XXL Nutrition

bankdrukken

de krachtstats hier gaan meestal over 1rm. en jij hebt het over 10 herhalingen ofzo zeker? niet te vergelijken dus?

en tel je nou alleen de platen of alles bij elkaar? want 30-50kg totaal is erg weinig 1 of 10rm :roflol: tenzij je net traint..

en voor bodybuilding heb je niks aan een 1rm.

• Topic Starter Topic Starter
maar ik bankdruk pas 2 weken, ik train 3 keer per week

Ik ben van mening dat iedereen die al wat langer traint in staat moet zijn om minimaal één maal zijn lichaamsgewicht te kunnen bankdrukken.

Hier kun je de term 'die al wat langer traint' wel ruim nemen natuurlijk.

Na een jaar zou iedereen toch zijn eigen lichaamgewicht moeten kunnen drukken

ik tel alleen de gwichten niet de stang

Je moet de stang ook meetellen. Het totale gewicht wat je drukt telt toch

ik doe 2 gewichten van 10 kg en 2 van 2.5 eraan stang idk 5kg ofso?

Volgens mij kan je dan toch meer drukken dan je denkt hoor. De meeste stangen wegen 20KG, sommige slechte 15KG, maar zeker geen 5KG. Misschien dat je daarom ook denkt dat anderen zo weinig kunnen drukken?

Dan zouden ze dus zo'n 15 tot 20KG meer drukken dan jij vermoed en zou het allemaal beter kloppen.

ik zou niet weten hoeveel die stang weegt

Dan zouden ze idd rond de 70-80 drukken.

ik zal wel is vragen hoeveel die stang weegt:D

Zou het meer als algemene richtlijn voor de verhoudingen bekijken

Ik vind het toch een belangrijke oefening.

Squat / deadlift / Pull / oh press / press
Dit zijn tenslotte toch de 5 grote bewegingen

Mais, volgens mij maak je een kleine fout. De press en overhead press is hetzelfde. Vanuit de oorsprong is de press de moeder van alle presses en daar is bijvoorbeeld de bench press een afgeleide van, niet andersom.

ik ga maandag weer en dan vraag ik het wel even.

ligt het nou aan mij of zijn er allemaal slappelingen in mijn sportschool?
iedereen in mijn sportschool drukt ongeveer 30-50 kg meer niet.
en die mensen zijn er best gespiert uit. en dan hoor ik hier dat een beginner na een paar maanden wel 70 kg kan drukken.

Als echt niemand boven de 50kg komt dan zijn het of allemaal mensen die nog niet zo lang trainen of er zitten mensen tussen die wel zwaarder kunnen maar niet willen (om wat voor reden ook) of er lopen idd een aantal slappelingen bij jullie rond.

Ik denk dat iedereen met wat meer ervaring toch wel minstens 1 keer z'n eigen LG kan drukken.

Als echt niemand boven de 50kg komt dan zijn het of allemaal mensen die nog niet zo lang trainen of er zitten mensen tussen die wel zwaarder kunnen maar niet willen (om wat voor reden ook) of er lopen idd een aantal slappelingen bij jullie rond.

Ik denk dat iedereen met wat meer ervaring toch wel minstens 1 keer z'n eigen LG kan drukken.

Het ligt tog ook aan de hoeveelheid motor-units per spiervezel wat kracht betreft? Maar goed dat wil niet zeggen dat je niet sterker kan worden?

waar komt de gedachte vandaan dat bench overrated is ?
is leuk voor powerlift wedstrijden.
kom je aankakken voor de grote 3
deadlift 300
squat 250
bench 80
denk niet dat jury het accepteerd als jij zegt
ja maar heej bench is overrated heh dus niet belangrijk

:scratch:

zo uit proportie benk nog niet dan :P of telt dit alleen voor begin stats

Tuurlijk is Benchpress een goede oefening maar het is toch wel overrated. Vooral door de mensen die niet echt in de bodybuilding wereld zitten en die enkel informatie krijgen van hun instructeur of een 40 jarig persoon in hun gym die al zijn informatie heeft van 30 jaar geleden.

Als iemand wil weten hoe sterk je bent vraagt die steeds hoeveel je benchpress is, bijna nooit naar een andere oefening.

Wat 3XL zegt.. Toen ik net begon met trainen kon ik ook iets van 10x50, iets meer dan een jaar later zat ik aan de 125, is maar net hoe serieus je gains wilt maken en hoe hard je ervoor gaat. Er zijn gewoon veel mensen die niet vreten en trainen als mietjes in een sportschool.

Terug
Naar boven