XXL Nutrition

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

Sterke presses hoor gozer!! Ben zeer benieuwd naar de resultaten van de endo..

• Topic Starter Topic Starter
Sterke presses hoor gozer!! Ben zeer benieuwd naar de resultaten van de endo..

Thanks Marv, ik ook!

Ben bang dat hij/zij onzin gaat uitkramen haha

---------- Toegevoegd om 09:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:26 ----------

Daarnaast ook erg benieuwd naar de resultaten, vooral testosteron en cortisol

P.S. Vanochtend 1 RM op OHP verbeterd: 50kg (^^)

Goedemorgen!

Niet zo veel respons meer, komt denk ik omdat er geen uitgebreide logs meer staan. Vandaag een spannende dag, benieuwd naar de resultaten uit de test en de 'wijze' woorden van meneer/mevrouw de endocrinoloog.

Na mijn pr's op chest press en ohp probeerder ik gisteren ook een nieuwe op de squat maar helaas ging dit niet van harte. 100kg ging 4 keer (paar weken geleden nog maar 1x) maar de 110 was teveel van het goede, laten we hopen dat het door vermoeidheid van voorgaande sets kwam en het volgende week wel lukt.

Succes bij de arts vandaag!
En wat pr's betreft, het kan niet iedere keer feest zijn. Squats 4x 100kg is wel een VPR dan toch?

Goedemorgen! Niet zo veel respons meer, komt denk ik omdat er geen uitgebreide logs meer staan. Vandaag een spannende dag, benieuwd naar de resultaten uit de test en de 'wijze' woorden van meneer/mevrouw de endocrinoloog. Na mijn pr's op chest press en ohp probeerder ik gisteren ook een nieuwe op de squat maar helaas ging dit niet van harte. 100kg ging 4 keer (paar weken geleden nog maar 1x) maar de 110 was teveel van het goede, laten we hopen dat het door vermoeidheid van voorgaande sets kwam en het volgende week wel lukt.

Ik lees elke dag sowieso al mijn geaboneerde topics een keer door hoor! :) Alleen soms kan ik niks nuttigs vinden om te zeggen, of ik vergeet het gewoon. Maar er lezen nog genoeg mensen mee :thumbs:

En rustig aan met die kracht hè, ga er maar vanuit dat je in het begin wat grote sprongen maakt maar in the end moet je ook daar de tijd voor nemen :D

Succes bij de arts vandaag! En wat pr's betreft, het kan niet iedere keer feest zijn. Squats 4x 100kg is wel een VPR dan toch?

Dankjewel! Ja dat is een mooie VPR toch

---------- Toegevoegd om 08:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:04 ----------

Ik lees elke dag sowieso al mijn geaboneerde topics een keer door hoor! :) Alleen soms kan ik niks nuttigs vinden om te zeggen, of ik vergeet het gewoon. Maar er lezen nog genoeg mensen mee :thumbs: En rustig aan met die kracht hè, ga er maar vanuit dat je in het begin wat grote sprongen maakt maar in the end moet je ook daar de tijd voor nemen :D

Thanks! Ik voel me de laatste tijd ook wel lekker, vetgains minimaal houden en merk over heel mn lichaam wel positieve veranderingen.

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:05 ----------

Vandaag ben ik naar de endocrinoloog geweest, ze begon eindelijk niet over het gebruik van anabolen en vroeg alleen of ik supplementen gebruikte waar ze verder niet op in ging.

De eerste keer was de testosteron rond de 5 (onder de normen), de tweede keer rond de 6 (minimaal binnen de norm) en vandaag was die 8 (redelijk minimaal binnen de norm). Echter zit er een stijgende lijn in wat mij toch wel tevreden maakt.

Alle andere waarden waarop getest was waren goed, wat fijn was om te horen. Er was enkel een waarde die nog wat laag uitviel met een gehalte van 2 waar de norm tussen de 2-12 moet liggen. Dit had te maken met het bindende eiwitgehalte o.i.d. Over drie maanden mag ik mezelf daar weer op laten testen.

