

Training ziet er goed uit namelijk!:thumbs: Echt een prima repout gepakt!

Overigens ben ik zelf wel voorzichtig geworden met first set last op deadlifts..mijn onderrug liep daar iets te vol van en bij hogere gewichten vond ik persoonlijk de belasting te groot worden.

Ja ik voelde dat first set last heftiger was als bij de squat de dag ervoor. Hoevisvhet met jou marv, aangekomen van die meerdere kcals?

---------- Toegevoegd om 07:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:42 ----------

Hoe loopt het met je gewicht?

Put je motivatie uit de krachtgains en de energie die je hebt door meer te eten. Er zit altijd een mindere dag tussen, dat heb ik ook. Gewoon de draad weer oppakken de dag erna en gaan ervoor!

Ja we gaan vandaag de dag weer klaren.

Ik was dus een paar weken constant op 61.3 -> paar dagen niet gewogen -> uiteten -> niet gewogen (omdat ik dacht dalijk komt het hoog uit door vocht na etentje en word ik chaggo -> eergisteren 62.9 -> gisteren 62.7 -> vandaag 62.3

Borst week 1

-

Laatst bewerkt:
Straks schouders knallen. Gisteren na het werk gingen we met het personeel Rotterdam in, het zijn chinezen en die hebben wat andere gewoonte. Op voorhand had ik 300kcal opengelaten gisteren en 300kcal vandaag dat ik toch nog 600kcal mee kon eten maar dit is hem niet geworden. Na de dienst wat gesnoept van de overgebleven sushi en kip zoetzuur, vervolgens gingen we in Rotterdam naar een nachtrestaurant waar borden chinees eten neergezet werden (noedels, peking eend, kip zoetzuur etc.), vervolgens een colatje in een bar en daarna nog een paar chocolaatjes. De komende dagen eventjes niet op de weegschaal staan haha.

Ik heb eigenlijk advies nodig, half juli ga ik zoals gebruikelijk een 15-daagse all-in vakantie, ik wil nu nog even groeien maar wil daar wel een redelijke shape hebben. Vanaf wanneer zal ik rustig cutten? Ik dacht zelf het volgende in stappen:
1. zorgen zo snel mogelijk van cardio af
2. rustig kcals uppen
3. 1/2 mei rustig afbouwen en wat cardio invoegen
4. half juli 2 weken vakantie (genieten)
5. augustus na de vakantie (kcals even laag als voor de vakantie)
6. september -> 1/2 oktober op onderhoud
7. week Turkije
8. na turkijke kcals up

Slaat dit nergens op en moet ik het per dag/week bekijken of wat vinden jullie er van?

Leuk man, daar hebben ze vast 'echt chinees' eten, waar je als hollander niet zo snel terecht komt. Jammer van de calorieen dan.... komt wel goed uitgesmeerd over de komende week.

Over je vraag... hou ik me niet echt mee bezig, hoewel ik zelf wel een lichte cut ga doen voor de vakantie. Ik denk dat >99.9% vindt dat je shape al meer dan redelijk is. Ik zou zeggen ga niet helemaal door het dak tijdens de vakantie, maar dat is geloof ik niet de gedachte van een all-you-can-eat vakantie.... ;)

Leuk man, daar hebben ze vast 'echt chinees' eten, waar je als hollander niet zo snel terecht komt. Jammer van de calorieen dan.... komt wel goed uitgesmeerd over de komende week.

Over je vraag... hou ik me niet echt mee bezig, hoewel ik zelf wel een lichte cut ga doen voor de vakantie. Ik denk dat >99.9% vindt dat je shape al meer dan redelijk is. Ik zou zeggen ga niet helemaal door het dak tijdens de vakantie, maar dat is geloof ik niet de gedachte van een all-you-can-eat vakantie.... ;)

Ja klopt, het was ook erg goed te doen. En ik dacht 'ja als ik het mezelf weer verbied zit ik daar ook weer alleen zonder eten' en ik hou van eten dus de keuze was redelijk snel gemaakt. Maarja ik heb de keuze gemaakt dat ik tevreden ben met een 'normaal' leven. Ik ben niet bevoorrecht om mijn geld in deze sport te verdienen en daarom zal ik net als elke andere Nederlander uiteten gaan en een keer niet in staat zijn om de kcals te tellen.

Ja 99,9% wel, maar die 0,01% (ik zelf) niet en dat is misschien wel het meest belangrijke toch? Maar ik weet dat ik ooit van overgewicht naar superdroog kon dus van onderhoud met wat extra vet naar die 8/9% moet ook lukken denk ik voor de zomer. Ik heb alleen het idee dat mijn onderhoud extreem laag is..

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

Ja klopt, het was ook erg goed te doen. En ik dacht 'ja als ik het mezelf weer verbied zit ik daar ook weer alleen zonder eten' en ik hou van eten dus de keuze was redelijk snel gemaakt. Maarja ik heb de keuze gemaakt dat ik tevreden ben met een 'normaal' leven. Ik ben niet bevoorrecht om mijn geld in deze sport te verdienen en daarom zal ik net als elke andere Nederlander uiteten gaan en een keer niet in staat zijn om de kcals te tellen.

Ja 99,9% wel, maar die 0,01% (ik zelf) niet en dat is misschien wel het meest belangrijke toch? Maar ik weet dat ik ooit van overgewicht naar superdroog kon dus van onderhoud met wat extra vet naar die 8/9% moet ook lukken denk ik voor de zomer. Ik heb alleen het idee dat mijn onderhoud extreem laag is..

En over die vakantie, dat gaat niet gebeuren. Daar heb ik inmiddels wel van geleerd!

Ja ik voelde dat first set last heftiger was als bij de squat de dag ervoor. Hoevisvhet met jou marv, aangekomen van die meerdere kcals?
Zelf doe ik op deads geen first set last meer..qua fysiek gaat het nog redelijk. Af en toe een uitschieter naar 83.5kg, maar ook weleens een uitschieter naar beneden (80.3kg). Mijn taille doet daar gezellig aan mee en jojo't tussen 73en76cm. Vaak alleen vocht gains dus.

Merk wel dat mijn libido een stuk hoger is nu ik weer wat meer eet. Het enige probleem is dat ik nogal een alles of niet persoon ben, dus nu ik niet serieus cut ben ik wat makkelijker met vrije kcals of zoals vrijdag zelfs helemaal YOLO...

Maar goed zolang ik af en toe iets compenseer of wat extra cardio doe blijft mijn shape prima. Geen 7-8% maar wel prima...voor deze tijd van het jaar:rolleyes:

Ik heb eigenlijk advies nodig, half juli ga ik zoals gebruikelijk een 15-daagse all-in vakantie, ik wil nu nog even groeien maar wil daar wel een redelijke shape hebben. Vanaf wanneer zal ik rustig cutten? Ik dacht zelf het volgende in stappen:
1. zorgen zo snel mogelijk van cardio af
2. rustig kcals uppen
3. 1/2 mei rustig afbouwen en wat cardio invoegen
4. half juli 2 weken vakantie (genieten)
5. augustus na de vakantie (kcals even laag als voor de vakantie)
6. september -> 1/2 oktober op onderhoud
7. week Turkije
8. na turkijke kcals up
Ik zou als je je vetpercentage niet hoger laat oplopen dan 12% ongeveer 8a10 weken uittrekken om te cutten...

Dat zou inderdaad inhouden dat je begin a half mij rustig kunt gaan afbouwen. Het is dan natuurlijk wel zaak dat je nu je cardio enigszins beperkt tot ongeveer 2a3 keer per week max (20-30 minuutjes) en je je kcals wat gaat opschroeven. Uiteraard geen rigoreuze stappen nemen als je gaat cutten..gewoon langzaam verlagen en cardio toevoegen.

