AndroidHealthClinic

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

Ik snap dat je vocht issues hebt, er kan wat met je schildklier zijn dat weet ik niet, maar uit wat je verteld hebt blijkt nog niet waarom je geen onderhoud kcal zou kunnen berekenen.

En dat zeg je wel steeds, dat je metabolisme stuk is, dat je daardoor niet zomaar je onderhoud kcal +200 kunt berekenen.

• Topic Starter Topic Starter
Squat 1 (opwarmronde):
15 x 30kg
15 x 30kg
15 x 40kg
15 x 50kg

Squat 2 (the real deal for me):
8 x 60kg
8 x 70kg
8 x 80kg
8 x 90kg (pr voor mij, volgende week naar de 100)

Lunges (10 stappen heen, 10 stappen terug):
10/12/14/16

Leg press:
14 x 50kg
12 x 100kg
10 x 150kg
8 x 150kg

Leg press machine:
14 x 100kg
12 x 118kg
10 x 136kg
8 x 181kg (machine uitgespeeld)

Calf press:
30 x 100kg
20 x 118kg
10 x 136kg

Leg extension (licht, verzuurd):
14 x 32kg
12 x 41kg
10 x 50kg
8 x 64kg
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rear delt:
14 x 32kg
12 x 41kg
10 x 50kg
8 x 50kg

Shoulder press machine:
14 x 32kg
12 x 41kg
10 x 50kg
8 x 68kg

Dit was echt de beste beentraining ooit van mij, ben er best trots op! vandaag iifym-style 3.000kcal (moeder jarig en je kan onze verjaardagen vergelijken met die van antiliaanse/surinaamse etc. qua hoeveelheden eten. Toch skip ik de taart en maak ik voor mezelf een lekker dessert en gewoon lekker rijst/kip/pindasaus).

Enjoy you weekends lifters!

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:12 ----------

Ik snap dat je vocht issues hebt, er kan wat met je schildklier zijn dat weet ik niet, maar uit wat je verteld hebt blijkt nog niet waarom je geen onderhoud kcal zou kunnen berekenen.

En dat zeg je wel steeds, dat je metabolisme stuk is, dat je daardoor niet zomaar je onderhoud kcal +200 kunt berekenen.

Tuurlijk kan ik mijn onderhoud nu berekenen. Maar als mijn bmr op 1600 staat (volgens formules als harris-benedict etc.) maar jij hebt er veel verstand van en veel mensen die anorexia hebben gehad (zat ik doordeweeks gewoon tegenaan) merken ook als zij herstellen dat hun onderhoud anders is dan de wetenschappelijke formules.

Mij is door meerdere personen uitgelegd dat ik beter kan reversen, omdat de kans bestaat dat als ik in eens op onderhoud ga eten of daarboven ik onnodig vet kan gainen. Dat is wat ik zeg. Ben je wel dankbaar dat je het steeds leest en mij adviezen geeft. Maar moet ik dan een week 2800kcal eten, stel dat loopt fout dan is dat toch zonde van je fysiek?

Lekkere training hoor, mooie PR!

Je hebt wel flinke opwarmronde, met 2 setjes zijn je spieren er wel klaar voor. Maar als je het zelf fijn vindt kun je natuurlijk meer doen.

En wat is het verschil tussen de Leg Press en LP Machine (op het woord machine na)? Ik zou zeggen, gooi 1 van die twee of de extension eruit en een hamstring-oefening erin, aangezien je die enkel met lunges en squats secundair meeneemt. Met Leg Curls, good mornings of romanian/stiffed leg deadlifts kun je die mooi isoleren.(deadlift neem je ook onderrug mee).

Tuurlijk kan ik mijn onderhoud nu berekenen. Maar als mijn bmr op 1600 staat (volgens formules als harris-benedict etc.) maar jij hebt er veel verstand van en veel mensen die anorexia hebben gehad (zat ik doordeweeks gewoon tegenaan) merken ook als zij herstellen dat hun onderhoud anders is dan de wetenschappelijke formules.
Ah ik begrijp het, ik ben ook totaal geen fan van formules.