Ik had gevraagd hoe het zat met medicatie om testosteron nog hoger te laten worden. Dit kon wel, maar dit heeft nadelige effecten op de vruchtbaarheid. Dan ga ik liever voor de langzame aanpak. Ze zei als je het wilt doen kan je wel je zaad van voor de medicatie laten invriezen. Maar hier wil ik niet aan gaan.

Ze keek ook naar mijn borsten om te kijken of lage testosteron zover was dat ik borstvorming kreeg. Volgens haar heb ik wel borstvorming maar dan in de vorm van spiermassa haha.

Ik zal de testresultaten morgen even inscannen en plaatsen.

Voor nu ga ik gewoon door met het rustig verhogen en minimaliseren van de fatgains, trots gaat deze zomer even opzij om mijn onderhoud rustig te verhogen en voor volgend jaar zomer zou ik weer zo droog willen. Echter wil ik het dan op dezelfde manier zoals ik nu omhoog ga, namelijk kcals heel rustig verlagen voor zo veel mogelijk spierbehoud en zo min mogelijk cardio (can't wait to get shredded with low cardio and like 2500kcal haha).

Vind dit toch wel hoopvol nieuws, en als je die stijgende lijn kan vasthouden zou super zijn.
Ik denk nog steeds dat je jezelf te kort doet met die weerstand in je kop om ook maar een spoortje vet aan te zetten, maar als je er zo ook komt dan is dat toch niet slecht.

Niet over voeding en vetpercentage gehad met die endo? Zou je niet verwachten dat je testosteron weer instort een volgende keer dat je zo droog gaat?

Dat bindende eiwit zal SHBG zijn

Vind dit toch wel hoopvol nieuws, en als je die stijgende lijn kan vasthouden zou super zijn.
Ik denk nog steeds dat je jezelf te kort doet met die weerstand in je kop om ook maar een spoortje vet aan te zetten, maar als je er zo ook komt dan is dat toch niet slecht.

Hou niet van dirty bulks, maar vind dat ik mentaal ook al verder ben opzich

---------- Toegevoegd om 06:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:04 ----------

Niet over voeding en vetpercentage gehad met die endo? Zou je niet verwachten dat je testosteron weer instort een volgende keer dat je zo droog gaat?

Dat bindende eiwit zal SHBG zijn

Jawel, en zij denkt dat de lage testosteron daar aan te wijten en en dat hij nu daarom weer rustig omhoog gaat. Ja klopt, SHBG was de term, ik weet niet in hoeverre dit schadelijk kan zijn of een oorzaak hebben. Ze heeft het me verteld maar er kwamen veel moeilijk termen bij kijken.

Toch weer goed nieuws gozer!:thumbs: Keep it up! Gewoon lekker blijven reverse dieten en je vetpercentage niet hoger op laten lopen dan 12%. Zit je nog lekker in je vel en heb je nog een prima percentage om alle niveaus weer een beetje op orde te krijgen:thumbs:

Hou niet van dirty bulks, maar vind dat ik mentaal ook al verder ben opzich ---------- Toegevoegd om 06:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:04 ---------- Jawel, en zij denkt dat de lage testosteron daar aan te wijten en en dat hij nu daarom weer rustig omhoog gaat. Ja klopt, SHBG was de term, ik weet niet in hoeverre dit schadelijk kan zijn of een oorzaak hebben. Ze heeft het me verteld maar er kwamen veel moeilijk termen bij kijken.
Van wat ik weet bind SHBG met de sexhormonen testosteron en oestradiol om ze inactief te transporteren. In dit geval wil je daar dus geen hoge waarde van hebben waardoor het beeld nu zegt dat je de herstellende weg op gaat. Ook niet gek denk ik dat het nog aan de lage kant is als je test dat ook is.

Heeft ze nog iets gezegd van hoe je ripped kan zijn met toch een gezonde test productie? :P

Toch weer goed nieuws gozer!:thumbs: Keep it up! Gewoon lekker blijven reverse dieten en je vetpercentage niet hoger op laten lopen dan 12%. Zit je nog lekker in je vel en heb je nog een prima percentage om alle niveaus weer een beetje op orde te krijgen:thumbs:

Ja klopt, ga mn best doen!