Zoals je net ook al schreef, niet te los gaan met de all you can eat en onthoudt...voor 5kg aankomen op vakantie moet je circa 35.000kcals teveel eten/drinken..dat is behoorlijk wat (maar zeker niet onhaalbaar ;))

Training zag/ziet er weer goed uit trouwens! Hoe bevalt de Wendler opzet tot nu toe?

Zelf doe ik op deads geen first set last meer..qua fysiek gaat het nog redelijk. Af en toe een uitschieter naar 83.5kg, maar ook weleens een uitschieter naar beneden (80.3kg). Mijn taille doet daar gezellig aan mee en jojo't tussen 73en76cm. Vaak alleen vocht gains dus.

Merk wel dat mijn libido een stuk hoger is nu ik weer wat meer eet. Het enige probleem is dat ik nogal een alles of niet persoon ben, dus nu ik niet serieus cut ben ik wat makkelijker met vrije kcals of zoals vrijdag zelfs helemaal YOLO...

Maar goed zolang ik af en toe iets compenseer of wat extra cardio doe blijft mijn shape prima. Geen 7-8% maar wel prima...voor deze tijd van het jaar:rolleyes:

Ik zou als je je vetpercentage niet hoger laat oplopen dan 12% ongeveer 8a10 weken uittrekken om te cutten...

Dat zou inderdaad inhouden dat je begin a half mij rustig kunt gaan afbouwen. Het is dan natuurlijk wel zaak dat je nu je cardio enigszins beperkt tot ongeveer 2a3 keer per week max (20-30 minuutjes) en je je kcals wat gaat opschroeven. Uiteraard geen rigoreuze stappen nemen als je gaat cutten..gewoon langzaam verlagen en cardio toevoegen.

Zoals je net ook al schreef, niet te los gaan met de all you can eat en onthoudt...voor 5kg aankomen op vakantie moet je circa 35.000kcals teveel eten/drinken..dat is behoorlijk wat (maar zeker niet onhaalbaar ;))

Training zag/ziet er weer goed uit trouwens! Hoe bevalt de Wendler opzet tot nu toe?

Misschien bij de dead die first set last laten zitten of misschien een enkele set. Ja ik zie in de spiegel wel wat chamgea (minder abs) maar dat kan ook weer mijn eigen vertekende beeld zijn. Ik wil in ieder geval geen enkele dag in mijn leven meer onder de 2000 kcals eten haha. Nee haha 5kg gaat het niet worden, afegelopen vakantie gemerkt dat ik toen hele dagen met eten bezig was (wanneer weer eten? Wat zal ik nu schranzen? Ik zie er toch niet meer uit dus lekker proppen). Nu ga ik het met mate doen en het eten veel losser en bewuster. Ja ik ben ook alles of niets marv, gisteren ook als je dan niet beperkt bent in eten en het staat eer dan is de verleiding groot

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Je valt met de dag af dus waar baseer je dat op?

Hmm ja, oke maar ik was binnen 10 dagen 1,6 hoger en in de spiegel zag het er ook wat minder uit. Ik zit nu op de 2300 kcals met 15min hiit (-+ 200-250kcals) naast mijn trainingen.

Schouders gisteren

-

Voeding gisteren:
-onbekend (het fitte in ieder geval niet in mijn macros).

Wat denken jullie dat het beste uitgangspunt is in de zin van kcal intake en cardio als ik begin met cutten. Ik dacht zelf dat het ideaal is als ik 2750kcal eet en 0 cardio dat ik van daaruit wel wat kan

Laatst bewerkt:
Beentjes

Zoals de p.s. al aangeeft een kut dag. Na weekend slecht eten voel ik me fucked. Voeding wel goed en geen compensatie cardio

Laatst bewerkt:
Keuzes

Ik heb nu een goed schema, kracht gaat vooruit en heb een leuke manier gevonden om mijn cardio in te vullen maar ik zit nog met een aantal onduidelijkheden. Als ik in de zomer weer wat bf wil laten smelten moet ik natuurlijk ook een periode in de bulk mijn cardio op 0 zetten naar mijn mening. Ik ben nu op het punt dat ik na elke training 15 min HIIT doe. Ik zat er aan te denken nu per week dit een dag minder te doen zo zit ik begin april op 0 cardio.