Als ik spreek van onderhoud bedoel ik echt het onderhoudsniveau van je lichaam op dit moment, niet een berekend theoretisch getal.

Daarin kan inderdaad wel een afwijking van de formules zijn, maar dan hebben we het zoals ik al zei over 100-200 kcal. Zo'n foutmarge heb je ook bij het meten van je voeding, schatten van activiteit, etc.

Die onnauwkeurigheid kan oplopen, zeker als je een verkeerd beeld van je voeding en verbruik en jezelf hebt wat normaal al zo is maar met een eetstoornis natuurlijk extreem zo. Ik ken de ervaringen, en weet hoe erg het gevoel je kan beinvloeden. Als je dan echt ingaat op het verhaal en de metingen blijkt er dan ook iets niet te kloppen zoals geen echt gemeten vettoename of onbewust extra snoepen - je kan niet zeggen veel vet aan te komen van bijvoorbeeld 1900 kcal als je onbeheerste binges hebt.

Daarom moet je geen conclusies op die ervaringen baseren. Of je moet het zien als een gevoelsmatige spaarstand dat je psychologisch beinvloed om fouten te maken en uit verhogering te komen, zo zie ik het. Maar niet dat je daadwerkelijke bmr zo erg veranderd dat je ondanks objectieve kcal metingen plots veel vet aankomt of niet verder kunt afvallen.

Mij is door meerdere personen uitgelegd dat ik beter kan reversen, omdat de kans bestaat dat als ik in eens op onderhoud ga eten of daarboven ik onnodig vet kan gainen. Dat is wat ik zeg. Ben je wel dankbaar dat je het steeds leest en mij adviezen geeft. Maar moet ik dan een week 2800kcal eten, stel dat loopt fout dan is dat toch zonde van je fysiek?
Als je oppeens op je echte onderhoud gaat eten gebeurd dat niet, als je een theoretisch onderhoud gebruikt met een wazige geschatte activiteitsfactor is er veel ruimte voor fouten ja. Helemaal mee eens.

Daarom stel ik altijd bij op basis van wat je gewicht doet, en bereken activiteit per sessie. Met de trend van je gewicht en gemeten kcal balans van een paar weken kun je alle foutmarges corrigeren en heel precies je werkelijke behoeftes benaderen.

Als ik spreek van onderhoud bedoel ik echt het onderhoudsniveau van je lichaam op dit moment, niet een berekend theoretisch getal.

Daarin kan inderdaad wel een afwijking van de formules zijn, maar dan hebben we het zoals ik al zei over 100-200 kcal. Zo'n foutmarge heb je ook bij het meten van je voeding, schatten van activiteit, etc.

Die onnauwkeurigheid kan oplopen, zeker als je een verkeerd beeld van je voeding en verbruik en jezelf hebt wat normaal al zo is maar met een eetstoornis natuurlijk extreem zo. Ik ken de ervaringen, en weet hoe erg het gevoel je kan beinvloeden. Als je dan echt ingaat op het verhaal en de metingen blijkt er dan ook iets niet te kloppen zoals geen echt gemeten vettoename of onbewust extra snoepen - je kan niet zeggen veel vet aan te komen van bijvoorbeeld 1900 kcal als je onbeheerste binges hebt.

Daarom moet je geen conclusies op die ervaringen baseren. Of je moet het zien als een gevoelsmatige spaarstand dat je psychologisch beinvloed om fouten te maken en uit verhogering te komen, zo zie ik het. Maar niet dat je daadwerkelijke bmr zo erg veranderd dat je ondanks objectieve kcal metingen plots veel vet aankomt of niet verder kunt afvallen.

Als je oppeens op je echte onderhoud gaat eten gebeurd dat niet, als je een theoretisch onderhoud gebruikt met een wazige geschatte activiteitsfactor is er veel ruimte voor fouten ja. Helemaal mee eens.

Daarom stel ik altijd bij op basis van wat je gewicht doet, en bereken activiteit per sessie. Met de trend van je gewicht en gemeten kcal balans van een paar weken kun je alle foutmarges corrigeren en heel precies je werkelijke behoeftes benaderen.

:thumbs: Dat laatste idd! De trend een aantal weken bijhouden.

Heel erg bedankt! Ja dat ben ik nu aan het doen, elke week wegen enzo mijn kcals verhogen en cardio verlagen. Thanks voor de informatie, gelukkig ben ik al drie welen bingefree en neem ik straks een lekker ijsje die binnen de macros valt! (Als ik dit mezelf verbiedt dan heb ik later de drang om te bingen)

Heel erg bedankt! Ja dat ben ik nu aan het doen, elke week wegen enzo mijn kcals verhogen en cardio verlagen. Thanks voor de informatie, gelukkig ben ik al drie welen bingefree en neem ik straks een lekker ijsje die binnen de macros valt! (Als ik dit mezelf verbiedt dan heb ik later de drang om te bingen)

Heel goed om te horen man! Trainingen gaan ook behoorlijk hard zo te zien :D

Is goed hoor, wou het gewoon even toelichten :)

Een ijsje in november :eek:

Je ijsje in een asbak, en daarna is de kat ook nog ziek geworden er overheen ;)

Maar serieus, als het met de weekend binges minder wordt, dat is het door de weeks blijkbaar evenwichtiger aan het worden. Netjes.

Je ijsje in een asbak, en daarna is de kat ook nog ziek geworden er overheen ;)

Maar serieus, als het met de weekend binges minder wordt, dat is het door de weeks blijkbaar evenwichtiger aan het worden. Netjes.

Is geen asbak, in dit huis wordt niet gerookt (is een deel van een modern tapasservies btw), dat van die kat is walden farms caramel sauce, crunchy en pindakaas. Een hap van dit dessert en je bent verkocht. Ja omdat ik door de weeks nu grotere maaltijden neem en niet de hele dag meer aan eten zit en ik van de 6 'kleine' maaltijden maar drie grote maaltijden ben gegaan. Is ook bewezen dat om de twee uur eten helemaal geen invloed heeft op metabolisme, wat wel overal beweerd wordt en waar ik voorheen ook aan toegaf.

---------- Toegevoegd 24 November 2014 om 05:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst 23 November 2014 om 20:51 ----------

Lekkere training hoor, mooie PR!

Je hebt wel flinke opwarmronde, met 2 setjes zijn je spieren er wel klaar voor. Maar als je het zelf fijn vindt kun je natuurlijk meer doen.

En wat is het verschil tussen de Leg Press en LP Machine (op het woord machine na)? Ik zou zeggen, gooi 1 van die twee of de extension eruit en een hamstring-oefening erin, aangezien je die enkel met lunges en squats secundair meeneemt. Met Leg Curls, good mornings of romanian/stiffed leg deadlifts kun je die mooi isoleren.(deadlift neem je ook onderrug mee).

Bedankt, was er zelf ook erg tevreden mee. Met die leg press heb je zeker gelijk! Deadlifts doe ik altijd op mijn rugdagje.

Back and Biceps

Pull up 4 x 8 (warming-up)

Lat pull down back:
8 x 32kg
12 x 36kg
10 x 45kg
8 x 50kg
4 x 59kg

Lat pull down front:
15 x 22,5kg
12 x 32kg
10 x 41kg
8 x 50kg

Seated row:
16 x 32kg
14 x 41kg
12 x 50kg
8 x 59kg (moeizaam)

Back extension:
15 x 41kg
12 x 50kg
10 x 59kg
10 x 68kg
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seated bicep curl (excl. stang):
8 x 10kg (2x)
8 x 15kg
8 x 17,5kg

Standing bicep curl (excl. stang):
8 x 10kg (2x)
8 x 15kg
8 x 17,5kg

Hammer curl:
8 x 8/10/12/14kg

Cable curl:
14 x 32kg
10 x 41kg
8 x 50kg
4 x 59kg (moeizaam)

Lekkere training, voel me goed. Net een dikke bak rijst met kip geklapt (and of course groente en pindakaas).

