MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Hoeveel weeg je nu dan bas?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.022
Hij bedoeld Whey zonder smaak.. naturel ;)

Lekker dat kracht zo goed gaat! Op naar zhe gainzzz!
Mooi dat de spierpijn al minder heftig wordt! Train ze en succes bij de tandarts!

Ah, van daar. Nou whey drink ik niet meer! Zonder eraan te denken geraak ik makkelijk aan 200 g proteine.

Merci! :D De tandarts ook weer overleefd gelukkig.

"Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente" :eyebrow:

Teminste als je je tanden hebt gepoetst, en niet teveel heb gesnoept
(snickers, taai taai.....):P

Ik was voorbereid op het ergste.. :o. Het viel gelukkig redelijk mee. De assistente heeft zo'n 15 minuten tandsteen staan verwijderen, maar ik was dan ook al lange tijd niet meer bij de tandarts geweest moet ik zeggen.

76 kg bij +- 1.87

Voeding 18/01
EKV: 232 616 117
Kcal: 4569

+ wat dropjes

Training 19/01
Powerbuilding week 1 LB1.png

Opmerkingen:

De squats weer iets verlaagd om nu weer verder te bouwen. Technisch ging t allemaal prima in ieder geval.
Front squats bljiven wel lastig zeg..

Dat was n makkie
Elk half jaar is hier standaard tandsteen verwijderen door de mondhygiëniste

Eiwitten zijn ook makkelijk te halen als je veel moet eten. :D Heb je geen whey voor nodig inderdaad!

Frontsquat is wel lastig maar ook een lekkere oefening. :)

Front squats >3 reps zijn sowieso klote

wel mooi om te zien dat je je knieen naar voren drukt en zakt en je knieen niet verder komen en dan maar verder naar achteren gaat zakken en torso wat kantelt.

• #4.028
Dat was n makkie
Elk half jaar is hier standaard tandsteen verwijderen door de mondhygiëniste

Het viel allemaal reuze mee inderdaad :)

Ja mijn verzekering laat mij ook 2 keer per jaar naar de tandarts gaan. Ik ga maar 1 keer in de 1,5 jaar.. moet nog steeds mijn tandarts overzetten

Ik heb hem op 1X staan nu volgens mij. Alhoewel.. toch maar even checken :thumb:

Eiwitten zijn ook makkelijk te halen als je veel moet eten. :D Heb je geen whey voor nodig inderdaad!

Frontsquat is wel lastig maar ook een lekkere oefening. :)

Exact. Er staat hier nog 3 kg in de kast. Wie o wie maak ik er blij mee?! :P

Absoluut. Het is alleen wel een extra uitdaging voor mij met m'n beperkte dorsiflexie links.

Front squats >3 reps zijn sowieso klote

wel mooi om te zien dat je je knieen naar voren drukt en zakt en je knieen niet verder komen en dan maar verder naar achteren gaat zakken en torso wat kantelt.

Na 3-5 reps is het inderdaad afzien.

Ehh. Dus heb je nog tips, of begrijp ik dit verkeerd? :o

Precies wat ik wilde zeggen! Maak van die 3x8 gewoon 8x3 met hogere intensiteit...:thumb:

Maar wie was hypertrofie.. :o
Ik doe back squats 3x5 en doe er dan graag een assistance oefening naast op een wat hoger volume.
Zoals je weet deed ik eerder lunges, maar die heb ik er uit gegooid. Ten eerste om het feit dat ik mijn zwakke punt in de Squat er niet mee aanpak en daarnaast zit het mn herstel behoorlijk in de weg. Je bent vast bekend met de spierpijn na lunges of split squats ;).

Vandaag weer een dag werken. We staan in Zwolle Zuid met De Telegraaf. Let's make some salesssss!

Maar wie was hypertrofie.. :o
Ik doe back squats 3x5 en doe er dan graag een assistance oefening naast op een wat hoger volume.
Zoals je weet deed ik eerder lunges, maar die heb ik er uit gegooid. Ten eerste om het feit dat ik mijn zwakke punt in de Squat er niet mee aanpak en daarnaast zit het mn herstel behoorlijk in de weg. Je bent vast bekend met de spierpijn na lunges of split squats ;).
!
Dan zou ik zowieso je backsquats op volume gaan draaien..dat is veel makkelijker..en dan de FSQ's voor kracht..

Exact. Er staat hier nog 3 kg in de kast. Wie o wie maak ik er blij mee?! :P

Absoluut. Het is alleen wel een extra uitdaging voor mij met m'n beperkte dorsiflexie links.

Vandaag weer een dag werken. We staan in Zwolle Zuid met De Telegraaf. Let's make some salesssss!
Yep. Voor vakantie is het voor mij wel erg handig om wat eiwitten mee te nemen. Rondreis en georganiseerd is het vaak lastig genoeg binnen te krijgen en dan is het een leuke aanvulling samen met het pak havermout/spelt wat ik altijd al in mijn koffer heb zitten. Dus als je ervan af moet ;)

Misschien heb ik het gemist... maar is er een reden voor de beperkte dosriflexie links?

Zwolle... heb er familie wonen. Maar sta je de hele dag buiten? Brrrr... mij niet gezien. Ben een koukleum.. :o
Werk ze!

Lekkere training bas! Succes met werken in Zwolle!:thumbs:

• #4.033
je wil je torso rechtop houden, maar met je enkel begrijp ik dat het niet mogelijk is.

Oftewel, kappen met de fsq begrijp ik.

