Bureauwlamp
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 66
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 13%
Oke dan doe ik woensdag deadlifts, en mijn squat kan ik dan gewoon laten staan toch? Ja onderrug had ik alleen back extension, welke oefeningen hen je daar nog meer voor?
Ja, squat laten staan. Je deadlift zal wel moeilijker gaan dus ga maar uit van wat minder gewicht.
En je hoeft hem niet persé direct na je squat te doen, maar gooi hem ook niet als laatste erin. Het is een zware (compound) oefening dus je kunt hem beter wel redelijk vroeg doen. Wellicht Squat > Lunges > Deadlift, of wel meteen na Squat (maar warm dan wel even goed op).
Onderrug heb je niet heeeel veel oefeningen, het zijn heel veel variaties op deadlift en back extension. Good mornings, hyperextension (volgens mij zo goed als back extension), stiff legged deadlift, romanian deadlift, je kunt zelfs 'deadliften' met de cable row machine als je wilt. De enige variatie hierin is dat de focus switched tussen onderrug en hamstrings, maar die worden sowieso allebei altijd erbij betrokken.
http://www.bodybuilding.com/exercises/finder/lookup/filter/muscle/id/5/muscle/lower-back
Genoeg te vinden! Even de rating op hoog-laag zetten en je vind de 'beste'.