Waar zijn de deadlifts? :D
Lekkere row!

For them gainz

100 gram rijst (ongekookt)
200 gram champignon
100 gram ui
100 gram tomaat
150 gram komkommer
200 gram kipfilet
50 gram pindakaas

Laatst bewerkt:
Haha thanks! Ik had van de laatste sessie nog wat last, maar we skippen hem niet en ik pak hem woensdag bij benen of is dat niet verstandig?
Kan prima, je hebt nauwelijks onderrug getrained dus van overbelasting zal geen sprake zijn. Ik zou misschien even opwarmen met wat low-weight leg curls ofzo, dan heb je je hamstrings ook meteen voldoende (low weight omdat je je hamstrings niet compleet wilt uitputten, die heb je ook nodig bij normale deadlifts!). Of eerst deadliften en dan nog even afblussen met wat failure-leg curls ;)

En eten ziet er goed uit! Laat de gains maar komen.

Kan prima, je hebt nauwelijks onderrug getrained dus van overbelasting zal geen sprake zijn. Ik zou misschien even opwarmen met wat low-weight leg curls ofzo, dan heb je je hamstrings ook meteen voldoende (low weight omdat je je hamstrings niet compleet wilt uitputten, die heb je ook nodig bij normale deadlifts!). Of eerst deadliften en dan nog even afblussen met wat failure-leg curls ;)

En eten ziet er goed uit! Laat de gains maar komen.

Oke dan doe ik woensdag deadlifts, en mijn squat kan ik dan gewoon laten staan toch? Ja onderrug had ik alleen back extension, welke oefeningen hen je daar nog meer voor?

Dat van die asbak en kat was een grapje hoor! De chunky caramel saus ziet er eigenlijk wel heel goed uit.
Lekkere train, maar nog steeds een hoop curls.
Heb je wel eens stronglifts 5x5 of een dergelijk programma overwogen waarbij je heel weinig maar samengestelde oefeningen en reps doet maar wel (op den duur) heel zwaar traint? Bevalt mij prima.

Dat van die asbak en kat was een grapje hoor! De chunky caramel saus ziet er eigenlijk wel heel goed uit.
Lekkere train, maar nog steeds een hoop curls.
Heb je wel eens stronglifts 5x5 of een dergelijk programma overwogen waarbij je heel weinig maar samengestelde oefeningen en reps doet maar wel (op den duur) heel zwaar traint? Bevalt mij prima.

Haha ik kan het waarderen, ik ga me eens inlezen over 5x5 kan jij het kort uitleggen?

Ik kan het best verwijzen naar http://stronglifts.com/5x5/ .
Het idee is dat je geen isolatie oefeningen voor losse spiergroepen doet, maar alleen samengestelde waarbij je heel veel spieren in samenhang met elkaar traint. Geen machines maar vrije gewichten. Je 'verspilt' geen energie met aerobe activiteit, of verzuring, of 'pomp', maar gaat puur voor kracht opbouw.
Je begint met een relatief laag gewicht zodat je de uitvoering echt perfect kan doen, en dan gooi je er iedere week een beetje op, tot je je grenzen echt aan het verleggen bent. Als je tegen de grens loopt kan je retry of deload toepassen.
Het zou je programma vooral geschikt voor beginners zijn. Maar wees daarmee maar bescheiden hoor, een hoop mensen die zeggen dat ze intermediair tot gevorderd lifter zijn, zijn in feite ruk kwa techniek. Er zijn zat logs hier bij DBB van mensen die 'stronglift' of '5x5' of zo in de titel hebben. Kijk eens rond.

Terug
Naar boven