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

Van wat ik weet bind SHBG met de sexhormonen testosteron en oestradiol om ze inactief te transporteren. In dit geval wil je daar dus geen hoge waarde van hebben waardoor het beeld nu zegt dat je de herstellende weg op gaat. Ook niet gek denk ik dat het nog aan de lage kant is als je test dat ook is.

Heeft ze nog iets gezegd van hoe je ripped kan zijn met toch een gezonde test productie? :P

Ja SHBG was het inderdaad, nee daar heeft ze niks over gezegd haha. Denk dat de enige optie voor laag bf% en ripped zijn heel lang uittrekken voor je cut en misschien wel een paar maanden elke week of zelfs twee weken maar met 50kcals te verlagen

Real men wear thights?

Laatst bewerkt:
Ja SHBG was het inderdaad, nee daar heeft ze niks over gezegd haha. Denk dat de enige optie voor laag bf% en ripped zijn heel lang uittrekken voor je cut en misschien wel een paar maanden elke week of zelfs twee weken maar met 50kcals te verlagen
Ik denk vooral boven een bepaald % blijven, zou je tevreden kunnen zijn met zeg 10%? 8? Of denk jij met laag bf% aan minder?

Ik denk vooral boven een bepaald % blijven, zou je tevreden kunnen zijn met zeg 10%? 8? Of denk jij met laag bf% aan minder?

Ja ik zou wel tevreden zijn als ik de zomer op 10% door kom. En dan uiteindelijk ooit misschien rustig naar de 7/8

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:30 ----------

Maar wel een hele lange periode ervoor uittrekken. Iemand die er veel verstand van heeft begeleid me op de manier hoe Layne Norton het adviseert. Ik hoop zo de komende jaren gewoon per bulk/cut periode mijn onderhoud te verhogen.

Bijvoorbeeld voor een persoon:
Bulken tot 3000, cut tot 2000
Bulken tot 3100, cut tot 2100
Bulken tot 3200, cut tot 2200

Op deze manier denk ik dat nattys het beste resultaat kunnen behalen en zo min mogelijk spierverlies en in de bulk fat gains krijgen. Tell me if i'm wrong

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:33 ----------

Maar wel een hele lange periode ervoor uittrekken. Iemand die er veel verstand van heeft begeleid me op de manier hoe Layne Norton het adviseert. Ik hoop zo de komende jaren gewoon per bulk/cut periode mijn onderhoud te verhogen.

Bijvoorbeeld voor een persoon:
Bulken tot 3000, cut tot 2000
Bulken tot 3100, cut tot 2100
Bulken tot 3200, cut tot 2200

Op deze manier denk ik dat nattys het beste resultaat kunnen behalen en zo min mogelijk spierverlies en in de bulk fat gains krijgen. Tell me if i'm wrong

Dat snap ik dus niet... waarom lange periodes?

Van 10 naar 8 % hoeft zelfs met maar -500 niet meer dan 2-3 weken te duren. Niet veel meer dan een week met -1500. Ok sneller zou ik niet doen, spiermassa blijft dan ongeacht welk tekort wel evenveel behouden als je maar genoeg proteine eet krachttraint en niet te laag in vet%/testosteron gaat.

Dat laatste heb ik ook veel fout gedaan, maar lijkt me een kwestie van goed meten tijdens je cut om echt bij 8% te stoppen en meteen weer lekker op onderhoud te gaan voor de rest van het jaar. Af en toe een dag te veel eten komt wel goed met af en toe een dag wat leuks doen/sporten/de deur uit, en dan kun je met eens in de paar maanden een week of wat cutten zorgeloos year round gezond 8-10% blijven?

Langer cutten of terugwerken naar onderhoud is alleen maar langer honger en obsessief bezig zijn, zo zie ik het.

Dat snap ik dus niet... waarom lange periodes?

Van 10 naar 8 % hoeft zelfs met maar -500 niet meer dan 2-3 weken te duren. Niet veel meer dan een week met -1500. Ok sneller zou ik niet doen, spiermassa blijft dan ongeacht welk tekort wel evenveel behouden als je maar genoeg proteine eet krachttraint en niet te laag in vet%/testosteron gaat.

