Fitness Seller

Bankdrukken: Kogellagers???

Jizza

Bajes Beest
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
14
Lengte
1m81
Massa
88kg
Vetpercentage
20%
Dit weekend was ik in Groningen bij mijn vader op bezoek en we besloten samen te gaan trainen. Bij Fitness First. Was er zelf nog nooit geweest, maar tegen viel het niet.
ECHTER... bij het bankdrukken schrok ik me kapot. Pas toen er 80 kilo op zat merkte ik het, mijn polsen draaiden naar voren, de schijven tolden rond!
Het leek wel een kermisattractie!

Mijn vader moest mij te hulp schieten, anders was de stang op m'n borst beland, en niet zo zachtzinnig ook.
Er zaten dus kogellagers aan de uiteinden van de stang, op de plek waar de gewichten aan hangen. Dit betekent dat die dus vrij kunnen draaien.
Ik heb dit werkelijk nog nooit in een sportschool gezien, heeft het een functie??? Ik vond het levensgevaarlijk, mijn polsen deden nog aardig pijn de dag erna!

dat is zo bij olympische halters ;)

Ja, das normaal.:D

Hehe..

Heerlijk, je wil nooit meer anders.

bij ons kunnen ze ook ronddraaien maar dat zit niet echt los

is het de bedoeling dat ze ronddraaien mss?

kan hier ook, maar ze draaien eigenlijk nooit.

Bij mijn gym kunnen ze ook draaien maar hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar dat ze als een gek ronddraaien? Als je normaal bankdrukt liggen ze er gewoon stil op.

Maar wat heeft het voor nut? Kan je als je het eenmaal gewent bent meer drukken ofzo??

Jizza zei:
Dit weekend was ik in Groningen bij mijn vader op bezoek en we besloten samen te gaan trainen. Bij Fitness First. Was er zelf nog nooit geweest, maar tegen viel het niet.
ECHTER... bij het bankdrukken schrok ik me kapot. Pas toen er 80 kilo op zat merkte ik het, mijn polsen draaiden naar voren, de schijven tolden rond!
Het leek wel een kermisattractie!
Mijn vader moest mij te hulp schieten, anders was de stang op m'n borst beland, en niet zo zachtzinnig ook.
Er zaten dus kogellagers aan de uiteinden van de stang, op de plek waar de gewichten aan hangen. Dit betekent dat die dus vrij kunnen draaien.
Ik heb dit werkelijk nog nooit in een sportschool gezien, heeft het een functie??? Ik vond het levensgevaarlijk, mijn polsen deden nog aardig pijn de dag erna!

Bedoel je nou de Smith Machine bro?

Ik heb ook een tijd bij Fitness First getraind, maar dan in Den Haag...
maar tollende schijven heb ik nog niet gezien :D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
DavyO zei:
Bedoel je nou de Smith Machine bro?
Ik heb ook een tijd bij Fitness First getraind, maar dan in Den Haag...
maar tollende schrijven heb ik nog niet gezien :D

Bankdrukken in een Smith? Haha, nee man, heb het gewoon over het ouderwetse bankje.
Maar dat er dus kogellagers inzitten is normaal?
Ik moet zeggen dat ik er meer moeite mee had om m'n polsen recht te houden en dus minder gewicht kon pakken.
Misschien moet je eraan wennen en wil je niks anders meer? Ik druk toch zelf liever gewoon met een 'standaard' stang.

yep, een echte olympische halter heeft roterende haltereinden... Is echt essentieel voor clean en jerk.

• Topic Starter Topic Starter
Het is mij duidelijk. Kan je nagaan... train je een dik jaar en heb ik dit weekend voor het eerst een echte stang in m'n handen gehad. Haha, voel me weer een heerlijk groentje :D

Maar schrok je hiervan ofzo? Want kan me niet voorstellen dat dit grote problemen kan opleveren voor de polsen e.d.
(Ben zelf niks anders gewend.)

Jizza zei:
Bankdrukken in een Smith? Haha, nee man, heb het gewoon over het ouderwetse bankje.
Maar dat er dus kogellagers inzitten is normaal?
Ik moet zeggen dat ik er meer moeite mee had om m'n polsen recht te houden en dus minder gewicht kon pakken.
Misschien moet je eraan wennen en wil je niks anders meer? Ik druk toch zelf liever gewoon met een 'standaard' stang.

Bij die Fitness First breezah health center in Den Haag hadden geen losse druk bank, alleen een Smith Machine.. Gelukkig train ik daar niet meer :D

Bij me nieuwe sportschool (Kneets) hebben we ook olympische stangen maar ik heb geen last van rotterende schijven.

Wij hebben ook roterende, maar die zitten inmiddels zo goed als vastgeroest.

waarom is het eigenlijk essentieel voor clean en jerk

Terug
Naar boven