Daarnaast moet ik ook mijn kcals uppen natuurlijk maar ik wil ook gewoon leven dus uiteten etc. en dan ga je al snel over je macros heen. Ik ben iemand die van zekerheid en planning houdt dus hebben jullie tips hoe ik het zo goed mogelijk kan aanpakken?

Daarnaast moet ik ook mijn kcals uppen natuurlijk maar ik wil ook gewoon leven dus uiteten etc. en dan ga je al snel over je macros heen. Ik ben iemand die van zekerheid en planning houdt dus hebben jullie tips hoe ik het zo goed mogelijk kan aanpakken?
Cardio inderdaad gaan afbouwen naar max 1 keer per week en qua voeding vind ik het persoonlijk fijn om meals te preppen en een week planning te maken. Etentjes en dergelijke weet je meestal op voorhand.

Vind je alsnog dat het teveel uit de hand gelopen is kun je altijd de dag erna wat cardio doen of wel een beetje compenseren. Dat laatste zullen er een hoop hier afkeuren, maar dat is wel de manier om enigzins in shape te blijven.. en geen exponentiele bf toename te krijgen.. ;)

Cardio inderdaad gaan afbouwen naar max 1 keer per week en qua voeding vind ik het persoonlijk fijn om meals te preppen en een week planning te maken. Etentjes en dergelijke weet je meestal op voorhand.

Vind je alsnog dat het teveel uit de hand gelopen is kun je altijd de dag erna wat cardio doen of wel een beetje compenseren. Dat laatste zullen er een hoop hier afkeuren, maar dat is wel de manier om enigzins in shape te blijven.. en geen exponentiele bf toename te krijgen.. ;)

Ja maar na dit weekend ziet mn shape er echt niet uit. Best gek als je maar twee daagjes een beetje veel eet.

Als ik in de zomer weer wat bf wil laten smelten moet ik natuurlijk ook een periode in de bulk mijn cardio op 0 zetten naar mijn mening.
Why?

Uit eten en over je macros heen gaan in de bulk is toch geen enkel probleem? Pas als je dat vele weken elke dag doet maakt het verschil.

Ja maar na dit weekend ziet mn shape er echt niet uit. Best gek als je maar twee daagjes een beetje veel eet.
Dat is niet iets dat je met wel of geen cardio of kcal balans gaat oplossen.

Why?

Uit eten en over je macros heen gaan in de bulk is toch geen enkel probleem? Pas als je dat vele weken elke dag doet maakt het verschil.

Dat is niet iets dat je met wel of geen cardio of kcal balans gaat oplossen.

Als ik nu constant cardio er in houdt en ik wil straks cutten moet ik die cardio toch weer verhogen om het gewenste resultaat te krijgen?

Waarmee zou ik dat wel op kunnen lossen dan? Een week geleden was ik tevreden met mijn fysiek, nu als ik bijvoorbeeld mijn abs aanspan zie ik nog net de onderste met een laagje vet er bij en zonder aanspannen is het helemaal niet om aan te zien, gok 12/13%

Cardio gehalte is puur afhankelijk van de calorieën die je binnenkrijgt.
Als je die inname veranderd interesseert de hoeveelheid cardio geen moer.

Vergeet niet dat een weekend slecht eten ook voor vocht vasthouden kan zorgen, zou me niet te druk maken.

Rug

-

Laatst bewerkt:
Gewicht blijft toenemen op hetzelfde aantal kcals en cardio: 63.8

Terug
Naar boven