Dat laatste heb ik ook veel fout gedaan, maar lijkt me een kwestie van goed meten tijdens je cut om echt bij 8% te stoppen en meteen weer lekker op onderhoud te gaan voor de rest van het jaar. Af en toe een dag te veel eten komt wel goed met af en toe een dag wat leuks doen/sporten/de deur uit, en dan kun je met eens in de paar maanden een week of wat cutten zorgeloos year round gezond 8-10% blijven?

Langer cutten of terugwerken naar onderhoud is alleen maar langer honger en obsessief bezig zijn, zo zie ik het.

Ik begrijp wat je zegt chris! Maar ik adviseer je om de video logs van Layne Norton (hele grote naam in de bb-wereld).

Oke stel jij bent nu 12% wordt geadviseerd gerustig per 5 dagen/week/2weken te verlagen, zo merkt je lichaam nauwelijks verschil, minimale spierverlies + als jij elke keer maar een kleine hoeveelheid verlaagt zul je hier rustig aan gewend raken en is het makkelijker vol te houden met minder macros dan wanneer je direct 500 omlaag gaat. Tijdens het bulken dezelfde manier. Ook zul je je onderhoud door deze methode verhogen.

Ik begrijp wat je zegt chris! Maar ik adviseer je om de video logs van Layne Norton (hele grote naam in de bb-wereld). Oke stel jij bent nu 12% wordt geadviseerd gerustig per 5 dagen/week/2weken te verlagen, zo merkt je lichaam nauwelijks verschil, minimale spierverlies + als jij elke keer maar een kleine hoeveelheid verlaagt zul je hier rustig aan gewend raken en is het makkelijker vol te houden met minder macros dan wanneer je direct 500 omlaag gaat. Tijdens het bulken dezelfde manier. Ook zul je je onderhoud door deze methode verhogen.
Hehe ik weet wie Layne is, heb ook z'n laatste werk gelezen. Lees ook eens de studies in zijn werk die niet helemaal aantonen waar hij naar hint (hij geeft zelf ook toe dat er niet echt data van is) en kijk naar analyses van andere grote namen zoals Lyle McDonald en Alan Aragon. Probeer goed te begrijpen welke verandering in metabolisme de wetenschap verklaard en waar hij ruimte zoekt voor z'n eigen idee of dingen extremer doet lijken dan ze in werkelijkheid zijn.

Minimale spierverlies is namelijk sowieso al het geval met genoeg proteine en training en een gangbaar kcal tekort, en ja je onderhoud verhoog je wat vanuit een tekort door weer meer te eten maar ook dat is zo ongeacht het protocol. Als je insuline of thyroid problemen hebt is het anders, daar zijn die protocols eigenlijk voor geloof ik.

Er een beetje rekening mee houden om rustig te wennen aan minder carbs en preciezer of prettiger met je huidige energiebalans kunnen werken snap ik, maar rek de honger en het rekenen niet onnodig lang uit en anders kun je ook gewoon lekker blijven eten met een korte periode wat meer cardio erbij.

Laatst bewerkt:
Hehe ik weet wie Layne is, heb ook z'n laatste werk gelezen. Lees ook eens de studies in zijn werk die niet helemaal aantonen waar hij naar hint (hij geeft zelf ook toe dat er niet echt data van is) en kijk naar analyses van andere grote namen zoals Lyle McDonald en Alan Aragon. Probeer goed te begrijpen welke verandering in metabolisme de wetenschap verklaard en waar hij ruimte zoekt voor z'n eigen idee of dingen extremer doet lijken dan ze in werkelijkheid zijn.

Minimale spierverlies is namelijk sowieso al het geval met genoeg proteine en training en een gangbaar kcal tekort, en ja je onderhoud verhoog je wat vanuit een tekort door weer meer te eten maar ook dat is zo ongeacht het protocol. Als je insuline of thyroid problemen hebt is het anders, daar zijn die protocols eigenlijk voor geloof ik.

Er een beetje rekening mee houden om rustig te wennen aan minder carbs en preciezer of prettiger met je huidige energiebalans kunnen werken snap ik, maar rek de honger en het rekenen niet onnodig lang uit en anders kun je ook gewoon lekker blijven eten met een korte periode wat meer cardio erbij.
Oh oke! Ik begrijp je, en qua spierverlies hebben beide methoden dezelfde resultaten?

Terug
Naar boven