Dan zou ik zowieso je backsquats op volume gaan draaien..dat is veel makkelijker..en dan de FSQ's voor kracht..

Of gewoon helemaal geen fsq meer..

Yep. Voor vakantie is het voor mij wel erg handig om wat eiwitten mee te nemen. Rondreis en georganiseerd is het vaak lastig genoeg binnen te krijgen en dan is het een leuke aanvulling samen met het pak havermout/spelt wat ik altijd al in mijn koffer heb zitten. Dus als je ervan af moet ;)

Misschien heb ik het gemist... maar is er een reden voor de beperkte dosriflexie links?

Zwolle... heb er familie wonen. Maar sta je de hele dag buiten? Brrrr... mij niet gezien. Ben een koukleum.. :o
Werk ze!

Haha jij hebt net weer een hele lading in huis :')

Een ongeluk gehad eind 2012 met alle gevolgen van dien..

Het was behoorlijk afzien. Vandaag een thermobroek erbij aan!

Lekkere training bas! Succes met werken in Zwolle!:thumbs:

Merci! Gisteren nog even in gepakt. Vandaag rust!

UB gisteren was niet super denderend. Had goed gegeten(en bijna 1.5 l choco op), maar was toch wat vermoeid..
Vandaag werken in Deventer!!

Oftewel, kappen met de fsq begrijp ik.

hoeft niet perse, je moet een manier vinden om meer enkelmobiliteit te krijgen. lukt dat niet dan moet je gewoon accepteren dat je front squat techniek niet top is.
het is gewoon niet top, zeker niet slecht en je kan zo prima door squatten. je squat wss alleen wat minder zo.

hoeft niet perse, je moet een manier vinden om meer enkelmobiliteit te krijgen. lukt dat niet dan moet je gewoon accepteren dat je front squat techniek niet top is.
het is gewoon niet top, zeker niet slecht en je kan zo prima door squatten. je squat wss alleen wat minder zo.
Dat is ook wel een goede benadering. Zelfs met deze niet-ideale uitvoering is het beter dan helemaal niet doen.

• #4.036

M'n dorsiflexie kan ik niet verder verbeteren helaas.
Als ik op deze manier door squat ben ik bang dat ik onbalans creëer en/of pijntjes krijg op termijn.

Dat is ook wel een goede benadering. Zelfs met deze niet-ideale uitvoering is het beter dan helemaal niet doen.

Dat is maar de vraag..

Als je de diepte doet, tot het punt wat nog lukt met je linker enkel, dan is het toch prima? Je moet niet nog dieper willen, want dan gaat alleen je rechterbeen verder.
Een vergelijkbare oefening is mogelijk de machine hack squat, maar dan hoeft je core bijna niks te doen, wat op zich wel een achteruitgang is ivt de front sq

• #4.038
Als je de diepte doet, tot het punt wat nog lukt met je linker enkel, dan is het toch prima? Je moet niet nog dieper willen, want dan gaat alleen je rechterbeen verder.
Een vergelijkbare oefening is mogelijk de machine hack squat, maar dan hoeft je core bijna niks te doen, wat op zich wel een achteruitgang is ivt de front sq

Dat zou je denken. Echter zak ik links een beetje weg, wat jullie eerder ook wel eens op film hebben gezien. Ik ben er inmiddels achter dat het niet zozeer komt door krachtverschil, maar meer door het feit dat ik als gevolg van mijn ongeval links gewoon onwijs immobiel ben.
Om die reden vanaf nu dus lekker low-bar squaten en niet te veel andere bs doen. Ik verspeel er louter tijd en moeite mee helaas.

Enfin. Straks weer trainen! M'n rug is echt compleeeet gefrituurd. Vrijdagavond pendlay rows gedaan en twee dagen achtereenvolgend in de kou gestaan. Die combinatie is het dus niet :o.

Daarnaast blijf ik een beetje last houden van mijn linker schouder, zelf na zo een lange tijd rust.Het is niet zozeer pijn, maar het lijkt meer als of de schouder continu lichtjes naar voren wordt getrokken.
Bij het bankdrukken is het voor mij ook lastig om de barbell in een rechte lijn te laten zakken. Behoorlijk vervelend en ik heb ook geen idee wat ik er aan kan doen.
Als jullie ideeen hebben, laat het maar weten! Daarnaast zal ik mijn fysio komende donderdag ook eens vragen of hij een idee heeft waar het vandaan komt en wat ik er aan kan doen.

Dat was dan een fors ongeluk... :( Echt klote... Gaat alles wel helemaal herstellen?

Kan me voorstellen dat het afzien is met die kou buiten. Ik had het afgelopen avonddienst ook met de controle lopen in de ploegen.. geen jas en man het was koud.. :o
Kan me voorstellen dat dat ook flink effect heeft op je spieren.

Ik heb ook lang geen fatsoenlijke BP kunnen doen ivm mijn schouder. Zakken ging ook steeds scheef. Maar nu met veel oefenen lukt het me wel goed. Mogelijk met lichter gewicht oefenen? Maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt?

Succes met trainen zo!

Tja... inmiddels heb je niet veel coaching of ideeen meer nodig. Vraag die fysio ook maar eens om je schouder. Ik kan me herinneren dat bij jouw squat ook altijd 1 schouder lager is (of meer naar voren?) dan de andere.

PS: goeie burger op je ig. :eating:
al zie ik nog niet voor me, hoe je dat in je scheur propt :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven